Werkzaamheden Zeeland

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Werkzaamheden Zeeland

Bericht door Geert »

'Vroeger met korting reizen in bus'

MIDDELBURG - De NS onderzoekt of Zeeuwse reizigers met een kortingskaart al voor negen uur mogen reizen met de bussen die rijden tijdens de treinloze maand april. Het bedrijf heeft dat gisteravond toegezegd op een informatiebijeenkomst in Middelburg over de werkzaamheden aan het spoor tussen 22 maart en 22 april.

De bussen die de NS dan inzet, doen er gemiddeld een half uur langer over dan de trein. Mogen wij dan ook eerder vertrekken om toch op dezelfde tijd aan te komen, wilden gebruikers van een kortingskaart weten. Die mag pas gebruikt worden na negen uur. Marlies van Daalen van de NS had begrip voor de vraag. "Ik zoek het uit", beloofde zij.

Middelburgers die vlak langs de spoorlijn wonen, maken zich zorgen over de overlast, omdat op Walcheren gedurende de hele periode dag en nacht wordt doorgewerkt. Een bewoonster van de Segeerssingel wees erop dat de huizen langs het spoor oud zijn en niet zo goed ge
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Werkzaamheden Zeeland: 'Vroeger met korting reizen in bus'

Bericht door Wubbo »

Wie heeft die term directbussen bedacht? :shock: Wat is er mis met de ouderwetse snelbus?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Werkzaamheden Zeeland: 'Vroeger met korting reizen in bus'

Bericht door Geert »

Sst, direct bedenken ze nog dat er een Sprinterbusformule moet komen! :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Werkzaamheden Zeeland: 'Vroeger met korting reizen in bus'

Bericht door Daniel »

Zullen de toerbedrijven blij mee zijn, al die bussen naar Randers en naderhand wil er niemand meer in zitten vanwege de verschrikkelijke stoelen :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Werkzaamheden Zeeland: 'Vroeger met korting reizen in bus'

Bericht door Daantje »

Hmm, mijn moeder woont in Middelburg ook vrij dicht bij het spoor. Ik ben benieuwd. En natuurlijk heb ik ook dit jaar weer een afspraak in het ziekenhuis in Goes als er geen treinen rijden. Dat doe ik ook elk jaar fout geloof ik :?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Werkzaamheden Zeeland: 'Vroeger met korting reizen in bus'

Bericht door Geert »

Reizigers naar Zeeland 'missen' nu al de trein
door Robert Dingemans. donderdag 20 maart 2008 | 08:00 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 20 maart 2008 | 08:38
20 mrt 2008, 07:45 - BERGEN OP ZOOM - Door werkzaamheden aan het spoor zullen de treinen tussen Bergen op Zoom en Vlissingen een maand lang niet rijden. De NS zet stopbussen en directbussen in.

Vooral studenten en forensen, die elke dag van en naar Zeeland reizen, hebben hier last van. Helaas, voor velen bestaat er geen alternatief. Reizigers in de trein naar Vlissingen berusten dan ook in hun lot... We schrijven 19 maart 2008, 07.45 in de ochtend. Het weer is guur. De wind snijdt langs de perrons op het treinstation van Bergen op Zoom. Het miezert. De gezichten van de reizigers op het perron staan somber. Vandaag zal de stoptrein van 07.56 naar Vlissingen nog gewoon rijden, maar vanaf zaterdag zijn de forensen zeker een maand op ander vervoer aangewezen.

Van de zeventig kilometer spoor tussen Bergen op Zoom en Vlissingen wordt de komende maand vijftig kilometer vernieuwd. Daarom rijden er in die periode geen treinen, maar bussen. De verwachte vertraging is een halfuur.

Onder de getroffen reizigers heerst vooral berusting. Edwin de Feijter reist voor zijn werk bij Rijkswaterstaat elke dag van Bergen op Zoom naar Middelburg. "Het zal wel nodig zijn, dus we moeten er maar het beste van maken", zegt hij.

Hij is niet haatdragend jegens de NS, maar betreurt de overlast. "Ik kan me niet voorstellen dat ze dit in de Randstad ook zo zouden doen." Zelf weet hij al hoe hij er mee om zal gaan: "Volgende week ben ik vrij, dus dat scheelt sowieso al. Voor de rest ga ik kijken of ik af en toe de auto kan pakken. Als ik daarnaast wat meer thuis werk, zal het nog wel meevallen met het ongemak."

De studenten die op deze druilerige ochtend op de trein staan te wachten, hebben die luxe niet. Een tentamen thuis maken mogen ze niet en een auto hebben de meeste studenten al helemaal niet tot hun beschikking.

Voor de vele honderden studenten uit de regio Bergen op Zoom en Roosendaal die elke dag op en neer reizen naar het ROC in Goes en de Hogeschool in Vlissingen zit er dus weinig anders op dan elke dag de bus te pakken.

Te hopen valt dat het bij het beloofde halfuur vertraging blijft. "Eerst zien dan geloven", zegt Annet Vroegop (19). De Pabo-studente reist bijna elke dag van haar woonplaats Stavenisse naar Vlissingen. Dat is sowieso al een heel eind. Over het algemeen leggen de reizigers zich bij de situatie neer. Toch begrijpen de meeste niet waarom de werkzaamheden zolang moeten duren. Volgens Jan Lievens, woordvoerder namens ProRail, is dit echter de beste optie: "Er moet nu eenmaal heel veel aan het spoor gebeuren. Doordat het goederenvervoer op het traject toeneemt, is er door de provincie besloten dat de geluidsoverlast voor 1 januari 2009 moet worden ingeperkt. Er is besloten om alle werkzaamheden dan maar in
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Werkzaamheden Zeeland: 'Vroeger met korting reizen in bus'

Bericht door Daantje »

Ik denk dat er meer studenten zijn die dagelijks vanuit Zeeland richting Brabant en de Randstad reizen dan vanuit Brabant naar Goes en Vlissingen maar goed. Zal binnenkort die bussen wel eens uit gaan testen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Studenten HZ nemen toch liever de auto

Bericht door Geert »

Studenten HZ nemen toch liever de auto
door Dewi Gigengack. woensdag 26 maart 2008 | 08:05

Woensdag 26 maart 2008 - VLISSINGEN - Op de Hogeschool Zeeland in Vlissingen lijken op de eerste treinloze schooldag geen echte problemen te zijn ontstaan.

Weinig laatkomers of wegblijvers, w
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Werkzaamheden Zeeland: 'Vroeger met korting reizen in bus'

Bericht door IC3 »

Daantje schreef:Ik denk dat er meer studenten zijn die dagelijks vanuit Zeeland richting Brabant en de Randstad reizen dan vanuit Brabant naar Goes en Vlissingen maar goed.
Dat is iets wat zeker is. Alleen: BN DeStem heeft dit artikel gepubliceerd in de Roosendaalse en Bergse editie. Het is natuurlijk logisch dat deze krant er niet uit Zeeuws perspectief over bericht, maar laat zien hoe het voor de toch niet geringe stroom studenten richting de Hogeschool Zeeland er nu aan toe gaat. Bovendien trekt het CIOS in Goes natuurlijk ook veel scholieren.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Werkzaamheden Zeeland: 'Vroeger met korting reizen in bus'

Bericht door Fles »

Geert schreef:Klachten over overlast kunnen worden gemeld bij Prorail, dat het werk laat uitvoeren. Daarvoor is tijdens het werk 24 uur per dag en zeven dagen per week een telefoonnummer te bereiken (0900-7767245). Dat voor dat nummer betaald moet worden (20 cent per minuut), vond de buurtbewoonster belachelijk.
Mocht iemand "Spanning op het Spoor" vergeten zijn of gemist hebben, geen nood :) Ze zijn er nog, en ze zullen het laten weten :!: De prorailjosti's en de Wet van Behoud van Maximale Ellende :pos: Ga zo door!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Werkzaamheden Zeeland: 'Vroeger met korting reizen in bus'

Bericht door Vinny »

Ja de ProRail telefoniste moet ook om 3 uur 's nachts betaald worden, beste klaagster uit Zeeland :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Werkzaamheden Zeeland: 'Vroeger met korting reizen in bus'

Bericht door Fles »

Boeiend :neg:

Het is van de gekke dat je moet BETALEN om te mogen klagen over iets waar je niet om gevraagd hebt. Wat een wereld dit :x
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Werkzaamheden Zeeland: 'Vroeger met korting reizen in bus'

Bericht door Vinny »

Ja stel je voor dat alle dienstverlening gratis zou zijn. Er zijn ook mensen die gewoon hun brood moeten verdienen :roll:

Daarnaast filter je zo serieuze klachten van mensen die gewoon een babbelpaal zoeken, of gewoon klagen over de conflicterende kleur van de gele hesjes ten op zichte van de groene achtergrond van de natuur aan de overkant van de spoorlijn... :P
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Werkzaamheden Zeeland: 'Vroeger met korting reizen in bus'

Bericht door Geert »

Vinny schreef:Ja stel je voor dat alle dienstverlening gratis zou zijn. Er zijn ook mensen die gewoon hun brood moeten verdienen :roll:
Bij dienstverlening wil je een bepaalde dienst en daar betaal je geld voor. In dit geval wordt er overlast veroorzaakt en biedt ProRail deze mogelijkheid aan om daarover te klagen, waarom zou ik daar extra geld voor moeten betalen? Betaalt ProRail eigenlijk ook een soort schadevergoeding voor de overlast?
Vinny schreef:Daarnaast filter je zo serieuze klachten van mensen die gewoon een babbelpaal zoeken, of gewoon klagen over de conflicterende kleur van de gele hesjes ten op zichte van de groene achtergrond van de natuur aan de overkant van de spoorlijn... :P
Maar als ProRail (of haar aannemers) elke dag enorm veel overlast veroorzaken wordt het wel een duur grapje om elke keer te bellen daarover. Lokaal tarief werkt ook goed genoeg om de babbelaars van de serieuze mensen te onderscheiden, lijkt mij :)
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: Studenten HZ nemen toch liever de auto

Bericht door Linkerspoor »

Ik stap straks lekker weer de bus in schreef:Borghous doelt op de touringcar die pendelt tussen Bergen op Zoom en Middelburg. Met de bus is zij ongeveer een half uur langer onderweg naar haar werk in Zoutelande dan met de trein. Deze maand kan zij goedkoper reizen. "Normaal mag je pas vanaf negen uur reizen met een kortingskaart, nu mag dat al een half uurtje eerder. Zo kan ik toch op tijd op mijn werk komen en korting krijgen."
Goedkoper reizen? Volgens mij is ze evenveel kwijt als wanneer er geen werkzaamheden waren... :roll:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Werkzaamheden Zeeland: 'Vroeger met korting reizen in bus'

Bericht door Fles »

`je bent goed op je plaats bij de vingerverfmafia vinny, dat moet ik je nageven :x
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Studenten HZ nemen toch liever de auto

Bericht door Daantje »

Geert schreef:
Vinny schreef:Ja stel je voor dat alle dienstverlening gratis zou zijn. Er zijn ook mensen die gewoon hun brood moeten verdienen :roll:
Bij dienstverlening wil je een bepaalde dienst en daar betaal je geld voor. In dit geval wordt er overlast veroorzaakt en biedt ProRail deze mogelijkheid aan om daarover te klagen, waarom zou ik daar extra geld voor moeten betalen? Betaalt ProRail eigenlijk ook een soort schadevergoeding voor de overlast?
Voorgaande keren kreeg ik bij langdurige werkzaamheden op de Zeeuwse lijn nog wel eens van die kaartjes waarmee je een dag met korting kon reizen ofzo van NS. Dit keer heb ik daar nog niemand over gehoord en heb ik zelf uiteraard niets gehad omdat ik niet meer permanent in Zeeland woon.
Linkerspoor schreef:
Ik stap straks lekker weer de bus in schreef:Borghous doelt op de touringcar die pendelt tussen Bergen op Zoom en Middelburg. Met de bus is zij ongeveer een half uur langer onderweg naar haar werk in Zoutelande dan met de trein. Deze maand kan zij goedkoper reizen. "Normaal mag je pas vanaf negen uur reizen met een kortingskaart, nu mag dat al een half uurtje eerder. Zo kan ik toch op tijd op mijn werk komen en korting krijgen."
Goedkoper reizen? Volgens mij is ze evenveel kwijt als wanneer er geen werkzaamheden waren... :roll:
Ze kan nu ook voor negen uur met korting reizen en normaal gesproken natuurlijk niet dus is ze nu minder geld kwijt dan wanneer er geen werkzaamheden zijn ;)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Werkzaamheden Zeeland: 'Vroeger met korting reizen in bus'

Bericht door Vinny »

Bij dienstverlening wil je een bepaalde dienst en daar betaal je geld voor. In
Anders betaalt de belastingbetaler het geld; is dat dan w
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Werkzaamheden Zeeland: 'Vroeger met korting reizen in bus'

Bericht door Geert »

Die werkzaamheden worden toch ook min of meer met belastinggeld betaald? Waarom zouden de kosten van de klachtenlijn daar dan niet mee betaald hoeven worden?
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Werkzaamheden Zeeland: 'Vroeger met korting reizen in bus'

Bericht door M57 »

[quote="Vinny"]Anders betaalt de belastingbetaler het geld; is dat dan w
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Werkzaamheden Zeeland: 'Vroeger met korting reizen in bus'

Bericht door Fles »

Ik vind het eigenlijk wel een beetje ongeloofwaardg dat er vanuit zoeen prutsclub nou zulke vrome geluiden komen :idea:

"zou dat wel eerlijk zijn?"
eerst ook al met dat Soestgezeik: "Prorail is huiverige voor irritatie bij het autoverkeer" :lol: Ja hoor, Prorail huiverig voor irritatie :lol: Vast wel ;)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Werkzaamheden Zeeland: 'Vroeger met korting reizen in bus'

Bericht door Geert »

Bij dat gebeuren in Soest kan ik me wel voorstellen dat ze huiverig zijn voor irritaties bij het wegverkeer, anders gaan die auto's maar slalommen om de overwegbomen als de bestuurders vinden dat ze te lang moeten wachten... ;-)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Werkzaamheden Zeeland: 'Vroeger met korting reizen in bus'

Bericht door Fles »

ja dat snap ik ;) Maar goed, het gaat hier niet over Soest, eigenlijk :mrgreen:
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Studenten HZ nemen toch liever de auto

Bericht door Chauf21 »

Daantje schreef:
Linkerspoor schreef:Goedkoper reizen? Volgens mij is ze evenveel kwijt als wanneer er geen werkzaamheden waren... :roll:
Ze kan nu ook voor negen uur met korting reizen en normaal gesproken natuurlijk niet dus is ze nu minder geld kwijt dan wanneer er geen werkzaamheden zijn ;)
Haar reis duurt nu ook een half uur langer. Per saldo zou het dus niet uit moeten maken :)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Werkzaamheden Zeeland: 'Vroeger met korting reizen in bus'

Bericht door Vinny »

M57 schreef:Of het in theoretische zin eerlijk is of niet: dit land kent vele systemen waarbij we allemaal betalen voor zaken waar we niet allemaal profijt van hebben. Ik zie niet in waarom dat hierbij niet zou kunnen gelden.
Ik begrijp werkelijk echt niet waarom er uberhaupt een klachtenlijn nodig is. info@prorail.nl zou voldoende moeten zijn... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten