OVer je reiservaringen in oktober 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Daniel »

Etienne schreef:Vanochtend hadden twee bussen van lijn 18 en lijn .. van U-OV een aanrijding gehad aan het einde van de Leidseveertunnel bij de afslag naar het Smakkelaarsveld. Leverde voor de chauffeurs een beetje stuurkunsten op.
Ging lekker vandaag dan. Zag op RTV Utrecht nog dat er op de busbaan in de binnenstad ook nog een fietser op een bus was gebotst (zo te lezen in die volgorde, dus niet andersom)

Op Utrecht Centraal stonden vanmorgen alle roltrappen stil. Dat scheen te maken te hebben met het ontruimingsalarm dat af ging, maar vertraagd zoiets niet juist een ontruiming? Was overigens vals alarm en da's maar goed ook als je bedenkt dat de slow woop eigenlijk alleen nabij de poortjes hoorbaar was. Lijkt me toch dat het doel van zo'n alarm juist is om de mensen uit de hal naar buiten te krijgen, maar dan moet je het daar wel kunnen horen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Etienne »

Vanavond was daarnaast nog een seinstoring tussen Gouda en Rotterdam en daardoor werd in beide richtingen links gereden tussen Rotterdam Centraal en Nieuwerkerk a/d IJssel. Leverde voor sommige treinen flinke vertragingen op, zoals de 567 die uiteindelijk met +24 heeft gereden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door DrechtBlub »

Controle op lijn 2 in Dordrecht afgelopen Zondag. Geïrriteerde "service en veiligheid" medewerker omdat die bus op zondag in de tegenrichting welgeteld "mij" als totaal aantal passagiers heeft tot aan Dordwijk. Op de terugweg ben ik gaan lopen maar er reed een zitvolle lijn 2 langs om 16.28 bij het ziekenhuis richting dubbeldam. Lijn 2 blijft me altijd verbazen, hij lijkt op zondag middag op een redelijk setje ritjes drukker dan op weekdagen.
Ik blub in het Drecht.
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Mr-W »

Vandaag kwam ik een geval etnisch profileren tegen -o-
In de 1922 was er tussen Eindhoven en Tilburg een VenS controle actie, een groepje Somalische reizigers had DB e-tickets en die moesten ze blijkbaar zeer grondig inspecteren met het nodige machtsvertoon . Even verderop zaten een Duitser + een Chinese toerist met dezelfde kaartjes en die werden met rust gelaten :')
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Chrysa »

Wat is er in Hoek van Holland te doen vandaag? Er rijden opeens extra treinen naar Hoek van Holland Strand. Heb ik wat gemist?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Z2N »

Niet zozeer extra treinen, maar eerder dat de zomerdienstregeling op de Hoekse lijn nog tot komend weekend doorloopt, terwijl gisteren een wijzigingsblad voor de NS-dienstregeling is ingegaan. Daarin zijn er weer op z'n winters zes treinen per dag naar Hoek van Holland Strand, alle ritten die daar bovenop komen in de zomerdienstregeling die deze week nog geldt zijn daarom 'extra trein'.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Chrysa »

Zo laat nog? Dacht dat ze in Zandvoort al een maand geleden gestopt waren.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Z2N »

Zandvoort houdt met de winterdienstregeling nog een halfuursdienst, Hoek van Holland Strand schakelt terug naar zes treinen per dag. Het verschil is wel aanzienlijk dan. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Chrysa »

Ja, maar die stations liggen ook maar 400 meter uit elkaar. De meeste mensen kunnen dat lopen.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door JWM »

Gooit de RET die halte trouwens helemaal dicht of krijgt HvH uiteindelijk drie haltes?
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door VIRM »

Vanmiddag met de [serie=Intercity|2016|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] van 17:33 uit Den Haag. Vlak voor Leiden mochten we een vertraagde [serie=Intercity|2016|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] voorlaten. Uitwijken naar spoor 4 op Leiden kon ook even niet, omdat daar de Sprinter naar Haarlem in de weg zat. Uiteindelijk aankomst op Schiphol was met +8, waarover de HC helemaal niks over zei. Gelukkig had mijn aansluitende [serie=Stoptrein|2016|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] +3, dus had ik drie minuten om de aansluiting te halen.

