Is hier niet een oplossing voor te bedenken? Dat moet toch mogelijk zijn?Daniel schreef:'t zijn daar natuurlijk ook wel wat onhandige doublures doordat in de Connexxion-bussen niet alle U-OV abonnementen gelden.
Vervoerplan U-OV 2017
-
- Berichten: 4390
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Vervoerplan U-OV 2017
Re: Vervoerplan U-OV 2017
De Provincie moet gewoon wat harder met de vuist op tafel slaan en één abonnement introduceren wat alle vervoerders moeten gebruiken. Dat is echt geen hogere wiskunde, dat is Noord-Holland en Almere samen ook gelukt met het Randstad Noord Zoneabonnement, geldig bij drie vervoerders in zeven concessiegebieden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Vervoerplan U-OV 2017
Dat is er al RegioVrij van Connexxion en het U-OV sterabonnement zijn volledig uitwisselbaar met elkaar. Aangezien er kleine tariefsverschillen zijn tussen beide concessies kan je met wat uitzoeken zelfs nog besparen door bv. bij Connexxion een abonnement te kopen terwijl je alleen met U-OV reist, want je kunt ze bij beide vervoerders gewoon voor alle zones in de provincie kopen.
Alleen de kortingsproducten en het gemaksabonnement van U-OV zijn niet geldig bij Connexxion. Dat gemaksabonnement heeft nog wel de meest strikte voorwaarden want dat is ook bij NS alleen geldig op verbindingen binnen het gebied van concessie Regio Utrecht. Met dat abonnement kan je dus bv. wel met de bus naar Amersfoort (want 52 en 72 zijn uitlopers uit de bewuste concessie) maar kom je per trein niet verder dan Den Dolder.
Alleen de kortingsproducten en het gemaksabonnement van U-OV zijn niet geldig bij Connexxion. Dat gemaksabonnement heeft nog wel de meest strikte voorwaarden want dat is ook bij NS alleen geldig op verbindingen binnen het gebied van concessie Regio Utrecht. Met dat abonnement kan je dus bv. wel met de bus naar Amersfoort (want 52 en 72 zijn uitlopers uit de bewuste concessie) maar kom je per trein niet verder dan Den Dolder.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Vervoerplan U-OV 2017
Ook interessant dat de Leidseveertunnel in 2017 wederom dicht gaat. Moet alles dan door de Daalsetunnel lijkt het.
Re: Vervoerplan U-OV 2017
Op http://www.rocovutrecht.nl/download/adviezen/142 is de reactie op het Vervoersplan U-OV 2017-1 van het ROCOV Utrecht te vinden.
Re: Vervoerplan U-OV 2017
Op de website van de Provincie Utrecht is het definitieve vervoersplan 2017-1 van U-OV verschenen:
* https://www.provincie-utrecht.nl/publis ... 2017-1.pdf (U-OV Vervoerplan 2017)
* https://www.provincie-utrecht.nl/publis ... 2017-1.pdf (Bijlage 1 Overzicht OV-aanbod bij U-OV Vervoerplan 2017 (let op! 81 MB groot!))
* https://www.provincie-utrecht.nl/publis ... 2017-1.pdf (Bijlage 2 Consultatienota bij U-OV Vervoerplan 2017-1)
* https://www.provincie-utrecht.nl/publis ... 2017-1.pdf (U-OV Vervoerplan 2017)
* https://www.provincie-utrecht.nl/publis ... 2017-1.pdf (Bijlage 1 Overzicht OV-aanbod bij U-OV Vervoerplan 2017 (let op! 81 MB groot!))
* https://www.provincie-utrecht.nl/publis ... 2017-1.pdf (Bijlage 2 Consultatienota bij U-OV Vervoerplan 2017-1)
Re: Vervoerplan U-OV 2017
Opvallend:
- de lijn Vianen-Houten-Odijk (lijn 44) lijkt vooralsnog te stranden op de financiering van de driejarige pilot
- Arriva neemt met lijn 181 de bediening van Papendorp over van lijn 95. Door de samenloop met lijn 195 en 295 op het traject kan 95 geheel komen te vervallen. Arriva accepteert de U-OV-abonnementen op deze lijnen (voor 181 op het gedeelte tussen Utrecht CS en Vianen Lekbrug)
- U-OV houdt in het consultatiedocument vol dat het terugbrengen van de lijnen 74 en 77 naar de halte Balijelaan geen optie is omdat de Dichtersbaan (busbaan CS-Vaartsche Rijn) alleen in de richting Vianen/Nieuwegein gebruikt kan worden en niet andersom. Lijn 81 van Arriva pakt gewoon de Croeselaan richting Utrecht CS en de Dichtersbaan op de terugweg. Aan de rijtijd kan het bijna niet liggen want die is tussen CS en Anne Frankplein zo goed als identiek.
- de lijn Vianen-Houten-Odijk (lijn 44) lijkt vooralsnog te stranden op de financiering van de driejarige pilot
- Arriva neemt met lijn 181 de bediening van Papendorp over van lijn 95. Door de samenloop met lijn 195 en 295 op het traject kan 95 geheel komen te vervallen. Arriva accepteert de U-OV-abonnementen op deze lijnen (voor 181 op het gedeelte tussen Utrecht CS en Vianen Lekbrug)
- U-OV houdt in het consultatiedocument vol dat het terugbrengen van de lijnen 74 en 77 naar de halte Balijelaan geen optie is omdat de Dichtersbaan (busbaan CS-Vaartsche Rijn) alleen in de richting Vianen/Nieuwegein gebruikt kan worden en niet andersom. Lijn 81 van Arriva pakt gewoon de Croeselaan richting Utrecht CS en de Dichtersbaan op de terugweg. Aan de rijtijd kan het bijna niet liggen want die is tussen CS en Anne Frankplein zo goed als identiek.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Vervoerplan U-OV 2017
Voor het gevoel is de rijtijd via de Croeselaan toch wel langer dan de best wel heel snelle route over de Van Zijstweg. Met de Dichtersbaan speelt ook wat anders: er is met de bewoners van de Raadwijk (dat ligt naast de aansluiting van de Dichtersbaan op de Vondellaan) in een bezwaarprocedure een maximum aantal bussen via de Dichtersbaan afgesproken. Met 74 en 77 erbij gaan ze gewoon ruim over dat maximum heen (voor de jaren dat 12 daar nog rijdt is er al een ontheffing).
Oftewel: als het niet al fysiek onmogelijk zou zijn dan had er in ruil voor 74/77 via de Dichtersbaan een andere lijn daar weg gemoeten. Het aantal reizigers op de Europalaan lijkt trouwens wel te exploderen nu alles daar de snelle route naar de Jaarbeurszijde neemt. Ondanks meer bussen vanaf de Jaarbeurszijde daarheen zijn ze toch opvallend drukker.
Oftewel: als het niet al fysiek onmogelijk zou zijn dan had er in ruil voor 74/77 via de Dichtersbaan een andere lijn daar weg gemoeten. Het aantal reizigers op de Europalaan lijkt trouwens wel te exploderen nu alles daar de snelle route naar de Jaarbeurszijde neemt. Ondanks meer bussen vanaf de Jaarbeurszijde daarheen zijn ze toch opvallend drukker.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Vervoerplan U-OV 2017
Heb dit ook al in het draadje van provincie Utrecht gezet maar alsnog: ik vind het doodzonde dat 75 vervangen wordt door een buurtbusje. Ik snap het idee achter het steken van routes, maar 75 was een ontsluitende lijn met potentie wat te zien was aan de bezetting in de spits.
Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Ik heb geen onderschrift
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten