Nieuwe naam voor Brabants OV

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Hainje »

Veolia is dan ook geen formulenaam.
🍉
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Chrysa »

Hier in de regio hoor ik vaak dat mensen het hebben over "de 6, "de 122", en de mensen die minder vaak met de bus gaan hebben uberhaupt al geen idee waar ze nou eigenlijk inzitten. :')
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door sirvinniei »

Durashift schreef: U-ov bekt gewoon lekker, vind ik. *bus*
Wat mij vooral van U-OV bijblijft is dat ze bij elke stop "halte" omroepen voordat de haltenaam wordt uitgesproken :')
Ik heb geen onderschrift
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Chrysa »

U-OV bekt nou ook niet zo geweldig hoor.

Uwoovee? Uw Oo Vee? uwov?
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door busfanNL »

sirvinniei schreef:
Durashift schreef: U-ov bekt gewoon lekker, vind ik. *bus*
Wat mij vooral van U-OV bijblijft is dat ze bij elke stop "halte" omroepen voordat de haltenaam wordt uitgesproken :')
Dat doen ze bij RET ook i.p.v. de bel of pling plong bij Arriva.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door AppleMoose »

Wubbo schreef:Ik ging vroeger met de interliner naar oma, en als die niet reed nam ik de bus. Die namen doen dus echt wel wat, al weet ik niet wanneer en hoe groot het effect dan is.
Dan heb je het wel over twee verschillende diensten.
Ik hoor hier niemand die de Breng-bus neemt, wel lijnnummer (en soms buurtbus). Treinen zijn een ander verhaal, dat wordt dan wel weer een Breng-trein genoemd.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door ArrivaBas »

Dan heb ik er nog een: Landbus in Vorarlberg, (A) hoewel dat weer gewoon de benaming voor de streekbussen daar is. De 'merknaam' wordt door de MBS en de ÖBB Postbus gebruikt.
Deze 2200e post is wel erg off-topic
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Meltrain »

datm schreef:Namen vind ik onbelangrijk. Ik pakte vroeger toen ik op de hogeschool zat de bus of lijn 10.
Ik zei niet tegen mijn moeder ik pak straks Veolia om naar school te gaan.
Ik denk dat voor de meeste reizigers merknamen niks interesseren.
Als de bus maar op tijd rijdt en brengt waar men naar toe moet.
De merknaam is inderdaad vrij onbelangrijk.
Wat ik in dit geval wel handig vind, is dat er een central punt komt waar reizigers de dienstregelingen van alle Brabantse bussen kunnen vinden, zodat ze ook niet meer hoeven na te denken of ze met Arriva of Hermes reizen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door OmniLezer »

Als men merkt dat men met Hermes minder kwijt is dan met Arriva, zal dat wel boeien. Dan zie je wel veel mensen zoeken naar Arriva of Hermes. Maar grotendeels is het wel onbelangrijk. Ze kunnen net zo goed heel Brabant door Arriva of Hermes laten rijden. Dan ben je gelijk van dat gezeur af. 1 naam, 1 kleurstelling, 1 vervoerder/probleem voor de komende 10 jaar.

En dat voorbeeld van lijn 10 of de bus in Breda is wel mooi. In Rotterdam had je een tijd dat er 4 verschillende vervoerders rond reden. Dat was geen 80 jaar terug, maar een kleine 5 tot 10 jaar. Dan had je ARRIVA, Connexxion, RET en Veolia/BBA. Dan sprak ik over lijn 70, wist iedereen wat ik bedoelde, maar lijn 90 was weer in Unidentified object. Nu is het zo dat je RET en ARRIVA hebt, maar dan heb je wel 2 lijnen met zelfde lijnnummer. Dan spreek ik thuis over lijn 187 naar Station Barendrecht, maar dan praat ik over lijn 187 naar Sliedrecht, vragen ze me wanneer het zo is dat lijn 187 vanaf Barendrecht naar Sliedrecht gaat terwijl ik ARRIVA lijn 187 bedoelde. Soms zijn namen wel belangrijk, maar in het Brabantse geval niet.

Het enige wat men kan doen, zijn de nummers veranderen zodat je geen lijn 305 van Uden- Den Bosch hebt en lijn 305 van Luyksgestel- Eindhoven.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Ardan »

Ronaldussen schreef:
Wubbo schreef:Ik ging vroeger met de interliner naar oma, en als die niet reed nam ik de bus. Die namen doen dus echt wel wat, al weet ik niet wanneer en hoe groot het effect dan is.
Dan heb je het wel over twee verschillende diensten.
Ik hoor hier niemand die de Breng-bus neemt, wel lijnnummer (en soms buurtbus). Treinen zijn een ander verhaal, dat wordt dan wel weer een Breng-trein genoemd.
Toen Syntus op Arnhem-Winterswijk reed deden ze dat met Buffels en Linten door elkaar. Allebei Syntus, allebei Syntus-huisstijl want provinciale dingen en merknaamonzin bestonden toen nog niet, maar voor de volksmond waren alleen de Lintjes van Syntus en iedereen zei ook 'we gingen met de Syntus' en de Buffels waren iets HEEL anders. Dat het allebei Syntus was zag men niet eens :P
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door AppleMoose »

Tja, verschil in treintypen is dan ook wel een stuk groter dan de bussen tegenwoordig.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door buschauffeur »

Er staat inmiddels wat meer info op http://www.bravo.info. Dit viel mij op: 'De huidige dieselbussen worden vanaf 2017 geleidelijk vervangen door schone bussen, aangedreven door elektriciteit of waterstof' (http://www.bravo.info/reizen-met-bravo/bus). Op welke bussen zou dit slaan? Of zou er 2019 bedoeld worden in plaats van 2017?
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Mr-W »

Ik vermoed dat de citaro's van Arriva en de 82xx ambassadors als eerst aan de beurt zijn.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Gothic-Writer »

Mr-W schreef:Ik vermoed dat de citaro's van Arriva en de 82xx ambassadors als eerst aan de beurt zijn.
Ik ben benieuwd naar welke bussen Arriva gaat kijken om die bussen te vervangen?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Hainje »

Dat zullen wel Citea's worden.
🍉
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Hans »

Mr-W schreef:Ik vermoed dat de citaro's van Arriva en de 82xx ambassadors als eerst aan de beurt zijn.
Dit gaat niet over Arriva, maar over Hermes.

De eerst volgende wagens die vervangen zullen worden zijn de MAN stadswagens. Vanaf weer dat zullen we zien. Maar dat is wat er is aangeboden aan de provincie. Eerst de stadsdienst elektrisch, daarna de streek.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Hainje »

Oh ja, is andere vervoerder. Vond het al zo vreemd, want het vervangen van de Citaro's in Tilburg is pas over een jaar of twee aan de orde.
🍉
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door buschauffeur »

Inderdaad vreemd, want het oude materiaal van Hermes is nieuwer dan het oude materiaal van Arriva.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Jurre »

Veel Tilburgse bussen (Citea en Citaro) hebben inmiddels ook al de Bravo-kleurstelling. Het enige verschil met de Eindhovense bussen is dat ze niet in het groot 'Bravo' inclusief logo op de zijkant hebben staan. Verder identiek. Arriva-logo's staan alleen nog maar in het klein op het dak.
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Jasper073 »

Jurre schreef:Veel Tilburgse bussen (Citea en Citaro) hebben inmiddels ook al de Bravo-kleurstelling. Het enige verschil met de Eindhovense bussen is dat ze niet in het groot 'Bravo' inclusief logo op de zijkant hebben staan. Verder identiek. Arriva-logo's staan alleen nog maar in het klein op het dak.
Geen foto van ???
Hier in Den Bosch nog geen een bus met het Bravo logo.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Jurre »

Nee. Zoek anders even in de 'Openbaarvervoerbussen in de BeNeLux'-facebook voor een beeldvorming of wacht even voordat iemand anders het hier post. Van alle stadsbussen die tijdens m'n overstap zag was zeker 1/3 al bestickerd.
BataMuka
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 10 okt 2016, 15:28

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door BataMuka »

Waar ik mezelf wel op betrap:
Vroeger zei ik "ik pak de Interliner", dat was wel een pakkende formulenaam.. (misschien door de landelijke bekendheid?), tegenwoordig "pak ik de 401" ipv. de Brabantliner..
"I try to use public transport, always..."
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Chrysa »

Brabantliner bekt niet zo lekker. Als ze het nou de Braboliner genoemd hadden...
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door reisthijs »

Bravoliner zou dat nu dan worden :wink:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Michael »

Om met de deur in huis te vallen. Zojuist in Tilburg;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten