Concessie Limburg (2017-2031)
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Als je naar de vertrektijden van Maastricht gaat kijken vanaf dienstregeling 2017 staat er 1x een trein naar Luik V= :19 & 1× een trein naar Hasselt V= :39. 2×/uur dus.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Op welke dag kijk je dan?
Ik zie in het weekend om .19 een trein naar Liege, doordeweeks om .49 een trein naar Hasselt.
Net als nu dus. Zie ze nergens tegelijk rijden.
Ik zie in het weekend om .19 een trein naar Liege, doordeweeks om .49 een trein naar Hasselt.
Net als nu dus. Zie ze nergens tegelijk rijden.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat lijkt wel erg veel op de huidige dienstregeling. Alleen rijdt de trein naar Hasselt alleen door de week en die naar Luik alleen in het weekend. Dus maar één trein per uur. Vermoed dat dat in 2017 ook zo zal zijn.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
De trein Maastricht - Luik rijdt in het weekend een half uur verschoven ten opzichte van werkdagen. Zie ook de verkeersdagen
Code: Selecteer alles
Trein met eindbestemming Liège-Guillemins
5 10 15 20 25 30
----+----+----+----+----+----+-
Dec ¦ ¦x ¦ xx ¦ xx ¦x
Jan x ¦ xx ¦ xx ¦xx ¦ xx¦
Feb xx ¦xx ¦ xx¦ xx ¦
Maa xx ¦xx ¦ xx¦ xx ¦
Apr xx ¦ xx¦ xxx ¦ xx ¦ xx
Mei x ¦xx ¦ xx¦ xx x xx ¦
Jun xxx xx ¦ xx ¦ xx ¦
Jul xx ¦ xx¦ xx ¦xxx ¦ xx
Aug xx ¦ xx x xx ¦xx ¦
Sep xx ¦ xx ¦xx ¦ xx¦ x
Okt x ¦ xx ¦ xx ¦xx ¦ xx¦
Nov x xx ¦xx ¦ xx¦ xx ¦
Dec xx ¦ x¦ ¦ ¦ ¦ ¦
Code: Selecteer alles
Trein met eindbestemming Hasselt
5 10 15 20 25 30
----+----+----+----+----+----+-
Dec ¦ ¦ xxxxx xxxxx ¦ xxxx
Jan xxxxx xxxxx ¦xxxxx xxxxx xx
Feb xxx ¦xxxxx xxxxx xxxxx¦ xx ¦
Maa xxx ¦xxxxx xxxxx xxxxx¦ xxxxx
Apr xxxxx xxxxx¦ xxxx xxx x ¦
Mei xxxx xxxxx xxxxx¦ xxx¦x xxx
Jun xx ¦xxxx¦ xxxxx xxxxx ¦xxxxx
Jul xxxxx xxxxx¦ xxxx xxxxx ¦x
Aug xxxx¦ xxxxx x¦xxx ¦xxxxx xxxx
Sep x xxxxx ¦xxxxx xxxxx xxxxx¦
Okt xxxxx xxxxx ¦xxxxx xxxxx xx
Nov xx ¦xxxxx xxxxx xxxxx¦ xxxx
Dec x xxxxx ¦ ¦ ¦ ¦ ¦
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Maastricht - Luik is inderdaad 1x per uur, maar in het weekend en op Belgische feestdagen wordt in het andere halfuur gereden. Dat maakt het een nogal vreemde dienstregeling.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
viewtopic.php?t=9306&start=1725#p441867
Kijk ik heb hem gevonden op OV in Nederland. Jasper had hem gepost maar ik kon hem ook niet meer vinden op internet.
Kijk ik heb hem gevonden op OV in Nederland. Jasper had hem gepost maar ik kon hem ook niet meer vinden op internet.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Welkom in BelgiëWubbo schreef:Maastricht - Luik is inderdaad 1x per uur, maar in het weekend en op Belgische feestdagen wordt in het andere halfuur gereden. Dat maakt het een nogal vreemde dienstregeling.
Maar goed, het wordt wel wat vreemd gepresenteerd op HAFAS inderdaad. Ik heb zelf ook wel eens over het hoofd gezien dat een trein alleen in het weekend (of alleen door de week) rijdt. Goed kijken naar de voetnoten
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Arriva heeft vandaag het contract ondertekend voor de nieuwe VDL bussen: http://www.vdlgroep.com/?news/2673472/M ... -2HePB95hF
Opmerkelijk detail: Voor de stadsdienst van Maastricht en de Waddeneilanden (staat zo in het persbericht) worden 14 SLF-120 Electric en 4 SLFA-180 Electric's geproduceerd. Weet iemand toevallig of men van plan is om die laatsten in Maastricht in te zetten?
Zou wel mooi zijn, ze staan niet vermeld op de Arriva pagina, maar daar treffen we dan wel weer de SLE-120 Electric aan, en die ontbreekt weer in de order.
Opmerkelijk detail: Voor de stadsdienst van Maastricht en de Waddeneilanden (staat zo in het persbericht) worden 14 SLF-120 Electric en 4 SLFA-180 Electric's geproduceerd. Weet iemand toevallig of men van plan is om die laatsten in Maastricht in te zetten?
Zou wel mooi zijn, ze staan niet vermeld op de Arriva pagina, maar daar treffen we dan wel weer de SLE-120 Electric aan, en die ontbreekt weer in de order.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Er zullen sowiezo geledes naar de waddeneilanden gaan, ik durf er zelfs bijna geld op te zetten dat ze allemaal die kant op gaan. Overigens denk ik dat men op de Arriva implementatiesite de SLF-E bedoelde, voor zover ik weet kan je niet eens Low-Entry Citea's met elektrische aandrijving bestellen. (A)
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Die gelede elektrische Citea's gaan allemaal naar de Waddeneilanden.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Overigens wel opmerkelijk dat er op de stadsdienst van Venlo 12 elektrische Citea's van 9,9 meter komen te rijden.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Echt veel soeps is die stadsdienst dan ook nooit geweest. Veolia begon er in 2006 met ambassadors, maar die werden in 2012 vervangen door de Sprinter City's.flipje schreef:Overigens wel opmerkelijk dat er op de stadsdienst van Venlo 12 elektrische Citea's van 9,9 meter komen te rijden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ligt het aan mij of is 12 busje niet heel erg veel voor de stadsdienst van Venlo alleen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Sowieso komt er een extra stadsbus bij. Daarnaast wordt lijn 1 verlengd. Hoeveel bussen rijden er nu op Venlo?Suus schreef:Ligt het aan mij of is 12 busje niet heel erg veel voor de stadsdienst van Venlo alleen?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik kom op drie omlopen op lijn 1 (112, 122 en 128) en vier omlopen op lijn 2 / 3 (gekoppeld; 116, 120, 124 en 131). Daarnaast rijden er ook ('s avonds en in het weekend) wat midi's op de streekdiensten van stalling Venlo, maar ook doordeweeks in omloop 104 op lijn 31.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Kan dat niet door de actieradius van een elektrische bus komen?flipje schreef:Overigens wel opmerkelijk dat er op de stadsdienst van Venlo 12 elektrische Citea's van 9,9 meter komen te rijden.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Stel dat er 1 extra omloop komt voor lijn 1 door de verlenging naar Kaldenkirchen en 2 omlopen op de nieuwe lijn 4.WSM schreef:Ik kom op drie omlopen op lijn 1 (112, 122 en 128) en vier omlopen op lijn 2 / 3 (gekoppeld; 116, 120, 124 en 131). Daarnaast rijden er ook ('s avonds en in het weekend) wat midi's op de streekdiensten van stalling Venlo, maar ook doordeweeks in omloop 104 op lijn 31.
Dan kom ik aan 10 omlopen. Misschien nog 2 reservebussen voor calamiteiten, defect materiaal of extra spitsbussen?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Hier is de LLE 99. De grill(luchtuitlaat) aan de linkerkant is weg en de pantograaf is erop. Deze is zeker elektrisch.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ook opvallend om te zien dat de achterkant volledig geel is, dat had ik nog niet gezien!
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik mag hopen dat dat niet blijft, het ziet er niet uit.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik vind het dan wel weer okay. Gele band tbv de huistijl van de limburgse kleuren wit,blauw,geel met de rode leeuw.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Die gele band is prima, maar die achterkant is iets te fel. Oranje had dan beter geweest.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dit achterkant wordt veranderd(mag ik hopen).Chrysa schreef:Die gele band is prima, maar die achterkant is iets te fel. Oranje had dan beter geweest.
Ik herinnerde me nog dat ik ook een tekening had gemaakt van een 9 meter Citea. Dat was dan wel een jaar geleden en die was niet elektrisch.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Arriva heeft toevallig ook de gewone 9,9-metervariant heeft besteld :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten