Dienstregeling 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Chrysa »

Sprinter Dordrecht - Breda - Den Bosch, zeikerd. :P
Alles staat al op de wiki hoor, dus je kan het gewoon opzoeken.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door JWM »

Zoveel moeite is het toch niet om ipv een viercijferige code die ik elders moet gaan ontcijferen gewoon twee plaatsnamen te typen.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door waldo79 »

Desnoods in de vorm van een verkorting, bijvoorbeeld Ut en Ht :lol:
Roel043
Berichten: 61
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 23:59

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Roel043 »

,,Maar meer mensen gaan er op vooruit dan achteruit. Daarmee bereiken we ook groei in het aantal reizigers, omdat de trein aantrekkelijker wordt'', zegt Irene Hendrickx, programmamanager dienstregeling 2017.

De mensen die erop vooruit gaan wonen in ieder geval niet in Zuid Limburg, als ik zo even een paar trajectjes bekijk die ik regelmatig afleg:

Eindhoven - 1 minuut langer
Utrecht - 3 minuten langer
Amsterdam - hetzelfde
Rotterdam - 7 minuten langer
Den Haag - 2 minuten langer
Nijmegen - 1 minuut langer
Vlissingen - 16 minuten langer
De Kuip - 22 minuten langer
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Hainje »

Mja, maar wie gaat er dan ook in Zuid Limburg wonen?
🍉
Roel043
Berichten: 61
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 23:59

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Roel043 »

Hainje schreef:Mja, maar wie gaat er dan ook in Zuid Limburg wonen?
Erg relevante opmerking.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door JWM »

De verslechteringen in Limburg komen vooral doordat in Eindhoven de aansluitingen veranderen. Vooral in de daluren zitten daar wat vervelend lange overstappen in, met name naar Heerlen en Venlo.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Meltrain »

Roel043 schreef:De Kuip - 22 minuten langer
Uit nieuwsgierigheid: welk station heb je hiervoor genomen? Rotterdam Zuid of Lombardijen?

Door de gewijzigde aanlsuitingen in Eindhoven wordt Den Haag / Rotterdam - Maastricht iets langer en Den Haag / Rotterdam - Heerlen iets korter.
Helaas rijdt 's avonds de [serie=Intercity|2016|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] niet zuidelijker dan Utrecht, zodat dan ook de reis naar Heerlen wat langer wordt.

(Waarom is er eigenlijk voor gekozen om de [serie=Intercity|2016|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] te splitsen in een deel naar Heerlen en naar Venlo? Als ervoor gekozen was om dat bij de [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] toe te passen en deze dus aan te laten sluiten op de IC uit Breda, had er vanuit Breda altijd een goede aansluiting geweest richting (Zuid-)Limburg. :? )

Rlb - Mt wordt trouwens 33(!) minuten langer. :shock:
Als ik "Altijd Vrij" aanklik en via Rotterdam Centraal reis, is het maar 13 minuten meer reistijd. Ik vind dat NS op dit soort verbindingen gewoon coulant moet zijn en terugsteken moet toestaan!
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door JWM »

Meltrain schreef: (Waarom is er eigenlijk voor gekozen om de [serie=Intercity|2016|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] te splitsen in een deel naar Heerlen en naar Venlo? Als ervoor gekozen was om dat bij de [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] toe te passen en deze dus aan te laten sluiten op de IC uit Breda, had er vanuit Breda altijd een goede aansluiting geweest richting (Zuid-)Limburg. :? )
Dan had je dus een trein Maastricht - Schiphol gehad of veel meer moeten omgooien ten noorden van Utrecht. Keuzes, keuzes...
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Nitein-Repart »

Het lijkt mij wel wenselijk dat het mogelijk is dat de [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] op volle lengte naar Maastricht kan rijden, dus dan is het minder wenselijk om het Venloer deel aan de [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] te koppelen. Of de [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] met een kwartier schuiven (en naar Schiphol sturen) weet ik niet of dat zo'n goede of foute keuze is.
Maastricht-Amsterdam: 1 overstap ipv 0, Groningen en Enschede hebben ook geen rechtstreekse verbinding met Amsterdam
Maastricht-Tilburg/Breda: 15 minuten reistijd minder
Maastricht-Rotterdam/Den Haag: ook wat reistijd minder
Boxmeer/Venray-Utrecht (aanname dat de Maaslijn dan ook een kwartier verschoven wordt): 's avonds en in het weekend 15 minute reistijd minder
Venray-Helmond: blijft gelijk
Eindhoven-Düsseldorf: 15 minute reistijd meer
Nijmegen-Düsseldorf: 15 minute reistijd meer
Venlo-Tilburg/Breda: 15 minute reistijd meer

Op basis hieruit loont het wel om de [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] en s3500+Venloer-deel een kwartier te verschuiven (en de [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] naar Schiphol en de [serie=Intercity|2016|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] naar Alkmaar).
Laatst gewijzigd door Nitein-Repart op vr 14 okt 2016, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Roel043
Berichten: 61
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 23:59

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Roel043 »

Meltrain schreef:
Roel043 schreef:De Kuip - 22 minuten langer
Uit nieuwsgierigheid: welk station heb je hiervoor genomen? Rotterdam Zuid of Lombardijen?
Ik had Barendrecht gepakt eigenlijk, ging ervanuit dat vanaf daar de tijd tot aan het stadion ongewijzigd zou blijven.

Door die 10/20 dienstregeling tussen Sittard en Eindhoven gaan we er eigenlijk nog veel verder op achteruit, aangezien de stoptrein uit Maastricht nu in Sittard aansluit op de Intercity uit Maastricht, waar dit vroeger de Intercity uit Heerlen was. We gaan dus eigenlijk weer terug naar 2 x per uur een verbinding met Eindhoven ipv 4 x per uur (waarvan 2 met overstap).

Veel edits.. nog niet helemaal wakker :@
Laatst gewijzigd door Roel043 op vr 14 okt 2016, 14:37, 5 keer totaal gewijzigd.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Chrysa »

waldo79 schreef:Desnoods in de vorm van een verkorting, bijvoorbeeld Ut en Ht :lol:
Die ken ik nou dan weer niet. :p
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door waldo79 »

@Chrysa: dan tik je de plaatsnaam uit.
@Roel043: Barendrecht ligt kilometers van het stadion vandaan, maar volgens mij is een rit naar het Stadion er één die je niet op structurele basis maakt...relativeren zou ik zeggen.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Chrysa »

Misschien is Roel wel de enige Feyenoordfan in Limburg. :p
Roel043
Berichten: 61
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 23:59

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Roel043 »

waldo79 schreef:@Chrysa: dan tik je de plaatsnaam uit.
@Roel043: Barendrecht ligt kilometers van het stadion vandaan, maar volgens mij is een rit naar het Stadion er één die je niet op structurele basis maakt...relativeren zou ik zeggen.
Barendrecht ligt langs dezelfde lijn, dus of ik voor het berekenen nou Barendrecht, Lombardijen of Zuid pak komende vanaf Dordrecht maakt geen verschil. Daarnaast, als je een seizoenskaart hebt is het toch vrij structureel vind ik. En ik ben zeker niet de enige uit het zuiden die gemiddeld elke twee weken deze rit aflegt, er zitten supporters zat in Limburg.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door waldo79 »

Ik heb het idee dat NS daarmee geen rekening houdt in het opstellen van de dienstregeling. Daar wegen echt veel gemaakte relaties zwaarder dan recreatieve ritten.

Wat niet wegneemt dat het vervelend is om met lange overstappen geconfronteerd te worden, maar een dienstregeling maken als geheel is een kwestie van afwegingen maken...
Roel043
Berichten: 61
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 23:59

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Roel043 »

Ja goed, in mijn geval is het dan recreatief (alsnog is een verlenging van je totale reisduur heen en terug met 45 minuten zeer fors te noemen), maar dit betekent dus ook dat dit geldt voor alle mensen die ten zuiden van Eindhoven opstappen en ergens op de kleinere stations tussen Dordrecht en Rotterdam moeten zijn.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door waldo79 »

Sterker nog, dit heeft vervelende consequenties voor alle overstappen vanuit het zuiden in Dordrecht. In 2017 zijn er geen doorgaande Sprinters over Dordrecht heen.
Roel043
Berichten: 61
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 23:59

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Roel043 »

Precies, en dan heb ik het nog niet eens over hoe belachelijk die 16 minuten overstap in Eindhoven is vanuit het zuiden richting Rotterdam.. Dan mag het wel enigszins ingehaald worden door Dordrecht over te slaan maar 16 minuten wachten voelt toch als zonde van je tijd.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door waldo79 »

Is er geen alternatief mogelijk via Utrecht, waar je met minder vervelende overstappen te maken krijgt?
CamilleKreemers
Berichten: 4383
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door CamilleKreemers »

meer tariefeenheden, dus duurder
Roel043
Berichten: 61
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 23:59

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Roel043 »

Nee, via Utrecht doe je er nog langer over naar Rotterdam. Via Utrecht naar Den Haag wordt nu wel de betere optie, scheelt 5 minuten.
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door ICE105 »

VIRM schreef:Ik zag het alleen op de website van AT5 voorbij komen en heb zojuist de reisplanner gecheckt: op vrijdag- en zaterdagavond krijgt Haarlem vanuit Amsterdam Centraal en Sloterdijk nog een extra late IC. Die vertrekt om 02:34 uit Centraal.
En deze IC gaat rijden met SGM3 materieel, wat een feest! *O*
Roel043
Berichten: 61
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 23:59

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Roel043 »

Ik baal trouwens ook echt van het feit dat je niet meer elk kwartier (al dan niet met een overstap in Sittard) van Eindhoven naar Maastricht kan. Zeker als je ergens een aansluiting mist kost het je nu dan meteen een half uur extra. Overigens ligt de oorzaak hiervan bij Arriva, niet bij de NS.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door MetroRET »

Chrysa schreef:
Jonkervoort schreef: :-D :-D doet ie standaard op mobiel
Ja, en dat kan ook uit. Doe dat alsjeblieft.

Opvallend trouwens dat de 6600 geen nette halfuursdienst rijdt. Verder zal het allemaal wel.

De 6600 rijdt 1x/uur tussen Ddr en Bd in een ander patroon door de 2300.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten