Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Nee, ik geloof best dat de situatie ernstig genoeg is om deze maatregel te nemen, ook voor het busverkeer, hoe vervelend dat ook is.
Dit topic op Wegenforum bevat ook veel nuttige informatie.
Dit topic op Wegenforum bevat ook veel nuttige informatie.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ik ga me aan een ritje 401 wagen,13:00 vertrokken uit Breda ben benieuwd hoe laat ik Utrecht ga bereiken.
Eigenlijk zouden ze voor abonnementhouders uit Gorinchem en Utrecht een compensatieregeling voor de tr ein in het leven roepen.
Eigenlijk zouden ze voor abonnementhouders uit Gorinchem en Utrecht een compensatieregeling voor de tr ein in het leven roepen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ja en dan zit je dus weer met de vraag wie gaat die compensatie regeling voor de trein betalen?
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Arriva. De treinen zijn toch van hun, en lijn 400/401 kunnen dan extra stoppen bij station Beesd, dat ligt aan de A2.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
De treinverbinding Dordrecht - Geldermalsen is een West - Oost verbinding. De buslijnen 400 en 401 gaan vanuit het zuiden naar het noorden. Wat heeft het voor een nut om om de Merwedelingelijn erbij te betrekken? Op deze lijn gaat het om hele andere reizigers dan de reizigers die gebruik maken van de buslijnen over de Merwedebrug.Chrysa schreef:Arriva. De treinen zijn toch van hun, en lijn 400/401 kunnen dan extra stoppen bij station Beesd, dat ligt aan de A2.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Omdat die treinen toch rijden, en je dan in Beesd over kunt stappen op de bus naar Brabant. Je moet toch via Zaltbommel, dan is het voor Arriva handiger om gebruik te maken van een trein die toch al rijdt dan een pendelbusje dat toch een behoorlijke afstand aflegt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ik denk dat als je al die reizigers laat overstappen op de trein naar Beesd dat het erg druk gaat worden op de Merwedelingelijn en de reistijd nog langer wordt voor de reizigers van Brabant naar Utrecht en vice versa.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
De nood dienstregeling is nog niet bekend (gemaakt). De 1400 in het originele bericht is gewijzigd in zo spoedig mogelijk.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
De nooddienstregeling is bekend. Alle lijnen (120,121,400,401,402) krijgen hun begin en eindpunt op Sleeuwijk Tol. Aansluitend rijden over de Merwedebrug taxibusjes naar Gorinchem en TCR rijdt de omleiding tussen Sleeuwijk en Utrecht. Reizigers moeten dus ten allen tijden overstappen.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
De nooddienstregeling gaat dus standaard van een uur reistijd uit tussen Utrecht CS en Sleeuwijk, vice versa, in en buiten de spits. Hopen dat het voldoende is anders loopt de aansluiting op de terugweg alsnog in de soep.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ik denk dat veel mensen gewoon naar Gorinchem zullen reizen via dat pendelbusje en dan de Qliner naar Utrecht pakken. Lijkt me sneller dan via Zaltbommel, tenzij de overstap ruk is.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ongeveer 10 minuten Tol-Gorinchem, dan nog 40 tot 45 minuten 387. Heel veel scheelt het niet. Dan snap ik ook waarom Arriva een uur reistijd voor de pendelbus via Zaltbommel opgeeft.
We gaan het zien morgen... ik mag morgen aan het werk en ook een keer met de 121 naar Den Bosch op en neer ;)
We gaan het zien morgen... ik mag morgen aan het werk en ook een keer met de 121 naar Den Bosch op en neer ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
De 387 is al behoorlijk druk, maargoed, die rijdt ook wel 4x/uur. Alleen denk ik niet dat die taxibusjes het aan gaan kunnen als alle Brabantliner-reizigers daar ook nog mee via Gorinchem gaan reizen.Chrysa schreef:Ik denk dat veel mensen gewoon naar Gorinchem zullen reizen via dat pendelbusje en dan de Qliner naar Utrecht pakken. Lijkt me sneller dan via Zaltbommel, tenzij de overstap ruk is.
Al geeft Arriva zelf die 387 ook al als alternatief weer (al zal de chipkaartapparatuur daar wel weer geen Brabantse producten herkennen) en vreemd genoeg ook de 388 met een overstap in Vianen op de pendelbus. Geen idee waarom je zo zou reizen want die pendelbus rijdt tussen Utrecht en Vianen exact dezelfde route met dezelfde haltes als lijn 388
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Arriva geeft op haar website aan dat men gewoon kan reizen met de reguliere vervoersbewijzen. Dus ik denk dat het geen probleem is om met een Brabantsproduct gebruik te maken van de lijnen 387 en 388.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Met welk materieel worden die pendelbusjes Sleeuwijk Tol- Gorinchem eigenlijk gereden? Buurtbusjes?
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ik denk buurtbusjes omdat ze toch niet anders over de brug kunnen. Alles zwaarder dan 3,5 ton eigengewicht moet omrijden. Een Irisbus is btw wel ereg zwaar als een 9 meter bus 9 ton weegt.Ezra schreef:Met welk materieel worden die pendelbusjes Sleeuwijk Tol- Gorinchem eigenlijk gereden? Buurtbusjes?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
@Daniel, de bussen 400/401 rijden via Gorinchem- Zaltbommel en dan A2 naar Vianen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
TCR rijdt met 8 bussen de omleidingsroutes tussen Tol West en Utrecht CS. Ik vermoed dat de kleine pendelbusjes ook door TCR wordt gereden. Maar dat laatste weet ik niet 100% zeker.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ben vandaag op Sleeuwijk Tol geweest omdat ik naar Almkerk moest, en voor mijn neus stopte een groene Arriva-buurtbus met Juijn Rossem erop die dacht dat ik naar Gorinchem wilde. Niet alleen TCR dus.
Wat is lijn 634 rottig trouwens, veel te smal voor een grote bus, het hele stuk achter fietsers gehangen omdat je amper kan inhalen.
Wat is lijn 634 rottig trouwens, veel te smal voor een grote bus, het hele stuk achter fietsers gehangen omdat je amper kan inhalen.
-
- Berichten: 573
- Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
RWS gaat kijken naar een ontheffing voor Arriva bussen.
Irisbus weegt volgens RDW 9100kg, een Citea SLF weegt 11,5 ton, je kunt dus zeggen dat een grote bus 1 ton per meter weegt.
Irisbus weegt volgens RDW 9100kg, een Citea SLF weegt 11,5 ton, je kunt dus zeggen dat een grote bus 1 ton per meter weegt.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Van Van Fraassen Travelling heb ik nummer 535 en 536 (beide met Trafalgar-bestickering) gezien en van TCR onder andere de 475 en 550. Daarnaast op deze pendeldienst zelfs eentje van Verhoef in Flixbus-uitvoering (02-BFJ-4).Chrysa schreef:Ben vandaag op Sleeuwijk Tol geweest omdat ik naar Almkerk moest, en voor mijn neus stopte een groene Arriva-buurtbus met Juijn Rossem erop die dacht dat ik naar Gorinchem wilde. Niet alleen TCR dus.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Van Fraassen hoort bij de TCR Group.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Onder de TCR Group vallen de volgende onderdelen:
TCR: openbaar-, taxi- en speciaal vervoer
Van Fraassen Travelling: touringcarvervoer
Stadhouders: touringcarvervoer
Taxi Lemson: taxivervoer
Taxi Centrale Vlissingen: taxivervoer
TCR Advertising: bus/wagenreclame
TCR Verhuur: verhuur van wagens
TCR: openbaar-, taxi- en speciaal vervoer
Van Fraassen Travelling: touringcarvervoer
Stadhouders: touringcarvervoer
Taxi Lemson: taxivervoer
Taxi Centrale Vlissingen: taxivervoer
TCR Advertising: bus/wagenreclame
TCR Verhuur: verhuur van wagens
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
In dit artikel staat dat RWS geen ontheffing verleend voor bussen, omdat er om veiligheidsredenen geen uitzonderingen worden gemaakt.gliderfighter schreef:RWS gaat kijken naar een ontheffing voor Arriva bussen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Op de website van RWS staat dat zij ook de komende periode in gesprek blijven met OV-bedrijven om hinder voor reizigers zoveel mogelijk te beperken.
Op de website van Omroep Brabant staat het volgende te lezen:
Rijkswaterstaat vindt het nu nog niet veilig genoeg om al bussen op de brug toe te laten. Rijkswaterstaat bekijkt of later deze week de bussen ontheffing kunnen krijgen. Tot die tijd zet busmaatschappij Arriva extra bussen in om de overlast voor de busreizigers te beperken.
Op de website van Omroep Brabant staat het volgende te lezen:
Rijkswaterstaat vindt het nu nog niet veilig genoeg om al bussen op de brug toe te laten. Rijkswaterstaat bekijkt of later deze week de bussen ontheffing kunnen krijgen. Tot die tijd zet busmaatschappij Arriva extra bussen in om de overlast voor de busreizigers te beperken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten