Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
TCR is toch altijd een hele ervaring. Er ligt een hoopje tabak op de stoel naast me, en de buschauffeur zit niet-handsfree te bellen. Wel een comfortabele bus in elk geval.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Geweldig. Dat soort dingen kan ik altijd om lachen zoals een chauffeur niet handsfree bellen, soms een middelvinger.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Moet jij daarover lachen? Bestuurders en chauffeurs die niet handsfree bellen vind ik uit deze boze en er mag van mij veel meer op gehandhaafd worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Nou ja het is wel zo maar het gedrag is wel lollig.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Liever bellende mensen dan flirtende ouwe mannen.
Wat dat handsfree bellen betreft: Een creatieve oplossing die ik wel grappig vind zijn moslima's die dat ding in hun hoofddoek proppen tegen hun oor aan.
Wat dat handsfree bellen betreft: Een creatieve oplossing die ik wel grappig vind zijn moslima's die dat ding in hun hoofddoek proppen tegen hun oor aan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
En ook dat laatste valt volgens de wet onder niet handsfree bellen. Daar is zelfs een uitspraak van een rechter over geweest in het nadeel van een moslima.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Waarom rijdt lijn 120 eigenlijk Gorinchem -> Tol West -> Tol Oost -> Tol West -> Werkendam? Dat je nog even op en neer rijdt naar Oost zal nog wel, zodat je aansluiting hebt op die Brabantliners, maar om nou terug naar West te gaan als je daar net bent geweest is nogal zinloos.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
De tijden zitten zo in elkaar:
Gorinchem .30
Tol West .43
Tol Oost .47
Tol West .49
Werkendam .00
Op zowel Tol West als Oost geeft de 120 aansluiting op de 401 Utrecht Breda (vertrek en aankomst op beide haltes .45). De eerste keer Tol West is dus een mogelijkheid voor reizigers uit Gorinchem om naar Breda over te stappen, de tweede keer Tol West om de reizigers richting Werkendam uit Utrecht mee te nemen. Hij geeft dus twee keer aansluiting op dezelfde bus maar dan voor twee reisrelaties.
Kan dat handiger? Dat denk ik wel: aankomst Tol West .43, vertrek Tol West .47, vertrek Tol Oost .49 en dan direct door naar Werkendam en dan ben je er ook...
Gorinchem .30
Tol West .43
Tol Oost .47
Tol West .49
Werkendam .00
Op zowel Tol West als Oost geeft de 120 aansluiting op de 401 Utrecht Breda (vertrek en aankomst op beide haltes .45). De eerste keer Tol West is dus een mogelijkheid voor reizigers uit Gorinchem om naar Breda over te stappen, de tweede keer Tol West om de reizigers richting Werkendam uit Utrecht mee te nemen. Hij geeft dus twee keer aansluiting op dezelfde bus maar dan voor twee reisrelaties.
Kan dat handiger? Dat denk ik wel: aankomst Tol West .43, vertrek Tol West .47, vertrek Tol Oost .49 en dan direct door naar Werkendam en dan ben je er ook...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Sowieso maar onhandig dat ze 2 busstations gebouwd hebben, ze hadden beter 1 groot station aan 1 kant kunnen bouwen lijkt me. Nu liggen er 2 waarvan West nogal overkill is voor het aantal bussen.
Ach ja. Snap ook niet dat de chauffeur alsnog de 2de keer langs West reed terwijl de bus uit Utrecht net wegreed en er niemand stond, en er ook niemand uit wilde. Dan kan je het toch overslaan lijkt me.
Ach ja. Snap ook niet dat de chauffeur alsnog de 2de keer langs West reed terwijl de bus uit Utrecht net wegreed en er niemand stond, en er ook niemand uit wilde. Dan kan je het toch overslaan lijkt me.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Nee, want zowel Tol Oost als West is een tijdhalte. Te vroeg vertrekken of overslaan = provincie boos.
Alles samenbrengen op Tol West kan wel, maar dan krijgen de Brabantliners richting Utrecht extra tijd aan hun broek.
Alles samenbrengen op Tol West kan wel, maar dan krijgen de Brabantliners richting Utrecht extra tijd aan hun broek.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Vreemd, aangezien er op het hele busstation niemand stond. Dat soort dingen zouden wel versoepeld mogen worden.
In Breda rijden bussen ook gewoon te vroeg weg op het station als ze vol zijn. Geen reden om te wachten lijkt me.
In Breda rijden bussen ook gewoon te vroeg weg op het station als ze vol zijn. Geen reden om te wachten lijkt me.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Dan moet de provincie dat doen. Er geldt volgens de concessie-eisen een absolute nultolerantie voor wat betreft te vroeg wegrijden bij tijdhaltes. Dat wordt bijgehouden via Arriva's eigen volgsysteem. Al breekt de oorlog uit, de provincie legt er doodleuk een boete voor op.
En daarbij komt: genoeg keren meegemaakt dat er toch ergens een reiziger opdook die zich blijkbaar in een ander hokje/de fietsenstalling/het struweel had verschanst dus daar vertrouw ik ook al niet meer op...
En daarbij komt: genoeg keren meegemaakt dat er toch ergens een reiziger opdook die zich blijkbaar in een ander hokje/de fietsenstalling/het struweel had verschanst dus daar vertrouw ik ook al niet meer op...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Vreemd. Met vol bedoel ik namelijk echt propvol, dat je er niet eens meer bij kan staan. Dan snap ik dat je eerder wegrijdt, zeker op het stuk Breda Station -> Bijster waar ik het altijd zie, daar rijdt dan toch elke 5 minuten een bus.
En dan is er nog lijn 617, ook zo'n TCR-lijn. Die rijdt ook regelmatig te vroeg weg, alhoewel ik ook het keer heb dat de schermen in Breda ietsje achterlopen.
En dan is er nog lijn 617, ook zo'n TCR-lijn. Die rijdt ook regelmatig te vroeg weg, alhoewel ik ook het keer heb dat de schermen in Breda ietsje achterlopen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Michael schreef:Het was de bedoeling dat de lijnen 126 en 127 al in de Veolia tijd Volanslijnen zouden worden. Vandaar die gelede bussen met airco en HOV interieur. Alleen is het dus anders gelopen en zijn die lijnen pas Volanslijnen geworden toen Arriva ging rijden.Michael 1988 schreef:Waarschijnlijk wordt de serie 5811-5827 bedoelt. Deze bussen waren bij mijn weten ook oorspronkelijk bedoelt voor de Volans (gezien de afwijkende interieur en huisstijl), maar werden uiteindelijk voornamelijk op de streeklijnen tussen Breda en Tilburg ingezet. Deze bussen hebben, net zoals de series 5323-5342 en 5343-5363, een airco. Tenminste als ik het goed heb gezien op de fotos.
Daarnaast reden ee nog Volvo 7700G bussen op de streekdienst tussen Tilburg en Den Bosch en op de stadsdienst van Tilburg (serie 5228-5868) en Volvo 7700 bussen op de stadsdiensten van Tilburg, Breda en ik meen ook in Roosendaal en Bergen op Zoom (serie 3868-3942). Naast de genoemde series reed de serie 250-256 nog enkele jaren rond op verschillende diensten (eentje tot 2012 sowieso) en een aantal 12m afkomstig uit Limburg.
De Limburgse 3866 en 3867 waren naar Brabant overgekomen inderdaad:
De Veolia 255 heeft nadat hij Roosendaal had verlaten nog een tijdje op de stadsdienst van Breda rondgereden en de 250 was naar de Veluwe gegaan samen met nog een andere als ik het goed heb. De rest was uit dienst gegaan:
Aawh, de 255 was op het laatst zo gaar toen die rondje reed in Breda. Ik weet nog dat de serie gehaald werden in Roosendaal. Kwamen van die VDL dingen voor in de plek, voordat de Volvo's uit Tilburg kwamen :)! Sorry voor de late reactie. Maar afstuderen kost veel tijd. Alleen niemand weet waar de serie 250 - 256 naar toe is gegaan?
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ga er maar vanuit dat die net zoals de andere Volvo's naar Hongarije zijn gegaan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Heeft iemand misschien foto's van de Volvo bussen die nu in Hongarije rijden?
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Hier staan er paar van de gelede volvo's. Van de normale Volvo's, die in dezelfde plaats rijden, staan geen foto's op die website.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
En daar staan alleen maar foto's van toen ze nog bij Veolia reden zover ik zie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Etienne schreef:Hier staan er paar van de gelede volvo's. Van de normale Volvo's, die in dezelfde plaats rijden, staan geen foto's op die website.
Dit is de oude 5848 :)!
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
datm schreef:Heeft iemand misschien foto's van de Volvo bussen die nu in Hongarije rijden?
Als je ff goed zoekt :)! Dan zie je genoeg foto's van de bussen! Ze hebben daar trouwens ook nog Volvo 7900 rijden *bus*
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ze zien er eigenlijk nog helemaal niet zo verouderd uit, in tegenstelling tot dat Roosendaalse stadsbusje ergens hierboven. Groen staat best mooi.
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Die was volgens mij ook minstens een paar jaar ouder, dus dat klopt ook wel. Die andere Volvobussen waren bijna allemaal van 2007, net zoals veel bussen waarmee Arriva in de concessie Oost-Brabant nu nog rijdt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ze zien er nog redelijk goed uit. Ik ga er van uit dat ze ook nog een opknapbeurt hebben gehad. Leuk om te zien dat ze in onze buurlanden blij zijn met onze afgedankte bussen en nog jaren plezier aan kunnen beleven.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ik ben vrijdag in de Brabantliner geweest vanaf Gorinchem naar Breda. Drie dingen zijn me opgevallen en één vreemd voorval:
- De Brabantliners hebben schandalig trage wifi.
- De bus 402 kwam als 999 Geen Dienst te laat binnen en reed gelijk als 999 Geen Dienst weg met mensen op te halen.
- De bussen hebben echt kuipstoelen van een letterlijke kuip omdat ze hard zijn en je in elkaar drukken.
- Bij Bijster kwamen al die schoolieren binnen en bleken ze bang voor mij ofzo omdat er iemand moest zitten, maar gewoon niet naast me wilde zitten.
De chauffeur zei toen iets en iedereen keek mij aan alsof ik zwart reed(grappig met als enige donkere in die bus). Ik wist niet wat hij zei door mijn koptelefoon, maar het kwam weer goed.
- De Brabantliners hebben schandalig trage wifi.
- De bus 402 kwam als 999 Geen Dienst te laat binnen en reed gelijk als 999 Geen Dienst weg met mensen op te halen.
- De bussen hebben echt kuipstoelen van een letterlijke kuip omdat ze hard zijn en je in elkaar drukken.
- Bij Bijster kwamen al die schoolieren binnen en bleken ze bang voor mij ofzo omdat er iemand moest zitten, maar gewoon niet naast me wilde zitten.
De chauffeur zei toen iets en iedereen keek mij aan alsof ik zwart reed(grappig met als enige donkere in die bus). Ik wist niet wat hij zei door mijn koptelefoon, maar het kwam weer goed.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
De wifi in al die bussen is hetzelfde volgens mij, zo traag is het toch niet dacht ik, ligt er alleen wel aan hoeveel mensen er op zitten.
Dat 999 maakt toch ook niet uit? Andere Brabantliners komen er toch niet in Gorinchem.
En ja, ik ben ook zo'n student die het laatste stukje in Breda per Brabantliner doet, omdat ik anders niet eens kan staan in die volle bussen. :X
Dat 999 maakt toch ook niet uit? Andere Brabantliners komen er toch niet in Gorinchem.
En ja, ik ben ook zo'n student die het laatste stukje in Breda per Brabantliner doet, omdat ik anders niet eens kan staan in die volle bussen. :X
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 26 gasten