Vind het overigens op perron 1/2 wel armoe: je hebt daar nu een hele kudde Veiligheid en Schreeuw-medewerkers die over het hele perron bulderen waar de trein naartoe gaat. Volgens mij zijn er in de Schipholtunnels toch gewoon wissels zodat je bijvoorbeeld alles naar Amsterdam Centraal op spoor 2 kan laten binnenkomen?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Daniel »

@JWM: In eerste instantie gaat 'ie helemaal dicht en rijden de metro's slechts tot Hoek van Holland Haven omdat de werkzaamheden voor de verlenging naar de plek waar het strand echt ligt (dat ligt immers ondertussen niet meer bij station Strand) langer duren dan de ombouw van de lijn zelf.
In de eindsituatie is er slechts een verplaatst station Strand, op de huidige plek komt dan dus geen trein meer (zie: http://hoekselijn.mrdh.nl/het-trac%C3%A9)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Hainje »

Oh dan ben ik blij dat ik Strand afgelopen zomer heb aangedaan, want 6 treinen per dag is wel heel erg moeilijk in te passen. :shock:
🍉
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door waldo79 »

2065 mocht vanmiddag roestrijden over de middensporen bij Ypb. Overigens was de trein keurig op tijd in Gd :D
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Chrysa »

"roestrijden"?
verfmeer
Berichten: 783
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door verfmeer »

Het rijden over weinig gebruikte sporen en wissels om roest te voorkomen.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door julsteren »

Wanneer wisseltjes en bepaalde sporen langere tijd niet worden bereden kan het gaan roesten, dus zo af en toe een treintje eroverheen en het is voorlopig weer done. Gebeurt vaak planmatig, maar in dit geval niet.

EDIT: verfmeer was me net voor :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door reisthijs »

"Voorlopig" duurt maar 24 uur, er moet elke dag roestgereden worden om de detectie te kunnen garanderen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Bemined
Berichten: 5921
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Bemined »

Wat is de meest rechtstreekse route van Amsterdam Werkplaats naar Haarlem Werkplaats? Precies: Amsterdam - Breukelen - Gouda - Rotterdam - Delft - Den Haag - Leiden - Haarlem. Zo reden ICM 4019 met aan de haak SLT 2410 vanmiddag in ieder geval, zag deze opvallende combinatie om 12:40 via de goederenboog bij Rotterdam doorkomen richting Schiedam. Kost je bijna drie uurtjes, maar je hoeft niet kop te maken :P
verfmeer
Berichten: 783
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door verfmeer »

Dan kan je toch ook gewoon via Woerden-Leiden? Of past daar geen extra trein bij?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Daniel »

Op Woerden - Leiden worden al zo'n beetje alle kruisingsmogelijkheden gebruikt en je moet in Leiden ook maar net de wissels door kunnen naar spoor 4 zonder iets te kruisen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5921
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Bemined »

In de daluren als de [serie=Stoptrein|2016|Gouda - Leiden Centraal19500[/serie] niet rijdt kan er op zich nog wel een extra trein doorheen, je kruist de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] dan in Alphen en hebt vrij baan tot Leiden. Maar ik kan me voorstellen dat men die ruimte vrij wil laten mocht er een [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] met vertraging zijn, ProRail staat niet bekend om zijn flexibiliteit wat betreft treinpaden waardoor men op het laatste moment kan bepalen de korte of lange route te pakken aan de hand van de situatie op het spoor. In Leiden kan je met een LM natuurlijk spoor 3 pakken.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Aking »

Vandaag een typisch gevalletje "zo moet het niet, zo moet het wel"

Op de heenweg sukkelde trein 12561 over de Veluwe heen, om vervolgens voor de ijsselbrug helemaal tot stilstand te komen. Uiteindelijke aankomst in Zwolle met +10. Aldaar bleek dat niet, zoals in de app stond, de voorste 2 stellen doorgingen, maar enkel het achterste stel (dat volgens de app juist achter zou blijven).

Vanaf het moment dat we langzamer gingen rijden (ergens rond Ermelo ofzo) tot het moment dat we door de PLP de trein uit geveegd werden 0 omroep. :X :N -o-

Dan gaat het nu in de 12680 toch een stuk beter. Voor vertrek uit Leeuwarden, na vertrek uit Leeuwarden en onderweg nog een keer omroep over de aanrijding op Zl-Amf, en daarnaast nog een controle/servicerondje. En dat allemaal in minder dan 30 minuten. *O*
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Chrysa »

Als je nou blijft zitten tot Lage Zwaluwe kom ik wel thee brengen. :p
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Wubbo »

verfmeer schreef:Dan kan je toch ook gewoon via Woerden-Leiden? Of past daar geen extra trein bij?
Of dat past op het stuk Woerden - Alphen is twijfelachtig, een trein met een sleepstel is niet bijzonder snel dus wellicht haal je het net niet tussen Woerden en Alphen (daarna moet het wel passen verwacht ik).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten