Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Daniel »

Wat me op de kaart van Sittard/Geleen nog opvalt (gezien ik er toevallig gisteren was en daarvoor ook al de kaart van de nieuwe situatie bekeek) is dat lijn 34 blijkbaar op de Markt in Obbicht gaat keren en dus in twee richtingen door Grevenbicht gaat rijden. Op de eerdere versies van de kaart stond deze lijn als ringlijn (dus zoals de combi 18/19 nu een rondje rijdt daar).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Vinny »

Meltrain schreef:Ik ben zeer benieuwd naar de reden om lijn 1 in Kaldenkirchen niet naar het station, maar naar het zwembad te laten rijden.
Gaan er zo veel Venlonaren zwemmen in Kaldenkirchen?
Lijn 1 verbindt dan dus het zwembad van Blerick met het zwembad van Kaldenkirchen. :')
De zwembadexpress. Hopelijk mag ik ook met de bus mee als ik een speedo aanheb :P
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door cassie127 »

De verwarming meteen op tropische zwembaden temperatuur :lol:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Roel043
Berichten: 61
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 23:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Roel043 »

Ik vind het vooral vreemd dat er de afgelopen maanden regelmatig gesproken werd over het strekken van lijnen, snellere routes, minder voor de reiziger vervelende lussen binnen een traject of omrijden via dorpskernen, minder variaties van routes binnen dezelfde lijn op verschillende tijdstippen want dat was verwarrend..
Maar ik heb toch de indruk dat er op die punten vrij weinig veranderd is, alleen zijn ze op sommige plekken verdwenen en op andere plekken juist tevoorschijn gekomen.

Bijvoorbeeld:

Vanaf Nazareth naar Station Maastricht krijg je er nu gratis een rondje Geusseltbad/World College en Wittevrouwenveld bij (in de avonduren dan weer niet langs Geusseltbad/World College).
Lijn 10 rijdt overdag naar P&R Noord maar in de ochtenden en avonden naar Station Maastricht.
De verschillende routes binnen bijvoorbeeld de lijnen 24 en 29.
De lus van lijn 30 bij MAA, maar dan wel weer alleen op bepaalde uren.
Lijn 10 en 350 die tussen Akersteenweg en Gulpen op 2 minuten tijd achter elkaar aanrijden.
Laatst gewijzigd door Roel043 op do 06 okt 2016, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door sirvinniei »

De stadsdienst Venlo gaat s avonds als nachtvlinder rijden
Ik heb geen onderschrift
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OmniLezer »

Afbeelding

Ik denk dat ik een Citea SLF in Limburg Livrei heb gevonden. Deze staat ook op pagina 70 in ditzelfde topic. Is dit de SLF die men bedoelde,oproep naar wie het ook zocht.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door ArrivaBas »

De afbeelding werkt niet bij mij... (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door bartjemestrom »

Afbeelding
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Plutona »

Weet iemand al iets over welk materieel voor welke lijn ingezet wordt?

Het enige dat ik weet is dat lijn 65 Susteren - Maaseik met kleintjes gereden wordt. Dat had ik ook wel verwacht, lijn 65 is een eilandlijn.
Verder valt het me op dat lijn 40 (nu 41) Sittard - Heerlen toch slechts een halfuurdienst blijft. Aangezien er niet meer met geleed gereden gaat worden, voorzie ik problemen.
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door maaslynx »

Afgezien van de wat aparte routes soms in Maastricht (Lijn 3 bv), vind ik ook de vroege uren tot nu erg verwarrend:

- De vroegste bus vanuit Oud Caberg/Malberg (Lijn 1/2) naar het station vertrekt pas na zessen, om aan te sluiten op de 6:27 IC. Dat is een half uur later dan nu het geval is.
- Lijn 6 vanuit Daalhof daarintegen start wel om 5:30 op om aansluiting op de 5:57 IC te bieden.
- Lijn 10 begint te rijden van station Maastricht naar Gulpen om 5:24. Er sluit werkelijk helemaal niks aan op die rit. Gaan ze er dan vanuit dat zoveel in mensen in de binnenstad zo vroeg op het MUMC moeten zijn?
Seat Ibiza
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 06 jul 2016, 17:31

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Seat Ibiza »

Ook een opvallende in de dienstregeling: de ritten van lijn 5 die niet naar Eijsden doorrijden, maar in Heugem keren, doen dat al op de halte Oude Maasstraat. De haltes in Heugem-Zuid worden dus maar 2x per uur bediend.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Meltrain »

Suus schreef:Ik zie in ieder geval een aanpassing van de bussen in de omgeving Vlodrop, daar zijn de ringlijnen verdwenen door twee tweerichtingslijnen die in Vlodrop op elkaar keren.
Volgens de lijnennetkaart van Arriva eindigen beide lijnen in Posterholt en volgens de dienstregeling zijn het wel ringlijnen (62 met de klok mee en 63 tegen de klok in), al zitten in de dienstregeling van lijn 62 zo veel rare dingen, dat het best kan dat dit ook nog veranderd wordt.

Sowieso missen nog best veel dienstregelingen van lijnen in Noord- en Midden-Limburg.

Plutona schreef: Het enige dat ik weet is dat lijn 65 Susteren - Maaseik met kleintjes gereden wordt. Dat had ik ook wel verwacht, lijn 65 is een eilandlijn.
Hoe weet je dat en wat bedoel je met "kleintjes" (9,9 meter of 8-persoonsbusjes)? Daarnaast hoeft ene eilandlijn niet per se met klein(er) materiel gereden te worden, het kan immers ook gewoon een typische feederlijn zijn en die kan nog best druk zijn (al is dat in dit geval blijkbaar niet zo).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Plutona »

Meltrain schreef:
Plutona schreef: Het enige dat ik weet is dat lijn 65 Susteren - Maaseik met kleintjes gereden wordt. Dat had ik ook wel verwacht, lijn 65 is een eilandlijn.
Hoe weet je dat en wat bedoel je met "kleintjes" (9,9 meter of 8-persoonsbusjes)? Daarnaast hoeft ene eilandlijn niet per se met klein(er) materiel gereden te worden, het kan immers ook gewoon een typische feederlijn zijn en die kan nog best druk zijn (al is dat in dit geval blijkbaar niet zo).
8-persoonsbusjes, volgens mij. Dat stond in de reactie van Arriva op de verzoeken van de dorps- en wijkraden. Staat op de site van prov. Limburg.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Ronald »

Wat me ook opvalt is dat zo te zien de knoop in Gulpen deels "ontward" wordt. De prioriteit van aansluitingen zal dan (deels) op andere plaatsen komen te liggen.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door JWM »

Volgens Treinreiziger.nl gaan de treinen in Limburg van Arriva onder lijnnummers rijden. Goede ontwikkeling, ik hoop dat dit de aanzet is voor geheel Nederland. Ik ben benieuwd of dit ook op de schermen en omroepberichten doorgevoerd gaat worden.

http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... mer-147768
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door busfanNL »

Is er al wat bekend over de kleintjes (midi en 8 persoons). Hoe zien ze eruit? En dan met name de 8 persoons busjes ben ik benieuwd naar. En is er al wat van de Volvo 8900's gezien??
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Stadsbus »

Over de midi, kijk op pagina 88, onderaan
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door bartjemestrom »

Dat is niet de midi. De sprinter C65 is de midi, ook zoals Veolia ze nu al heeft rondrijden.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Somoht »

JWM schreef:Volgens Treinreiziger.nl gaan de treinen in Limburg van Arriva onder lijnnummers rijden. Goede ontwikkeling, ik hoop dat dit de aanzet is voor geheel Nederland. Ik ben benieuwd of dit ook op de schermen en omroepberichten doorgevoerd gaat worden.

http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... mer-147768
Not going to happen. IFF (het data uitwisselingsformaat voor de reisplanner) kan al geen lijnnummers aan. InfoPlus heeft er een veldje voor (ten behoeve van trein-vervangend vervoer) maar word niet gebruikt. Gok dat er geen enkel systeem binnen NS is dat lijnnummers doet. Enige manier om het te doen is de trein een aparte categorie te geven dus ipv Sprinter, Intercity: S1 tot S5 introduceren.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door huibf »

Meltrain schreef:Ik ben zeer benieuwd naar de reden om lijn 1 in Kaldenkirchen niet naar het station, maar naar het zwembad te laten rijden.
Gaan er zo veel Venlonaren zwemmen in Kaldenkirchen?
Lijn 1 verbindt dan dus het zwembad van Blerick met het zwembad van Kaldenkirchen. :')
Die lijn is er gekomen door wat studenten die in Kakdenkirchen op kaners zitten en in Venlo studeren.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Meltrain »

Aha. Bedankt voor de verklaring. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Plutona »

Is er ergens op dit forum een afbeelding te vinden van de Citea LLE-99?
Daar ben ik wel erg benieuwd naar, aangezien dit (volgens mij?) de eerste lichting van die soort is die in Nederland gaat rondrijden
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Suus »

Reed/rijdt er niet een op Schiphol?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door bartjemestrom »

OmniLezer schreef:Afbeelding
Hier is de LLE 99. De grill(luchtuitlaat) aan de linkerkant is weg en de pantograaf is erop. Deze is zeker elektrisch.
Die op Schiphol is de voorloper, de MLE. Maar die is vervangen door de LLE 99
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Plutona »

Ah merci! Ik had hem gezien, maar wist niet dat dat de 99 was.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten