Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Nee, ik geloof best dat de situatie ernstig genoeg is om deze maatregel te nemen, ook voor het busverkeer, hoe vervelend dat ook is.

Dit topic op Wegenforum bevat ook veel nuttige informatie.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

Ik ga me aan een ritje 401 wagen,13:00 vertrokken uit Breda ben benieuwd hoe laat ik Utrecht ga bereiken.
Eigenlijk zouden ze voor abonnementhouders uit Gorinchem en Utrecht een compensatieregeling voor de tr ein in het leven roepen.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Ja en dan zit je dus weer met de vraag wie gaat die compensatie regeling voor de trein betalen?
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Arriva. De treinen zijn toch van hun, en lijn 400/401 kunnen dan extra stoppen bij station Beesd, dat ligt aan de A2.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Chrysa schreef:Arriva. De treinen zijn toch van hun, en lijn 400/401 kunnen dan extra stoppen bij station Beesd, dat ligt aan de A2.
De treinverbinding Dordrecht - Geldermalsen is een West - Oost verbinding. De buslijnen 400 en 401 gaan vanuit het zuiden naar het noorden. Wat heeft het voor een nut om om de Merwedelingelijn erbij te betrekken? Op deze lijn gaat het om hele andere reizigers dan de reizigers die gebruik maken van de buslijnen over de Merwedebrug.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Omdat die treinen toch rijden, en je dan in Beesd over kunt stappen op de bus naar Brabant. Je moet toch via Zaltbommel, dan is het voor Arriva handiger om gebruik te maken van een trein die toch al rijdt dan een pendelbusje dat toch een behoorlijke afstand aflegt.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Ik denk dat als je al die reizigers laat overstappen op de trein naar Beesd dat het erg druk gaat worden op de Merwedelingelijn en de reistijd nog langer wordt voor de reizigers van Brabant naar Utrecht en vice versa.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

De nood dienstregeling is nog niet bekend (gemaakt). De 1400 in het originele bericht is gewijzigd in zo spoedig mogelijk.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

De nooddienstregeling is bekend. Alle lijnen (120,121,400,401,402) krijgen hun begin en eindpunt op Sleeuwijk Tol. Aansluitend rijden over de Merwedebrug taxibusjes naar Gorinchem en TCR rijdt de omleiding tussen Sleeuwijk en Utrecht. Reizigers moeten dus ten allen tijden overstappen.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

De nooddienstregeling gaat dus standaard van een uur reistijd uit tussen Utrecht CS en Sleeuwijk, vice versa, in en buiten de spits. Hopen dat het voldoende is anders loopt de aansluiting op de terugweg alsnog in de soep.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Ik denk dat veel mensen gewoon naar Gorinchem zullen reizen via dat pendelbusje en dan de Qliner naar Utrecht pakken. Lijkt me sneller dan via Zaltbommel, tenzij de overstap ruk is.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Ongeveer 10 minuten Tol-Gorinchem, dan nog 40 tot 45 minuten 387. Heel veel scheelt het niet. Dan snap ik ook waarom Arriva een uur reistijd voor de pendelbus via Zaltbommel opgeeft.

We gaan het zien morgen... ik mag morgen aan het werk en ook een keer met de 121 naar Den Bosch op en neer ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Daniel »

Chrysa schreef:Ik denk dat veel mensen gewoon naar Gorinchem zullen reizen via dat pendelbusje en dan de Qliner naar Utrecht pakken. Lijkt me sneller dan via Zaltbommel, tenzij de overstap ruk is.
De 387 is al behoorlijk druk, maargoed, die rijdt ook wel 4x/uur. Alleen denk ik niet dat die taxibusjes het aan gaan kunnen als alle Brabantliner-reizigers daar ook nog mee via Gorinchem gaan reizen.

Al geeft Arriva zelf die 387 ook al als alternatief weer (al zal de chipkaartapparatuur daar wel weer geen Brabantse producten herkennen) en vreemd genoeg ook de 388 met een overstap in Vianen op de pendelbus. Geen idee waarom je zo zou reizen want die pendelbus rijdt tussen Utrecht en Vianen exact dezelfde route met dezelfde haltes als lijn 388 :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Arriva geeft op haar website aan dat men gewoon kan reizen met de reguliere vervoersbewijzen. Dus ik denk dat het geen probleem is om met een Brabantsproduct gebruik te maken van de lijnen 387 en 388.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Met welk materieel worden die pendelbusjes Sleeuwijk Tol- Gorinchem eigenlijk gereden? Buurtbusjes?
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door OmniLezer »

Ezra schreef:Met welk materieel worden die pendelbusjes Sleeuwijk Tol- Gorinchem eigenlijk gereden? Buurtbusjes?
Ik denk buurtbusjes omdat ze toch niet anders over de brug kunnen. Alles zwaarder dan 3,5 ton eigengewicht moet omrijden. Een Irisbus is btw wel ereg zwaar als een 9 meter bus 9 ton weegt.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door OmniLezer »

@Daniel, de bussen 400/401 rijden via Gorinchem- Zaltbommel en dan A2 naar Vianen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

TCR rijdt met 8 bussen de omleidingsroutes tussen Tol West en Utrecht CS. Ik vermoed dat de kleine pendelbusjes ook door TCR wordt gereden. Maar dat laatste weet ik niet 100% zeker.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Ben vandaag op Sleeuwijk Tol geweest omdat ik naar Almkerk moest, en voor mijn neus stopte een groene Arriva-buurtbus met Juijn Rossem erop die dacht dat ik naar Gorinchem wilde. Niet alleen TCR dus.

Wat is lijn 634 rottig trouwens, veel te smal voor een grote bus, het hele stuk achter fietsers gehangen omdat je amper kan inhalen.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

RWS gaat kijken naar een ontheffing voor Arriva bussen.

Irisbus weegt volgens RDW 9100kg, een Citea SLF weegt 11,5 ton, je kunt dus zeggen dat een grote bus 1 ton per meter weegt.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Chrysa schreef:Ben vandaag op Sleeuwijk Tol geweest omdat ik naar Almkerk moest, en voor mijn neus stopte een groene Arriva-buurtbus met Juijn Rossem erop die dacht dat ik naar Gorinchem wilde. Niet alleen TCR dus.
Van Van Fraassen Travelling heb ik nummer 535 en 536 (beide met Trafalgar-bestickering) gezien en van TCR onder andere de 475 en 550. Daarnaast op deze pendeldienst zelfs eentje van Verhoef in Flixbus-uitvoering (02-BFJ-4).
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hendrik »

Van Fraassen hoort bij de TCR Group.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Onder de TCR Group vallen de volgende onderdelen:

TCR: openbaar-, taxi- en speciaal vervoer
Van Fraassen Travelling: touringcarvervoer
Stadhouders: touringcarvervoer
Taxi Lemson: taxivervoer
Taxi Centrale Vlissingen: taxivervoer
TCR Advertising: bus/wagenreclame
TCR Verhuur: verhuur van wagens

Afbeelding
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

gliderfighter schreef:RWS gaat kijken naar een ontheffing voor Arriva bussen.
In dit artikel staat dat RWS geen ontheffing verleend voor bussen, omdat er om veiligheidsredenen geen uitzonderingen worden gemaakt.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Op de website van RWS staat dat zij ook de komende periode in gesprek blijven met OV-bedrijven om hinder voor reizigers zoveel mogelijk te beperken.

Op de website van Omroep Brabant staat het volgende te lezen:
Rijkswaterstaat vindt het nu nog niet veilig genoeg om al bussen op de brug toe te laten. Rijkswaterstaat bekijkt of later deze week de bussen ontheffing kunnen krijgen. Tot die tijd zet busmaatschappij Arriva extra bussen in om de overlast voor de busreizigers te beperken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten