Dienstregeling 2017
Re: Dienstregeling 2017
Sprinter Dordrecht - Breda - Den Bosch, zeikerd.
Alles staat al op de wiki hoor, dus je kan het gewoon opzoeken.
Alles staat al op de wiki hoor, dus je kan het gewoon opzoeken.
Re: Dienstregeling 2017
Zoveel moeite is het toch niet om ipv een viercijferige code die ik elders moet gaan ontcijferen gewoon twee plaatsnamen te typen.
Re: Dienstregeling 2017
,,Maar meer mensen gaan er op vooruit dan achteruit. Daarmee bereiken we ook groei in het aantal reizigers, omdat de trein aantrekkelijker wordt'', zegt Irene Hendrickx, programmamanager dienstregeling 2017.
De mensen die erop vooruit gaan wonen in ieder geval niet in Zuid Limburg, als ik zo even een paar trajectjes bekijk die ik regelmatig afleg:
Eindhoven - 1 minuut langer
Utrecht - 3 minuten langer
Amsterdam - hetzelfde
Rotterdam - 7 minuten langer
Den Haag - 2 minuten langer
Nijmegen - 1 minuut langer
Vlissingen - 16 minuten langer
De Kuip - 22 minuten langer
De mensen die erop vooruit gaan wonen in ieder geval niet in Zuid Limburg, als ik zo even een paar trajectjes bekijk die ik regelmatig afleg:
Eindhoven - 1 minuut langer
Utrecht - 3 minuten langer
Amsterdam - hetzelfde
Rotterdam - 7 minuten langer
Den Haag - 2 minuten langer
Nijmegen - 1 minuut langer
Vlissingen - 16 minuten langer
De Kuip - 22 minuten langer
Re: Dienstregeling 2017
Erg relevante opmerking.Hainje schreef:Mja, maar wie gaat er dan ook in Zuid Limburg wonen?
Re: Dienstregeling 2017
De verslechteringen in Limburg komen vooral doordat in Eindhoven de aansluitingen veranderen. Vooral in de daluren zitten daar wat vervelend lange overstappen in, met name naar Heerlen en Venlo.
Re: Dienstregeling 2017
Uit nieuwsgierigheid: welk station heb je hiervoor genomen? Rotterdam Zuid of Lombardijen?Roel043 schreef:De Kuip - 22 minuten langer
Door de gewijzigde aanlsuitingen in Eindhoven wordt Den Haag / Rotterdam - Maastricht iets langer en Den Haag / Rotterdam - Heerlen iets korter.
Helaas rijdt 's avonds de [serie=Intercity|2016|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] niet zuidelijker dan Utrecht, zodat dan ook de reis naar Heerlen wat langer wordt.
(Waarom is er eigenlijk voor gekozen om de [serie=Intercity|2016|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] te splitsen in een deel naar Heerlen en naar Venlo? Als ervoor gekozen was om dat bij de [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] toe te passen en deze dus aan te laten sluiten op de IC uit Breda, had er vanuit Breda altijd een goede aansluiting geweest richting (Zuid-)Limburg. :? )
Rlb - Mt wordt trouwens 33(!) minuten langer.
Als ik "Altijd Vrij" aanklik en via Rotterdam Centraal reis, is het maar 13 minuten meer reistijd. Ik vind dat NS op dit soort verbindingen gewoon coulant moet zijn en terugsteken moet toestaan!
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2017
Dan had je dus een trein Maastricht - Schiphol gehad of veel meer moeten omgooien ten noorden van Utrecht. Keuzes, keuzes...Meltrain schreef: (Waarom is er eigenlijk voor gekozen om de [serie=Intercity|2016|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] te splitsen in een deel naar Heerlen en naar Venlo? Als ervoor gekozen was om dat bij de [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] toe te passen en deze dus aan te laten sluiten op de IC uit Breda, had er vanuit Breda altijd een goede aansluiting geweest richting (Zuid-)Limburg. :? )
-
- Berichten: 3585
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2017
Het lijkt mij wel wenselijk dat het mogelijk is dat de [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] op volle lengte naar Maastricht kan rijden, dus dan is het minder wenselijk om het Venloer deel aan de [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] te koppelen. Of de [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] met een kwartier schuiven (en naar Schiphol sturen) weet ik niet of dat zo'n goede of foute keuze is.
Maastricht-Amsterdam: 1 overstap ipv 0, Groningen en Enschede hebben ook geen rechtstreekse verbinding met Amsterdam
Maastricht-Tilburg/Breda: 15 minuten reistijd minder
Maastricht-Rotterdam/Den Haag: ook wat reistijd minder
Boxmeer/Venray-Utrecht (aanname dat de Maaslijn dan ook een kwartier verschoven wordt): 's avonds en in het weekend 15 minute reistijd minder
Venray-Helmond: blijft gelijk
Eindhoven-Düsseldorf: 15 minute reistijd meer
Nijmegen-Düsseldorf: 15 minute reistijd meer
Venlo-Tilburg/Breda: 15 minute reistijd meer
Op basis hieruit loont het wel om de [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] en s3500+Venloer-deel een kwartier te verschuiven (en de [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] naar Schiphol en de [serie=Intercity|2016|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] naar Alkmaar).
Maastricht-Amsterdam: 1 overstap ipv 0, Groningen en Enschede hebben ook geen rechtstreekse verbinding met Amsterdam
Maastricht-Tilburg/Breda: 15 minuten reistijd minder
Maastricht-Rotterdam/Den Haag: ook wat reistijd minder
Boxmeer/Venray-Utrecht (aanname dat de Maaslijn dan ook een kwartier verschoven wordt): 's avonds en in het weekend 15 minute reistijd minder
Venray-Helmond: blijft gelijk
Eindhoven-Düsseldorf: 15 minute reistijd meer
Nijmegen-Düsseldorf: 15 minute reistijd meer
Venlo-Tilburg/Breda: 15 minute reistijd meer
Op basis hieruit loont het wel om de [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] en s3500+Venloer-deel een kwartier te verschuiven (en de [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] naar Schiphol en de [serie=Intercity|2016|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] naar Alkmaar).
Laatst gewijzigd door Nitein-Repart op vr 14 okt 2016, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Dienstregeling 2017
Ik had Barendrecht gepakt eigenlijk, ging ervanuit dat vanaf daar de tijd tot aan het stadion ongewijzigd zou blijven.Meltrain schreef:Uit nieuwsgierigheid: welk station heb je hiervoor genomen? Rotterdam Zuid of Lombardijen?Roel043 schreef:De Kuip - 22 minuten langer
Door die 10/20 dienstregeling tussen Sittard en Eindhoven gaan we er eigenlijk nog veel verder op achteruit, aangezien de stoptrein uit Maastricht nu in Sittard aansluit op de Intercity uit Maastricht, waar dit vroeger de Intercity uit Heerlen was. We gaan dus eigenlijk weer terug naar 2 x per uur een verbinding met Eindhoven ipv 4 x per uur (waarvan 2 met overstap).
Veel edits.. nog niet helemaal wakker :@
Laatst gewijzigd door Roel043 op vr 14 okt 2016, 14:37, 5 keer totaal gewijzigd.
Re: Dienstregeling 2017
@Chrysa: dan tik je de plaatsnaam uit.
@Roel043: Barendrecht ligt kilometers van het stadion vandaan, maar volgens mij is een rit naar het Stadion er één die je niet op structurele basis maakt...relativeren zou ik zeggen.
@Roel043: Barendrecht ligt kilometers van het stadion vandaan, maar volgens mij is een rit naar het Stadion er één die je niet op structurele basis maakt...relativeren zou ik zeggen.
Re: Dienstregeling 2017
Misschien is Roel wel de enige Feyenoordfan in Limburg.
Re: Dienstregeling 2017
Barendrecht ligt langs dezelfde lijn, dus of ik voor het berekenen nou Barendrecht, Lombardijen of Zuid pak komende vanaf Dordrecht maakt geen verschil. Daarnaast, als je een seizoenskaart hebt is het toch vrij structureel vind ik. En ik ben zeker niet de enige uit het zuiden die gemiddeld elke twee weken deze rit aflegt, er zitten supporters zat in Limburg.waldo79 schreef:@Chrysa: dan tik je de plaatsnaam uit.
@Roel043: Barendrecht ligt kilometers van het stadion vandaan, maar volgens mij is een rit naar het Stadion er één die je niet op structurele basis maakt...relativeren zou ik zeggen.
Re: Dienstregeling 2017
Ik heb het idee dat NS daarmee geen rekening houdt in het opstellen van de dienstregeling. Daar wegen echt veel gemaakte relaties zwaarder dan recreatieve ritten.
Wat niet wegneemt dat het vervelend is om met lange overstappen geconfronteerd te worden, maar een dienstregeling maken als geheel is een kwestie van afwegingen maken...
Wat niet wegneemt dat het vervelend is om met lange overstappen geconfronteerd te worden, maar een dienstregeling maken als geheel is een kwestie van afwegingen maken...
Re: Dienstregeling 2017
Ja goed, in mijn geval is het dan recreatief (alsnog is een verlenging van je totale reisduur heen en terug met 45 minuten zeer fors te noemen), maar dit betekent dus ook dat dit geldt voor alle mensen die ten zuiden van Eindhoven opstappen en ergens op de kleinere stations tussen Dordrecht en Rotterdam moeten zijn.
Re: Dienstregeling 2017
Sterker nog, dit heeft vervelende consequenties voor alle overstappen vanuit het zuiden in Dordrecht. In 2017 zijn er geen doorgaande Sprinters over Dordrecht heen.
Re: Dienstregeling 2017
Precies, en dan heb ik het nog niet eens over hoe belachelijk die 16 minuten overstap in Eindhoven is vanuit het zuiden richting Rotterdam.. Dan mag het wel enigszins ingehaald worden door Dordrecht over te slaan maar 16 minuten wachten voelt toch als zonde van je tijd.
Re: Dienstregeling 2017
Is er geen alternatief mogelijk via Utrecht, waar je met minder vervelende overstappen te maken krijgt?
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Dienstregeling 2017
meer tariefeenheden, dus duurder
Re: Dienstregeling 2017
Nee, via Utrecht doe je er nog langer over naar Rotterdam. Via Utrecht naar Den Haag wordt nu wel de betere optie, scheelt 5 minuten.
Re: Dienstregeling 2017
En deze IC gaat rijden met SGM3 materieel, wat een feest! *O*VIRM schreef:Ik zag het alleen op de website van AT5 voorbij komen en heb zojuist de reisplanner gecheckt: op vrijdag- en zaterdagavond krijgt Haarlem vanuit Amsterdam Centraal en Sloterdijk nog een extra late IC. Die vertrekt om 02:34 uit Centraal.
Re: Dienstregeling 2017
Ik baal trouwens ook echt van het feit dat je niet meer elk kwartier (al dan niet met een overstap in Sittard) van Eindhoven naar Maastricht kan. Zeker als je ergens een aansluiting mist kost het je nu dan meteen een half uur extra. Overigens ligt de oorzaak hiervan bij Arriva, niet bij de NS.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten