(BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
TomSteyl
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door TomSteyl »

Vandaag heb ik de Veolia Transport 3793 (Volvo 7700) gespot op lijn 66 van Roermond naar Venlo. Ik zie hem daar de laatste tijd vaker. Geen regulier materieel in Venlo of Roermond. Weet er iemand hier iets meer over ??? :D
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Was 'n rare gewaarwording vanavond: precies op de geplande vertrektijd kwam op 't Dordtse centraal station een Citaro aangereden als lijn 3, echter met "Buitendienst" op de film. Leek me al niet de vorige rit want die stond niet met +15 op het DRIP, de rit van 18.25 uur waarop 'ie aannemelijk wel gewoon reed verdween daarnaast ook van de borden toen de bus vertrok.
Komt er enkele minuten later ineens een Wright met "3 Oudelandshoek" op de film over het busstation gereden (de verkeerde kant op) om vervolgens rechtsaf te slaan en bij halte D te halteren. Was dezelfde chauffeur achter 't stuur, dus die was kennelijk even vanwege een defect de bus wezen omruilen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag was er weer een verstoring op de Erasmuslijn. Daarom stond op CS ook niet aangegeven over hoeveel tijd de metro's zouden vertrekken, aangezien de metro's onregelmatig reden.
Toen ik uitstapte op Zuidplein, stond daar wel aangegeven wanneer de metro's zouden rijden, maar dat was dus over 1, 2 en 4 minuten. :P Waarschijnlijk liep de stooring toen ten einde.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door mb90 »

TCR heeft er voor HW/GO een nieuwe bus bij. Het is de TCR 402 die van Zeeuws-Vlaanderen komt en daar nog in Veolia-kleuren reed. Nu is de TCR 402 verkleurd naar Arriva-kleuren en vandaag reed hij ook nog eens op Qliner lijn 396 (Rotterdam Zuidplein - Dirksland v.v.) en zo kon ik hem vastleggen:
Afbeelding

Verder waren er weer eens geen gelede bussen van TCR op Arriva-lijn 171 (Rotterdam Zuidplein - Oud Beijerland v.v.) te vinden. In plaats daarvan reden er van TCR Amba 435, maar ook een Citaro LE, de 88 8-) :
Afbeelding

Tot slot reed RET Alliance 829 op de RET-lijnen 66 (Zuidplein - Feijenoord v.v.), 68 (Zuidplein - Heijplaat v.v.) en 71 (Zuidplein - Maasstad Zkh. Clara) in plaats van een Citaro. Hier een foto van de bus op lijn 66 naar Feijenoord:
Afbeelding
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door MdJ »

Blijkbaar komen er weer stickers voor Veolia Veluwe binnen: Op de 80x- citaro's (die met witte achterkant, uit brabant) zijn de BBA-opschriften weggehaald, evenals op de achterkant van de 3825. Het maakt niet echt uit: daar waar de stickers hebben gezeten, is het schoon. De rest niet echt.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Iets wat me de afgelopen dagen opvalt: er komen steeds meer Arriva-bussen die "Utrecht Jaarbeursplein" als bestemming filmen i.p.v. "Utrecht CS". Eerst was de 2194 daar een eenling in, maar heb 't nu ook al op enkele Integro's en Wrights gezien. Werd tijd, ze rijden daar toch alweer een hele tijd heen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daan »

Ik zag gisteren die witte Ambassador 200 in Groningen rijden, waarvan de film steeds wisselde tussen 12 Extra Dienst en 637 Arriva :shock:
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Cookie »

Heb vanavond eens het OV-Winkelkaartje uitgetest: voor 3 euro de hele dag (ma-vr na 9 uur) met regionale trein+bus door Gelderland. Veel buschauffeurs keken erg verbaasd toen ik met het thuisgeprinte kaartje aan kwam zetten, eentje reageerde met "Hee, gaaf!" :mrgreen: .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen deed bij de GVU 1842 het koersdisplay aan de voorzijde het niet. Aan de zij- en achterkant werd het lijnnummer met voorloopnullen getoond (dus "001 Lunetten" op het zijdisplay).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Fles »

Cookie-O-Fiel schreef:Heb vanavond eens het OV-Winkelkaartje uitgetest: voor 3 euro de hele dag (ma-vr na 9 uur) met regionale trein+bus door Gelderland. Veel buschauffeurs keken erg verbaasd toen ik met het thuisgeprinte kaartje aan kwam zetten, eentje reageerde met "Hee, gaaf!" :mrgreen: .
Dat ziet er best lucratief uit nog :idea: als je ziet wat je daar allemaal mee mag, ook qua trein, dan is 3 € een schijntje :D
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door mb90 »

Nadat gisteren de RET-Alliance 829 een Citaro verving, was het vandaag de beurt aan de 816. Deze verving een Citaro-dienst op lijn 44 (Zuidplein - Centraal Station v.v.). Ik zag hem al vanuit mijn bus op de terugweg vanaf de stage naar huis en kon hem met wat rekenwerk en inschatting van de drukte in de Maastunnel (daardoor zijn de rijtijden in de middagspits richting Zuidplein erg ruim) aan het eind van de middag bij mij om de hoek vastleggen:
Afbeelding
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Stefan »

Ik zat vanmiddag eens naar de banner te kijken van het forum en ik zag weer eens de Arriva-bus voorbij komen, zodoende ben ik vanavond ook nog even op de scooter gestapt en heb ongeveer op het zelfde punt de Arriva 8324 vastgelegd. ;)

Afbeelding
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Suus »

Omdat de Johan Cruyff tram op lijn 9 maar liefst 10 minuten vertraging had op een 7-minuten dienst, viel dit bord op de halte bij het Waterlooplein mij op:

Afbeelding

Uiteindelijk kwam tram 9 om 15:13 een keer aankakken, terwijl hij er al om 15:05 had moeten zijn. Helaas heeft mevrouw de hele rit geen poging gedaan sneller te gaan (bijvoorbeeld tussen Kruisstraat en Brinkstraat is het toch meestal goed scheuren over de Middenweg, en ook tussen Brinkstraat en Arent Krijtsstraat bleef het een slome slak). De bestuurder van de blokkendoos er direct achter heeft volgens mij een vervelende rit gehad, het gezicht stond op onweer toen ik uiteindelijk uitstapte.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

@Stefan: niet helemaal dezelfde plek, de bus in de banner gaat de andere kant op :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Stefan »

Daarom zeg ik ook 'ongeveer op het zelfde punt'. ;) :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Suus »

Zo te zien is er ook weer een Alliance uitgebrand: http://www.nufoto.nl/fotos/98263/streek ... sbeek.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Raymond »

Gistermorgen rond 8.15 uur was er een chauffeur op de buffer van station Breda even de binnenkant van z'n ogen aan het bekijken. Ondertussen stond het hele busperron al vol met wachtende studenten. Een collega-chauffeur zag dat en reed met z'n bus eventjes erlangs om even een flinke toeter te laten horen en vervolgens door reed naar garage. Lachen op dat perron natuurlijk, terwijl de chauffeur weer even wakker moest worden :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen was het display in de XX 3260 blijven hangen: dat toonde nog allemaal haltes in Zeist en was er ook van overtuigd dat 't nog 7.02 uur was ('t werd ook maar niet later :P ). Opmerkelijk genoeg werden wel de haltes in Utrecht op het juiste moment omgeroepen, dat heb ik niet eerder gehoord in bussen met vastgelopen scherm.

Vanmiddag had ik dan weer razendsnel een bus wat onderweg een vertraagde bus bleek te zijn... vlak voor het station reed de volgende lijn 77 nog geen meter achter ons, maar desondanks ging 'ie gewoon rustig verder met z'n ritje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door ODRAIL »

Reiziger Ddrs schreef:Opmerkelijk genoeg werden wel de haltes in Utrecht op het juiste moment omgeroepen, dat heb ik niet eerder gehoord in bussen met vastgelopen scherm.
Het kan onafhankelijk van elkaar werken, heb het reglematig meegemaak in interliners dat het beeld het niet deed of uitgeschakeld was en de halteafroep keurig verzorgd werd.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Wubbo »

En ik had dat woensdag nog in een BRU-Amba. De chauffeur resette het ding nog tijdens de rit, maar het bleef maar Oorsprongpark volgens het scherm.

Vanochtend trouwens ook een BRU-Amba op lijn 53 uit Zeist met een erg vervelende storing: het lampje Stop bleef maar branden, ook na diverse keren stoppen en deuren open en dicht. Gelukkig gebeurde het een paar haltes voor het eindpunt en zaten we achter een slome lijn 74.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Stefan »

Was er misschien niet op het 'rolstoelknopje' gedrukt? ;) Dan blijft 't lampje ook branden, de chauffeur dient het sein dan zelf 'weg te drukken' met een knop op 't dashboard. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Etienne »

Vandaag zag ik in Leiden een buitenbeentje voorkomen, de 8143.

Verder zaten er weer volop ambassadors op Sneldienst 206 en zelfs een Citaro :o
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Een tijdje terug had ik nog gemeld dat de HTM 9022 en 9023 bij Lotax in Dordrecht reden in volledige HTM-uitvoering. Vandaag zag ik toen ik van de Zwijndrechtse brug af gefietst kwam een soortgelijk busje staan op het beginpunt van lijn 9 wat echter een wit/blauwe kleurstelling had. Bij nadere inspectie van wat dichterbij constateerde ik dat dit een van de HTM-busjes was die was overgespoten in Lotax-kleuren! Even later kwam ook het andere busje in dezelfde kleuren aangereden.

Klein primeurtje dus: hieronder een foto van de Lotax 63-HHT-6 (ex-HTM 9023) als inrukkende lijn 9 op de Weeskinderendijk in Dordrecht...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Chauf21 »

Pijnackerbus schreef:Verder zaten er weer volop ambassadors op Sneldienst 206 en zelfs een Citaro :o
Dat er normaal gesproken Interliners op de 206 rijden, is meer een gevolg van de materieelsamenstelling van Zoetermeer. Doordeweeks worden de Ambassadors al ingezet op de andere lijnen en worden er, bij gebrek aan Amba's, Integro Interliners op de 206 ingezet. In de weekenden zijn er nog wel Ambassadors beschikbaar en worden die ook gewoon ingezet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten