Jongen (13) valt op volle snelheid van trein in België

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Jongen (13) valt op volle snelheid van trein in België

Bericht door Fles »

Een jongetje van 13 jaar heeft twintig minuten lang voor de kick aan de buitenkant van een rijdende trein gehangen. De trein haalde intussen snelheden tot 160 kilometer per uur.
bron

:| Mja. Wat moet je daar nou eens van zeggen...
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Jongen (13) valt op volle snelheid van trein in België

Bericht door Dubbele P »

Dat hij het station net niet gehaald heeft...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Jongen (13) valt op volle snelheid van trein in België

Bericht door Fles »

Ja precies. Want ALLE treinen vanuit Tubize (waar hij opgestapt is) halteren in Halle. En als die trein ergens op zijn rit 160 haalt, en vast wel buiten het traject Tubize - Halle, dan heet het in de media dat hij met 160 km/h van die trein gedonderd is. Dat is dus niet zo, want dan had hij in een miljard stukken tussen de splitkeien gelegen.
math1985
Berichten: 179
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:40

Re: Jongen (13) valt op volle snelheid van trein in België

Bericht door math1985 »

13-jarige hangt 20 minuten aan rijdende trein

Een 13-jarige jongen heeft van Tubeke tot in Halle aan de buitenkant van een rijdende trein gehangen. De feiten deden zich voor op 29 april, maar raakten nu pas bekend. Dat melden de kranten van De Persgroep.

De jongen werd eind april gewond aangetroffen in de buurt van de spoorlijn in Halle. Hij had onder meer een gebroken schouderblad. 'Hij verklaarde aan de politie dat hij met de trein op weg naar huis was, werd aangevallen door skinheads en van de trein werd gegooid,' zegt Jos Colpin van het Brusselse gerecht. 'Speurders zijn wekenlang zoet geweest met de jacht op die skinheads.'

Lees verder
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Jongen (13) valt op volle snelheid van trein in België

Bericht door Fles »

Ik ben heel benieuwd naar wat het verhaal hierachter WEL is. Tubeke - Halle is namelijk maar 7 minuten, met ook nog een stop in Lembeek. Hoe iemand het dan klaarspeelt om in Tubeke op te stappen en TWINTIG minuten later in Halle aan 160 km/h van die trein te pleuren.... hier klopt gewoon helemaal niets. :neg:

Ik ben erg benieuwd wat er WEL gebeurd is.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13540
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Jongen (13) valt op volle snelheid van trein in België

Bericht door Wubbo »

En nu kun je er natuurlijk op wachten dat er nog een aantal van die pubertjes gaan proberen aan een rijdende trein te hangen, want nu is het immers in het nieuws geweest :? .
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Jongen (13) valt op volle snelheid van trein in België

Bericht door |Pim| »

Ja kunnen ze weer opscheppen bij hun stoere vriendjes.

Ikzelf zou het nooit in mijn hoofdhalen. Zou het niet durfen.Als de kosten van vertraging op die ouders worden gegeven zijn ze wel ekkes zoet denk ik.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Jongen (13) valt op volle snelheid van trein in België

Bericht door Fles »

Welk mat leent zich tussen Tubeke en Halle nog voor surfen? i6 niet iig. :?:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13664
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Jongen (13) valt op volle snelheid van trein in België

Bericht door Vinny »

Fles schreef:Ik ben heel benieuwd naar wat het verhaal hierachter WEL is. Tubeke - Halle is namelijk maar 7 minuten, met ook nog een stop in Lembeek. Hoe iemand het dan klaarspeelt om in Tubeke op te stappen en TWINTIG minuten later in Halle aan 160 km/h van die trein te pleuren.... hier klopt gewoon helemaal niets. :neg:

Ik ben erg benieuwd wat er WEL gebeurd is.
Riooljournalistiek van de bovenste plank. Maar goed, het blijft een bizar verhaal.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Jongen (13) valt op volle snelheid van trein in België

Bericht door Fles »

Vinny schreef:Riooljournalistiek van de bovenste plank. Maar goed, het blijft een bizar verhaal.
Na ja, er is blijkbaar wel IETS gebeurd. En niet dat wat men ons probeert te doen geloven. Dus wachten we nog steed op het echte verhaal.
math1985
Berichten: 179
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:40

Re: Jongen (13) valt op volle snelheid van trein in België

Bericht door math1985 »

Het laatste nieuws meldt 'De trein haalde intussen snelheden tot 160 kilometer per uur.'.

De bron die ik gaf (maar helaas nu alleen toegankelijk is voor ingelogde lezers) meldde 'Jochem Goovaerts van de NMBS-holding: 'Wat deze jongen deed is compleet onverantwoord en bovendien levensgevaarlijk. Zo'n trein haalt tot 160 kilometer per uur.''

Tussen die twee uitspraken zit nogal een verschil.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Jongen (13) valt op volle snelheid van trein in België

Bericht door BR628 »

Vraag is natuurlijk wie het fout heeft, de desbetreffende persoon of de journalist die vergeet het woordje "snelheden" erbij te vermelden...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13664
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Jongen (13) valt op volle snelheid van trein in België

Bericht door Vinny »

In België heeft regulier treinmaterieel een maximumsnelheid van 160 km/h (in Nederland: 140 km/h). Natuurlijk klinkt dat spectaculair in je nieuwsbericht, maar de trein heeft dat waarschijnlijk niet gereden. Los daarvan: een trein van 80 km/h is even dodelijk als van 160 km/h. Ik denk dat ik ook weet wie de bron is van die 20 minuten: dat zal de jongen zelf wel gezegd hebben. Zeven minuten hangend aan een trein zijn misschien wel zeven minuten, maar ze lijken wel een half leven te duren.

Vroeger, toen ik nog lift-vrees had, had ik hetzelfde als ik met de lift ging. :oops:
Gelukkig ben ik er overheen gegroeid :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten