Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Je zou beter eens inhoudelijk reageren i.p.v. te discussiëren of ik een artikel wel of niet heb gelezen
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Chrysa »

Dat heb ik ook gedaan.

Niet zo chagrijnig doen, daar schiet je niks mee op. :)
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

Nodeloze discussie over lijn 19. Heeft iemand het vervoerplan Zeeland 2017 gelezen? Waarschijnlijk niet, deze staat gewoon online en geeft de ware reden van het mogelijk in korte van lijn 19.

Het grootste probleem en belangrijkste reden van lijn 19 is voor de provincie Brabant dat de bus een te lange buffertijd heeft op station Breda. Na de verbouwing van het station neemt de bus, door de lange pauze van de chauffeur, te veel ruimte in beslag. De 2e reden is dat de treinverbinding Antwerpen-Breda v.v. wordt geoptimaliseerd, waardoor de reizigers middels overstap in Antwerpen sneller in Breda zijn dan met de bus. De 3e reden is dat Connexxion zelf heeft aangegeven dat het de lijn wil in korte door de vele vertragingen en de bijbehorende rijtijden overschrijding van de chauffeurs.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Chrysa »

Dat ding wordt volgens mij altijd gedumpt net achter het busstation in Breda. Daar parkeert Arriva ook wat extra bussen.

Misschien toch maar eens een ritje gaan doen dan, ik hou wel van dergelijke lange ritten, en zelf mag ik nog niet rijden in België. :(
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Zugführer »

sirvinniei schreef:Als je in het buitenland studeert krijg je meestal een reisvergoeding. Zou dit niet ook niet gelden?
Ik denk niet dat Zeeuws Vlaanderen al tot buitenland gerekend wordt (A)
BusFreakRotterdam schreef:Nodeloze discussie over lijn 19. Heeft iemand het vervoerplan Zeeland 2017 gelezen? Waarschijnlijk niet, deze staat gewoon online en geeft de ware reden van het mogelijk in korte van lijn 19.
Ik kan het zo snel niet vinden, heb je misschien een linkje?

Het lijkt me een uitstekend idee om lijn 19 in te korten tot Antwerpen als er een goede treinverbinding tussen Breda en Antwerpen komt, maar de kans dat dit een deel van de reizigers kost is natuurlijk vrij groot (studenten, abonnementhouders etcetera die niet meer gratis kunnen reizen als ze deels met de trein moeten)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Suus »

Ik heb even een bericht gemist dat er in december een goede treinverbinding komt tussen Breda en Antwerpen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hendrik »

Niet december van dit jaar, maar december 2017.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

BusFreakRotterdam schreef:Heeft iemand het vervoerplan Zeeland 2017 gelezen?
Ik heb hem gisteren gelezen, kwam niet zoveel bijzonders tegen over lijn 19.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door sirvinniei »

BusFreakRotterdam schreef:Nodeloze discussie over lijn 19. Heeft iemand het vervoerplan Zeeland 2017 gelezen? Waarschijnlijk niet, deze staat gewoon online en geeft de ware reden van het mogelijk in korte van lijn 19.

Het grootste probleem en belangrijkste reden van lijn 19 is voor de provincie Brabant dat de bus een te lange buffertijd heeft op station Breda. Na de verbouwing van het station neemt de bus, door de lange pauze van de chauffeur, te veel ruimte in beslag. De 2e reden is dat de treinverbinding Antwerpen-Breda v.v. wordt geoptimaliseerd, waardoor de reizigers middels overstap in Antwerpen sneller in Breda zijn dan met de bus. De 3e reden is dat Connexxion zelf heeft aangegeven dat het de lijn wil in korte door de vele vertragingen en de bijbehorende rijtijden overschrijding van de chauffeurs.
Link? Google kan me niet helpen...
Ik heb geen onderschrift
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Michael »

Chrysa schreef:Dat ding wordt volgens mij altijd gedumpt net achter het busstation in Breda. Daar parkeert Arriva ook wat extra bussen.
Officieel gezien is er maar 1 bufferplek op het station en dat is tegenover de kantine langs de muur. De helling waar nu ook gebufferd word was nooit bedoeld als buffer maar moest dus noodgedwongen wel. En Arriva heeft die ruimte zelf ook nodig. Er zou een oplossing kunnen zijn: Overdag zijn er vaak werkzaamheden aan de hellingbaan waar de bussen bufferen waardoor de bussen op een braakliggend terrein naast het station moeten bufferen. Als ze daar nou gewoon een difinitieve bufferplaats van maken is het probleem opgelost. Weet alleen niet of er al andere plannen zijn met dat terrein waardoor het niet mogelijk zou zijn. Op bijgevoegde foto is te zien welk terrein ik bedoel:

Afbeelding
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

Waarom is daar maar een bufferplek? Dan vraag je om problemen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Michael »

Geen rekening mee gehouden in de bouwplannen.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Raadslid Jos van Ginneken uit Terneuzen gaat zich er ook mee bemoeien
http://jos2014.weebly.com/blog/busje-komt-zo-of-niet
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Michael »

Hij zegt dat de Provincie Brabant niet meer wilt betalen om lijn 19 te laten rijden. Maar het is een lijn van de Provincie Zeeland dus ik neem aan dat hun dit betalen. Of betaald Brabant ook een deel?
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Misschien dat de provincie Noord-Brabant een gedeelte mee betaalt tot aan Antwerpen.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Chrysa »

dan kan er volgens mij ook wel een paar duizend euro voor mbo en hbo studenten van af.
Volgens mij is dat toch wel iets meer. Volgens Arriva kost een bus zo'n €100 per uur, dus met die €1000 kan je net 5 enkele reisjes maken.

Die ritten op zondagavond en vrijdagmiddag zitten altijd erg vol, dus die schrappen lijkt me niet zo'n geweldig idee. Misschien dan nog een ritje of 2 op maandagochtend, maar de rest zou wel geschrapt kunnen worden als het anders te duur is.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Chrysa »

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

Vooral interessant is:
De Bredabus zou dan voortaan slechts tot Antwerpen Centraal rijden, maar de vraag is nog niet beantwoord of daar wel genoeg plek is en of de Belgen dat wel willen. Het is bovendien nog niet duidelijk of de OV-studentenkaart geldig kan zijn op een Belgische treintraject.
De Belgen (die wel eens vaker dwarsliggen) moeten nog beslissen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

Ik las ook in het Vervoerplan Zeeland 2017, dat het opheffen van de lijn nog niet zo heel eenvoudig te regelen is omdat lijn 19 in Terneuzen gekoppeld is aan lijn 20 naar Goes Station, heen lijn 20 naar Terneuzen dan als lijn 19 door naar Breda, lange pauze, terug lijn 19 naar Terneuzen en dan als lijn 20 terug naar Goes Station.

Er zijn 4 redenen waarom men lijn 19 wil opheffen;

1) de bus is door de lange route vaak veelste laat, 73% van de ritten is meer dan 900 seconden (15 minute) te laat in Breda!
2) na de verbouwing van station Breda staat de bus te lang op de geimproviseerde bufferplaats, dit komt door de lange wettelijk verplichte pauze
van de chauffeur
3) de treinverbinding tussen Antwerpen-Breda v.v. wordt een stuk beter dan nu het geval is.
4) Lijn 20 heeft ook last van de vertragingen op de route van lijn 19, is lijn 19 te laat, vertrekt lijn 20 ook weer te laat.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

Kan iemand me vertellen waar dit vervoerplan van Zeeland te vinden is dan?
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

Vervoerplan is te vinden op de facebookpagina "Openbaar Vervoer Zeeland". Dit is een besloten groep, moet je eerst lid van worden.
Is een PDF-file met het Vervoerplan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Daniel »

@BusFreakRotterdam: Je bedoelt gekoppeld in Hulst neem ik aan?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Chrysa »

Het helpt natuurlijk niet dat de drukste ritten in de avondspits in Antwerpen vast komen te staan.

Ik heb een klasgenoot uit Hulst, en die zat afgelopen vrijdag 3 uur in die bus omdat er file stond. :')

Die stops in Antwerpen kan je schrappen, bijna niemand maakt daar gebruik van, dan kan je via de Liefkenshoektunnel rijden ipv de Waaslandtunnel, die route is een stuk minder filegevoelig. Ook kan je dan de erg drukke E19 mijden, in de spits staat die muurvast. Via Bergen op Zoom is dan sneller.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door sirvinniei »

Kort samengevat: België heeft z'n infra niet op orde :X
Ik heb geen onderschrift
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Chrysa »

Nederland wel dan? De ring van Antwerpen is een ramp, maar Rotterdam is net zo erg in de avondspits.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 14 gasten