Apeldoorn: Elke tien minuten een bus
Geplaatst op: vrijdag 29 mei 2009 om 14:20
Laatst bijgewerkt: vrijdag 29 mei 2009 om 16:24
APELDOORN - Reizen met bus en trein zou aantrekkelijker moeten worden gemaakt. Bijvoorbeeld elke 10 minuten een bus. En een rem op de stijging van de prijs van een gemakstarief, zoals het eurokaartje.
Daar pleitte een aantal gemeenteraadspartijen vanavond voor tijdens de politieke markt. Op het programma stond de verkeersvisie 2010-2020, een document dat in globale zin aangeeft waar de prioriteiten liggen.
Lees verder
Apeldoorn: Elke tien minuten een bus
Apeldoorn: Elke tien minuten een bus
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Apeldoorn: Elke tien minuten een bus
Owja... We hebben sinds januari 2002 een eurokaartje. Vanaf februari? 2009 is het 1,50 geworden i.v.m. de brandstofkosten. En nu wil men weer terug naar de euro? Graag zelfs.
Elke 10 minuten een bus: Op sommige lijnen is een kwartierdienst zelfs te veel. Ik roep een 5 Berg en Bos, 10 Ugchelen 7 Zuidbroek (en dan het deel tussen Sprenkelaar en Zuidbroek), beide lijnen 11, lijn 15, 18 (2 laatsten zijn zelfs uursdienst).
Voor de invoering van een kwartierdienst naar Sprenkelaar, Woudhuis en Kerschoten, reed men in de winter op zaterdag zelfs om de 7,5 minuut op de lijnen die (samen) een kwartierdienst voeren. En die (extra) bussen waren niet echt vol...
Ik zou eerder iets zien in een ringlijn, de (hele) vroegere lijn 10, maar dan ook de westzijde van de Ring gebruiken.
Elke 10 minuten een bus: Op sommige lijnen is een kwartierdienst zelfs te veel. Ik roep een 5 Berg en Bos, 10 Ugchelen 7 Zuidbroek (en dan het deel tussen Sprenkelaar en Zuidbroek), beide lijnen 11, lijn 15, 18 (2 laatsten zijn zelfs uursdienst).
Voor de invoering van een kwartierdienst naar Sprenkelaar, Woudhuis en Kerschoten, reed men in de winter op zaterdag zelfs om de 7,5 minuut op de lijnen die (samen) een kwartierdienst voeren. En die (extra) bussen waren niet echt vol...
Ik zou eerder iets zien in een ringlijn, de (hele) vroegere lijn 10, maar dan ook de westzijde van de Ring gebruiken.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Apeldoorn: Elke tien minuten een bus
alles is goed!!!!
Als het ook voor de buslijnen naar de Maten geldt.
Als het ook voor de buslijnen naar de Maten geldt.
Deventer, De stad van serie 140/240/1500/1600/1700/2400/3600/7000/26000!
Re: Apeldoorn: Elke tien minuten een bus
8 bussen per uur? Dat is toch nooit gebeurd?MdJ schreef:Voor de invoering van een kwartierdienst naar Sprenkelaar, Woudhuis en Kerschoten, reed men in de winter op zaterdag zelfs om de 7,5 minuut op de lijnen die (samen) een kwartierdienst voeren. En die (extra) bussen waren niet echt vol...
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Apeldoorn: Elke tien minuten een bus
Jawel. Dat waren nog eens tijden Dat was zo rond die tijd dat ze het nieuwe busstation hebben aangelegd. Ik ben een aantal keren aangekomen op het oude busstation, de laatste keer was op het net-in-gebruik-zijnde busstation.
Matenveld/Hoeve, Apenheul, Zuid, Anklaar en Orden hadden 8x uur een bus. Lijn 1 uit Matenveld reed door als lijn 7 naar Orden, omdat de andere tak van lijn 1 toen nog naar Kerschoten reed, welke geen kwartierdienst was. Dus geen 1x in 7,5 minuut. De andere tak van lijn 7 was toen ook al Sprenkelaar. Ook daarheen was nog geen kwartierdienst, dus daar ook geen extra bussen.
De enige bussen die echt gebruikt waren, waren op het einde van de (zaterdag)middag richting de Maten en lijn 6 naar Zuid.
Die laatste heeft nog een langere tijd een extra bus op de rit van 16.46 richting Zuid. Een bus voor de mensen vanaf het station en een voor de mensen vanaf de Hoofdstraat. Die reed dan voor de reguliere bus uit.
De extra bussen reden meestal met streekbussen, van de Ex-tourbussen van midnet (4985-4990) tot mb200 (3519/3521/3635/3636). Ik wil weer die bussen terug
Matenveld/Hoeve, Apenheul, Zuid, Anklaar en Orden hadden 8x uur een bus. Lijn 1 uit Matenveld reed door als lijn 7 naar Orden, omdat de andere tak van lijn 1 toen nog naar Kerschoten reed, welke geen kwartierdienst was. Dus geen 1x in 7,5 minuut. De andere tak van lijn 7 was toen ook al Sprenkelaar. Ook daarheen was nog geen kwartierdienst, dus daar ook geen extra bussen.
De enige bussen die echt gebruikt waren, waren op het einde van de (zaterdag)middag richting de Maten en lijn 6 naar Zuid.
Die laatste heeft nog een langere tijd een extra bus op de rit van 16.46 richting Zuid. Een bus voor de mensen vanaf het station en een voor de mensen vanaf de Hoofdstraat. Die reed dan voor de reguliere bus uit.
De extra bussen reden meestal met streekbussen, van de Ex-tourbussen van midnet (4985-4990) tot mb200 (3519/3521/3635/3636). Ik wil weer die bussen terug
Bij twijfel: gebruik beton.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten