Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
IJveer 60, vijf meter langer dan de huidige IJveren, vaart waarschijnlijk komende week van Hardinxveld-Giessendam naar Amsterdam. Eind oktober moet deze dan in dienst komen bij GVB.
http://www.parool.nl/amsterdam/dat-word ... ~a4391619/
Ik verwacht dat de route Boven-Merwede - Merwedekanaal - Lekkanaal - Amsterdam-Rijnkanaal wordt.
http://www.parool.nl/amsterdam/dat-word ... ~a4391619/
Ik verwacht dat de route Boven-Merwede - Merwedekanaal - Lekkanaal - Amsterdam-Rijnkanaal wordt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Hier kun je hem volgen zodra hij daadwerkelijk gaat varen :D
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Als je kijkt naar de volumes die worden neergezet in Overhoeks schiet een pontje die 5 meter langer is natuurlijk ook niet echt op...
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nee, precies. Ik zou een brug bouwen.JWM schreef:Als je kijkt naar de volumes die worden neergezet in Overhoeks schiet een pontje die 5 meter langer is natuurlijk ook niet echt op...
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Goed idee. Tegen de tijd dat die brug in gebruik wordt genomen is IJveer 60 ook afgeschreven, dus dat komt mooi uit.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Naja, 5 meter langer op een laten we zeggen 5 meter brede pont is toch 25m2 extra.. volgens de volpaknormen van 4 personen per vierkante meter kun je er toch 100 mensen extra op kwijt! Alle fietsen en scooters gaan er dan weer af..
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Je hebt natuurlijk ook te maken met de aan- en afvoercapaciteit bij de aanlegsteigers. Dat is op zich ook al vrij problematisch. Het IJpleinveer is niet voor niets weggehaald bij de andere veren achter CS.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat was toch omdat het Buiksloterwegveer elke 4 minuten is gaan waren en het daarom 2 steigers tegelijk nodig heeft?
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Die hele pont is eigenlijk extra als ik het goed begrijp. Uit de losse pols betekent dat dus een capaciteitsverhoging van zo'n 60%. Of dat genoeg is, is de vraag, maar het is wel meer dan honderd passagiers per afvaart.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nee, het buiksloterwegveer heeft altijd al twee steigers gehad achter CS, nu zijn dat er dus eigenlijk drie. Met een 4-minuten dienst zijn er drie pontjes in de vaart, als die allemaal tegelijk op CS zijn gaat er toch echt iets niet goed. IJpleinveer is puur verplaatst vanwege de drukte bij de steigers.Ardan schreef:Dat was toch omdat het Buiksloterwegveer elke 4 minuten is gaan waren en het daarom 2 steigers tegelijk nodig heeft?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Willen ze het conducteurshokje in de tram dan veranderen naar een soort servicebalie? Want nu is het personeel inderdaad best opgehokt.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
In een servicebalie niet wou je zeggen?
Volgens mij verandert er niks behalve dat het beestje een ander naampje krijgt..
Volgens mij verandert er niks behalve dat het beestje een ander naampje krijgt..
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De proefopstelling van de nieuwe servicebalie die ik gezien heb, was een open balie. Maar misschien zijn ze van dat idee afgestapt inmiddels.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Gisteren reisde koning Willem-Alexander met de metro van het stadhuis naar Amsterdam-Zuidoost: http://www.parool.nl/foto/koning-willem ... ntent=free
Kijk vooral naar de blik van de jongen op de voorlaatste foto! :D
Kijk vooral naar de blik van de jongen op de voorlaatste foto! :D
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik vond de blik van de koning op de allerlaatste foto ook wel mooi :')
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Wauw inderdaad hee _O- Zou ik ook zijn als ik voor het eerst zélf een poort had geopend, niet zoals die marechaussee die Bea op een paaltje laat knallen :D
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De kapster van Bea..http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1532640 ... inses.htmlArdan schreef:Wauw inderdaad hee _O- Zou ik ook zijn als ik voor het eerst zélf een poort had geopend, niet zoals die marechaussee die Bea op een paaltje laat knallen :D
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Van je voort voort voort... Ik had niet kunnen dromen dat ze daar nog eens een plaatje van gingen schieten. Maar nee, het was al geen knappert, maar hij wordt er niet mooier op -o-Zugführer schreef:Ik vond de blik van de koning op de allerlaatste foto ook wel mooi :')
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Iemand die hier meer over weet? http://www.at5.nl/artikelen/161229/extr ... uwe-metros
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Amsterdam, de stad die de komende jaren aan schaalvergroting moet gaan doen. Zoals gewoonlijk zetten we een voorzichtig stapje vooruit om vervolgens weer snel terug naar achteren te springen. 60 meter pfff. :')
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Even een materieeltechnische vraag: Wat is uiteindelijk goedkoper in overall exploitatie? een gekoppelde trein van 2x60m of een trein van 120m?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat ligt eraan. Als je veel ritten met 1x60 uit kan voeren maakt het materieel minder kilometers, dat is een besparing op onderhoud.
Als je het grootste deel van de dag met 2x60 rijdt kan je net zo goed lange stellen kopen.
Maar in beide gevallen is er dus geen uitbreiding van de capaciteit. -o-
Als je nou stellen van 75 m zou aanschaffen zou je tenminste de hele perronlengte kunnen benutten bij gekoppeld rijden.
Als je het grootste deel van de dag met 2x60 rijdt kan je net zo goed lange stellen kopen.
Maar in beide gevallen is er dus geen uitbreiding van de capaciteit. -o-
Als je nou stellen van 75 m zou aanschaffen zou je tenminste de hele perronlengte kunnen benutten bij gekoppeld rijden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nee, want alleen de perrons op de Oostlijnen kunnen voertuigen van 150 meter aan. Je kan hier volgensmij alleen een zinnig besluit in nemen als duidelijk is welke routes en bijbehorende frequenties gereden gaan worden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Is er ooit wel eens gekoppeld gereden met de huidige nieuwste metro's ?
Ze hebben wel gewoon koppelingen
Ze hebben wel gewoon koppelingen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Je kan ze nergens aan het perron kwijt en de stroomvoorziening trekt het niet zo goed, zal dus hooguit gedaan worden om defecte metro's af te voeren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 92 gasten