Nieuwe naam voor Brabants OV

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Mr-W »

Vinny schreef:
Yanaike schreef:Ben ik de enige die het raar vind dat de bussen van Hermes net allemaal veranderd zijn en nu dus weer moeten gaan veranderen?
Je denkt verkeerd. Waarom zou je dingen hetzelfde moeten houden als je het ook kan veranderen? Of trek je ook altijd een blauwe spijkerbroek aan als je 's ochtends opstaat?
Wel als het omstickeren zo'n €3000 per bus kost.
n-evo schreef:
henk1234 schreef:http://www.bravo.nl is trouwens nog te koop. Ik weet wel wat ik met m'n spaarcentjes ga doen om er winst op te maken...
Ze zitten ze al op http://bravo.info/

jammer joh. :P
Flink wat advertentie inkomsten dus voor Henk1234 :pos:
Meltrain schreef:
Raymond schreef:Dat je een nieuwe naam kiest is tot daar aan toe, maar kies dan niet een naam die zo imagogevoelig is, dat bij een mislukking er een cynisch "bravo!" klinkt.
De studenten zullen het wel weer afkorten tot B'vo. :P
Militairen zullen er B van maken. (Navo alfabet)
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door regenmaker »

huibf schreef:Ik vindt "Breng" tot op heden wel de sterkste merknaam. Maar trek m dan door voor heel gelderland.
Ik vind Breng echt ronduit slecht, hopelijk wordt ie door de provincie geschrapt in 2022. Al die oude mensjes op de trein geplakt: Ow, breng me naar het theater...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door buschauffeur »

wouter15 schreef:Begrijp ik hier nu uit dat Bravo bij Arriva en Hermes eigenlijk hetzelfde idee is als U-OV bij Qbuzz?
Ik denk het haast niet. Ik neem even Breng als voorbeeld omdat ik van U-OV bijna helemáál niks weet. Op de bussen van Breng staat volgens mij geen Hermes of Connexxion en Breng heeft bijvoorbeeld eigen bedrijfskleding. Ik zie Arriva niet zo gauw van de bussen verdwijnen. Als Bravo werkelijk ter vervanging van Goed bezig BUS (GbB :wink:) is, zou het eigenlijk maar net zo klein op de bussen hoeven staan als Goed bezig BUS nu. Staat dat er eigenlijk wel op? Ik kan het nergens goed zien. Maar volgens de hier getoonde afbeeldingen komt Bravo er juist groot op te staan. Maar bijvoorbeeld bedrijfskleding van Bravo zie ik niet gebeuren. Het lijkt me toch een ander idee...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Daniel »

buschauffeur schreef:
wouter15 schreef:Begrijp ik hier nu uit dat Bravo bij Arriva en Hermes eigenlijk hetzelfde idee is als U-OV bij Qbuzz?
Ik denk het haast niet. Ik neem even Breng als voorbeeld omdat ik van U-OV bijna helemáál niks weet. Op de bussen van Breng staat volgens mij geen Hermes of Connexxion en Breng heeft bijvoorbeeld eigen bedrijfskleding. Ik zie Arriva niet zo gauw van de bussen verdwijnen.
Mengvormen kunnen natuurlijk altijd. Breng heeft idd eigen bedrijfskleding maar dat heeft U-OV ook, echter staat bij U-OV nog gewoon op de bussen dat ze van Qbuzz (of Connexxion bij de 8-persoonsbusjes) zijn terwijl dat er bij Breng niet op staat. Chauffeurs bij U-OV hebben daarnaast ook weer gewoon dienstkaartjes met Qbuzz erop en mijn U-OV abonnement wordt door Qbuzz BV geïncasseerd van de bank.

Bravo lijkt nu dus een soortgelijk iets als bovenstaande twee voorbeelden qua huisstijl te worden, maar aan de plaatjes te zien dan wel met de naam van de vervoerder op de bussen. Als de chauffeurs dan weer geen Bravo-uniformen krijgen hebben we er weer een derde variant van onder een merknaam exploiteren bij. Bravo is wel de eerste die concessiegrensoverschrijdend is en daadwerkelijk door twee vervoerders wordt uitgevoerd (in het geval van U-OV wordt CTS alleen maar ingehuurd), dus ben op zich wel benieuwd hoe dat qua website gaat werken door de verschillende achterliggende systemen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door regenmaker »

Daniel, vergeet OV Regio IJsselmond niet van Connexxion. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Durashift
Berichten: 5640
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Durashift »

Vinny schreef:
Yanaike schreef:Ben ik de enige die het raar vind dat de bussen van Hermes net allemaal veranderd zijn en nu dus weer moeten gaan veranderen?
Je denkt verkeerd. Waarom zou je dingen hetzelfde moeten houden als je het ook kan veranderen? Of trek je ook altijd een blauwe spijkerbroek aan als je 's ochtends opstaat?
Nou, liever een goed zitten, blauwe, spijkerbroek dan een slecht passende, zwarte, pantalon. :wink:

Kortom, veranderen kan.. maar dan wel ten goede. Toch? Dit lijkt mij, kostentechnisch, niet zo 'ten goede' voor Hermes.
Durashift
Berichten: 5640
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Durashift »

Daniel schreef:
buschauffeur schreef:
wouter15 schreef:Begrijp ik hier nu uit dat Bravo bij Arriva en Hermes eigenlijk hetzelfde idee is als U-OV bij Qbuzz?
Ik denk het haast niet. Ik neem even Breng als voorbeeld omdat ik van U-OV bijna helemáál niks weet. Op de bussen van Breng staat volgens mij geen Hermes of Connexxion en Breng heeft bijvoorbeeld eigen bedrijfskleding. Ik zie Arriva niet zo gauw van de bussen verdwijnen.
(..)
Als de chauffeurs dan weer geen Bravo-uniformen krijgen hebben we er weer een derde variant van onder een merknaam exploiteren bij. (..)
Dit lijkt mij toch wel een vereiste, één uniform, zeker qua herkenbaarheid van belang, denk ik. Anders stap je een 'Bravo bus' in én vervolgens zie je een Arriva uniform.. (zover dat reizigers kunnen opvallen)..

Nee, laat een bedrijfskledingfirma hier ook nog maar ff wat muntjes aan verdienen. :wink:
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Zugführer »

regenmaker schreef:Daniel, vergeet OV Regio IJsselmond niet van Connexxion. ;)
Dat is weer een ander verhaal, want daar heeft Connexxion zich ingeschreven onder die naam.
In Utrecht/Arnhem-Nijmegen en nu dus Brabant is de merknaam "van bovenaf" opgelegd.
Een Echte Heer
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 15 jul 2016, 19:36

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Een Echte Heer »

"Bravo"

"Goed Bezig Bus"

Volgens mij zijn ze bij het provinciebestuur heel trots op de bus 8-)

Verder heb ik geen problemen met huisstijlen, als het maar geen "killer-huistijl" word zoals Breng of U-ov, waar de vervoerder bijna niks te zeggen heeft.
Welcome to the world of public transportation, I will be your guide...
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Jasper073 »

Huisstijl van de bussen blijft het zelfde zoals het nu is.
Al vind ik een nieuwe naam met huisstijl ook wel weer een goed iets.
Rood met Paars en Blauw hmmmm ik ga effe knutselen op me laptop :D
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Z2N »

Een Echte Heer schreef: Verder heb ik geen problemen met huisstijlen, als het maar geen "killer-huistijl" word zoals Breng of U-ov, waar de vervoerder bijna niks te zeggen heeft.
Hoezo?

Uiteindelijk is voor de reiziger constant van huisstijl wisselen maar verwarrend. Telkens een nieuwe vervoerder, nieuwe huisstijl en nieuw label verandert niets positiefs in de ogen van de consument aan het product. De reiziger hoeft niet te weten wie de vervoerder is, van welk bedrijf die vervoerder weer is, en hoe vaak er gewisseld wordt van vervoerder. De reiziger wil vooral een frequente, snelle en betaalbare bus, en door zoveel tijd en geld te steken in dit soort onbenulligheden zijn de provinciebestuurders misschien wel trots op zichzelf, maar de reiziger haakt af als ze merken dat het geld voor de nieuwe kleuren gevonden wordt in de verschraling van het product. Want al is de bus zo mooi, als die maar 1x per uur gaat zal de forens niet overstag gaan om hem te gebruiken.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door n-evo »

Ik snap sowieso de obsessie niet om OV-voertuigen helemaal onder de schreeuwende logo's te behangen. De Amsterdamse metro straks bijvoorbeeld:

Afbeelding

Op ieder grijs paneel komt wel een logo of zelfs meerdere logo's te staan. R-NET! GVB! Reizen met R-NET! Door GVB! Alsof je 5 verschillende vervoerders op 1 metrolijn hebt die vechten om dezelfde reizigers.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door fogeltje »

Zugführer schreef:Op het plaatje van die Evolans staat het Hermes logo, net achter het voorwiel.
Scherpe ogen. Bedankt.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Vinny »

Durashift schreef:
Vinny schreef:
Yanaike schreef:Ben ik de enige die het raar vind dat de bussen van Hermes net allemaal veranderd zijn en nu dus weer moeten gaan veranderen?
Je denkt verkeerd. Waarom zou je dingen hetzelfde moeten houden als je het ook kan veranderen? Of trek je ook altijd een blauwe spijkerbroek aan als je 's ochtends opstaat?
Nou, liever een goed zitten, blauwe, spijkerbroek dan een slecht passende, zwarte, pantalon. :wink:

Kortom, veranderen kan.. maar dan wel ten goede. Toch? Dit lijkt mij, kostentechnisch, niet zo 'ten goede' voor Hermes.
Ik was dan ook ironisch, maar goed, ik had er inderdaad beter een smiley achter kunnen zetten :P
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Geert »

datm schreef:Bureautje? Als je ziet wat voor klanten zij in hun portefeuille hebben zullen ze ook aardig wat vragen.
Wat is er mis om een website te laten maken bij een lokale internetboer wat ook website's maakt voor de bakker en de slager om de hoek.
Iemand die een website voor de bakker ontwerpt levert meestal minder kwaliteit dan iemand die websites ontwerpt voor grote bedrijven. Lokaal is niet perse beter (of even goed).

Dat gezegd hebbende vind ik Bravo nou ook niet echt een denderende naam :')
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Lijn65 »

Maar wat is er nou eigenlijk mis met 'de bus', 'de trein' of 'het openbaar vervoer'? Ik denk dat vrijwel iedereen de vraag "hoe reis je?" beantwoord met "met de bus/trein" en niet met "met R-net/Bravo/Q-link/etc."
Basislijn
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Vinny »

Geert schreef:
datm schreef:Bureautje? Als je ziet wat voor klanten zij in hun portefeuille hebben zullen ze ook aardig wat vragen.
Wat is er mis om een website te laten maken bij een lokale internetboer wat ook website's maakt voor de bakker en de slager om de hoek.
Iemand die een website voor de bakker ontwerpt levert meestal minder kwaliteit dan iemand die websites ontwerpt voor grote bedrijven. Lokaal is niet perse beter (of even goed).

Dat gezegd hebbende vind ik Bravo nou ook niet echt een denderende naam :')
Volgens mij werken de apps van de mensen hier beter dan de "officiele" reisplanners van de grote bedrijven als de NS. Ik waag je stelling dus wel wat te betwijfelen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door huibf »

Nou de app van een locale slager is wel ff wat anders dan een reisplanner app...
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door datm »

Geert schreef: Iemand die een website voor de bakker ontwerpt levert meestal minder kwaliteit dan iemand die websites ontwerpt voor grote bedrijven. Lokaal is niet perse beter (of even goed).
Ligt er maar net aan wat voor eisen je stelt. Er zijn genoeg bedrijven in Brabant die voor een redelijk prijs een goede website/marketing kunnen neerzetten.
huibf schreef:Nou de app van een locale slager is wel ff wat anders dan een reisplanner app...
Ik neem aan dat de provincie Noord-Brabant geen nieuwe reisplanner gaat ontwikkelen.
Dit kost namelijk ontzettend veel geld voor beheer en onderhoud en in mijn ogen totaal overbodig.
Je kunt ook het voorbeeld van vele vervoerders volgen zoals CXX en Arriva op hun website hebben.
Zij hebben een reisplanner wat de data van 9292 ophaalt.

En ik blijf bij mijn standpunt waarom zou Bravo een eigen reisplanner moeten hebben.
Wat is er mis met 9292 of met de NS reisplanner? Ik vind dat mijn belastinggeld veel beter besteed kan worden dan dit soort ongein en ik ben ook erg benieuwd wat dit allemaal gaat kosten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Daniel »

datm schreef:Wat is er mis met 9292
Behoorlijk veel, maar da's hier off-topic :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Geert »

datm schreef:
Geert schreef: Iemand die een website voor de bakker ontwerpt levert meestal minder kwaliteit dan iemand die websites ontwerpt voor grote bedrijven. Lokaal is niet perse beter (of even goed).
Ligt er maar net aan wat voor eisen je stelt. Er zijn genoeg bedrijven in Brabant die voor een redelijk prijs een goede website/marketing kunnen neerzetten.
Oh, absoluut. Maar mijn punt was eerder dat het een beetje onzinnig is om alle designbureautjes op één hoop te gooien, en het zou nogal suf zijn om een designbureau boven een beter bureau te verkiezen puur omdat het in Brabant is gevestigd.
Durashift
Berichten: 5640
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Durashift »

Lijn65 schreef:Maar wat is er nou eigenlijk mis met 'de bus', 'de trein' of 'het openbaar vervoer'? Ik denk dat vrijwel iedereen de vraag "hoe reis je?" beantwoord met "met de bus/trein" en niet met "met R-net/Bravo/Q-link/etc."
Tja, hoe beantwoord jij de vraag waar jij de (wekelijkse/dagelijkse -huishoud-) boodschappen doet..

Met 'de supermarkt' of met de naam van de keten daarvan ? (of de lokale slager/bakker..).

Dat is eigenlijk best gek.. want als ik naar mijzelf kijk .. dan koop ik brood bij de bakker (of soms de HEMA als dat beter uitkomt..) maar doe de avondboodschappen bij de AH.. en heel soms de JUMBO.. en ik mis soms de DIRK hier in de buurt.. (nog altijd scherp in prijs met o.a. wasmiddel, vind ik).

Ik denk dat mensen misschien wel antwoorden dat zij met de 'bus gekomen zijn'.. maar als de vraag gesteld wordt welke (bus)lijn het beste van Purmerend naar Amsterdam gekozen kan worden.. er een "R-net lijn.... " antwoord kan komen..

Herkenbaarheid, daar draait het toch om.

U-ov bekt gewoon lekker, vind ik. *bus*
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door huibf »

Durashift schreef: U-ov bekt gewoon lekker, vind ik. *bus*
Nee.

Breng wel. En de slagon die je hiermee kan maken...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Wubbo »

Ik ging vroeger met de interliner naar oma, en als die niet reed nam ik de bus. Die namen doen dus echt wel wat, al weet ik niet wanneer en hoe groot het effect dan is.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door datm »

Namen vind ik onbelangrijk. Ik pakte vroeger toen ik op de hogeschool zat de bus of lijn 10.
Ik zei niet tegen mijn moeder ik pak straks Veolia om naar school te gaan.
Ik denk dat voor de meeste reizigers merknamen niks interesseren.
Als de bus maar op tijd rijdt en brengt waar men naar toe moet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten