Mag ik even kwijt #20

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door |Pim| »

Dat snap ik ook wel.

Maar ik bedoel dat als ik bijv bij de ns studeer en er dan 10 jaar werk. Dat ik van die opleiding een diploma heb waar ik bij andere vervoerders in dienst kan?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Wubbo »

De meeste/veel van de mensen die nu bij de diverse andere vervoerders (ook de goederenvervoerders) werken zijn afkomstig van NS. Dus dat kan ja.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door STF »

Fles schreef:
Een GPS om je foto's te taggen via de exif ja. Dat is heel iets anders dan dat je er echt mee kan navigeren ;)
Aha, ik had me er verder niet in verdiept wat die functie inhield. Nou dan koop ik toch maar een TomTom met ingebouwd fototoestel. :P
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Dexter »

Pimz0r schreef:Maar ik bedoel dat als ik bijv bij de ns studeer en er dan 10 jaar werk. Dat ik van die opleiding een diploma heb waar ik bij andere vervoerders in dienst kan?
Je examen leg je af bij een onafhankelijk bureau en alle mcn'en krijgen hetzelfde theorie-examen, ongeacht of je reizigers of goederen vervoeren gaat en of je bij bv NS of bij Veel-olie-ja werkt.
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door STF »

Luxemburg valt ook altijd tussen de wal en het schip; wil je bij Redcoon een fotocamera bestellen, hebben ze vestigingen in o.a. Nederland, Belgie, Duitsland en Frankrijk maar niemand levert aan Luxemburg... Ik heb nu maar een Duits adres opgegeven waar ze het pakje kunnen afleveren, ik woon tenslotte maar twee kilometer van de Duitse grens vandaan en ken daar wel iemand waar het pakje bezorgd kan worden.
Ondanks dat Luxemburg maar een klein land is, moet het niet zo zijn dat het automatisch maar overgeslagen wordt bij leveranciers! :neg:

Hopelijk is dit niet zo'n maandag-morgen exemplaar... Maarja ik heb deze keer gekozen voor drie jaar garantie. :wink:
De maximale garantietijd was vijf jaar maar dat vond ik ook weer wat overdreven al was het destijds met onze afwasmachine in Castricum wel heel extreem; tien jaar garantie! En na negen jaar heb ik die op Marktplaats gezet met de vermelding erbij dat er nog een jaar garantie opzat, haha een uur later stond er al iemand op de stoep om hem te kopen. Tja wat wil je nog meer; een afwasmachine voor 25 euro die nog in de garantie zit... :lol:
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Jurjen »

Misschien zou Luxemburg niet leveranciers moeten aantrekken, maar contracten moeten sluiten met de Duitse en/of Franse post, zodat Luxemburgse adressen voor de post niet meer verschillen met Duitse en/of Franse. ;-)
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Jurjen »

Mag ik dan even kwijt dat ik de posts van een zekere nieuwe gebruiker hoogst irritant vindt door het gebrek aan 'zinnigheid' aangevuld met een portie 'gebrek aan grammatica en spelling'. ='(
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Fles »

Ach ja, ik weet wat je bedoelt. Trek het je niet zo aan zou ik zeggen (iets wat ik zelf ook weleens wat vaker zou moeten doen inderdaad ;) )
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Jurjen »

Oh, ik trek het me niet aan. Maar een beetje rondschoppen vind ik altijd wel leuk. ;-)
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door BR628 »

Precies. Rondschoppen is ook precies de term hiervoor :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Caspar »

Zojuist de domste actie van het jaar; mezelf buiten gesloten toen ik even in de schuur wat wilde klussen. Gelukkig kon ik via het balkon van de buren naar mijn balkon klimmen, waar de deur nog open stond. (woon op de eerste etage, dus het klinkt gevaarlijker dan het is)
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Jurjen »

Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Vinny »

Caspar schreef:Zojuist de domste actie van het jaar; mezelf buiten gesloten toen ik even in de schuur wat wilde klussen. Gelukkig kon ik via het balkon van de buren naar mijn balkon klimmen, waar de deur nog open stond. (woon op de eerste etage, dus het klinkt gevaarlijker dan het is)
Gisteren heb ik ook iets heel doms gedaan. Mijn portemonee was uit mijn zak gevallen toen ik mijn vervoersbewijs liet zien aan de conducteur. Ik kwam er pas achter toen ik al op de roltrap van station Sloterdijk stond. Gelukkig was de halteringstijd zo lang dat ik net op tijd nog de trein opnieuw in kon duiken, en ik kwam er achter dat mijn portemonee nog in ongeschonden staat (met inhoud) in de coupé lag. *oef* dat was op het nippertje...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dat had ik laatst op Centraal, tas op spoor 1 laten liggen. Gelukkig lag 'ie er een half uur later nog. Een waar wereldwonder! :D
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Dexter »

Jurjen schreef:Mag ik dan even kwijt dat ik de posts van een zekere nieuwe gebruiker hoogst irritant vindt door het gebrek aan 'zinnigheid' aangevuld met een portie 'gebrek aan grammatica en spelling'. ='(
Nou ben ik wel benieuwd over wie jij het hebt?
Vallend blad maakt rails glad.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door |Pim| »

Ik sluit me ook aan jurjen.

Ik wil ook nog effe kwijt dat ik een beetje verbrand ben.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Ruben »

Dexter schreef:
Jurjen schreef:Mag ik dan even kwijt dat ik de posts van een zekere nieuwe gebruiker hoogst irritant vindt door het gebrek aan 'zinnigheid' aangevuld met een portie 'gebrek aan grammatica en spelling'. ='(
Nou ben ik wel benieuwd over wie jij het hebt?
Dat antwoord mag via PB, graag. Voor de rest houden wij het in de gaten en nemen maatregelen waar nodig. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Karl »

Irritaties namelijk vooral niet aan en publique bekend maken, stel je voor.
Het is een spectrum.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Ruben »

Dat is reeds meerdere keren gebeurd, wat ook weer irritaties opriep. Voorlopig is het punt duidelijk en wachten we het af.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Wubbo »

Als je je ergert aan post van een gebruiker is er ook nog de mogelijkheid om die berichten gewoon niet weer te geven: ga naar gebruikerspaneel - vrienden en vijanden. Als je iemand toevoegt als vijand zie je de berichten van die gebruiker niet. Nadeel is wel dat het af en toe lijkt alsof je ongelezen berichten hebt (oranje dingetjes) terwijl je die berichten niet ziet: dan heeft je 'vijand' kennelijk weer wat gepost. Daarvoor werkt het knopje 'Markeer alle forums als gelezen' dan weer prima.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door |Pim| »

Zijn er als de kruidvataktie afgelopen is nog ergens anders goedkope dagkaarten?

En kun je ook een ns zomertoer voor 1 persoon kopen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50855
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Suus »

Je kan de tweepersoonskaart ook wel voor een persoon gebruiken lijkt mij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door |Pim| »

Maar moet ik dan voor 2 betalen
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Geert »

Tja, dat is dan jammer, graag of niet. Een zomertoer in je eentje gebruiken is nog altijd voordeliger dan twee losse dagkaarten vol tarief.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Dexter »

Binnenkort komt er weer een Blokker-aktie aan. 1 dag reizen voor 2 personen voor 27,50 dacht ik. Wel duurder dan de Kruidvatkaartjes.
Vallend blad maakt rails glad.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 30 gasten