Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Dat zit een halte verder, bij de Balijelaan. Lijkt me heel sterk dat de GLU-studenten helemaal naar het Anne Frankplein lopen om een bus naar het station te pakken terwijl ze ook op de Croeselaan lijn 1 kunnen nemen of bij station Vaartsche Rijn de 8, 41 en 47.
Dat ze op Vaartsche Rijn instappen lijkt veel logischer gezien er altijd al die kant op gelopen werd: studenten van het GLU en het ROC liepen altijd richting halte Bleekstraat, je zag ze zelden tot nooit op halte Balijelaan instappen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Gekko123 »

Misschien dat het stiekem toch studenten zijn die deze halte hebben ontdekt doordat ze bijvoorbeeld een keer meeliepen met studiegenoten die een bus richting Nieuwegein of Vianen moesten hebben. En vervolgens hier vaker naartoe lopen wegens de hoge frequentie.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Zugführer »

Een deel van het Grafisch Lyceum zit tegenwoordig daar aan het Anne Frankplein :)
www.glu.nl/contact/adresgegevens schreef:De opleidingen Interactieve Vormgeving, Mediadeveloper, Game Artist en Gamedeveloper zijn gehuisvest op nieuwe locatie Koningin Wilhelminalaan 7 in Utrecht.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door MdJ »

Zowel de 3116, 3195, 3201 kwamen in rode outfit over busstation Jaarbeurszijde gereden om 17.56. Ik neem aan dat dat nieuwe bussen voor Utrecht worden.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Zugführer schreef:Een deel van het Grafisch Lyceum zit tegenwoordig daar aan het Anne Frankplein :)
www.glu.nl/contact/adresgegevens schreef:De opleidingen Interactieve Vormgeving, Mediadeveloper, Game Artist en Gamedeveloper zijn gehuisvest op nieuwe locatie Koningin Wilhelminalaan 7 in Utrecht.
Dat verklaart de boel wel beter dan ja. Al moet ik dan maar niet meer een keer later beginnen op 't werk... Rond schooltijden zitten 65 en 77 al nokkievol, dus 63/66/74 zullen naast alle forensen nog wel wat extra te verwerken krijgen nu (met studenten die niet een specifieke lijn hoeven nemen).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door robertgvu »

Vanmiddag even langs de Europalaan geweest. De volgende Groningse Citaro's stonden op het terrein: 3111, 3174, 3195, 3201 en 3202. De eerder genoemde 3116 (waarneming op het busstation) was er niet, maar zal ongetwijfeld nog wel opduiken. Zij staan er sinds laat afgelopen vrijdagmiddag 7/10 en zijn uiteraard bestemd voor Nieuwegein.
nv_busfreak
Berichten: 86
Lid geworden op: di 05 jan 2010, 20:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door nv_busfreak »

robertgvu schreef:Vanmiddag even langs de Europalaan geweest. De volgende Groningse Citaro's stonden op het terrein: 3111, 3174, 3195, 3201 en 3202. De eerder genoemde 3116 (waarneming op het busstation) was er niet, maar zal ongetwijfeld nog wel opduiken. Zij staan er sinds laat afgelopen vrijdagmiddag 7/10 en zijn uiteraard bestemd voor Nieuwegein.
Dit klopt niet helemaal geloof ik, ik heb de 3116 vooral vanuit een vestiging in Drenthe zien rijden.
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door robertgvu »

Ik verwijs naar het bericht van MdJ van 7 oktober jl over de waarneming van drie Groningse Citaro's op busstation Jaarbeurszijde (3116, 3195 en 3201). Geef wel toe dat de formulering misschien niet helemaal duidelijk was!
nv_busfreak
Berichten: 86
Lid geworden op: di 05 jan 2010, 20:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door nv_busfreak »

Niet duidelijk nee en tevens niet correct, GD Citaro's zou correcter zijn.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door MdJ »

Met rode Citaro's neem ik aan dat dat toch wel duidelijk is? Het waren idd GD'ers. Ook in mijn notities staat duidelijk 3116. Daarnaast heb ik het mijn vriend ook laten onthouden en herhalen en die kwam daar ook op...
Bij twijfel: gebruik beton.
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door robertgvu »

Er is naar aanleiding van vele eerdere berichten over de QBuzz-Citaro's uit een tweetal noordelijke provincies tot dusverre geen onduidelijkheid geweest over de benaming Groningse Citaro's. Laten we dat zo houden en ons op nieuwe ontwikkelingen concentreren.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Chrysa »

Dit is het mierenneuktopic niet.
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door robertgvu »

Helemaal mee eens, dat probeerde ik ook al duidelijk te maken.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door lint41 »

Er zit een gat in de busbaan op de Kruisstraat, waardoor busverkeer richting Oorsprongpark mag spookrijden en richting CS moet samenrolden met autoverkeer. Aangezien de stoplichten hier niet helemaal op afgesteld staan geeft dit aardige chaos, mijn bus deed 10 minuten over Wittevrouwen > Stadsschouwburg...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Een chaos was het vanmiddag ook op het Europaplein trouwens, daar mochten de bussen door een file die de hele rotonde rond stond.

Verder kwam er tijdens het wachten op m'n bus een stadscitaro langs die richting stalling ging met "59 Instructierit" op het koersdisplay. Lijkt me een aparte lijn om vanaf de Europalaan te rijden eigenlijk?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Durashift »

Daniel schreef: (..)

Verder kwam er tijdens het wachten op m'n bus een stadscitaro langs die richting stalling ging met "59 Instructierit" op het koersdisplay. Lijkt me een aparte lijn om vanaf de Europalaan te rijden eigenlijk?
Denk dat die vanaf de A12 kwam? Zag deze bus namelijk rond vier uur hier op de heuvelrug..
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Nouja, hij kwam in elk geval vanaf de busbaan bij Kanaleneiland Zuid. Viel me namelijk al op dat ik een bus met de lijnkleur paars voor het verkeerslicht zag staan daar (ik kijk altijd wel even die kant op of er oranje of rood vooraan staat, in geval 2 moet ik immers doorlopen :P )

Als 59 vanaf de Heuvelrug is wel apart, 59 zelf komt immers niet verder dan Zeist.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Durashift »

Denk dat het nummer willekeurig was... instructieritten zie ik hier vaker.. Volgens mij maken ze dan een rondje wellicht Utrecht Oost de stad uit, via Zeist en Scherpenzeel zo naar Veenendaal en dan terug richting Driebergen, denk ik maar zo.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Aking »

Volgens mij zetten ze die nummers er vrij willekeurig op inderdaad. Vroeger "moest" je nog een bepaald lijnnummer hebben om de stoplichten mee te hebben, maar volgens mij is dat tegenwoordig losgekoppeld.
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door robertgvu »

Zojuist de 3116 gezien op de Europalaan, in geel jasje! Alle tien exemplaren voor Nieuwegein zijn dus nu aanwezig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Alleen nog niet allemaal geel dan: er stonden vanmiddag nog drie grijs/rode tegen het hek.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door robertgvu »

Nee, ik heb het vermoeden dat de 3116 tot nu toe de enige is. Ik denk dat hij daarom afgelopen zondag ook niet op de Europalaan stond. Het plakken gebeurt immers elders.
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door robertgvu »

Houd er nog wel rekening mee dat deze tien Citaro's zullen verdwijnen als de elektrische bussen voor lijn 1 zijn afgeleverd. Dan zullen zij wel alsnog voor afvoer/export naar Evobus gaan. De verwachting is immers dat de stad - na de wijziging op lijn 1 - tien standaard Citaro's zal inleveren bij de streek.
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Carlos0_0 »

Het zal mij benieuwen wat voor bussen dit gaan worden, en wanneer ze er uiteindelijk komen.
Ik maak zelf gebruik van alleen nog maar lijn 1 nu, aangezien lijn 6 weg gehaald is bij mij.

Maar de bussen zullen niet weg gaan per direct denk ik, een paar extra bussen achter de hand altijd makkelijk.
En wellicht dat ze door de vrije bussen weer wat kunnen schuiven, maar goed dat zullen we allemaal nog gaan zien en beleven :)
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door wouter15 »

In de Facebookgroep "Bussen in de regio Utrecht" las ik dat de elektrische bussen voor U-OV lijn 1 van Ebusco uit Helmond afkomstig zullen zijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten