Ow dus ik moet me fotocamera een bril opzetten?Daantje schreef:Die foto ziet eruit zoals ik het ongeveer zie als ik m'n bril niet op heb
Mag ik even kwijt #20
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt #20
Re: Mag ik even kwijt #20
Als DDAR met een stofje ;)Caspar schreef:Ik zie op die reservering dat ik overigens een stoel beneden heb, het is dus blijkbaar een TGV Duplex :D Zit dat beetje comfortabel, of is het vergelijkbaar met Virm?
Nee, het zit best aardig. Van wat ik me ervan herinner zijn het stoelen die ook in de 'normale' TGV-treinen zitten. Maar net zoals je bij VIRM verschillende type stoelen hebt, heb je dat bij de TGV (Duplex) ook.
Re: Mag ik even kwijt #20
Bij mij precies het zelfde. Links heb ik -1,75 en Rechts +2,00. Dus als ik hem afzet zie ik ook vrij weinig. Nog meer bril cq lensdragers op dit forum?Daantje schreef:Die foto ziet eruit zoals ik het ongeveer zie als ik m'n bril niet op heb
Re: Mag ik even kwijt #20
Ja hiero. Ik zie geen bal zonder bril: +3,75 met een cilinder van 6, ongeveer hetzelfde in beide ogen. Kortom: ik zie zowel dichtbij als veraf helemaal niks scherp :)
Re: Mag ik even kwijt #20
De oogarts heeft ooit verklaard dat een monocle het beste zou zijn voor mij
Nou, dat dacht ik dus niet, ik zie altijd alles scherp genoeg, dus laat maar
Nou, dat dacht ik dus niet, ik zie altijd alles scherp genoeg, dus laat maar
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt #20
Hehe, ook één oog met 'n afwijking zeker... nou is 't bij mij rechts +0,25 dus da's niet echt iets waar je last van hebt. 'tis dat m'n rij-instructeur ooit het vermoeden had dat er ergens een afwijking in m'n ogen zat anders had ik 't nooit laten meten.
Meest opvallende: m'n beide opa's en oma's, m'n vader, m'n broertje, m'n oom, m'n tante en m'n neef en nicht hebben een bril/lenzen en m'n moeder heeft 'n leesbril nodig. Ben dus de enige in de familie zonder
Meest opvallende: m'n beide opa's en oma's, m'n vader, m'n broertje, m'n oom, m'n tante en m'n neef en nicht hebben een bril/lenzen en m'n moeder heeft 'n leesbril nodig. Ben dus de enige in de familie zonder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Mag ik even kwijt #20
Twee keer minus zesnogwat.
Re: Mag ik even kwijt #20
Da heb ik nou ook:pReiziger Ddrs schreef:Hehe, ook één oog met 'n afwijking zeker... nou is 't bij mij rechts +0,25 dus da's niet echt iets waar je last van hebt. 'tis dat m'n rij-instructeur ooit het vermoeden had dat er ergens een afwijking in m'n ogen zat anders had ik 't nooit laten meten.
Meest opvallende: m'n beide opa's en oma's, m'n vader, m'n broertje, m'n oom, m'n tante en m'n neef en nicht hebben een bril/lenzen en m'n moeder heeft 'n leesbril nodig. Ben dus de enige in de familie zonder
Overigens gaat het eindelijk eens goed op school met men punten :D
Re: Mag ik even kwijt #20
Hoi, hier een mcn met kennis van mcn-opleidingen en vereisten en antwoorden op je vragen:Pimz0r schreef:Nou hier komt het:
1.Kun je als je adhd hebt toch nog machinist worden.
2. Hoeveel verdien je er ongeveer mee.
3. Welk schoolniveau heb je nodig en waar vind de opleiding plaats?
4. Hoelang moet je studeren ervoor.
ik heb het zelf al opgezocht maar kwam er niet veel wijzer uit.Als ik nog meer vragen heb stel ik die tzt wel.
1: ADHD is geen bezwaar, mits je er zelf geen last van ondervind als je je langdurig moet concentreren.
2: Genoeg! :D Het salaris is variabel en ligt aan je leeftijd, de hoeveelheid uren die je werkt en de hoeveelheid onregelmatige diensten die je draait. Aan nachtdiensten, in het weekend en op feestdagen verdien je natuurlijk meer. Maar desalniettemin kan je er een leuke auto van kopen of een gezinnetje onderhouden.
3: (v-)mbo niveau is genoeg, maar mensen met een hogere opleiding zijn natuurlijk ook welkom. Waar de opleiding is, ligt eraan voor welke standplaats je kiest en het ligt er dus eigenlijk aan waar je vandaan komt.
4: De totale opleiding duurt ongeveer een jaar, soms iets korter. Ligt er een beetje aan hoeveel vooruitgang je boekt.
Hoop dat je vragen zo beantwoord zijn. Heb je verder nog vragen, schiet me gerust een keer aan hier.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Mag ik even kwijt #20
Nou ik woon in Mill. Dat is tussen de groote stations Den Bosch,Nijmegen en Eindhoven. Zijn dit standplaatsen?
En kun je altijd in opleiding gaan of zijn er speciale tijden wanneer je eraan kan beginnen?
En kun je altijd in opleiding gaan of zijn er speciale tijden wanneer je eraan kan beginnen?
Re: Mag ik even kwijt #20
Dat zijn volgens mij allemaal standplaatsen. Machinist in het personenvervoer kan/mag je worden vanaf je 21ste.
Waar ik zelf eigenlijk wel naar benieuwd ben is hoe het staat met de vraag naar machinisten, in deze economische dip.
Waar ik zelf eigenlijk wel naar benieuwd ben is hoe het staat met de vraag naar machinisten, in deze economische dip.
Re: Mag ik even kwijt #20
Whoei, die vragen kan ik ook beantwoorden ;-)
Alle 3 de plaatsen zijn standplaatsen. Het is niet in te schatten in welke plaats ze tegen de tijd dat jij kunt gaan solliciteren (was er niet een minimumleeftijd) vacatures zijn, daar zul je dus tegen die tijd eens achteraan moeten gaan.
In principe begint de opleiding op het moment dat er voldoende deelnemers zijn. Een deel is in cursusvorm, een deel is in praktijkvorm. Dat kan dus ieder willekeurig moment zijn, en zeker niet alleen aan het begin van een jaar ofzo.
@Daan: de vraag naar machinisten is een lastige. Ik vind het heel moeilijk te voorspellen hoe de ontwikkelingen zullen lopen, maar gezien de steeds maar verdergaande uitbreiding van de reizigersdienstregeling verwacht ik niet dat de vraag naar machinisten sterk zal dalen.
Alle 3 de plaatsen zijn standplaatsen. Het is niet in te schatten in welke plaats ze tegen de tijd dat jij kunt gaan solliciteren (was er niet een minimumleeftijd) vacatures zijn, daar zul je dus tegen die tijd eens achteraan moeten gaan.
In principe begint de opleiding op het moment dat er voldoende deelnemers zijn. Een deel is in cursusvorm, een deel is in praktijkvorm. Dat kan dus ieder willekeurig moment zijn, en zeker niet alleen aan het begin van een jaar ofzo.
@Daan: de vraag naar machinisten is een lastige. Ik vind het heel moeilijk te voorspellen hoe de ontwikkelingen zullen lopen, maar gezien de steeds maar verdergaande uitbreiding van de reizigersdienstregeling verwacht ik niet dat de vraag naar machinisten sterk zal dalen.
Re: Mag ik even kwijt #20
Danku beiden.
Sinds wanneer zijn jullie eigenlijk gefacineerd door het ov.Ik zelf al heel vroeg omdat ik met mijn opa en oma steeds met de trein ergens heen ging :D .
Hoe oud moet je eigenlijk zijn om de opleiding te beginnen?
Sinds wanneer zijn jullie eigenlijk gefacineerd door het ov.Ik zelf al heel vroeg omdat ik met mijn opa en oma steeds met de trein ergens heen ging :D .
Hoe oud moet je eigenlijk zijn om de opleiding te beginnen?
Re: Mag ik even kwijt #20
Pimz0r schreef:
Hoe oud moet je eigenlijk zijn om de opleiding te beginnen?
Daan schreef: Machinist in het personenvervoer kan/mag je worden vanaf je 21ste.
Re: Mag ik even kwijt #20
Wubbo en Daan hebben helemaal gelijk. Ik kan nog aanvullen dat er momenteel (vanwege die economische dip dus) een vacaturestop is tot volgend jaar. Maar die kan je als tijdelijk beschouwen, want er zijn altijd wel nieuwe machinisten nodig. Er gaan elk jaar mensen met pensioen of nemen een andere baan, dus er is altijd een natuurlijk verloop.
Oh ja en de minimumleeftijd om zelfstandig met reizigerstreinen met een snelheid hoger dan 100 km/h over de vrije baan te rijden is idd 21 jaar. Je kon vroeger wel eerder beginnen, maar dan draaide je tot je 21e alleen rangeerdiensten.
Het ligt er ook aan bij welke vervoerder je mcn wil worden, want behalve NS rijdt bij jou in de buurt ook Veolia en is er ook nog het goederenvervoer. Persoonlijk vind ik reizigersvervoer leuker. Goederen praten immers niet terug.
Oh ja en de minimumleeftijd om zelfstandig met reizigerstreinen met een snelheid hoger dan 100 km/h over de vrije baan te rijden is idd 21 jaar. Je kon vroeger wel eerder beginnen, maar dan draaide je tot je 21e alleen rangeerdiensten.
Het ligt er ook aan bij welke vervoerder je mcn wil worden, want behalve NS rijdt bij jou in de buurt ook Veolia en is er ook nog het goederenvervoer. Persoonlijk vind ik reizigersvervoer leuker. Goederen praten immers niet terug.
Vallend blad maakt rails glad.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt #20
Tja, goederen schelden je ook niet uit als je vertraging hebt... da's daar weer een voordeel van
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Mag ik even kwijt #20
Klopt veolie rijdt hier ook rond.
Maar kun je bijvoorbeeld ook bij ns je opleiding halen en dan bij veolia gaan werken?
Maar kun je bijvoorbeeld ook bij ns je opleiding halen en dan bij veolia gaan werken?
Re: Mag ik even kwijt #20
Ik las het op teletekst weet iemand ofdat er eigenlijk mensen inzaten?
Re: Mag ik even kwijt #20
Dat kon ik niet zien, omdat de bomen ervoor stonden. Maar eerst heeft het een minuut of 10 wat licht gerookt, dus de kans is wel groot dat de boot mensen aan boord had, maar dat die nog tijdig konden uitstappen. Op de plek waar ie uitbrandde, is een aanlegplaats waar je goed kan uitstappen.
Laatst gewijzigd door Caspar op za 30 mei 2009, 02:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Mag ik even kwijt #20
Kapiteit had het ding aan de kade gekregen, mensen en kapitein uitgestapt waarna het ding alsnog op drift is geraakt en midden op het water verder brandde.
Re: Mag ik even kwijt #20
Damnit, het is luilak Nou, dan kan ik slapen vannacht ook wel vergeten geloof ik
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt #20
Haha luilakken, pff dat is lang geleden dat ik zoiets gedaan heb.
Wat begint de ochtend in dit seizoen eigenlijk al vroeg, om 4.00 uur beginnen de vogels met fluiten, om 4.15 uur zie je de zon langzaam opkomen, weliswaar nog in de verte en rond 4.45 à 5.00 uur is het licht buiten. Eigenlijk wel komisch he, dat tegen de tijd dat het licht wordt mijn werkdag erop zit, ben net een paar minuten klaar met me werk namelijk.
Ik denk trouwens dat ik de Nikon Coolpix P6000 ga kopen als vervanger van mijn Casio fotocamera.
En je hoeft niet bang te zijn dat je verdwaalt tijdens het fotograveren want die Nikon heeft een ingebouwde GPS, haha.
Wat begint de ochtend in dit seizoen eigenlijk al vroeg, om 4.00 uur beginnen de vogels met fluiten, om 4.15 uur zie je de zon langzaam opkomen, weliswaar nog in de verte en rond 4.45 à 5.00 uur is het licht buiten. Eigenlijk wel komisch he, dat tegen de tijd dat het licht wordt mijn werkdag erop zit, ben net een paar minuten klaar met me werk namelijk.
Ik denk trouwens dat ik de Nikon Coolpix P6000 ga kopen als vervanger van mijn Casio fotocamera.
En je hoeft niet bang te zijn dat je verdwaalt tijdens het fotograveren want die Nikon heeft een ingebouwde GPS, haha.
Re: Mag ik even kwijt #20
Een GPS om je foto's te taggen via de exif ja. Dat is heel iets anders dan dat je er echt mee kan navigeren ;)STF schreef: En je hoeft niet bang te zijn dat je verdwaalt tijdens het fotograveren want die Nikon heeft een ingebouwde GPS, haha.
Re: Mag ik even kwijt #20
Op zich kan dat natuurlijk wel, maar hou er rekening mee dat je een bepaald aantal jaren bij NS moet blijven omdat je anders je opleidingskosten zelf moet betalen. NS is natuurlijk geen liefdadigheidsinstantie die een jaar lang in jou gaat investeren om te zien dat jij na dat jaar weggaat ;-).Pimz0r schreef:Klopt veolie rijdt hier ook rond.
Maar kun je bijvoorbeeld ook bij ns je opleiding halen en dan bij veolia gaan werken?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 162 gasten