Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Raymond »

Maandag wordt in Eindhoven gestart met de werkzaamheden om de rotonde Rijssellaan - Huizingalaan te veranderen in een kruispunt. Lijn 1 kan daardoor niet meer keren op de rotonde. Voor nu is dat opgelost door op het kruispunt Fransebaan - Rijssellaan het middeneiland van de Rijssellaan ruim 4 meter te verkorten, zodat de bussen zonder steken direct kunnen keren op de Fransebaan. Wordt dat ook gelijk de definitieve situatie of wordt die middengeleider straks weer hersteld en gaan de bussen straks een leeg en tijdrovend rondje Rijssellaan - Huizingalaan - Roubaixlaan - Fransebaan (of omgekeerd) rijden, zoals destijds in het bestek/nota van inlichtingen werd aangegeven?
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Keren in de nieuwe dienstregeling Rijssellaan-Huizingalaan-Roubaixlaan-Franse Baan.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Raymond »

Kort beeld en geluid van de elektrische bussen: https://twitter.com/janjaapvanhalem/sta ... 0528210944
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Gisteren instructie gehad in de eVolans, de nieuwe elektrische gelede bus.

Het is een pareltje! Echt een fijne wagen om mee te rijden. Gedraagt zich (zoals verwacht) als een normale gelede bus. Wel apart dat je geen motor geluid hoort. Je moet dus ook echt op het dashboard controleren of de bus is gestart.

Alle collega's die er tot nu toe instructie op hebben gehad en de testrijders zijn heel enthousiast. We kijken er naar uit om mee te mogen rijden en de reizigers er mee te vervoeren.

Nog een kleine 2 maanden te gaan.....!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Meltrain »

Goed om te horen dat chaufeurs er tevreden mee zijn. :pos:
Het is toch iets nieuws en Eindhoven is een grootschalige "proeflocatie", dus dan is het belangrijk dat het rijdend personeel de nieuwe bussen waardeert.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Ik heb dr ook al ingezeten, alleen niet rijdend. Mooi busje.
Alleen de koffervlakken op de vloer zijn vreemd. Past geen koffer op door dwarssteunen.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door datm »

De vacature van TCR voor chauffeurs in de concessie Zuidoost Brabant staat online.
Het gaat om lijndiensten te rijden in de omgeving Helmond en Valkenswaard.

http://www.tcr.nu/vacatures/buschauffeu ... enswaard-1

Meer informatie over de stallingen die TCR gaat gebruiken heb ik nog niet gekregen.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door busfanNL »

Zeker weer tegen een lager loon b.v. taxi of besloten busvervoer.
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Mr-W »

busfanNL schreef:Zeker weer tegen een lager loon b.v. taxi of besloten busvervoer.
Rond Helmond maakt t toch niet uit. De Senzer/ voormalige Atlantgroep rijdt al 2 lijndiensten in Helmond met behoud van uitkering, waarvan de FNV niet vrolijk wordt van de dienstroosters .
(6 uur zonder noemenswaardige pauze rijden)
Meltrain schreef:Goed om te horen dat chaufeurs er tevreden mee zijn. :pos:
Het is toch iets nieuws en Eindhoven is een grootschalige "proeflocatie", dus dan is het belangrijk dat het rijdend personeel de nieuwe bussen waardeert.
Nou speelt het natuurlijk ook mee dat ze in feite de Phileas gaan vervangen, die zijn voor zowel chauffeur als passagier niet prettig om mee te reizen/rijden.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door busfanNL »

Mr-W schreef:
busfanNL schreef:Zeker weer tegen een lager loon b.v. taxi of besloten busvervoer.
Rond Helmond maakt t toch niet uit. De Senzer/ voormalige Atlantgroep rijdt al 2 lijndiensten in Helmond met behoud van uitkering, waarvan de FNV niet vrolijk wordt van de dienstroosters .
(6 uur zonder noemenswaardige pauze rijden)
Dat is inderdaad ook niet goed maar ik blijf van mening dat TCR het personeel gewoon goed moet uitbetalen.
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Ederveen »

Hainje schreef:Ben benieuwd hoe lang het gaat duren tot lijn 55 (in afgeslankte vorm) weer terug komt. :mrgreen:
Toen een soortgelijke situatie in 2004 ontstond, na het opheffen van lijn 6 over het Villapark - Haagdijk - 't Hofke, en lijn 5 via Haagdijk en door de Poeijersstraat (met natuurlijk het aloude gezeik van bewoners aldaar) ging rijden, duurde het tot 2006, toen de huidige route van 55 werd ge(her)introduceerd als spitsverlenging van lijn 9. De route van 5 werd overigens toen die van de huidige situatie over het Rembrandtplein (een wijziging die ik niet hier op de wiki kan terugvinden!).
Met ingang van de 2007 dienstregeling werd die route van lijn 9 (en dan dus ook 109) een vaste dienst. Het kan overigens dat ik er een jaar naast zit, dat voorgenoemde al in 2006 gebeurde, en de route van 9 naar 't Hofke als spitslijn (en vervallen van route van 5 over Haagdijk) al in 2005 was.
Ik heb er helaas geen busboekjes van verder anders had ik dit destijds ongetwijfeld toegevoegd of gewijzigd.

Overigens die klachten over een eventuele bus over de Generaal Bothastraat met die houten huizen, zijn die terecht? Of is het weer muggen tot olifanten herleiden?

En hoe zit het met passagiers uit 't Hofke en Geestenberg/Muschberg die op 5 richting 't Hofke stapten (en verder reden met 55 richting Station), omdat dat een snellere route is, zijn die meegenomen met de vergelijking?
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Zugführer »

Er geldt een vrachtwagenverbod in de Generaal Bothastraat, dat is vast ook niet voor niks. Het lijkt we sowieso niet een erg geschikte straat om een grote bus door te laten rijden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

De Generaal Bothastraat is prima te rijden met een bus. Een vrachtwagen kan er in principe ook door, wel moet een chauffeur inzitten met goed inzicht zodat de bus er door kan. Ik vond het stiekem altijd wel een leuk straatje op te rijden. Ook de Jan van Riebeecklaan was altijd een uitdaging. Voor dat soort straatjes ben je chauffeur, vind ik dan.
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Ederveen schreef:
Hainje schreef:Ben benieuwd hoe lang het gaat duren tot lijn 55 (in afgeslankte vorm) weer terug komt. :mrgreen:
Toen een soortgelijke situatie in 2004 ontstond, na het opheffen van lijn 6 over het Villapark - Haagdijk - 't Hofke, en lijn 5 via Haagdijk en door de Poeijersstraat (met natuurlijk het aloude gezeik van bewoners aldaar) ging rijden, duurde het tot 2006, toen de huidige route van 55 werd ge(her)introduceerd als spitsverlenging van lijn 9. De route van 5 werd overigens toen die van de huidige situatie over het Rembrandtplein (een wijziging die ik niet hier op de wiki kan terugvinden!).
Met ingang van de 2007 dienstregeling werd die route van lijn 9 (en dan dus ook 109) een vaste dienst. Het kan overigens dat ik er een jaar naast zit, dat voorgenoemde al in 2006 gebeurde, en de route van 9 naar 't Hofke als spitslijn (en vervallen van route van 5 over Haagdijk) al in 2005 was.
Ik heb er helaas geen busboekjes van verder anders had ik dit destijds ongetwijfeld toegevoegd of gewijzigd.

Overigens die klachten over een eventuele bus over de Generaal Bothastraat met die houten huizen, zijn die terecht? Of is het weer muggen tot olifanten herleiden?

En hoe zit het met passagiers uit 't Hofke en Geestenberg/Muschberg die op 5 richting 't Hofke stapten (en verder reden met 55 richting Station), omdat dat een snellere route is, zijn die meegenomen met de vergelijking?
Ik zal de situatie nog eens nader bekijken en het verloop. Lijnenkaarten zeggen zoveel meer. Ik zou nog eens graag versimpelde kaarten maken van elk jaar. Dat geeft zoveel meer info.
Het is wel vaak veranderd in die hoek.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Ik schat in dat lijn 55 bij de eerst volgende wijziging weer (deels) terug zal zijn.
Net als toen.....

Er wordt toch best geregeld gebruik gemaakt van de doorkoppeling 5-55 / 55-5 om naar/van WC Haagdijk te gaan.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Meltrain »

Gaat lijn 407 eigenlijk ook 's avonds en in het weekend rijden?
Door de inkorting van lijn 17 wordt de High Tech Campus anders niet meer in het weekend bediend.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Zugführer »

In het PVE wordt alleen op werkdagen tot 20.00 uur een verbinding geëist, is dus nog maar de vraag. Nu is er in het weekend vast ook niet zo veel te doen daar, maar helemaal geen verbinding is wel weer het andere uiterste.

Nu ik weer eens door het PVE heen blader valt op dat de huidige lijn 10 als Volans rechtgetrokken over de Geldropseweg geëist werd, met "er mogen geen andere dan de voorgeschreven haltes worden aangedaan" als voorwaarde.
De toekomstige lijn 324 gaat echter toch de bestaande route over de Petrus Donderstraat rijden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

Als ik het mij goed herinner is het terrein in het weekend afgesloten.
🍉
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Zugführer »

Nu je het zegt, volgens mij heb je gelijk. Zelfs de fietspaden die er overheen lopen zijn dan afgesloten.
Dan is het hooguit jammer dat er geen bus meer naar halte Genneper Parken gaat in het weekend.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Lijn 407 maandag t/m vrijdag tot circa 20:15 uur. Daarbuiten niet.

Genneper Parken is een halte die niet spectaculair veel gebruikt wordt, ook niet in het weekend.

De 324 blijft inderdaad via de huidige route van lijn 10 rijden. Dat is een van de vele besproken punten met de provincie geweest.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Correct Hans.

Ik heb net de tabellen binnen vd Stadslijnen.
De meeste bussen blijven de vertrouwde 0.09 uur hebben als laatste rit.
Wat me opvalt is dat bijna alle lijnen de eerste rit vervalt op alle dagen.

Lijn 2 gaat op zaterdag een uur eerder starten met de kwartierdienst.

Terrein van HTC is dicht in het weekend en zo rond 20.30 door de week.
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Ederveen »

Hans schreef:Lijn 407 maandag t/m vrijdag tot circa 20:15 uur. Daarbuiten niet.

Genneper Parken is een halte die niet spectaculair veel gebruikt wordt, ook niet in het weekend.

De 324 blijft inderdaad via de huidige route van lijn 10 rijden. Dat is een van de vele besproken punten met de provincie geweest.
Hadden ze eigenlijk dan niet beter lijn 24 via de Petrus Dondersstraat kunnen laten rijden en 324 alsnog straktrekken over de Geldropseweg? Of hopen ze nu dat met de inperking van lijn 12 naar Gijzenrooi de interesse voor die lijn verdwijnt en alsnog de bus-over-de-Heezerweg kunnen opheffen, zodat ze 'lijn 12' via de Petrus Dondersstraat kunnen laten rijden volgens het PvE?
Hans schreef:Ik schat in dat lijn 55 bij de eerst volgende wijziging weer (deels) terug zal zijn.
Net als toen.....

Er wordt toch best geregeld gebruik gemaakt van de doorkoppeling 5-55 / 55-5 om naar/van WC Haagdijk te gaan.
Ik heb regelmatig van lijn 55 gebruik gemaakt omdat mijn schoonouders in Lakerlopen wonen, en in de spits, maar ook in de avond zat de bus toch regelmatig vol. Goed 5 is inderdaad de drukkere lijn, en in de avond rijden nu beide lijnen maar 1x per uur, dus ik mag hopen dat dat laatste in ieder geval meer wordt als er nog maar één buslijn weer rijdt daar.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Zugführer »

Ederveen schreef:Hadden ze eigenlijk dan niet beter lijn 24 via de Petrus Dondersstraat kunnen laten rijden en 324 alsnog straktrekken over de Geldropseweg? Of hopen ze nu dat met de inperking van lijn 12 naar Gijzenrooi de interesse voor die lijn verdwijnt en alsnog de bus-over-de-Heezerweg kunnen opheffen, zodat ze 'lijn 12' via de Petrus Dondersstraat kunnen laten rijden volgens het PvE?
Als ze graag lijn 12 over de Petrus Donderstraat hadden willen laten rijden ipv de Heezerweg en de 324 recht hadden getrokken hadden ze dat toch gewoon kunnen doen... dat is hoe het in het PvE staat. Dat de voorkeur toch naar deze variant uit ging komt puur omdat men toch de huidige routes van 10 en 12 wilde behouden, lijkt me....
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

huibf schreef:Correct Hans.

Ik heb net de tabellen binnen vd Stadslijnen.
De meeste bussen blijven de vertrouwde 0.09 uur hebben als laatste rit.
Wat me opvalt is dat bijna alle lijnen de eerste rit vervalt op alle dagen.

Lijn 2 gaat op zaterdag een uur eerder starten met de kwartierdienst.

Terrein van HTC is dicht in het weekend en zo rond 20.30 door de week.

Haha... ja, dat weet ik dat het klopt. Ik heb enkele weken geleden ALLE tijd tabellen zitten controleren.
Eerste ritjes die vervallen is inderdaad apart, ook de vervoerkundige verbaasd zich er over. Denk dat dat ook 1 van de dingen zal zijn die bij een eerste wijziging weer terug komen.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Zugführer schreef:
Ederveen schreef:Hadden ze eigenlijk dan niet beter lijn 24 via de Petrus Dondersstraat kunnen laten rijden en 324 alsnog straktrekken over de Geldropseweg? Of hopen ze nu dat met de inperking van lijn 12 naar Gijzenrooi de interesse voor die lijn verdwijnt en alsnog de bus-over-de-Heezerweg kunnen opheffen, zodat ze 'lijn 12' via de Petrus Dondersstraat kunnen laten rijden volgens het PvE?
Als ze graag lijn 12 over de Petrus Donderstraat hadden willen laten rijden ipv de Heezerweg en de 324 recht hadden getrokken hadden ze dat toch gewoon kunnen doen... dat is hoe het in het PvE staat. Dat de voorkeur toch naar deze variant uit ging komt puur omdat men toch de huidige routes van 10 en 12 wilde behouden, lijkt me....
De relatie Petrus Dondersstraat/Canisiuslaan <-> Geldrop Centrum EN Coevering moet je niet onderschatten. Daar wordt zeer geregeld gebruik van gemaakt! Daarnaast is de halte Jan van Eykgracht de drukste haltes van lijn 10 binnen Eindhoven.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten