OVer je reiservaringen in oktober 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Suus »

Chrysa schreef:
OmniLezer schreef:Ze staat op Bergen op Zoom, want op Zevenbergen stopt geen IC.
Daar gaan wel veel mensen moeite mee hebben.
Het was toch echt Zevenbergen, en dat is wel degelijk een IC, ook al stopte ie na Dordrecht overal. Suus krijgt een virtueel koekje, al ben ik benieuwd hoe je een station herkent aan een hek.
Op een aantal manieren:
- Je hebt meermaals geschreven dat je fan bent van die laatste overal stoppende IC-treinen, dus het zoekgebied wordt heel beperkt. Lage Zwaluwe was al uitgesloten, Dordrecht Zuid heeft geen overweg, dus bleven Zevenbergen en Oudenbosch over.
- Er zijn op de achtergrond twee overwegen te zien, een snelle blik op Google leert mij dat dat in Zevenbergen ook zo is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door JWM »

Chrysa schreef:Het past ook gewoon, VIRM-4 is niet langer dan SLT-10 toch?

Een andere keer reed er VIRM-6 in die rit, dan zou je al helemaal problemen krijgen als dit niet past.
Ik heb wel eens gehad dat de trein Breda Prinsenbeek maar oversloeg omdat de trein te lang was voor het perron :')
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Chrysa »

Suus schreef: - Je hebt meermaals geschreven dat je fan bent van die laatste overal stoppende IC-treinen, dus het zoekgebied wordt heel beperkt. Lage Zwaluwe was al uitgesloten, Dordrecht Zuid heeft geen overweg, dus bleven Zevenbergen en Oudenbosch over.
- Er zijn op de achtergrond twee overwegen te zien, een snelle blik op Google leert mij dat dat in Zevenbergen ook zo is.
"Fan" klinkt zo erg. <.<

Maar ja, heb wel goede herinneringen aan dat soort treinen, komt vooral door mijn reisgenoten en het feit dat ik die alleen voor plezierreisjes heb. Ook hebben dat soort treinen altijd wel een aparte sfeer.

Nou ja, mijn reisgenoot ging al zo ver dat ie liever nog even op en neer ging van Den Haag naar Schiphol om die trein te kunnen nemen, zodat ie niet in een sprinter hoefde te zitten. :')
JWM schreef: Ik heb wel eens gehad dat de trein Breda Prinsenbeek maar oversloeg omdat de trein te lang was voor het perron :')
Wat was het dan? :o
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Suus »

Je reisgenoot verdient een klap tegen zijn oren, VIRM en SLT is ongeveer lood om oud ijzer en op dat soort tijdstippen wil je alleen maar slapen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Chrysa »

VIRM heb je wel meer beenruimte volgens mij, met zijn vieren in een SLT-zitje is niet zo fijn. Ook zijn de stoelen iets beter.

Ach, het was vakantie en we hadden toch niets beters te doen. Slapen kan thuis ook nog.


Wat mij betreft mogen ze wel de verlichting wat dimmen in de treinen 's nachts, het is nu wel erg fel.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door JWM »

Chrysa schreef:
JWM schreef: Ik heb wel eens gehad dat de trein Breda Prinsenbeek maar oversloeg omdat de trein te lang was voor het perron :')
Wat was het dan? :o
Opa vertelt: Ooit reden er lange slierten oude duitse rijtuigen met urinegeur tussen Den Haag en Venlo. Was wat aan de hand waardoor er geen stoptreinen reden tussen Dordrecht en Breda en de Intercity die stations wel even zou aandoen maar vlak voor Prinsenbeek werd omgeroepen dat het perron daarvoor te kort was en reizigers maar moesten terugsteken via Breda.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Chrysa »

En toen? En toen? :o

Klinkt alsof ik niet veel gemist hebt, blij dat de oude zooi juist een beetje weggaat van het spoor.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Meltrain »

Suus schreef:Je reisgenoot verdient een klap tegen zijn oren, VIRM en SLT is ongeveer lood om oud ijzer en op dat soort tijdstippen wil je alleen maar slapen.
Als ik op zulke tijdstippen naar huis ga, is het meestal omdat ik gedronken heb en dan heeft VIRM toch wel een belangrijk pluspunt ten opzichte van SLT. :wink:
JWM schreef:
Opa vertelt: Ooit reden er lange slierten oude duitse rijtuigen met urinegeur tussen Den Haag en Venlo.
:| Die urinegeur heb ik nooit meegemaakt.
Ik vond ICK juist fantastisch met zijn coupés en open ramen. :D
Laatst gewijzigd door Meltrain op vr 07 okt 2016, 10:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Suus »

Vergeleken met de toiletten van VIRM zijn de keukens van Chinese restaurants vaak brandschoon.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Chrysa »

Liever dat dat soort mensen naar een ranzige WC moeten dan dat ze het in het gangpad doen.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door JWM »

Meltrain schreef: Ik vond ICK juist fantastisch met zijn coupés en open ramen. :D
Was zeker leuk als je met meerdere mensen was en een eigen coupeetje had. Nadeel was wel dat er in de daluren niks afgekoppeld kon worden. Heb wel eens 's avonds laat in zo'n hokje gezeten toen er een man bij mij kwam zitten die zichzelf begon te verwennen met het idee dat ik hem wel een handje kon gaan helpen ofzo :')
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Chrysa »

Dan ben ik toch blij dat ik na 12:00 nooit alleen in de trein zit. :|
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door VIRM »

Geert schreef:Vanmorgen mochten alle reizigers voor de IC Den Haag -> Utrecht een flink stukje sprinten omdat de VIRM-6 aan de halzijde blijkbaar werd afgerangeerd en de VIRM 6 verderop wel richting Utrecht ging. Kan NS niet eens kappen met dit soort praktijken in Den Haag? Ik weet zeker dat wat reizigers de trein gemist hebben, je kunt zo twee minuten wandeltijd er bij rekenen. -o- Als ze nou het stel aan de spoorzijde wegrangeren... Dat moet toch makkelijk lukken in de 15 minuten keertijd.
Dit soort ongein gebeurt inderdaad met enige regelmaat op Den Haag Centraal, en soms wordt het niet eens omgeroepen of op de TBP helemaal vooraan het perron gezet. Duidelijk dat NS sponsor van bewegen is he?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Daniel »

JWM schreef:Opa vertelt: Ooit reden er lange slierten oude duitse rijtuigen met urinegeur tussen Den Haag en Venlo. Was wat aan de hand waardoor er geen stoptreinen reden tussen Dordrecht en Breda en de Intercity die stations wel even zou aandoen maar vlak voor Prinsenbeek werd omgeroepen dat het perron daarvoor te kort was en reizigers maar moesten terugsteken via Breda.
Hing dan ook wel van het personeel af blijkbaar. Ik heb ook een keer zo'n trein gehad (maar dan de andere kant op) en daarin werd gewoon even omgeroepen dat reizigers voor Prinsenbeek en Lage Zwaluwe voorin moesten gaan zitten om uit te kunnen stappen.

Verder trouwens ook vooral goede herinneringen aan ICK en herken de urinegeur niet. Al was de leukste treinherinnering nog van eerdere jaren toen er nog K4 in die ICs zat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door gliderfighter »

Vandaag tijdens de eerste rit van mijn dienst een shetlandpony zonder verlichting tegengekomen op de weg. Was ontsnapt, aangezien we geen sinterklaas konden vinden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Aking »

In verband met de afsluiting van het kruispunt Utrechtseweg/Amersfoortseweg tussen de Bilt en Zeist had mijn bus (richting Utrecht) wel een hele opmerkelijke omleidingsroute: net na de halte Amersfoortseweg ging de bus dwars door de middenberm en over de rijstroken richting Zeist de parallelweg aan de kant van de Uithof op, om daar tot vlak voor de halte Biltse hoek op te blijven, waarna via een stuk spookrijden op de rijstroken richting Zeist na het opnieuw passeren van de middenberm de bus uiteindelijk weer op de rijstroken richting Utrecht uitkwam :')
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Chrysa »

Gisteren voor het eerst in jaren controle in de bussen hier gezien. :o

Mijn bus werd dan weer geskipt omdat er te veel mensen in de 123 zaten, maar ja.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Daniel »

Vandaag vonden er werkzaamheden op het emplacement van Amersfoort plaats waardoor de ICs richting Utrecht van spoor 5 vertrokken (op 6 keerde de extra IC uit Zwolle), maar op tijden dat er een [serie=Internationale trein|2016|Berlin Ostbahnhof - Bad Bentheim - Amsterdam Centraal140[/serie] eindigde en afgerangeerd moest worden stond die op spoor 5 en ging de IC naar Utrecht van spoor 4A.
Ik was toevallig op zo'n moment op het station en daar bleek dat vele reizigers toch echt niet verder kijken dan hun neus lang is en de dagjesmensen allemaal lekker op een kluitje blijven staan. Het stationspersoneel had nog wel goed z'n best gedaan: er stond een klapbordje op het perron dat de trein richting Utrecht ter hoogte van de grijze loopbrug zou vertrekken, maargoed, dat was voor aanlopende reizigers niet te zien want er stonden mensenmassa's om dat bordje heen op de trein te wachten. Ook een servicemedewerker kreeg de reizigers met moeite zover om op z'n minst voorbij het wissel op de trein te gaan wachten (op 4B stond de Valleilijn immers al dus daar kon de trein nooit over binnen komen).

Eenmaal me erdoorheen geworsteld bleek er dus geenenkele reiziger voorbij de loopbrug te staan, maar er kwamen 10 bakken VIRM binnen dus dat was gewoon een trein tot puntje perron. Lang geleden dat ik echt een hele VIRM-bak voor mezelf gehad heb :P Ironisch genoeg was trouwens zelfs de machinist dicht bij de loopbrug blijven hangen, die mocht nog een bak of vijf verder lopen voor 'ie de trein kon overnemen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door JWM »

Ik ben benieuwd naar de knokpartij in Utrecht zometeen om de trein van 10.50 naar Groningen in te komen. Met +5 op de borden, losse icm 3 als treinaanduiding in de app en vol perron lijken mij alle ingredienten wel aanwezig.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Meltrain »

Hoe is het afgelopen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Chrysa »

40 spinnen in een bushokje. :X
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door ArrivaBas »

Vandaag hadden de begeleiders van mijn Griekenlandexcursie een relaxte dag met verrassing gepland. We gingen om 14:30 met de tram van Athene naar het strand. Die trams zitten overdag sowieso al overvol, hoewel er op elke halte 2 lijnen stoppen.

Op de terugreis had ik op een gegeven moment een zitplaats te pakken en na een aantal haltes zaten er acht mensen op zeven stoelen. Een oudere vrouw zat bijna klem tussen een toerist en de houdstang naast me, dus ik bood na nog een paar haltes aan om in de mutvolle tram mijn stoel aan haar af te staan en naar een andere vrije stoel te verplaatsen. Dat vrouwtje snapte mijn Engels niet heel goed, maar toen ik naar die stoel was verkast, kreeg ik als reactie 'eufcharisto' (Grieks voor dank je wel) en een duim omhoog. Bij de eindhalte het Syntagmaplein kreeg ik nog een knipoog van haar.

Het Syntagmaplein is een druk overstappunt in het Atheense centrum. We moesten mijn groep van 28 mensen in een al overvolle metro proppen. Uiteindelijk stonden we door de hele eerste wagon van het metrostel heen. Echter, waar we bij Syntagma zijperrons hadden, had de volgende halte, Monastiraki, een eilandperron. Ik had wel geluk dat bijna alle staanden op mijn balkon hier ook uit de metro stapten.

De groeten uit Athene
ArrivaBas.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door JWM »

Meltrain schreef:Hoe is het afgelopen?
Een waar bloedbad. Trein kwam al overvol binnenrijden. Uiteindelijk met overvolle gangpaden vertrokken uit Utrecht met veel achterblijvers. Na vertrek een omroep dat de trein te kort was (joh) en er gebeld ging worden of er in Amersfoort een treinstel bijgeplaatst kon worden. De 1e klas werd ook vrijgegeven. Voor Amersfoort nog een tijdje stilgestaan omdat het aankomstspoor nog bezet was en een omroep dat er geen treinstel bijgeplaatst kon worden maar men zou kijken of dat in Zwolle alsnog zou kunnen. In Amersfoort rolde de Intercity naar Enschede van een kwartier later op het spoor ernaast al binnen wat voor een aantal mensen een tweede kans gaf om zich in dezelfde overvolle trein te persen. Afijn, uiteindelijk vertrokken en op de Veluwe nog ergens achter de stoptrein gehangen waarna het eindelijk vol gas door kon naar Zwolle. Daar werd niks bijgeplaat. In tegendeel, uit pure armoede werd de trein daar met +20 zelfs opgeheven :')
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Etienne »

Vanochtend hadden twee bussen van lijn 18 en lijn .. van U-OV een aanrijding gehad aan het einde van de Leidseveertunnel bij de afslag naar het Smakkelaarsveld. Leverde voor de chauffeurs een beetje stuurkunsten op.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Michael »

Chrysa schreef:Gisteren voor het eerst in jaren controle in de bussen hier gezien
Bij Veolia werd er zelden gecontroleerd. Nu bij Arriva controleren ze er flink op los. Heb ze afgelopen week al diverse keren in het Centrum van Breda zien staan en zelf ook 1 keer gecontroleerd. Ook op het station in Breda controleren ze regelmatig. En zo zijn er nog wel meer plaatsen waar ze vaak staan. Af en toe doen ze ook een grote controleactie samen met de Stewards van Oost Brabant zoals laatst op de Hogeschoollaan in Breda.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten