Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

TCR is toch altijd een hele ervaring. Er ligt een hoopje tabak op de stoel naast me, en de buschauffeur zit niet-handsfree te bellen. Wel een comfortabele bus in elk geval.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door busfanNL »

Geweldig. Dat soort dingen kan ik altijd om lachen zoals een chauffeur niet handsfree bellen, soms een middelvinger. :lol:
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Moet jij daarover lachen? Bestuurders en chauffeurs die niet handsfree bellen vind ik uit deze boze en er mag van mij veel meer op gehandhaafd worden.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door busfanNL »

Nou ja het is wel zo maar het gedrag is wel lollig.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Liever bellende mensen dan flirtende ouwe mannen.

Wat dat handsfree bellen betreft: Een creatieve oplossing die ik wel grappig vind zijn moslima's die dat ding in hun hoofddoek proppen tegen hun oor aan.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gekko123 »

En ook dat laatste valt volgens de wet onder niet handsfree bellen. Daar is zelfs een uitspraak van een rechter over geweest in het nadeel van een moslima.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Waarom rijdt lijn 120 eigenlijk Gorinchem -> Tol West -> Tol Oost -> Tol West -> Werkendam? Dat je nog even op en neer rijdt naar Oost zal nog wel, zodat je aansluiting hebt op die Brabantliners, maar om nou terug naar West te gaan als je daar net bent geweest is nogal zinloos.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

De tijden zitten zo in elkaar:

Gorinchem .30
Tol West .43
Tol Oost .47
Tol West .49
Werkendam .00

Op zowel Tol West als Oost geeft de 120 aansluiting op de 401 Utrecht Breda (vertrek en aankomst op beide haltes .45). De eerste keer Tol West is dus een mogelijkheid voor reizigers uit Gorinchem om naar Breda over te stappen, de tweede keer Tol West om de reizigers richting Werkendam uit Utrecht mee te nemen. Hij geeft dus twee keer aansluiting op dezelfde bus maar dan voor twee reisrelaties.

Kan dat handiger? Dat denk ik wel: aankomst Tol West .43, vertrek Tol West .47, vertrek Tol Oost .49 en dan direct door naar Werkendam en dan ben je er ook...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Sowieso maar onhandig dat ze 2 busstations gebouwd hebben, ze hadden beter 1 groot station aan 1 kant kunnen bouwen lijkt me. Nu liggen er 2 waarvan West nogal overkill is voor het aantal bussen.

Ach ja. Snap ook niet dat de chauffeur alsnog de 2de keer langs West reed terwijl de bus uit Utrecht net wegreed en er niemand stond, en er ook niemand uit wilde. Dan kan je het toch overslaan lijkt me.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Nee, want zowel Tol Oost als West is een tijdhalte. Te vroeg vertrekken of overslaan = provincie boos.

Alles samenbrengen op Tol West kan wel, maar dan krijgen de Brabantliners richting Utrecht extra tijd aan hun broek.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Vreemd, aangezien er op het hele busstation niemand stond. Dat soort dingen zouden wel versoepeld mogen worden.

In Breda rijden bussen ook gewoon te vroeg weg op het station als ze vol zijn. Geen reden om te wachten lijkt me.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Dan moet de provincie dat doen. Er geldt volgens de concessie-eisen een absolute nultolerantie voor wat betreft te vroeg wegrijden bij tijdhaltes. Dat wordt bijgehouden via Arriva's eigen volgsysteem. Al breekt de oorlog uit, de provincie legt er doodleuk een boete voor op.

En daarbij komt: genoeg keren meegemaakt dat er toch ergens een reiziger opdook die zich blijkbaar in een ander hokje/de fietsenstalling/het struweel had verschanst dus daar vertrouw ik ook al niet meer op...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Vreemd. Met vol bedoel ik namelijk echt propvol, dat je er niet eens meer bij kan staan. Dan snap ik dat je eerder wegrijdt, zeker op het stuk Breda Station -> Bijster waar ik het altijd zie, daar rijdt dan toch elke 5 minuten een bus.

En dan is er nog lijn 617, ook zo'n TCR-lijn. Die rijdt ook regelmatig te vroeg weg, alhoewel ik ook het keer heb dat de schermen in Breda ietsje achterlopen.
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Rdaalwil »

Michael schreef:
Michael 1988 schreef:Waarschijnlijk wordt de serie 5811-5827 bedoelt. Deze bussen waren bij mijn weten ook oorspronkelijk bedoelt voor de Volans (gezien de afwijkende interieur en huisstijl), maar werden uiteindelijk voornamelijk op de streeklijnen tussen Breda en Tilburg ingezet. Deze bussen hebben, net zoals de series 5323-5342 en 5343-5363, een airco. Tenminste als ik het goed heb gezien op de fotos.

Daarnaast reden ee nog Volvo 7700G bussen op de streekdienst tussen Tilburg en Den Bosch en op de stadsdienst van Tilburg (serie 5228-5868) en Volvo 7700 bussen op de stadsdiensten van Tilburg, Breda en ik meen ook in Roosendaal en Bergen op Zoom (serie 3868-3942). Naast de genoemde series reed de serie 250-256 nog enkele jaren rond op verschillende diensten (eentje tot 2012 sowieso) en een aantal 12m afkomstig uit Limburg.
Het was de bedoeling dat de lijnen 126 en 127 al in de Veolia tijd Volanslijnen zouden worden. Vandaar die gelede bussen met airco en HOV interieur. Alleen is het dus anders gelopen en zijn die lijnen pas Volanslijnen geworden toen Arriva ging rijden.

De Limburgse 3866 en 3867 waren naar Brabant overgekomen inderdaad:
Afbeelding

De Veolia 255 heeft nadat hij Roosendaal had verlaten nog een tijdje op de stadsdienst van Breda rondgereden en de 250 was naar de Veluwe gegaan samen met nog een andere als ik het goed heb. De rest was uit dienst gegaan:
Afbeelding
Afbeelding

Aawh, de 255 was op het laatst zo gaar toen die rondje reed in Breda. Ik weet nog dat de serie gehaald werden in Roosendaal. Kwamen van die VDL dingen voor in de plek, voordat de Volvo's uit Tilburg kwamen :)! Sorry voor de late reactie. Maar afstuderen kost veel tijd. Alleen niemand weet waar de serie 250 - 256 naar toe is gegaan?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Ga er maar vanuit dat die net zoals de andere Volvo's naar Hongarije zijn gegaan.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Heeft iemand misschien foto's van de Volvo bussen die nu in Hongarije rijden?
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Etienne »

Hier staan er paar van de gelede volvo's. Van de normale Volvo's, die in dezelfde plaats rijden, staan geen foto's op die website.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

En daar staan alleen maar foto's van toen ze nog bij Veolia reden zover ik zie.
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Rdaalwil »

Etienne schreef:Hier staan er paar van de gelede volvo's. Van de normale Volvo's, die in dezelfde plaats rijden, staan geen foto's op die website.
Afbeelding

Dit is de oude 5848 :)!
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Rdaalwil »

datm schreef:Heeft iemand misschien foto's van de Volvo bussen die nu in Hongarije rijden?

Afbeelding

Als je ff goed zoekt :)! Dan zie je genoeg foto's van de bussen! Ze hebben daar trouwens ook nog Volvo 7900 rijden *bus*
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Ze zien er eigenlijk nog helemaal niet zo verouderd uit, in tegenstelling tot dat Roosendaalse stadsbusje ergens hierboven. Groen staat best mooi.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

Die was volgens mij ook minstens een paar jaar ouder, dus dat klopt ook wel. Die andere Volvobussen waren bijna allemaal van 2007, net zoals veel bussen waarmee Arriva in de concessie Oost-Brabant nu nog rijdt.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Ze zien er nog redelijk goed uit. Ik ga er van uit dat ze ook nog een opknapbeurt hebben gehad. Leuk om te zien dat ze in onze buurlanden blij zijn met onze afgedankte bussen en nog jaren plezier aan kunnen beleven.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door OmniLezer »

Ik ben vrijdag in de Brabantliner geweest vanaf Gorinchem naar Breda. Drie dingen zijn me opgevallen en één vreemd voorval:
- De Brabantliners hebben schandalig trage wifi.
- De bus 402 kwam als 999 Geen Dienst te laat binnen en reed gelijk als 999 Geen Dienst weg met mensen op te halen.
- De bussen hebben echt kuipstoelen van een letterlijke kuip omdat ze hard zijn en je in elkaar drukken.
- Bij Bijster kwamen al die schoolieren binnen en bleken ze bang voor mij ofzo omdat er iemand moest zitten, maar gewoon niet naast me wilde zitten.
De chauffeur zei toen iets en iedereen keek mij aan alsof ik zwart reed(grappig met als enige donkere in die bus). Ik wist niet wat hij zei door mijn koptelefoon, maar het kwam weer goed.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

De wifi in al die bussen is hetzelfde volgens mij, zo traag is het toch niet dacht ik, ligt er alleen wel aan hoeveel mensen er op zitten.
Dat 999 maakt toch ook niet uit? Andere Brabantliners komen er toch niet in Gorinchem.

En ja, ik ben ook zo'n student die het laatste stukje in Breda per Brabantliner doet, omdat ik anders niet eens kan staan in die volle bussen. :X
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten