Dienstregeling 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Suus »

Woerden - Harmelen aansluiting in 2007, de verhoogde spoorlijn door Leidsche Rijn in 2010. De ruimte voor de nieuwe spoorbrug is sinds 2008 beschikbaar, die gele brug is geplaatst naast de bestaande brug, die daarna is gesloopt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Ardan »

JWM schreef:Ja, die heeft toch ook z'n meerwaarde zonder viersporige brug?
Heb ik gezegd dat dat niet zo is dan? Ik vroeg me alleen oprecht af waarom die hele spoorlijn is verbouwd en opgewaardeerd BEHALVE dat ene bruggetje terwijl wel alle voorbereidingen zijn getroffen.
Suus schreef:Woerden - Harmelen aansluiting in 2007, de verhoogde spoorlijn door Leidsche Rijn in 2010. De ruimte voor de nieuwe spoorbrug is sinds 2008 beschikbaar, die gele brug is geplaatst naast de bestaande brug, die daarna is gesloopt.
Ik zat dat op goegelmeps de oude situatie nog te zien is, kan me nog wel herinneren over de lage sporen te rijden met het tijdelijke Terwijde terwijl ernaast de dijk lag..
Ik doe ook maar wat
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Durashift »

Ardan schreef:
JWM schreef:Ja, die heeft toch ook z'n meerwaarde zonder viersporige brug?
Heb ik gezegd dat dat niet zo is dan? Ik vroeg me alleen oprecht af waarom die hele spoorlijn is verbouwd en opgewaardeerd BEHALVE dat ene bruggetje terwijl wel alle voorbereidingen zijn getroffen.
(..)
Het zou mij niet verbazen als dat mede te maken heeft met de opwaardering (verhoging/vernieuwing) van alle bruggen over het Amsterdam Rijnkanaal.. Voor die revisie van de oude brug zullen wel andere gelden aangeboord kunnen worden (Rws IPV Pro-Rail?)

Er zijn al negen bruggen aangepakt...
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1394684 ... anaal.html

Als ik dit bericht uit 2008 lees.. dan denk ik toch dat de 2e spoorbrug er snel zou komen..

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/194364/ ... schip.html

Valt dus erg mee.. of tegen zo je wilt.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door nvdw »

reisthijs schreef:Een nieuwigheid die me nog niet was opgevallen: er gaat nu echt gebruik gemaakt worden van de viersporigheid tussen Utrecht en Houten, de IC's gaan de sprinters onderweg inhalen. Gek genoeg is het niet gelukt met al die mooie nieuwe infra om een strakke kwartierdienst te plannen.
De treinen Utrecht-Tiel/Den Bosch verschuiven daarom met ongeveer 10 minuten. De beruchte krappe aansluiting in Geldermalsen richting Dordt wordt er een van 10 minuten.
Ik zat net in het Hafas-dingetje te prutsen maar de aansluiting vanuit Den Bosch in Geldermalsen op de trein naar Dordrecht is straks 28 minuten. Die was al heel ruim maar nu ben je dus net op tijd om twee achterlichtjes bij Tricht de hoek om te zien gaan :?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door starx »

Tja, de Arriva-trein heeft een asymmetrische ligging. In de andere richting is de overstaptijd 12 minuten. Gelukkig gaan ze die hele lijn losleggen van de PHS-corridor en dan kan dit vast wel beter..
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Daniel »

De lijn ligt er vooral asymmetrisch in vanwege de halfuursdienst in beide richtingen tussen Gorinchem en Geldermalsen, die past namelijk uitsluitend met een kruising in Leerdam en symmetrisch rijdende treinen zouden elkaar juist niet daar maar in Arkel (op enkelspoor) en Beesd tegenkomen.
Ook levert een symmetrische ligging een kering van een kwartier langer voor de [serie=Stoptrein|2016|Gorinchem - Dordrecht36800[/serie] op in Gorinchem. Dat paste allicht in de NS-tijd toen er een halfuursdienst Dordrecht - Gorinchem en een uurdienst Gorinchem - Geldermalsen was (met in de spits 2x/uur in de spitsrichting tussen Gr-Gdm), maar tussen een kwartiersdienst door is het wat onhandig om meer dan een kwartier in Gorinchem stil te staan :wink:

Sowieso krijgen reizigers 's-Hertogenbosch - Dordrecht vanaf december al een rechtstreekse Sprinter, daarmee zal de reis echt niet veel trager zijn dan over Geldermalsen (als daar überhaupt al reizigers langs reizen vanuit Den Bosch naar de MLL)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door MetroRET »

De 6600 doet er precies een uur over.

Via Gdm is het nu anderhalf uur.
Alle reisadviezen gaan nu ook met de [serie=Stoptrein|2016|Breda - 's-Hertogenbosch13600[/serie] en de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie].
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Bemined »

starx schreef:Tja, de Arriva-trein heeft een asymmetrische ligging.
Nee hoor, lijn is gewoon symmetrisch, ze hanteren alleen andere symmetrietijden. Een a-symmetrische is gehele iets anders, dat is bijvoorbeeld de [serie=Stoptrein|2016|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie] in de huidige situatie die in de ene richting 2 minuten in Gdm staat en in de andere richting 7 minuten. Of de [serie=Stoptrein|2016|Rotterdam Centraal - Vlaardingen Centrum14100[/serie] die in de ene richting als sneltrein rijdt en in de andere richting als stoptrein. De afwijkende symmetrietijd heeft ook niets te maken met keertijden te Gorinchem of passeren in Leerdam, als men 00/30 symmetrie aan zou houden schuiven de tijden in beide richtingen mee en zou je dus gewoon :15/:45 kruisen in Leerdam en heeft de [serie=Stoptrein|2016|Gorinchem - Dordrecht36800[/serie] een kering te Gorinchem van :13 tot :17. Het zal puur te maken hebben met de aansluiting op het landelijke spoor, bij 00/30 symmetrie heb je een kering in Geldermalsen van :57 tot :03, en dan klap je bij vertrek frontaal op de [serie=Intercity|2016|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie]. En vanwege het enkelspoor is schuiven niet mogelijk want de dienstregeling moet symmetrisch blijven vanwege het kruisen, en de enige oplossing is dus de symmetrietijd verplaatsen. Zodra de lijn in Geldermalsen los ligt kan dus ook weer de landelijke symmetrietijd ingevoerd worden.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door cassie127 »

Vanaf vanmiddag 12:00 uur staat de definitieve nieuwe dienstregeling in de NS reisplanner hoorde ik net op de radio
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Wubbo »

Zie ook hier en hier.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Meltrain »

Het staat alleen maar op de kaart en niet in de tekst (vermoedelijk omdat de NS zich er terecht voor schaamt), maar het (tijdelijk) in zuidelijke richting niet meer op Delft Zuid stoppen van de [serie=Sprinter|2016|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] lijkt toch door te gaan. :neg:
Dat is echt een behoorlijke achteruitgang voor vele reizigers van /naar de TU Delft. :N
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door reisthijs »

cassie127 schreef:Vanaf vanmiddag 12:00 uur staat de definitieve nieuwe dienstregeling in de NS reisplanner hoorde ik net op de radio
Dan zijn ze te vroeg, want het staat er nu al in.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Hendrik »

Meltrain schreef:Het staat alleen maar op de kaart en niet in de tekst (vermoedelijk omdat de NS zich er terecht voor schaamt), maar het (tijdelijk) in zuidelijke richting niet meer op Delft Zuid stoppen van de [serie=Sprinter|2016|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] lijkt toch door te gaan. :neg:
Dat is echt een behoorlijke achteruitgang voor vele reizigers van /naar de TU Delft. :N
Wat is de reden voor die wijziging?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Meltrain »

De tijdsligging van de [serie=Sprinter|2016|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] / [serie=Stoptrein|2016|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] wijzigt ook behoorlijk, waardoor de overstap van de Sprinterstations tussen Dordrecht en Rotterdam Centraal op de Intercity richting Utrecht straks van 5 naar 16 minuten gaat. :neg:

Nee, ik ben geen fan van de nieuwe dienstregeling. :x
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Z2N »

Hendrik schreef:
Meltrain schreef:Het staat alleen maar op de kaart en niet in de tekst (vermoedelijk omdat de NS zich er terecht voor schaamt), maar het (tijdelijk) in zuidelijke richting niet meer op Delft Zuid stoppen van de [serie=Sprinter|2016|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] lijkt toch door te gaan. :neg:
Dat is echt een behoorlijke achteruitgang voor vele reizigers van /naar de TU Delft. :N
Wat is de reden voor die wijziging?
Het tijdelijk moeten opschuiven van de IC Den Haag - Breda, omdat deze in Breda nog niet doorrijdt naar Eindhoven. Daarvoor moet in Breda een langere stop ingepland worden om iedereen over te laten stappen, dat kon echter alleen door tussen Den Haag en Rotterdam wat lelijke, tijdelijke, maatregelen door te voeren.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Nitein-Repart »

Ik vraag me eigenlijk af waarom de [serie=Sprinter|2016|Zutphen - Nijmegen7600[/serie] drie minuten later vertrekt uit Zutphen. In de andere richting ligt hij wel in het pad wat overeenkomt met de huidige situatie
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Jonkervoort »

Breukelen, Maarssen en Utrecht Zuilen gaan er opnieuw flink op achteruit. Nadat 2 (?) jaar geleden de kwartiersdienst tot de spits werd beperkt, is er daarvan ook niet veel meer overgebleven. De treinen naar Utrecht vertrekken (vanaf Maarssen) om 01/31 en om 09/39.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door VIRM »

Ik zag het alleen op de website van AT5 voorbij komen en heb zojuist de reisplanner gecheckt: op vrijdag- en zaterdagavond krijgt Haarlem vanuit Amsterdam Centraal en Sloterdijk nog een extra late IC. Die vertrekt om 02:34 uit Centraal.
Beul van de blindegeleidelijn
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door JWM »

Breukelen, Maarssen en Utrecht Zuilen gaan er flink op vooruit. Nadat 7 (?) jaar geleden de directe sprinter naar Amsterdam tot de spits werd beperkt in ruil voor een snelle overstap in Breukelen is er daarvan niet veel meer overgebleven. De treinen naar Amsterdam hebben nu een overstap van 10 minuten in Breukelen.

Verstuurd vanaf mijn BIC ballpoint met bijkleurend dopje


Moraal van dit verhaal: Is het glas nu halfvol of halfleeg?
Laatst gewijzigd door JWM op vr 14 okt 2016, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Hainje »

JWM schreef:Verstuurd vanaf mijn BIC ballpoint met bijkleurend dopje
_O- <3
🍉
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door cassie127 »

Vind het wel fijn dat ze wat doen aan de overstap Zwolle/Almelo - Gronau die nu -1 minuut is. In de nieuwe dienstregeling Vetrektijd die trein 6 minuten later dus is er een overstap van 5 minuten *O*
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Jonkervoort »

JWM schreef:Breukelen, Maarssen en Utrecht Zuilen gaan er flink op vooruit. Nadat 7 (?) jaar geleden de directe sprinter naar Amsterdam tot de spits werd beperkt in ruil voor een snelle overstap in Breukelen is er daarvan niet veel meer overgebleven. De treinen naar Amsterdam hebben nu een overstap van 10 minuten in Breukelen.
Heb 't nog even opgezocht, was idd 2014. En ik ben er vrij zeker van dat er van een aansluiting naar Amsterdam vrij weinig sprake was, ik dacht dat de trein naar Amsterdam altijd 5 minuten eerder wegging.
Verstuurd vanaf mijn BIC ballpoint met bijkleurend dopje


Moraal van dit verhaal: Is het glas nu halfvol of halfleeg?
:-D :-D doet ie standaard op mobiel

Ik kom uit op ongeveer 30% vol/leeg :-)
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door CamilleKreemers »

Jonkervoort schreef:Breukelen, Maarssen en Utrecht Zuilen gaan er opnieuw flink op achteruit. Nadat 2 (?) jaar geleden de kwartiersdienst tot de spits werd beperkt, is er daarvan ook niet veel meer overgebleven. De treinen naar Utrecht vertrekken (vanaf Maarssen) om 01/31 en om 09/39.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Voorbereiding voor 6x/uur een Sprinter?
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Chrysa »

Jonkervoort schreef: :-D :-D doet ie standaard op mobiel
Ja, en dat kan ook uit. Doe dat alsjeblieft.

Opvallend trouwens dat de 6600 geen nette halfuursdienst rijdt. Verder zal het allemaal wel.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door JWM »

Owja natuurlijk, de 6600. Zeker dat het niet de 6500 of 6700 is? -o-
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten