Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Er gaan in ieder geval midi bussen rijden op lijn 5.
Verder vermoed ik ook dat er midi bussen gaan rijden op de stadsdiensten Veenendaal en Woerden, maar daar heb ik niks over gehoord.
Ik heb geen onderschrift
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door CamilleKreemers »

sirvinniei schreef:Overigens, is 30 bussen niet erg veel voor 2 ritten lijn 80 per uur en 2 ritten lijn 50 per uur? ik kom uit rond de 15 voor beide lijnen samen.
Ging lijn 50 niet 6x/uur in de spits rijden en 4x/uur daarbuiten?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Meltrain »

sirvinniei schreef:Er gaan in ieder geval midi bussen rijden op lijn 5.
Welke lijn 5?
In Amersfoort kan ik het me niet voorstellen en de lijn tussen Veenendaal-De Klomp en Ede hoort bij Syntus Gelderland.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Lijn 5 woerden-oudewater, de huidige lijn 105/104
CamilleKreemers schreef:
sirvinniei schreef:Overigens, is 30 bussen niet erg veel voor 2 ritten lijn 80 per uur en 2 ritten lijn 50 per uur? ik kom uit rond de 15 voor beide lijnen samen.
Ging lijn 50 niet 6x/uur in de spits rijden en 4x/uur daarbuiten?
Correct, maar maar 2x per uur door naar de Klomp
Ik heb geen onderschrift
noahjo3
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 05 aug 2016, 20:08

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door noahjo3 »

Ik hoor net dat Syntus het busvervoer gaat overnemen van Connexxion in Almere. Ben benieuwd hoe dat zal gaan lopen, net zo problematisch als bij ons?
ejm301
Berichten: 77
Lid geworden op: do 06 aug 2009, 09:05
Locatie: Apeldoorn

Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door ejm301 »

Ik ben benieuwd welk konijn Connexxion dit keer uit de hoge hoed tovert.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door wouter15 »

sirvinniei schreef:Er gaan in ieder geval midi bussen rijden op lijn 5.
Verder vermoed ik ook dat er midi bussen gaan rijden op de stadsdiensten Veenendaal en Woerden, maar daar heb ik niks over gehoord.
Dan neem ik aan dat de midibussen alleen op lijn 3 en 5 komen te rijden in Woerden. Lijn 102 die ook een soort halve stadslijn word zal vast niet met midibussen gaan rijden.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

https://www.provincie-utrecht.nl/publis ... 2017-1.pdf
Blijkbaar wordt lijn 75 toch volledig vervangen door de buurtbus 575
Reactie (7x):
Twijfel over nut en noodzaak van het opheffen en geschiktheid van het alternatief, buurtbus 575
Antwoord:
Zie ook antwoord hierboven over de achtergrond van het opheffen. De hogere frequentie van lijn 50 op de
Hoofdstraat, samen met de buurtbus 575, biedt voldoende capaciteit om de vervoerbehoefte te vervullen in het
gebied. Hiermee ontstaat onvoldoende vervoervraag om lijn 75 kosteneffectief te continueren. Uiteraard blijven wij
de situatie vanaf december 2016 nauwlettend volgen om te kijken of het aanbod aansluit op de vraag
Ik heb geen onderschrift
HJDrost
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 20 apr 2016, 15:30

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door HJDrost »

Vandaag werd het bezwaar van CXX behandeld.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door CamilleKreemers »

en....
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door cassie127 »

op 10 oktober treffen Connexxion en de provincie Utrecht elkaar. Het College doet doorgaans binnen zes weken uitspraak. Dat zou dan nog net voor het ingaan van de nieuwe dienstregeling het geval kunnen zijn.
Bron: http://www.ad.nl/dossier-amersfoort/toc ... ~a43a0a02/

Dus dan kan het vanaf nu nog tot 21 november duren...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
HJDrost
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 20 apr 2016, 15:30

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door HJDrost »

CamilleKreemers schreef:en....
CXX Academy hield vandaag pauze op de stalling in Amersfoort. De instructeur vroeg aan het management of er al iets bekend was. Werd ie meegenomen naar kantoor en gingen alle deuren dicht.
Er zal dus wel iets naar buiten zijn gebracht, maar dat komen wij van de werkvloer nog niet te weten.
Ik geloof nooit dat de uitspraak over zes weken is. Ik geef het een week of twee...
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door slingermonyet »

cassie127 schreef:
op 10 oktober treffen Connexxion en de provincie Utrecht elkaar. Het College doet doorgaans binnen zes weken uitspraak. Dat zou dan nog net voor het ingaan van de nieuwe dienstregeling het geval kunnen zijn.
Bron: http://www.ad.nl/dossier-amersfoort/toc ... ~a43a0a02/

Dus dan kan het vanaf nu nog tot 21 november duren...

Over busboekje gesproken: Dienstregeling Provincie Amersfoort is het mapje leeg of komt het pas na het discussie tussen xx en gemeente?
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door CamilleKreemers »

Wat ik me afvraag is wanneer Syntus de dienstregeling bekend gaat maken. Officieel kan de uitspraak enkele dagen VOOR de concessiestart komen te liggen, waardoor reizigers nu heel onzekere tijden tegemoet gaan komen. De plannen van Syntus zien er zeer belovend uit voor de reizigers, maar of het doorgevoerd gaat worden is nu twijfelachtig.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

via twitter hadden ze me verteld dat dit minimaal 20 dagen voor het begin van de concessie is, dat zal dus op zijn laatst 21 november zijn.
Ik heb geen onderschrift
sneltram
Berichten: 399
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sneltram »

Jongens, het gaat om een buurtbusje: :')

http://www.gooieneemlander.nl/regionaal ... _regionaal
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

Inderdaad.. een strohalm.
sneltram
Berichten: 399
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sneltram »

Aan de andere kant, moet je eerlijk zijn: het aanbieden van vervoer op een route waar dat volgens het PvE niet is toegestaan, moet leiden tot uitsluiting van de offerte, zelfs al is het maar een buurtbusje. Het is natuurlijk vreemd dat de Provincie Noord-Holland akkoord is gegaan. Volgens mij had Connexxion als concessiehouder Gooi-en Vecht dan op zijn minst gehoord moeten worden of ze het met de Provincie eens waren. Laten we wel wezen. Misschien had Connexxion deze buurtbus ook wel willen aanbieden, maar is dat niet gebeurd omdat ze bang waren terzijde te worden geschoven omdat het strijdig was met het PvE. Aan de andere kant; het blijkt inmiddels dat de offerte van Syntus dan alsnog beter was. Desalniettemin, terzijde moeten schuiven, is terzijde moeten schuiven. Abellio legde ook een betere offerte neer in Limburg, maar toch kreeg Arriva het omdat Abellio zich niet aan de regeltjes hield. Hetzelfde zou je hier dan moeten toepassen. Syntus beter maar niet volgens de regels = gunning naar Connexxion.
noahjo3
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 05 aug 2016, 20:08

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door noahjo3 »

sneltram schreef: Syntus beter maar niet volgens de regels = gunning naar Connexxion.

Hmm.. Eigenlijk heb je wel gelijk ja. Maar stel het CBB besluit Connexxion gelijk te geven, komt Connexxion in de nadere toekomst ook met een nieuw vervoersplan en nieuwe bussen?
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Chrysa »

sneltram schreef:Jongens, het gaat om een buurtbusje: :')
http://www.gooieneemlander.nl/regionaal ... _regionaal
Dit artikel leest erg als Syntus die bussen in wil zetten op verbindingen waar er vraag naar is, maar Connexxion die gaat lopen zeiken, wat hun misschien ten goede komt maar erg irritant is voor de reiziger.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Buurtbussen vall geen eens onder het aantal DRU zover ik weet. Daar is weer een andere financiering voor. Dat de buurtbus in een andere provincie rijdt is ook een kul argument. Van wikipedia:
In samenspraak met de provincies kwam de Rijksoverheid met de volgende voorwaarden om een buurtbusproject op te zetten:

het gebied dient een landelijk karakter te hebben;
het gebied dient ten minste 1000 inwoners te hebben die minimaal 1500 meter van bestaand openbaar vervoer verwijderd wonen;
de buurtbus moet een aan- en afvoerfunctie kunnen vervullen voor het reeds bestaande openbaar vervoer;
de buurtbus mag aan het overige openbaar vervoer geen schade berokkenen;
de buurtbus mag niet leiden tot frequentieverlaging van het bestaande openbaar vervoer;
er moeten zich voldoende vrijwilligers beschikbaar willen stellen;
het gebied dient een grootte van circa 25 vierkante kilometer te hebben.
Dit is ook heel duidelijk bij lijn 573, deze heeft geen functie binnen de gooi en vechtstreek maar legt slechts een verbinding die op dit moment niet aangeboden wordt tussen beide concessies.

Voor de spitsbussen staat er in het PvE slechts dat er geen verbindingen tussen Amersfoort station en de uithof geboden mag worden dus dat heeft ook niet zoveel nut.

Ondanks dat al de rechter het bezwaar sowieso wel verwerpen, want het zijn geen bedrijfstechnische bezwaren en dat is het enige waar dit college over mag oordelen.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

Dit is gewoon weer iets zoeken om langer door te mogen rijden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door CamilleKreemers »

vraagje dan: De buurtbus gaat van Eemnes naar Blaricum rijden. Dat is toch een gelijke route aan de huidige lijn 109? Ik vraag me daarnaast af of je als vervoerder buurtbussen in een vervoerplan moet opnemen, wat als er een vraag was van de huidige buurtbusvereniging om deze verlenging mogelijk te maken?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

De reistijd (15 min.) die op de Syntus Utrecht-site vermeldt wordt suggereert inderdaad een route over de Eemnesserweg en Naarderstraat in Laren. Volgens Google Maps zou je daar 12 minuten over doen en da's exact de route van lijn 109. Via de A27 en A1 doe je er net zo lang over trouwens.

Sowieso hoort Eemnes echter bij de provincie Utrecht-concessie en is 109 daar een te gedogen lijn meen ik. Dat lijkt me niet te verhinderen dat de concessiehouder van de Provincie Utrecht zelf daar dan ook een bus gaat laten rijden.
Edit: Even gecheckt: 109 is inderdaad te gedogen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door wouter15 »

In het artikel staat ook dat Syntus pas 15 nieuwe bussen heeft besteld. Weet iemand een plek waar Syntus 85 bussen vandaan kan halen? Die 15 bestelde bussen zullen wel 12m Setra's zijn. Ben benieuwd waar ze vooral de midibussen vandaan gaan halen. Volgens mij hebben niet veel vervoerders die bussen over.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten