Het Grote Blundertopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Het Grote Blundertopic #17

Bericht door dylanwild94 »

Vanochtend bel ik voor mijn werk de planning op om te melden dat ik moet wachten. En dat ging ongeveer zo.

Ons kantoor is nu gesloten bent u een klant toets 1 bent u een chauffeur toets 2
*toets 2 in*
Dit is een ongeldige code. En de eerste regel wordt weer herhaald.

Handig. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #17

Bericht door Suus »

Ik kreeg een brief voor het Uniform Pensioenoverzicht 2016, die opeens niet meer op papier wordt toegezonden. Dus ik ingelogd op de website van Zwitserleven, krijg ik direct de melding: "De gegevens kunnen niet worden ingeladen".

Nu snap ik ook waarom ik het niet meer op papier krijg, ze weten het gewoon niet. :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het Grote Blundertopic #17

Bericht door Hainje »

Je pensioen is waarschijnlijk zo hoog dat het een error in het systeem veroorzaakt. :p
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #17

Bericht door Meltrain »

OV-Chipkaartblunders van Meltrain:
  • Zaterdag reisde ik met de tram en metro vanaf mijn huis naar Rotterdam Centraal. Omdat ik twee OV-Chipkaarten heb en op kaart A (die ik zelden gebruik) meer saldo stond, reisde ik met die kaart, terwijl kaart B gewoon in mijn portemonnee zat.
    Het reizen per tram ging prima en ook op het metrostation checkte ik gewoon met kaart A in. Maar aangekomen op Rtd checkte ik per ongeluk, uit macht der gewoonte, met kaart B uit.
    Ik realiseerde me gelijk mijn vergissing en checkte ook alsnog met kaart A uit, maar bij kaart B was wel €4,- afgeschreven.
    Ik ben toen gelijk naar de balie van de RET gegaan en daar vertelde men me dat ik over 10 dagen mijn afgeschreven geld kan terugvragen.
  • Vanochtend probeerde ik in de bus in te checken met mijn RotterdamPas. Ter verdediging: de RotterdamPas en de OVC uitgegeven door NS hebben vrijwel dezelfde kleur. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Het Grote Blundertopic #17

Bericht door dylanwild94 »

Vandaag is het niet zo strak plan om een kitkat ofzo te kopen voor onderweg.
Ik ben er vandaag ook achter gekomen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het Grote Blundertopic #17

Bericht door Z2N »

Met zulke temperaturen is het inderdaad prettiger om warm te lunchen. Dat deed ik dus ook, lekker makkelijk, met een pizza'tje van de Domino's. Maar logisch was dat niet: mijn gewenste pizza was 8 euro, maar met een frisdrank erbij werd het totaal slechts vijf. De Fanta was dus lekker :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Het Grote Blundertopic #17

Bericht door DrechtBlub »

Niet echt een blunder maar wel grappig, Niet echt alledaags... Of toch wel?
Afbeelding
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Blundertopic #17

Bericht door ODRAIL »

Wat is hier zo bijzonder aan?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #17

Bericht door ArrivaBas »

Staat ook in het verkeerde topic, want dit kan gewoon in MIEK... (A)
En het zal er wel mee te maken hebben dat de eigenaardighedentopics in alle windstreken bovenaan de waslijst met topics staan.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #17

Bericht door ArrivaBas »

De gemeente Woerden heeft een paar dagen geleden per ongeluk een veld door kinderen gezaaide bloemen gemaaid. Die bloemen zouden die kinderen afgelopen maandag plukken.
http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... k-gemaaid/
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het Grote Blundertopic #17

Bericht door Hainje »

Ahahaha, wat knullig :')
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #17

Bericht door Daniel »

Overkomt me gelukkig niet zo heel vaak, maar vanmorgen werd ik dus opeens om 6.50 uur wakker om vervolgens te realiseren dat de gebruikelijke trein van 7.10 uur halen wel heel optimistisch ging worden :P Was dus gisteravond compleet vergeten om m'n wekker aan te zetten.

Gelukkig de "vertraging" tot een half uurtje kunnen beperken en de 11720 is op vrijdagmorgen gelukkig niet zo heel druk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #17

Bericht door Suus »

Dit bericht heb ik rond kwart voor zes meerdere keren voorbij zien komen in de lichtkrant van RTL Z.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #17

Bericht door Daniel »

Ik ontving vandaag een veiligheidsinformatieblad voor een nieuw product op m'n werk en zat toen ik vervolgens wat CLP-labels voor een sample ervan ging maken toch even raar te kijken...
Onze producten hebben viercijferige nummers en hoewel er wel de juiste vier cijfers op stonden, stonden ze in de verkeerde volgorde :-P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #17

Bericht door Suus »

Zo, de halfjaarlijkse controle van werkelijk alles op kantoor is weer achter de rug. Kwam nog een behoorlijk foutje uit, een deel van de salarisadministratie werd per ongeluk zowel in periode zeven als acht meegenomen bij de loonaangifte. Dat is natuurlijk een beetje overdreven, dus na snelle correctie ging de belastingaanslag voor augustus ook nog eens met 20.000 euro omlaag *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het Grote Blundertopic #17

Bericht door Chrysa »

Heb sinds vandaag een nieuwe pinpas en dat ding is nu al geblokkeerd omdat ik de code vergeten was. Lekker bezig.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Het Grote Blundertopic #17

Bericht door JWM »

:X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #17

Bericht door Suus »

NS is echt niet goed met diacreten. Mijn baas heeft een accent grave in haar achternaam, maar bij brieven komt er dan een vraagteken te staan en bij het bestellen van internationale tickets wordt de achternaam zelfs afgekeurd :neg:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Het Grote Blundertopic #17

Bericht door Hendrik »

Computersystemen hebben nog heel vaak moeite met 'speciale tekens'... Vaak is het verstandiger om de letters zonder accenten e.d. in te voeren.

(Volgens Van Dale heten al die tekens geen diacreten, maar diacritica of diakritische tekens. :wink: )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het Grote Blundertopic #17

Bericht door Z2N »

Geen zorgen, ook de SNCF doet er niet altijd aan :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #17

Bericht door Suus »

De SNCF doet aan de typisch Franse gewoonte om achternamen volledig in HOOFDLETTERS op te stellen, dat zie ik ook elke keer gebeuren bij de Thalys dingen. Laatst nog een brief met "Geachte mevrouw VEERMAN" van ze gekregen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Het Grote Blundertopic #17

Bericht door baladid »

Dat doen ze in België ook wel. Bij namen an Thomas Robert of Bernard Martin vind ik het erg zinvol. Van de tien meestgebruikte achternamen in Frankrijk zijn zes (Martin, Bernard, Thomas, Robert, Richard en Laurent) ook als voornaam gangbaar. In Nederland, waar zelfs onder de honderd meest voorkomende achternamen niet echt een gangbare voornaam zit, is het minder snel nodig.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #17

Bericht door Geert »

Hendrik schreef:Computersystemen hebben nog heel vaak moeite met 'speciale tekens'... Vaak is het verstandiger om de letters zonder accenten e.d. in te voeren.

(Volgens Van Dale heten al die tekens geen diacreten, maar diacritica of diakritische tekens. :wink: )
Als mijn voornaam diakritische tekens zou bevatten zou ik er nogal pissig van worden als mijn naam steeds verkeerd staat. Anno 2016 mag je toch wel verwachten dat de meeste computersystemen UTF8 ondersteunen (en accepteren).

(Ja, ik weet ook wel dat de praktijk weerbarstiger is, maar uiteindelijk is het gewoon laksheid van een organisatie om zoiets niet aan te passen.)
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het Grote Blundertopic #17

Bericht door Chrysa »

Heb een bekeuring voor te snel rijden. Dat is een redelijke blunder denk ik.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Het Grote Blundertopic #17

Bericht door Post »

Niet als je bewust te hard hebt gereden. Dan is het gewoon een van de bijbehorende risico's. :Y
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 gasten