Ik reis hier ook aardig wat met de bussen van Arriva, maar kan nou zo 1-2-3 geen negatieve ervaringen opnoemen...IC3 schreef:Hmm, vreemd waarom er altijd zo gekat wordt op Arriva. Ik kan nou niet zeggen dat men daar klantonvriendelijk is of zo. :?
Arriva dreigt Groningen te laten vallen
Re: Arriva dreigt Groningen te laten vallen
Re: Arriva dreigt Groningen te laten vallen
Ruim een half jaar geleden was ik zelfs nog zeer te spreken over Arriva, toen ze voor de allerlaatste keer de O408'jes in Fryslan hebben laten rondrijden.
Re: Arriva dreigt Groningen te laten vallen
och goshhhh, sinds die ouwe rammelkisten weg zijn ben je ineens niet meer te spreken over Arriva?
Re: Arriva dreigt Groningen te laten vallen
Met wat voor bussen gaat Qbuzz rijden in Groningen, en dan met name de stadsdienst? En de frequentie van de stadsdienst, zal die het zelfde blijven? Of is dat alles nog niet bekend?
Re: Arriva dreigt Groningen te laten vallen
Kan het zo snel even niet vinden, maar ik meende hier ergens gelezen te hebben dat het een mix van Mercedes en MAN zou gaan worden.
Wat gaat er eigenlijk gebeuren met het materieel wat er nu rijdt, neemt Qbuzz dat ook over of zijn die 400 nieuwe bussen voor december geleverd?
Wat gaat er eigenlijk gebeuren met het materieel wat er nu rijdt, neemt Qbuzz dat ook over of zijn die 400 nieuwe bussen voor december geleverd?
Re: Arriva dreigt Groningen te laten vallen
Zie: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.p ... 508#p45508
Wat dan een "ander forum" is en wat de bron daar is, is niet bekend. Al lijkt (gezien de andere Qbuzz-concessies) iig MAN wel plausibel. Zal men bij VDL in Heerenveen wel jammer vinden, Arriva en CXX hadden vast (ten dele) Amba's aangeboden.
Wat dan een "ander forum" is en wat de bron daar is, is niet bekend. Al lijkt (gezien de andere Qbuzz-concessies) iig MAN wel plausibel. Zal men bij VDL in Heerenveen wel jammer vinden, Arriva en CXX hadden vast (ten dele) Amba's aangeboden.
Laatst gewijzigd door Karl op vr 29 mei 2009, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is een spectrum.
Re: Arriva dreigt Groningen te laten vallen
Ik vind trouwens de Arriva shop een hele fijne winkel op station Groningen. Voor treinkaartjes naar Leer etc kan je daar wel voordelig terecht. Als die weggaat, en je wilt/kan niet met strippenkaart reizen, dan zal je dus worden aangewezen op de duurdere kaartjes van Hispeed, al dan niet met de bekende balietoeslagen.
Re: Arriva dreigt Groningen te laten vallen
Staan er geen automaten meer in Groningen dan? :?Caspar schreef:Ik vind trouwens de Arriva shop een hele fijne winkel op station Groningen. Voor treinkaartjes naar Leer etc kan je daar wel voordelig terecht. Als die weggaat, en je wilt/kan niet met strippenkaart reizen, dan zal je dus worden aangewezen op de duurdere kaartjes van Hispeed, al dan niet met de bekende balietoeslagen.
Re: Arriva dreigt Groningen te laten vallen
Daar tover je geen voordelig retourtje Leer uit... Blijkbaar vind men het nog steeds leuk om de reizigers te laten kloten met strippenkaarten.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Arriva dreigt Groningen te laten vallen
Dan moet die automaat worden uitgebreid. :)
Re: Arriva dreigt Groningen te laten vallen
Tja, lijkt me ook. Hoe lastig is het om in alle NS kaartautomaten gewoon een voordelig retourtje naar Leer aan te bieden, net zoals dat bij alle andere grensovergangen het geval is? :?
Re: Arriva dreigt Groningen te laten vallen
Lijkt me gewoon een softwareupdate (voor de automaten met aanraakscherm)
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Arriva dreigt Groningen te laten vallen
Nou ja, misschien moeten er nog wat achterliggende systemen gekoppeld worden enzo, maar in ieder geval lijkt me het niet verkeerd om toe te voegen aan de kaartautomaat.
Re: Arriva dreigt Groningen te laten vallen
Technisch kan het ook allemaal wel, maar zoals wel vaker in OV-land, de partijen moeten het ook willen.
Het is een spectrum.
Re: Arriva dreigt Groningen te laten vallen
Nee, voor kaartjes naar het buitenland rekent de NS altijd het CIV tarief voor het traject dat in het buitenland wordt aangeboden. Ik heb zelf ondervonden dat een kaartje Roosendaal Grens - Antwerpen duurder is dan een weekendretour Antwerpen - Zaventem (dorp). Tel zelf maar het aantal kilometers...Daan schreef:Tja, lijkt me ook. Hoe lastig is het om in alle NS kaartautomaten gewoon een voordelig retourtje naar Leer aan te bieden, net zoals dat bij alle andere grensovergangen het geval is? :?
(volgens mij is dat ook de reden waarom mensen tussen Venlo en Kaldenkirchen de zustatticketverkoop platlopen)
Uiteindelijk zal de OV-chipkaart wel soelaas gaan bieden. In de tussentijd blijft Leer vanuit Nederland of duur of onhandig. Aan de andere kant, welke niet-hobbyist wil er nou naar Leer kun je je afvragen ?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Arriva dreigt Groningen te laten vallen
Eigenlijk zou het NRW en het SWT gewoon vanaf Venlo moeten gelden. Net als bij Enschede en bij Szczecin bijvoorbeeld.Vinny schreef: (volgens mij is dat ook de reden waarom mensen tussen Venlo en Kaldenkirchen de zustatticketverkoop platlopen)
Re: Arriva dreigt Groningen te laten vallen
Dat zou ook gewoon een hoop gedoe schelen inderdaad...
Re: Arriva dreigt Groningen te laten vallen
Nou dan lopen de vervoerders behoorlijk wat inkomsten mis, en dat terwijl grensoverschrijdend vervoer toch al duurder is dan conventioneel vervoer, en bovendien is er ook minder vraag naar. Je 'mist' namelijk het forensenvervoer, dat toch de kurk is waar het OV op drijft...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Arriva dreigt Groningen te laten vallen
Dat is omdat perverse hoerenclubjes zoals Prorail absurde infraheffingen eisen over internationale verbindingen. EN niet omdat een kilometer rail naar het oosten "ineens" tien keer zo duur is als een kilometer rail naar het westen.Vinny schreef:dat terwijl grensoverschrijdend vervoer toch al duurder is dan conventioneel vervoer
Waarom wordt er nog steeds zo geheimzinnig gedaan over tariefinformatie over de grens? "Daarvoor moeten we zeker bij de vervoerders zijn"? :neg:
Re: Arriva dreigt Groningen te laten vallen
Hohoho, het compartibel maken van twee spoorsystemen is niet zo eenvoudig hoor. In Bad Bentheim wordt zelfs nog gewoon klassiek van loc gewisseld. Ook aan het personeel wordt hogere eisen gesteld, en zelfs de douane-kosten moeten niet worden uitgevlakt. Overigens heb ik liever het systeem van vroeger: toen werd er gewoon 10 gulden grenstoeslag geheven. Wat mij betreft schaft de NS het CIV tarief af en wordt het mogelijk om met regionale prijzen de grens over te steken, maar komt daarvoor in de plaats een grenstoeslag van bijvoorbeeld 2 of 3 euro.
Het nadeel is dat Bad Bentheim twee keer zo duur wordt, maar het voordeel is dat alle verder weg gelegen bestemmingen relatief goedkoper worden.
Het nadeel is dat Bad Bentheim twee keer zo duur wordt, maar het voordeel is dat alle verder weg gelegen bestemmingen relatief goedkoper worden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Arriva dreigt Groningen te laten vallen
Er zijn anders best grensoverschrijdende forensen. Enschede-Glanerbrug en de busdienst Nijmegen-Kleve draaien echt niet alleen op dagjesmensen, dan zouden ze deze frequenties nooit volhouden.
Re: Arriva dreigt Groningen te laten vallen
Heerlen-Aachen kent volgens mij ook genoeg forenzen. Is ook een regio waar al lange tijd wordt samengewerkt, en Talbot daar (of is dat nu Bombardier?) heeft volgens Wikipedia meer Nederlandse dan Duitse werknemers.
En bovendien zijn forenzen wel leuk, maar ook relatief duur, want de zitplaatsen zijn de rest van de dag ongebruikt. Nee, misschien is de overheid wel de kurk. ;-)
En bovendien zijn forenzen wel leuk, maar ook relatief duur, want de zitplaatsen zijn de rest van de dag ongebruikt. Nee, misschien is de overheid wel de kurk. ;-)
Re: Arriva dreigt Groningen te laten vallen
Zullen we van dat laatste in elk geval Gronau maken? Glanerbrug is niet echt grensoverschrijdend namelijkWubbo schreef:Er zijn anders best grensoverschrijdende forensen. Enschede-Glanerbrug
Re: Arriva dreigt Groningen te laten vallen
LOL de overheid is altijd de kurk, in deze samenleving waar het kennelijk ondenkbaar is dat de OV-klant de daadwerkelijke kosten van zijn gebruik in rekening wordt gebracht ...Jurjen schreef:Heerlen-Aachen kent volgens mij ook genoeg forenzen. Is ook een regio waar al lange tijd wordt samengewerkt, en Talbot daar (of is dat nu Bombardier?) heeft volgens Wikipedia meer Nederlandse dan Duitse werknemers.
En bovendien zijn forenzen wel leuk, maar ook relatief duur, want de zitplaatsen zijn de rest van de dag ongebruikt. Nee, misschien is de overheid wel de kurk. ;-)
[EDIT: Nog steeds niet helemaal] on topic: Dit verhaal heb ik natuurlijk niet zelf verzonnen. Een dergelijke analyse is bijvoorbeeld gemaakt bij de verbinding Arnhem-Emmerich, waardoor Syntus alleen in het weekend haar Emmerich-express kon exploiteren. Dit is niet bepaald een groot succes gebleken.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Arriva dreigt Groningen te laten vallen
Of omdat Syntus van maandag tot vrijdag niet genoeg materieel had om te rijden, en daardoor de weekenddiensten overblijven...
Het is een spectrum.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten