Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Buslijnen 120, 121 en Brabantliner 402 rijden tijdelijk alleen tot de halte Sleeuwijk, Tol West. Vanaf halte Sleeuwijk, Tol West rijden er pendelbussen naar Gorinchem en v.v. Deze pendelbussen rijden een omleidingsroute via de provinciale weg, de brug bij Zaltbommel en de A15.
Dan zitten reizigers van en naar Gorinchem nog steeds aan een enorme omleiding vast, maar kunnen de overige bussen nog steeds een redelijke dienstregeling blijven rijden...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Dan zitten reizigers van en naar Gorinchem nog steeds aan een enorme omleiding vast, maar kunnen de overige bussen nog steeds een redelijke dienstregeling blijven rijden...
De 8992 rijdt op dit moment over de brug bij Zaltbommel als 121 Gorinchem.
Als dit de komende dagen zo blijft kunnen ze beter gaan aansluiten op de pont van Sleeuwijk naar Gorinchem.
Chrysa schreef:Taxibusjes tussen Sleeuwijck en Gorinchem die wel over de brug kunnen?
Enkele berichten terug heb ik dit al als suggestie aangegeven.
TCR zou hier wel in kunnen voorzien.
In het wagenpark van TCR zitten ook 20 personenbusjes.
Deze mogen wel over de brug rijden.
Maar nog beter zou zijn dat RWS en Arriva om tafel gaan zitten.
Vanmorgen reed er, naast de reguliere versterking van TCR, ook een Volans-bus (7222) op lijn 5 in Tilburg. Verder vielen me nog een paar dingen op:
- lijn 300 naar Den Bosch toonde vanmorgen 2952 als lijnnummer
- Ambassador 8242 op lijn 9 naar Udenhout
- Ambassador 8243 op lijn 1 naar Noord-Quirijnstok
Suus schreef:Eventueel kan Arriva met een Irisbusje nog een pendeltje Veer - Station rijden in Gorinchem, de stadsbus komt er niet heel dicht bij in de buurt.
Dat gaat toch nooit passen als de een aantal ritten 120, 121, 401, 400 en 402 langs wil krijgen? dan mag je wel meerdere 12m-bussen inzetten aan de andere kant.
Dan rijdt je toch naar Werkendam, 120 komt zelfs al vlak langs de veerstoep daar. Aan de andere kant een 12-meterbus vast op lijn 71 en je hebt het bijna geheel met bestaand OV opgelost. Reizigers uit de 120/121/402 die in Gorinchem verder reisden met de trein naar Dordrecht kunnen in dat geval ook vanaf het Werkendamseveer met bus 77 naar station Boven-Hardinxveld en daar de trein pakken. Scheelt weer wat tijd.
Voor 400 en 401 is tot slot de omleiding over de A2 logischer natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Het grootste struikelblok in al deze plannen is natuurlijk, wie gaat het betalen.
Arriva kennende willen zij geen cent extra in een oplossing steken.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Wat denk je van Rijkswaterstaat? Zij mogen van mij alle kosten betalen inclusief alle extra kosten die de transport sector heeft door dit geintje. Zij hebben de verantwoordelijkheid om die brug te onderhouden en in dit geval zijn ze nalatig geweest. De transport bedrijven moeten veel bijdragen aan wegenbelasting veel meer als iemand met een personenauto. Dus ze hebben ook recht op fatsoenlijk infrastructuur.
Daniel schreef:Dan rijdt je toch naar Werkendam, 120 komt zelfs al vlak langs de veerstoep daar. Aan de andere kant een 12-meterbus vast op lijn 71 en je hebt het bijna geheel met bestaand OV opgelost. Reizigers uit de 120/121/402 die in Gorinchem verder reisden met de trein naar Dordrecht kunnen in dat geval ook vanaf het Werkendamseveer met bus 77 naar station Boven-Hardinxveld en daar de trein pakken. Scheelt weer wat tijd.
Voor 400 en 401 is tot slot de omleiding over de A2 logischer natuurlijk.
Het meeste verkeer van 120/121 en 402 is op Gorinchem gericht. Dan is het logischer om naar Sleeuwijk door te rijden. Vanaf daar is de pont het snelst in Gorinchem. Alleen vanaf Werkendam is het logischer om daar op de pont te stappen en dan richting Gorinchem te varen. Die verbinding is sowieso al een geduchte concurrent van de bus omdat de fiets mee mag.
Dat is niet helemaal waar: er gaan genoeg reizigers vanuit Gorinchem richting Brabant en v.v., maar in de praktijk voeren de 120 en 121 veel reizigers aan van en naar de Tol, en is de 402 vooral spitsversterker voor de 401.
Er komt volgens Arriva zelf vanmiddag rond 14.00 uur een aangepaste dienstregeling.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Hierin staat ook dat bedrijven die getroffen worden door deze afsluiting een schadevergoeding kunnen claimen. Dus Arriva kan wel degelijk zijn kosten van de flinke omleiding verhalen.
Hierin staat ook dat bedrijven die getroffen worden door deze afsluiting een schadevergoeding kunnen claimen. Dus Arriva kan wel degelijk zijn kosten van de flinke omleiding verhalen.
Zo makkelijk zal dat niet toegekend worden.. als ik de regeling even kort lees
"In het geval dat een burger of bedrijf onevenredig wordt getroffen door een maatregel, heeft hij in beginsel recht op een tegemoetkoming in de schade. Zo’n tegemoetkoming wordt nadeelcompensatie genoemd. Uitgangspunt is echter dat nadeel ten gevolge van maatregelen of besluiten die in het algemeen belang worden genomen voor rekening van de benadeelden blijft. Alleen in uitzonderlijke gevallen is dat anders. Over een verzoek om nadeelcompensatie wordt beslist op grond van de Beleidsregel nadeelcompensatie Infrastructuur en Milieu 2014."
nvdw schreef:De maatregel zelf is wel in het algemeen belang (veiligheid!) maar de brug is niet in drie dagen tijd verslechterd.
Nee, en volgens mij kan je er nu ook best nog overeen.. want als de inspectie in december zou zijn uitgevoerd.. zitten de haarscheuren er op dit moment ook al.. en was er nog sprake van onwetendheid..
Nu men dit weet.. kán er weinig anders dan maatregelen genomen worden.. puur juridisch volgens mij.. men heeft er weet van.. en het dan onder de pet houden kan ooit tot problemen leiden..