OVer je reiservaringen in september 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Chrysa »

Ik heb een keer 3x controle gehad in dezelfde trein. :X
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Daniel »

Nouja, als die HCs eens door de trein zouden lopen zouden ze wellicht niet omroepen dat de trein overvol is terwijl er ook reizigers een privé vierzit hebben :P
Sowieso is m'n ochtendtrein zelden overvol trouwens en er zitten genoeg reizigers in die nog geen poortje gezien hebben (komt een flinke overstapstroom uit de Valleilijn).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door marvinkok »

dennistd schreef:
marvinkok schreef: Voor volgende week bij de Military worden de routes ook weer uitgepijld, men wil graag voorkomen dat er weer met 2 sleepwagens een bus uit het zand gehaald moet worden wegens een gemiste afslag :')
Da's niet handig nee :roll:
Paar jaar terug:
Afbeelding
Afbeelding

Dit jaar geen gelede wagens bij de Military, gewoon 12 meters.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Stefan »

Die Twents stickers ook. :') :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door baladid »

Chrysa schreef:Ik heb een keer 3x controle gehad in dezelfde trein. :X
Toen ik vaker Münster-Stuttgart deed kwam dat geregeld voor – personeel werd in Keulen en Mannheim gewisseld en daarna vond een complete hercontrole plaats.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door marvinkok »

Tja, Je gaat natuurlijk niet rondrijden met "deze bus wordt u aangeboden door Provincie Utrecht" :p

Dit komt overigens elk jaar weer terug als de Military er weer aan zit te komen :')
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Durashift »

Hadden die personenwagens daar wel mogen staan? Dat lijkt mij eerder het probleem.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Chrysa »

baladid schreef:
Chrysa schreef:Ik heb een keer 3x controle gehad in dezelfde trein. :X
Toen ik vaker Münster-Stuttgart deed kwam dat geregeld voor – personeel werd in Keulen en Mannheim gewisseld en daarna vond een complete hercontrole plaats.
Zal hier ook wel gebeurd zijn, Het was een rit van ruim 4 uur, dus ja.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door marvinkok »

De bus (of eigenlijk de chauffeur...) had een verkeerde afslag genomen en had daar dus helemaal niet moeten rijden. Voor zover ik weet mochten die auto's daar gewoon komen, anders waren ze door de verkeersregelaars wel opgestuurd... Als die auto's er trouwens niet waren geweest had ie het waarschijnlijk wel gered op het zandpad, maar nu dus niet...
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door dennistd »

Maar sowieso: bij een zandweg zou ik al ernstige twijfels hebben of ik wel goed zat....
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Durashift »

dennistd schreef:Maar sowieso: bij een zandweg zou ik al ernstige twijfels hebben of ik wel goed zat....
Zeker,. alleen aan de (brede) sporen te zien was er al wel wat 'zwaar' verkeer overheen geweest.. Wellicht had de chauffeur eerst een verkenningsrond kunnen lopen..
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Ardan »

Durashift schreef:met reizen van (gesloten) poortjes station naar poortjes station wordt controle toch wat minder belangrijk voor de forens die elke dag het traject bereist, denk ik dan.
Ik heb in Lissabon één keer controle gehad, direct na vertrek uit station Sintra, een eindstation met hoge poortjes. Dat vond ik ook vrij onzinnig, tot ik twee stations verder tijdens het halteren op het andere perron iemand over de poortjes heen zag klauteren. Ook daar hoge poortjes dus over die kasten heen.
Later in de metro nog een jongen gehad die achter me erdoor liep. Poortjesacrobatiek is dus niet alleen iets van hier en ze geven echt geen 100% garantie dat niemand zwartreist :P

Precies één keer controle krijgen tijdens de vakantie is wel een traditie aan het worden, is al jarenlang zo :')

Ach en kijk in Nederland eens. Heb op metrostation Verrijn Stuartweg in Amsterdam eens iemand gezien die met een flinke uithaal de nooddeur naast de poortjes opentrapte, en in de begintijd van poortjes had de RET zelfs overal dikke posters hangen met een keurig rijtje boetebedragen voor elke soort schade die je aan poortjes toebrengt.
Chrysa schreef:Ik heb een keer 3x controle gehad in dezelfde trein. :X
In Duitse regionale treintjes schijnt men aardig goed te kunnen onthouden wie er al in zat en wie niet.. het gebeurt erg vaak dat de conducteur na een station nog eens de trein doorgaat voor 'neu zugestiegene Fahrgäste'.
Ik doe ook maar wat
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Chrysa »

Ardan schreef:
Chrysa schreef:Ik heb een keer 3x controle gehad in dezelfde trein. :X
In Duitse regionale treintjes schijnt men aardig goed te kunnen onthouden wie er al in zat en wie niet.. het gebeurt erg vaak dat de conducteur na een station nog eens de trein doorgaat voor 'neu zugestiegene Fahrgäste'.
Dit was gewoon in Nederland hoor. :)
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Post »

Bij Arriva tussen Zwolle en Emmen loopt de steward ook vaak een paar keer door de trein om de nieuwe passagiers te controleren.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door waldo79 »

Op mijn forensritjes zie ik de HC vooral in de sprinter. Daar is het in meer dan 9 van de 10 ritten een controle. In de IC zelden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Suus »

In de tijd dat ik naar Gorinchem pendelde kwam ik altijd een conducteur tegen tussen Dordrecht en Gorinchem :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door cassie127 »

Zwolle - Enschede bijna nooit controle op het deel Zwolle - Wierden. Trein is dan meestal net wat te vol. En het is dit jaar duidelijk erger dan vorig jaar. Vorig jaar had je in de spits in Raalte nog kans op zitplaatsen... tegenwoordig is die kans zelfs in Nijverdal al klein en verder richting Zwolle 0,001% kans :roll: .
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Etienne »

Het verliep vanmiddag nogal vertraagd op de as Utrecht - Rotterdam. De 12546 was met +20 uit Utrecht vertrokken en werd in Gouda opgeheven om aldaar op spoor 3 te keren. Daar achteraan kwamen de 1748 en 2848 ook beide met +15 en dientengevolge ook de 548 met +10, oplopend naar +17 in Rotterdam door achter de Sprinter te kruipen.

In Rotterdam had men de 2859 laten vertrekken van spoor 3, maar dat was kennelijk niet doorgekomen. Want het hele perron 13/14 stond flink vol voor de 559 die met +13 weer is vertrokken vanuit Rotterdam.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door ArrivaBas »

waldo79 schreef:Op mijn forensritjes zie ik de HC vooral in de sprinter. Daar is het in meer dan 9 van de 10 ritten een controle. In de IC zelden.
De HC van de MBS in Oostenrijk liep op de S4 ook na elk station door de trein. Deze was dan 2 bakken lang, maar de S1 naar Lindau had eenmansbediening, terwijl ik dacht dat de MerwedeLingelijn ook eenmansbediening was.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Geert »

Vanmorgen escaleerde 4 minuten vertrekvertraging in Den Haag tot een veel langere vertraging bij aankomst in Utrecht (trein 2029). :X
Eerst mocht de [serie=Stoptrein|2016|Gouda Goverwelle - Den Haag Centraal19800[/serie] voor ons uit en daarna werd in Woerden de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] voor ons gebonjourd. Resultaat: wij +27, en twee vertraagde IC's uit Rotterdam en Utrecht achter ons aan. Waarom zo'n (vrijwel lege) [serie=Stoptrein|2016|Gouda Goverwelle - Den Haag Centraal19800[/serie] prioriteit moet krijgen over een volle IC ontgaat mij eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Daniel »

@ArrivaBas: De MerwedeLingeLijn is ook eenmansbediening: de machinist doet er immers ook de vertrekprocedure. Eenmansbediening verhindert verder niet dat er iemand door de trein heen loopt die de kaartjes controleert en service verleent, werd wat ingewikkeld als de machinist dat ook moest doen he :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Vinny »

marvinkok schreef:
dennistd schreef:
marvinkok schreef: Voor volgende week bij de Military worden de routes ook weer uitgepijld, men wil graag voorkomen dat er weer met 2 sleepwagens een bus uit het zand gehaald moet worden wegens een gemiste afslag :')
Da's niet handig nee :roll:
Paar jaar terug:
http://img.rtvoost.nl/T3/69277.jpg
http://img.rtvoost.nl/T3/69275.jpg

Dit jaar geen gelede wagens bij de Military, gewoon 12 meters.
Episch dit :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door The best »

Was gisteravond een goede chaos bij Assen. Door een seinstoring reden er geen treinen tussen Hoogeveen en Assen. Het duurde meer dan een uur voordat de NS vervangende bussen had geregeld en toen kwamen er twee bussen aan, terwijl het hele busstation volstond. Vervolgens werden die bussen echt bestormd door mensen. Maar goed, daardoor kwamen de bussen vast te staan midden op het busstation, zo de reguliere bussen blokkerend. Vervolgens duurde het vrij lang voordat iedereen was ingestapt. Ik had al in de gaten dat het niet zou passen, dus maar gewoon de streekbus naar Meppel gepakt en daar verder gereden met de trein. Was niet de enige met dat plan trouwens, de bus zat goed vol. Het hele geintje heeft me uiteindelijk anderhalf uur vertraging opgeleverd, waardoor ik in Zwolle de laatste trein naar Almelo miste en via Deventer moest rijden. Dat leverde weer een half uur vertraging op. Twee uur vertraging op een reistijd van twee uur, toch een nette score.

Was een slechte beurt van de NS. Veel te weinig bussen, maar ook gewoon geen informatie. In Groningen niet, maar in Assen ook nauwelijks.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door ODRAIL »

The best schreef:Was een slechte beurt van de NS. Veel te weinig bussen, maar ook gewoon geen informatie.
Dit is niet nieuw hoor. Dit is al jaren zo.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Z2N »

Een beetje vrijdagavond-IC vervoert al snel zo'n 500 reizigers richting Groningen-stad, dat is acht touringcars. Doe dat keer twee, en tel daar dan ook nog eens zo'n 500 sprinter-reizigers op op het uur en je hebt al snel 24 touringcars per uur per richting nodig. Dat heb je simpelweg niet binnen een kwartier geregeld. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten