Mag ik even kwijt #20

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door STF »

Daantje schreef:Die foto ziet eruit zoals ik het ongeveer zie als ik m'n bril niet op heb :p
Ow dus ik moet me fotocamera een bril opzetten? :lol:
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Chauf21 »

Caspar schreef:Ik zie op die reservering dat ik overigens een stoel beneden heb, het is dus blijkbaar een TGV Duplex :D Zit dat beetje comfortabel, of is het vergelijkbaar met Virm?
Als DDAR met een stofje ;)
Nee, het zit best aardig. Van wat ik me ervan herinner zijn het stoelen die ook in de 'normale' TGV-treinen zitten. Maar net zoals je bij VIRM verschillende type stoelen hebt, heb je dat bij de TGV (Duplex) ook.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef:Die foto ziet eruit zoals ik het ongeveer zie als ik m'n bril niet op heb :p
Bij mij precies het zelfde. Links heb ik -1,75 en Rechts +2,00. Dus als ik hem afzet zie ik ook vrij weinig. Nog meer bril cq lensdragers op dit forum?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Wubbo »

Ja hiero. Ik zie geen bal zonder bril: +3,75 met een cilinder van 6, ongeveer hetzelfde in beide ogen. Kortom: ik zie zowel dichtbij als veraf helemaal niks scherp :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Suus »

De oogarts heeft ooit verklaard dat een monocle het beste zou zijn voor mij :lol:

Nou, dat dacht ik dus niet, ik zie altijd alles scherp genoeg, dus laat maar :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Daniel »

Hehe, ook één oog met 'n afwijking zeker... nou is 't bij mij rechts +0,25 dus da's niet echt iets waar je last van hebt. 'tis dat m'n rij-instructeur ooit het vermoeden had dat er ergens een afwijking in m'n ogen zat anders had ik 't nooit laten meten.
Meest opvallende: m'n beide opa's en oma's, m'n vader, m'n broertje, m'n oom, m'n tante en m'n neef en nicht hebben een bril/lenzen en m'n moeder heeft 'n leesbril nodig. Ben dus de enige in de familie zonder :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Jurjen »

Twee keer minus zesnogwat.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door |Pim| »

Reiziger Ddrs schreef:Hehe, ook één oog met 'n afwijking zeker... nou is 't bij mij rechts +0,25 dus da's niet echt iets waar je last van hebt. 'tis dat m'n rij-instructeur ooit het vermoeden had dat er ergens een afwijking in m'n ogen zat anders had ik 't nooit laten meten.
Meest opvallende: m'n beide opa's en oma's, m'n vader, m'n broertje, m'n oom, m'n tante en m'n neef en nicht hebben een bril/lenzen en m'n moeder heeft 'n leesbril nodig. Ben dus de enige in de familie zonder :wink:
Da heb ik nou ook:p

Overigens gaat het eindelijk eens goed op school met men punten :D
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Dexter »

Pimz0r schreef:Nou hier komt het:

1.Kun je als je adhd hebt toch nog machinist worden.

2. Hoeveel verdien je er ongeveer mee.

3. Welk schoolniveau heb je nodig en waar vind de opleiding plaats?

4. Hoelang moet je studeren ervoor.

ik heb het zelf al opgezocht maar kwam er niet veel wijzer uit.Als ik nog meer vragen heb stel ik die tzt wel.
Hoi, hier een mcn met kennis van mcn-opleidingen en vereisten en antwoorden op je vragen:

1: ADHD is geen bezwaar, mits je er zelf geen last van ondervind als je je langdurig moet concentreren.

2: Genoeg! :D Het salaris is variabel en ligt aan je leeftijd, de hoeveelheid uren die je werkt en de hoeveelheid onregelmatige diensten die je draait. Aan nachtdiensten, in het weekend en op feestdagen verdien je natuurlijk meer. Maar desalniettemin kan je er een leuke auto van kopen of een gezinnetje onderhouden. :wink:

3: (v-)mbo niveau is genoeg, maar mensen met een hogere opleiding zijn natuurlijk ook welkom. Waar de opleiding is, ligt eraan voor welke standplaats je kiest en het ligt er dus eigenlijk aan waar je vandaan komt.

4: De totale opleiding duurt ongeveer een jaar, soms iets korter. Ligt er een beetje aan hoeveel vooruitgang je boekt.

Hoop dat je vragen zo beantwoord zijn. Heb je verder nog vragen, schiet me gerust een keer aan hier.
Vallend blad maakt rails glad.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door |Pim| »

Nou ik woon in Mill. Dat is tussen de groote stations Den Bosch,Nijmegen en Eindhoven. Zijn dit standplaatsen?

En kun je altijd in opleiding gaan of zijn er speciale tijden wanneer je eraan kan beginnen?
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Daan »

Dat zijn volgens mij allemaal standplaatsen. Machinist in het personenvervoer kan/mag je worden vanaf je 21ste.

Waar ik zelf eigenlijk wel naar benieuwd ben is hoe het staat met de vraag naar machinisten, in deze economische dip.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Wubbo »

Whoei, die vragen kan ik ook beantwoorden ;-)

Alle 3 de plaatsen zijn standplaatsen. Het is niet in te schatten in welke plaats ze tegen de tijd dat jij kunt gaan solliciteren (was er niet een minimumleeftijd) vacatures zijn, daar zul je dus tegen die tijd eens achteraan moeten gaan.
In principe begint de opleiding op het moment dat er voldoende deelnemers zijn. Een deel is in cursusvorm, een deel is in praktijkvorm. Dat kan dus ieder willekeurig moment zijn, en zeker niet alleen aan het begin van een jaar ofzo.

@Daan: de vraag naar machinisten is een lastige. Ik vind het heel moeilijk te voorspellen hoe de ontwikkelingen zullen lopen, maar gezien de steeds maar verdergaande uitbreiding van de reizigersdienstregeling verwacht ik niet dat de vraag naar machinisten sterk zal dalen.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door |Pim| »

Danku beiden.

Sinds wanneer zijn jullie eigenlijk gefacineerd door het ov.Ik zelf al heel vroeg omdat ik met mijn opa en oma steeds met de trein ergens heen ging :D .

Hoe oud moet je eigenlijk zijn om de opleiding te beginnen?
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Jurjen »

Pimz0r schreef:
Hoe oud moet je eigenlijk zijn om de opleiding te beginnen?
Daan schreef: Machinist in het personenvervoer kan/mag je worden vanaf je 21ste.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Dexter »

Wubbo en Daan hebben helemaal gelijk. Ik kan nog aanvullen dat er momenteel (vanwege die economische dip dus) een vacaturestop is tot volgend jaar. Maar die kan je als tijdelijk beschouwen, want er zijn altijd wel nieuwe machinisten nodig. Er gaan elk jaar mensen met pensioen of nemen een andere baan, dus er is altijd een natuurlijk verloop.

Oh ja en de minimumleeftijd om zelfstandig met reizigerstreinen met een snelheid hoger dan 100 km/h over de vrije baan te rijden is idd 21 jaar. Je kon vroeger wel eerder beginnen, maar dan draaide je tot je 21e alleen rangeerdiensten.

Het ligt er ook aan bij welke vervoerder je mcn wil worden, want behalve NS rijdt bij jou in de buurt ook Veolia en is er ook nog het goederenvervoer. Persoonlijk vind ik reizigersvervoer leuker. Goederen praten immers niet terug. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Daniel »

Tja, goederen schelden je ook niet uit als je vertraging hebt... da's daar weer een voordeel van :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door |Pim| »

Klopt veolie rijdt hier ook rond.

Maar kun je bijvoorbeeld ook bij ns je opleiding halen en dan bij veolia gaan werken?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Caspar »

Vanavond rond een uurtje of half 9 brandde er een rondvaartboot totaal uit in Amsterdam, vlakbij de brug onder de sporen aan de westzijde van het CS.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De boot was na een kleine 3 kwartier helemaal uitgebrand. Gelukkig ondervond het treinverkeer er geen hinder door.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door |Pim| »

Ik las het op teletekst weet iemand ofdat er eigenlijk mensen inzaten?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Caspar »

Dat kon ik niet zien, omdat de bomen ervoor stonden. Maar eerst heeft het een minuut of 10 wat licht gerookt, dus de kans is wel groot dat de boot mensen aan boord had, maar dat die nog tijdig konden uitstappen. Op de plek waar ie uitbrandde, is een aanlegplaats waar je goed kan uitstappen.
Laatst gewijzigd door Caspar op za 30 mei 2009, 02:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Jurjen »

Kapiteit had het ding aan de kade gekregen, mensen en kapitein uitgestapt waarna het ding alsnog op drift is geraakt en midden op het water verder brandde.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Suus »

Damnit, het is luilak :x Nou, dan kan ik slapen vannacht ook wel vergeten geloof ik :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door STF »

Haha luilakken, pff dat is lang geleden dat ik zoiets gedaan heb.

Wat begint de ochtend in dit seizoen eigenlijk al vroeg, om 4.00 uur beginnen de vogels met fluiten, om 4.15 uur zie je de zon langzaam opkomen, weliswaar nog in de verte en rond 4.45 à 5.00 uur is het licht buiten. Eigenlijk wel komisch he, dat tegen de tijd dat het licht wordt mijn werkdag erop zit, ben net een paar minuten klaar met me werk namelijk. :lol:

Ik denk trouwens dat ik de Nikon Coolpix P6000 ga kopen als vervanger van mijn Casio fotocamera.
En je hoeft niet bang te zijn dat je verdwaalt tijdens het fotograveren want die Nikon heeft een ingebouwde GPS, haha. :mrgreen:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Fles »

STF schreef: En je hoeft niet bang te zijn dat je verdwaalt tijdens het fotograveren want die Nikon heeft een ingebouwde GPS, haha. :mrgreen:
Een GPS om je foto's te taggen via de exif ja. Dat is heel iets anders dan dat je er echt mee kan navigeren ;)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Wubbo »

Pimz0r schreef:Klopt veolie rijdt hier ook rond.

Maar kun je bijvoorbeeld ook bij ns je opleiding halen en dan bij veolia gaan werken?
Op zich kan dat natuurlijk wel, maar hou er rekening mee dat je een bepaald aantal jaren bij NS moet blijven omdat je anders je opleidingskosten zelf moet betalen. NS is natuurlijk geen liefdadigheidsinstantie die een jaar lang in jou gaat investeren om te zien dat jij na dat jaar weggaat ;-).
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten