Dienstregeling 2017
Re: Dienstregeling 2017
Woerden - Harmelen aansluiting in 2007, de verhoogde spoorlijn door Leidsche Rijn in 2010. De ruimte voor de nieuwe spoorbrug is sinds 2008 beschikbaar, die gele brug is geplaatst naast de bestaande brug, die daarna is gesloopt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2017
Heb ik gezegd dat dat niet zo is dan? Ik vroeg me alleen oprecht af waarom die hele spoorlijn is verbouwd en opgewaardeerd BEHALVE dat ene bruggetje terwijl wel alle voorbereidingen zijn getroffen.JWM schreef:Ja, die heeft toch ook z'n meerwaarde zonder viersporige brug?
Ik zat dat op goegelmeps de oude situatie nog te zien is, kan me nog wel herinneren over de lage sporen te rijden met het tijdelijke Terwijde terwijl ernaast de dijk lag..Suus schreef:Woerden - Harmelen aansluiting in 2007, de verhoogde spoorlijn door Leidsche Rijn in 2010. De ruimte voor de nieuwe spoorbrug is sinds 2008 beschikbaar, die gele brug is geplaatst naast de bestaande brug, die daarna is gesloopt.
Ik doe ook maar wat
Re: Dienstregeling 2017
Het zou mij niet verbazen als dat mede te maken heeft met de opwaardering (verhoging/vernieuwing) van alle bruggen over het Amsterdam Rijnkanaal.. Voor die revisie van de oude brug zullen wel andere gelden aangeboord kunnen worden (Rws IPV Pro-Rail?)Ardan schreef:Heb ik gezegd dat dat niet zo is dan? Ik vroeg me alleen oprecht af waarom die hele spoorlijn is verbouwd en opgewaardeerd BEHALVE dat ene bruggetje terwijl wel alle voorbereidingen zijn getroffen.JWM schreef:Ja, die heeft toch ook z'n meerwaarde zonder viersporige brug?
(..)
Er zijn al negen bruggen aangepakt...
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1394684 ... anaal.html
Als ik dit bericht uit 2008 lees.. dan denk ik toch dat de 2e spoorbrug er snel zou komen..
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/194364/ ... schip.html
Valt dus erg mee.. of tegen zo je wilt.
Re: Dienstregeling 2017
Ik zat net in het Hafas-dingetje te prutsen maar de aansluiting vanuit Den Bosch in Geldermalsen op de trein naar Dordrecht is straks 28 minuten. Die was al heel ruim maar nu ben je dus net op tijd om twee achterlichtjes bij Tricht de hoek om te zien gaan :?reisthijs schreef:Een nieuwigheid die me nog niet was opgevallen: er gaat nu echt gebruik gemaakt worden van de viersporigheid tussen Utrecht en Houten, de IC's gaan de sprinters onderweg inhalen. Gek genoeg is het niet gelukt met al die mooie nieuwe infra om een strakke kwartierdienst te plannen.
De treinen Utrecht-Tiel/Den Bosch verschuiven daarom met ongeveer 10 minuten. De beruchte krappe aansluiting in Geldermalsen richting Dordt wordt er een van 10 minuten.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Dienstregeling 2017
Tja, de Arriva-trein heeft een asymmetrische ligging. In de andere richting is de overstaptijd 12 minuten. Gelukkig gaan ze die hele lijn losleggen van de PHS-corridor en dan kan dit vast wel beter..
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39196
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
De lijn ligt er vooral asymmetrisch in vanwege de halfuursdienst in beide richtingen tussen Gorinchem en Geldermalsen, die past namelijk uitsluitend met een kruising in Leerdam en symmetrisch rijdende treinen zouden elkaar juist niet daar maar in Arkel (op enkelspoor) en Beesd tegenkomen.
Ook levert een symmetrische ligging een kering van een kwartier langer voor de [serie=Stoptrein|2016|Gorinchem - Dordrecht36800[/serie] op in Gorinchem. Dat paste allicht in de NS-tijd toen er een halfuursdienst Dordrecht - Gorinchem en een uurdienst Gorinchem - Geldermalsen was (met in de spits 2x/uur in de spitsrichting tussen Gr-Gdm), maar tussen een kwartiersdienst door is het wat onhandig om meer dan een kwartier in Gorinchem stil te staan
Sowieso krijgen reizigers 's-Hertogenbosch - Dordrecht vanaf december al een rechtstreekse Sprinter, daarmee zal de reis echt niet veel trager zijn dan over Geldermalsen (als daar überhaupt al reizigers langs reizen vanuit Den Bosch naar de MLL)
Ook levert een symmetrische ligging een kering van een kwartier langer voor de [serie=Stoptrein|2016|Gorinchem - Dordrecht36800[/serie] op in Gorinchem. Dat paste allicht in de NS-tijd toen er een halfuursdienst Dordrecht - Gorinchem en een uurdienst Gorinchem - Geldermalsen was (met in de spits 2x/uur in de spitsrichting tussen Gr-Gdm), maar tussen een kwartiersdienst door is het wat onhandig om meer dan een kwartier in Gorinchem stil te staan
Sowieso krijgen reizigers 's-Hertogenbosch - Dordrecht vanaf december al een rechtstreekse Sprinter, daarmee zal de reis echt niet veel trager zijn dan over Geldermalsen (als daar überhaupt al reizigers langs reizen vanuit Den Bosch naar de MLL)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2017
De 6600 doet er precies een uur over.
Via Gdm is het nu anderhalf uur.
Alle reisadviezen gaan nu ook met de [serie=Stoptrein|2016|Breda - 's-Hertogenbosch13600[/serie] en de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie].
Via Gdm is het nu anderhalf uur.
Alle reisadviezen gaan nu ook met de [serie=Stoptrein|2016|Breda - 's-Hertogenbosch13600[/serie] en de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie].
Re: Dienstregeling 2017
Nee hoor, lijn is gewoon symmetrisch, ze hanteren alleen andere symmetrietijden. Een a-symmetrische is gehele iets anders, dat is bijvoorbeeld de [serie=Stoptrein|2016|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie] in de huidige situatie die in de ene richting 2 minuten in Gdm staat en in de andere richting 7 minuten. Of de [serie=Stoptrein|2016|Rotterdam Centraal - Vlaardingen Centrum14100[/serie] die in de ene richting als sneltrein rijdt en in de andere richting als stoptrein. De afwijkende symmetrietijd heeft ook niets te maken met keertijden te Gorinchem of passeren in Leerdam, als men 00/30 symmetrie aan zou houden schuiven de tijden in beide richtingen mee en zou je dus gewoon :15/:45 kruisen in Leerdam en heeft de [serie=Stoptrein|2016|Gorinchem - Dordrecht36800[/serie] een kering te Gorinchem van :13 tot :17. Het zal puur te maken hebben met de aansluiting op het landelijke spoor, bij 00/30 symmetrie heb je een kering in Geldermalsen van :57 tot :03, en dan klap je bij vertrek frontaal op de [serie=Intercity|2016|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie]. En vanwege het enkelspoor is schuiven niet mogelijk want de dienstregeling moet symmetrisch blijven vanwege het kruisen, en de enige oplossing is dus de symmetrietijd verplaatsen. Zodra de lijn in Geldermalsen los ligt kan dus ook weer de landelijke symmetrietijd ingevoerd worden.starx schreef:Tja, de Arriva-trein heeft een asymmetrische ligging.
Re: Dienstregeling 2017
Vanaf vanmiddag 12:00 uur staat de definitieve nieuwe dienstregeling in de NS reisplanner hoorde ik net op de radio
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Dienstregeling 2017
Het staat alleen maar op de kaart en niet in de tekst (vermoedelijk omdat de NS zich er terecht voor schaamt), maar het (tijdelijk) in zuidelijke richting niet meer op Delft Zuid stoppen van de [serie=Sprinter|2016|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] lijkt toch door te gaan. :neg:
Dat is echt een behoorlijke achteruitgang voor vele reizigers van /naar de TU Delft. :N
Dat is echt een behoorlijke achteruitgang voor vele reizigers van /naar de TU Delft. :N
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
Dan zijn ze te vroeg, want het staat er nu al in.cassie127 schreef:Vanaf vanmiddag 12:00 uur staat de definitieve nieuwe dienstregeling in de NS reisplanner hoorde ik net op de radio
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2017
Wat is de reden voor die wijziging?Meltrain schreef:Het staat alleen maar op de kaart en niet in de tekst (vermoedelijk omdat de NS zich er terecht voor schaamt), maar het (tijdelijk) in zuidelijke richting niet meer op Delft Zuid stoppen van de [serie=Sprinter|2016|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] lijkt toch door te gaan. :neg:
Dat is echt een behoorlijke achteruitgang voor vele reizigers van /naar de TU Delft. :N
Re: Dienstregeling 2017
De tijdsligging van de [serie=Sprinter|2016|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] / [serie=Stoptrein|2016|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] wijzigt ook behoorlijk, waardoor de overstap van de Sprinterstations tussen Dordrecht en Rotterdam Centraal op de Intercity richting Utrecht straks van 5 naar 16 minuten gaat. :neg:
Nee, ik ben geen fan van de nieuwe dienstregeling.
Nee, ik ben geen fan van de nieuwe dienstregeling.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2017
Het tijdelijk moeten opschuiven van de IC Den Haag - Breda, omdat deze in Breda nog niet doorrijdt naar Eindhoven. Daarvoor moet in Breda een langere stop ingepland worden om iedereen over te laten stappen, dat kon echter alleen door tussen Den Haag en Rotterdam wat lelijke, tijdelijke, maatregelen door te voeren.Hendrik schreef:Wat is de reden voor die wijziging?Meltrain schreef:Het staat alleen maar op de kaart en niet in de tekst (vermoedelijk omdat de NS zich er terecht voor schaamt), maar het (tijdelijk) in zuidelijke richting niet meer op Delft Zuid stoppen van de [serie=Sprinter|2016|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] lijkt toch door te gaan. :neg:
Dat is echt een behoorlijke achteruitgang voor vele reizigers van /naar de TU Delft. :N
-
- Berichten: 3559
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2017
Ik vraag me eigenlijk af waarom de [serie=Sprinter|2016|Zutphen - Nijmegen7600[/serie] drie minuten later vertrekt uit Zutphen. In de andere richting ligt hij wel in het pad wat overeenkomt met de huidige situatie
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
- Locatie: Vleuten
Re: Dienstregeling 2017
Breukelen, Maarssen en Utrecht Zuilen gaan er opnieuw flink op achteruit. Nadat 2 (?) jaar geleden de kwartiersdienst tot de spits werd beperkt, is er daarvan ook niet veel meer overgebleven. De treinen naar Utrecht vertrekken (vanaf Maarssen) om 01/31 en om 09/39.
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Re: Dienstregeling 2017
Ik zag het alleen op de website van AT5 voorbij komen en heb zojuist de reisplanner gecheckt: op vrijdag- en zaterdagavond krijgt Haarlem vanuit Amsterdam Centraal en Sloterdijk nog een extra late IC. Die vertrekt om 02:34 uit Centraal.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Dienstregeling 2017
Breukelen, Maarssen en Utrecht Zuilen gaan er flink op vooruit. Nadat 7 (?) jaar geleden de directe sprinter naar Amsterdam tot de spits werd beperkt in ruil voor een snelle overstap in Breukelen is er daarvan niet veel meer overgebleven. De treinen naar Amsterdam hebben nu een overstap van 10 minuten in Breukelen.
Verstuurd vanaf mijn BIC ballpoint met bijkleurend dopje
Moraal van dit verhaal: Is het glas nu halfvol of halfleeg?
Verstuurd vanaf mijn BIC ballpoint met bijkleurend dopje
Moraal van dit verhaal: Is het glas nu halfvol of halfleeg?
Laatst gewijzigd door JWM op vr 14 okt 2016, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Dienstregeling 2017
_O- <3JWM schreef:Verstuurd vanaf mijn BIC ballpoint met bijkleurend dopje
🍉
Re: Dienstregeling 2017
Vind het wel fijn dat ze wat doen aan de overstap Zwolle/Almelo - Gronau die nu -1 minuut is. In de nieuwe dienstregeling Vetrektijd die trein 6 minuten later dus is er een overstap van 5 minuten *O*
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
- Locatie: Vleuten
Re: Dienstregeling 2017
Heb 't nog even opgezocht, was idd 2014. En ik ben er vrij zeker van dat er van een aansluiting naar Amsterdam vrij weinig sprake was, ik dacht dat de trein naar Amsterdam altijd 5 minuten eerder wegging.JWM schreef:Breukelen, Maarssen en Utrecht Zuilen gaan er flink op vooruit. Nadat 7 (?) jaar geleden de directe sprinter naar Amsterdam tot de spits werd beperkt in ruil voor een snelle overstap in Breukelen is er daarvan niet veel meer overgebleven. De treinen naar Amsterdam hebben nu een overstap van 10 minuten in Breukelen.
:-D :-D doet ie standaard op mobielVerstuurd vanaf mijn BIC ballpoint met bijkleurend dopje
Moraal van dit verhaal: Is het glas nu halfvol of halfleeg?
Ik kom uit op ongeveer 30% vol/leeg :-)
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Dienstregeling 2017
Voorbereiding voor 6x/uur een Sprinter?Jonkervoort schreef:Breukelen, Maarssen en Utrecht Zuilen gaan er opnieuw flink op achteruit. Nadat 2 (?) jaar geleden de kwartiersdienst tot de spits werd beperkt, is er daarvan ook niet veel meer overgebleven. De treinen naar Utrecht vertrekken (vanaf Maarssen) om 01/31 en om 09/39.
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Re: Dienstregeling 2017
Ja, en dat kan ook uit. Doe dat alsjeblieft.Jonkervoort schreef: :-D :-D doet ie standaard op mobiel
Opvallend trouwens dat de 6600 geen nette halfuursdienst rijdt. Verder zal het allemaal wel.
Re: Dienstregeling 2017
Owja natuurlijk, de 6600. Zeker dat het niet de 6500 of 6700 is? -o-
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten