Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Vandaag dan weer een "65 Bus vol", die lijn lijkt alleen maar meer reizigers te blijven trekken. Nu is de vraag wat er eerst was: z'n +6 in een 6 minutendienst waardoor 'ie de volle laag kreeg met de inhoud van 2 bussen in een Amba (waarbij de achteropkomende rit al niet voor niks geleed rijdt) of de volle bus.

Edit: En owja... vanmorgen werd een Citaro die aan de film te zien een rit op 55 had moeten rijden hevig rokend vanuit het motorcompartiment overgebracht van CS Jaarbeurszijde naar de garage. Een van de bestelbusjes van U-OV reed er achteraan om de boel in de gaten te houden en eenmaal op de garage ging zag ik de bus rechtstreeks naar de werkplaats rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Aking »

Hiet viel mij vanavond op dat de speaker (van de omroep) boven de smullers aan de poortvrije passagekant "flink" vertraagd is ten opzichte van zijn broertjes op spoor 18/19 en/of 20/21. Weert kwam er boven pas uit nadat dat beneden al klaat was
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Dode en gewonden bij aanrijding tussen auto en lijnbus in Utrecht

Op de Uithof in Utrecht is woensdagavond een dode gevallen bij een aanrijding met lijnbus 12 en een auto. Dit gebeurde op de Padualaan.

Het slachtoffer zat in de auto. Twee andere inzittenden zijn gewond. Een van hen wordt gereanimeerd.
Lees verder

Ziet er niet best uit als je op de foto's ziet wat een verfrommeld pakketje van die auto resteert :o

Edit: meer foto's staan hier: https://twitter.com/rtvutrecht/status/7 ... 62977?s=09
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door ovforens »

Door de tramaanleg en het nieuwe Rivmgebouw lag daar een enorme berg zand die alle zicht op de kruising ontneemt. Een eventuele fout van een bestuurder kan daardoor niet meer hersteld worden.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Chrysa »

Een citaro op lijn 12?

Verder natuurlijk best triest, maar het lijkt me dat die auto best hard gereden moet hebben.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door nvdw »

Een tweede inzittende is ook overleden, een derde ligt nog zwaargewond in het ziekenhuis.

Het ongeluk is gebeurd op de kruising Sorbonnelaan/Weg tot de Wetenschap, HIER dus. Dat is een kruising met verkeerslichten. Als het de Ford is geweest die door rood is gereden is het misschien nog maar goed dat hij de bus heeft geraakt en niet een eventuele fietser op de oversteekplaats.

Dat de schade aan de auto zo groot is, is vooral het gevolg van de klap tegen de paal. De auto is precies halverwege de zijkant tegen die paal geslingerd. Dan is elke auto een banaan, zo'n ding geeft niet of nauwelijks mee. Waarschijnlijk heeft de bus de auto rechtsachter aangetikt. Die schade valt eigenlijk mee maar de klap was dus genoeg om de auto letterlijk uit zijn baan te schieten.

In de reportage van RTV Utrecht met de jongedame als getuige wordt dat ook nog even aangestipt, die bergen zand die het uitzicht blokkeren. Dat zal best wel maar de verkeerslichten zijn toch duidelijk zichtbaar.

Treurig hoor.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Suus »

Hoge snelheid en het negeren van rood licht zijn de oorzaak van het ongeluk: http://www.nu.nl/binnenland/4322718/dod ... licht.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Chrysa »

Was te verwachten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

De 4023 is vanmiddag ergens een ruit verloren. Zag 'm langsrijden door Oog in Al heen en via het 5 Meiplein richting de stalling met een ontbrekende ruit helemaal rechtsachter. Aan de verder ontbrekende schade te zien zal het een geraakt verkeersbord in een bocht of een steen door de ruit geweest zijn wat dit heeft veroorzaakt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Aking »

Het viel mij gister op dat (ook) in de tram de zonenummers van het routekaartje zijn verdwenen.

Hoe moet ik nu controleren of de chauffeur het goed heeft gedaan en tot waar mijn kaartje precies geldig is?

Of ben ik voortaan niet meer zelf verantwoordelijk, en kom ik er bij een controle dus mee weg dat ik dat als reiziger niet (of in ieder geval niet makkelijk) kan controleren? :')
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Busfoto.nl »

Een bijzondere spot zonder foto: 4529 (Amba) reed vandaag extra op zowel lijn 12 als lijn 28.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Dus toch, ik kwam vanmorgen al een Amba tegen met "12 Qbuzz" op het display op de Van Zijstweg rijdend richting CS maar dat leek op dat moment gewoon een POD-ritje gezien het aantal chauffeurs dat in de bus stond.
Daar kort achteraan trouwens nog een opvallend spotje in de vorm van een Duvedec van Pouw Vervoer die qua tijdstip wel past met de uitruk t.b.v. lijn 681 die door Pouw gereden wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
OudewaterCity
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 16:32

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door OudewaterCity »

Gister Man Lion's City 8880 tegengekomen op 107 Gouda - Utrecht Centraal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Zoals bij de afwijkingen in de materieelinzet al te zien is reed de 4062 vandaag op lijn 52. Nooit eerder gespot hoewel ik die rit bijna dagelijks wel zie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Tjekken »

Ja die zag ik ook rijden! Moest echt 2x kijken voordat ik het doorhad :p
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door nvdw »

Gisteren heb ik op CS Jaarbeurszijde een stukje achter zo'n elektrische Optare-bus gehobbeld. Die reed letterlijk op kruiptempo, ik vermoed op de weg terug naar de stalling met een defect of bijna lege accu. Dan duurt de rit lang...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door robertgvu »

De Citaro's 4001, 4004 en 4123 rijden met grote regelmaat vanuit Nieuwegein. De situatie rond de groep 4060-4066 wisselt vrijwel dagelijks.
De Groningse LE's lijken zich inmiddels meer aan hun vaste omlopen te houden. Belangrijk is nog wel dat naar verwachting de resterende zes Groningers begin oktober zullen arriveren.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Aking »

Ik trof gisteravond zowaar 2 VIC'ers bij de halte Trumanlaan (lijn 7).

Volgens mij de eerste keer in 5-6 jaar dat ik ze zo in een duo bij een willekeurige tussenhalte aantref. Meestal zitten ze met minimaal 4 man op de tram of staan ze ergens bij een grotere (overstap)halte...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

@robertgvu: Grappig net dit bericht te lezen nadat ik vanmiddag een LE trof op een rit waarop ik er niet eerder eentje zag. De Hess'en lijken nu trouwens ook wat frequenter actief te zijn. Vorige week bleven er geregeld één of twee in de stalling achter.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
noahjo3
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 05 aug 2016, 20:08

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door noahjo3 »

Ik kwam net voorbij het industrietrein van Nijkerk en zag daar 5 a 6 Mercedes-Benz Citaro 12m in de Groningse Qbuzz huisstijl staan. Ik heb er helaas geen foto van kunnen maken. Misschien komen die bussen binnenkort ook naar Utrecht?
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door bartjemestrom »

Waren dat bussen van de oude serie of van die nieuwe serie C2?
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door robertgvu »

Dat zullen de zes resterende bussen voor Nieuwegein zijn. Zie mijn bericht van afgelopen donderdag hier boven.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Wat zit er tegenwoordig eigenlijk in de buurt van het Anne Frankplein wat zo enorm veel instappers bij deze halte veroorzaakt (voornamelijk jongeren)? Ik stapte vanmiddag bij Europaplein Noord in een vrij rustige bus 66 met talrijke vrije zitplaatsen die op halte Anne Frankplein gigantisch vol stroomde tot er niemand meer bij paste. En zelfs toen bleven er nog reizigers op de halte achter.
Heb daar sinds september al vaker grote groepen zien staan wachten, maar waar ze nu vandaan komen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Aking »

Ga een keer posten? :p
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Suus »

GLU zit daar toch?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten