Mag ik even kwijt #199

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: RE: Re: Mag ik even kwijt #197

Bericht door Michael »

Hainje schreef:
Michael schreef:Mooi uitzicht zo over de Willemsstraat vanaf het parkeerdek van station Breda
Dat is er flink op vooruit gegaan inderdaad. :Y
Leuk detail: de straatverlichting kan van kleur veranderen. Alleen dat gebeurde dus vandaag niet.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt #197

Bericht door Durashift »

Aking schreef:Ik ben maar weer eens met mijn veiligheidsvesten aan het klooien. Ik had ooit besloten dat het wel een idee was om alles in een stomerijhoes aan een hanger in de kast te hangen, maar met ongeveer 300 vesten wordt dat redelijk ondoenlijk...

(..)
Uh? Jij die graag het woord 'veiligheidsjihad' tikt (wat ik dan wel weer graag mag lezen :wink: ) spaart veiligheidshesjes?

Geinig.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #197

Bericht door Ardan »

Ronald schreef:Hoe lang zouden ze erover gaan doen trouwens? Waarbij ik me ineens afvraag of Münster (Westf) Hbf al af is...
Nop, 2017. Münster dan. Stuttgart is een beetje de Noord-Zuidlijn van Duitsland, dat duurt nog wel effe.
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #197

Bericht door Aking »

Durashift schreef:
Aking schreef:Ik ben maar weer eens met mijn veiligheidsvesten aan het klooien. Ik had ooit besloten dat het wel een idee was om alles in een stomerijhoes aan een hanger in de kast te hangen, maar met ongeveer 300 vesten wordt dat redelijk ondoenlijk...

(..)
Uh? Jij die graag het woord 'veiligheidsjihad' tikt (wat ik dan wel weer graag mag lezen :wink: ) spaart veiligheidshesjes?

Geinig.

Onder andere (al wordt me dat door diezelfde veiligheidsjihad redelijk onmogelijk gemaakt, het betreft tenslotte veiligheidskleding waarmee je zomaar ineens het spoor op kan lopen :X )

Eigenlijk verzamel ik praktisch alles van "de schpoorweeghen" Zo heb ik eveneens een paar duizend koersbordjes, verschillende stationsnaamborden, andere stationsbewegwijzering, pennen, keycords, speldjes en andere kledingtoebehoren, (papieren) zugbegleiters, koersrollen, stickers en nog veel en veel meer.

Al moet ik wel zeggen dat ik voor die vesten het meeste moeite heb gedaan: De meeste bedrijven Hier in de buurt hebben wel een belletje, mailtje of bezoekje van mij gehad (tot aan de Tsjechische, Servische en Hongaarse spoorwegen aan toe (A) )

Volgens mij wordt het echt eens tijd voor een verzamelingstopic :')
Laatst gewijzigd door Aking op di 11 okt 2016, 01:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #197

Bericht door Ardan »

Aking schreef:Zo heb ik zugbegleiters
Die heb je in een kelder gestopt ofzo? Geef je ze wel elke dag eten?

Jij moet onderhand een heel Schpoorwegh-museum hebben joh :D
Ik doe ook maar wat
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt #197

Bericht door Durashift »

lol. :pos:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #197

Bericht door Aking »

Ardan schreef:
Aking schreef:Zo heb ik zugbegleiters
Die heb je in een kelder gestopt ofzo? Geef je ze wel elke dag eten?
speciaal voor jou aangepast
Jij moet onderhand een heel Schpoorwegh-museum hebben joh :D
Mijn museum beslaat op dit moment een kamer (waar het meeste in kratten zit vanwege ruimtegebrek) en een garagebox (waar het grotere werk staat zoals mijn "Gijs en zijn vriendjes vitrinekast, stationsnaamborden, onderdelen en meer van zulks)

Dus ik ben redelijk onderweg inderdaad :Y Nu nog een oud rijtuig op de kop zien te tikken om alles in kwijt te kunnen, en dan heb ik een rijdend spoorwegmuseum *O* (A)
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #197

Bericht door Michael »

Vanochtend weer naar de tandarts geweest voor de halfjaarlijkse APK. Mag volgende maand weer terugkomen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #197

Bericht door Meltrain »

trolly schreef:Daar heb je ook weer gelijk in. Heeft er nog iemand een mooi plaatje van een Ome Ceesie in de aanbieding dan?
Ja. :Y

Afbeelding

Het is weliswaar een nog in aanbouw zijnde replica, maar toch. :D
(Volgens mij is hij binnen twee jaar af.)
Michael schreef:Vanochtend weer naar de tandarts geweest voor de halfjaarlijkse APK. Mag volgende maand weer terugkomen.
Klinkt wel een beetje tegenstrijdig zo. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #197

Bericht door Daniel »

Tja, als Michael niet door de APK gekomen is mag 'ie niet meer op de opebare weg lopen he :P Hij zal wel weinig keus hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10542
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt #197

Bericht door trolly »

Meltrain schreef:Het is weliswaar een nog in aanbouw zijnde replica, maar toch. :D
*O*
He-le-maal-blij. Ik ben opgegroeid met Het Spoorwegkwartet, waarin voor Ome Ceesie onder de titel "Benzinemotortrein" (door ons natuurlijk steevast uitgesproken als benzinemótortrein) een belangrijke rol is weggelegd in het kwartet "Treinen". Dus.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #197

Bericht door Suus »

Ardan schreef:
Ronald schreef:Hoe lang zouden ze erover gaan doen trouwens? Waarbij ik me ineens afvraag of Münster (Westf) Hbf al af is...
Nop, 2017. Münster dan. Stuttgart is een beetje de Noord-Zuidlijn van Duitsland, dat duurt nog wel effe.
Vandaag even nagevraagd in het informatiecentrum, men denkt dat het nieuwe Stuttgart Hbf en de HSL Stuttgart - Ulm in december 2022 klaar zijn. Ik geloof het nog niet zo, maar vooruit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #197

Bericht door ODRAIL »

Meltrain schreef:Afbeelding
Is deze foto gemaakt bij de SGB?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #197

Bericht door Meltrain »

Uiteraard. ;)
De foto staat ook in mijn Zeeland-verslag.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #197

Bericht door Chrysa »

Ben weer redelijk beter, maar zit nog steeds constant te hoesten, dat wordt leuk als ik zometeen hoorcollege heb met 90 anderen...
Sorry iedereen!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #197

Bericht door ArrivaBas »

En ik zit weer op Venizelos (vliegveld Athene)! *O* Vannacht om 1:30 weer thuis.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #197

Bericht door Suus »

Dit is nu al de tweede keer dit jaar dat ik in Duitsland in een hotel zit wat de haltes voor Fernbussen voor de deur heeft. Lekker de hele nacht stationaire bussen onder het raam. Wie heeft toch bedacht dat die haltes midden in het stadscentrum moeten liggen, zo ver mogelijk van de snelweg?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #197

Bericht door ODRAIL »

ArrivaBas schreef:En ik zit weer op Venizelos (vliegveld Athene)! *O* Vannacht om 1:30 weer thuis.
En dan volgende week zeker een weekje Limburg?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #197

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Dit is nu al de tweede keer dit jaar dat ik in Duitsland in een hotel zit wat de haltes voor Fernbussen voor de deur heeft. Lekker de hele nacht stationaire bussen onder het raam. Wie heeft toch bedacht dat die haltes midden in het stadscentrum moeten liggen, zo ver mogelijk van de snelweg?
En waarom worden die bussen niet uit gezet? Dat is beter voor het milieu :idea: .
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #197

Bericht door Aking »

Suus schreef:Dit is nu al de tweede keer dit jaar dat ik in Duitsland in een hotel zit wat de haltes voor Fernbussen voor de deur heeft. Lekker de hele nacht stationaire bussen onder het raam. Wie heeft toch bedacht dat die haltes midden in het stadscentrum moeten liggen, zo ver mogelijk van de snelweg?
Ja want vanaf de snelweg naar het centrum lopen schiet op :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #197

Bericht door Suus »

Je kan ook ergens aan de rand van de stad waar ook goed OV komt zo'n busstation neerpoten natuurlijk, zeker in steden met een uitgebreid metro/sneltramnetwerk. McDonald's die 24 uur open is erbij en iedereen is weer blij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #197

Bericht door Aking »

Om dan vervolgens nog weer ~5 euro kwijt te zijn om in het centrum te komen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #197

Bericht door Suus »

Nee joh, meeste steden ben je voor 2-3 euro wel in het centrum. Parijs heeft al jaren geleden de bussen naar een busstation aan de BP verbannen, metroritje erheen kost maar 1,80.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #197

Bericht door Meltrain »

In Maastricht vertrekken de bussen naar wintersport vanaf De Geusselt.
Dat betekent dat buslijn 3 (vlak) voor het vertrek van die bussen dus propvol zit. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #197

Bericht door ArrivaBas »

KM46 schreef:
ArrivaBas schreef:En ik zit weer op Venizelos (vliegveld Athene)! *O* Vannacht om 1:30 weer thuis.
En dan volgende week zeker een weekje Limburg?
Hoe raad je het? *O* Ik vertrek vanmiddag al.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 gasten