Dylan doet Utrecht. [27 Foto's]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Dylan doet Utrecht. [27 Foto's]

Bericht door dylanwild94 »

Dit verslag bevat treinen

Afgelopen maandag 10 oktober 2016 heb ik voor mezelf besloten eens een kijkje te nemen in Utrecht en omgeving. De doelen deze dag waren de uit het noorden gekomen materieel op de foto te zetten.

AfbeeldingQbuzz 4212 by Dylan Wildschut, on Flickr
De reis is begonnen in de Uithof waar als eerste deze VanHool newAGG300 op de foto werd gezet op lijn 12.

AfbeeldingQbuzz 4173 by Dylan Wildschut, on Flickr
Achter de vanHool reed deze Mercedes-Benz Citaro G dat tevens ook een van de jongste geleden wagen is die in Utrecht rijden.

AfbeeldingQbuzz 4556 by Dylan Wildschut, on Flickr
Een van de oudste is deze Mercedes-Benz Citaro G die oorspronkelijk Bij Connexxion in dienst is gekomen onder het nummer 9233.

AfbeeldingQbuzz 4146 by Dylan Wildschut, on Flickr
De mensen die de omgeving een beetje kennen daar zagen waarschijnlijk al dat ik tussen het universiteitsterrein en het ziekenhuisterrein stond. Ik ben nu dus een stukje verder gelopen naar de hoofdingang van het UMC ziekenhuis Voor deze plaat.

AfbeeldingQbuzz 4214 by Dylan Wildschut, on Flickr
En een plaatje met meer omgeving voordat ik naar het eindpunt van o.a deze lijn 12 ga voor de deur bij het Wilhelmina Kinder ziekenhuis.

AfbeeldingQbuzz 4210 by Dylan Wildschut, on Flickr
Zo als gezegd een foto bij het eindpunt waar deze VanHool net zijn rit naar Utrecht centraal is begonnen.

AfbeeldingQbuzz 4503 by Dylan Wildschut, on Flickr
Behalve lijn 12 is het WKZ ook het eind van o.a. deze lijn 287 wat kwa materieelinzet erg leuk is om op de foto te zetten, maar daar later meer over.

We laten de uithof voor wat het is en gaan door naar station Driebergen-Zeist. De bedoeling was om daarheen te gaan met lijn 71 echter viel dat een beetje in het water omdat ik zelfs niet helemaal aan het opletten was. dus ging het met lijn 28 naar de halte Oorsprongpark om daar over te stappen op lijn 50.

AfbeeldingQbuzz 4164 by Dylan Wildschut, on Flickr
Gelukkig maar anders moest ik jullie deze foto van lijn 8 laten onthouden. Die op het oorsprongpark heb gemaakt.

AfbeeldingNs 7544 by Dylan Wildschut, on Flickr
Aangekomen op het station Driebergen-Zeist moest ik even wacht tot dat deze DDZ voorbij was eer ik naar het busstation kon lopen.

AfbeeldingConnexxion 8805 by Dylan Wildschut, on Flickr
Op het busstation trof ik deze oude zwolse stadsbus aan die na 11 december een ander gebied gaat rijden of met pensioen gaat als syntus het overneemt in de provincie Utrecht met Setera's

AfbeeldingQbuzz 4518 by Dylan Wildschut, on Flickr
Er zijn al wat tuppewaresbussen met stofzuigermotor de revue gepasseerd maar een Ambassador in deze kleuren breekt toch mooi af tussen al dat groen rond station Driebergen-Zeist.

AfbeeldingNs 9547 by Dylan Wildschut, on Flickr
Gelukkig doet deze trein dat ook. *O*

AfbeeldingConnexxion 4171 by Dylan Wildschut, on Flickr
Genoeg gezien van Stations driebergen-Zeist. We gaan door naar station Veenendaal centrum Voor dit historisch plaatje want ja na 11 december zullen hier Citea's gaan rijden.

AfbeeldingConnexxion 4134 by Dylan Wildschut, on Flickr
De reden waarom er Citea's gaan rijden en geen setera's in deze hoek van Utrecht Laat ik op deze foto zien bij station Veenendaal-de klomp.

AfbeeldingSyntus 5410 by Dylan Wildschut, on Flickr
Naast Connexxion(en later syntus) komt syntus al met 1 lijn op station Veenendaal-de Klomp. o.a. met deze ex HTMbuzz MAN lion's city CNG die oorspronkelijk het nummer 1131 had.

Goed. Genoeg gezien van Veenendaal/de Klomp. Maar mijn doelen heb ik nog niet dus ging het weer terug richting de Uithof.

AfbeeldingQbuzz 4207 by Dylan Wildschut, on Flickr
Maar eerst een tussenstop bij stadion galgenwaard in de hoop een dubbel gelede Hess te klikken. Maar helaas het werd deze VanHool, wel zag ik wat anders richting de uithof rijden en dat heeft te maken met de eerder genoemde lijn 287.

AfbeeldingQbuzz 4202 by Dylan Wildschut, on Flickr
Qbuzz heeft voor lijn 12 in de spits geen echte dienstregeling meer maar een soort busdienstleider die in de middag op de halte Heidelberglaan staat te kijken of er een extra bus nodig is die staan te wachten bij het WKZ.

AfbeeldingQbuzz 3114 by Dylan Wildschut, on Flickr
Ik zag deze Groningse bus bij stadion Galgenwaard al rijden met 287 Geen dienst. Dus ben erachteraan gegaan met dit plaatje als resultaat.

AfbeeldingQbuzz 4012 by Dylan Wildschut, on Flickr
We hebben nu op lijn 287 al een Ambassador, Mercedes Citaro LE en deze Citaro C2 reed ook mee, maar het wordt nog leuker.

AfbeeldingQbuzz 4219 by Dylan Wildschut, on Flickr
Nu zijn al mijn doelen gehaald met deze HESS dubbel gelede bus. *O*

AfbeeldingQbuzz 4133 by Dylan Wildschut, on Flickr
En toch wilde ik even in Vianen kijken. dus ging ik met lijn 287 nar Vianen lekbrug met de Citaro g C2.

AfbeeldingQbuzz 4062 by Dylan Wildschut, on Flickr
Toen ik net uitgestapt was zag ik deze Citaro C2 bij de verkeerslichten staan dus werd deze bus op de gevoeligige plaat gezet.

AfbeeldingArriva 7320 by Dylan Wildschut, on Flickr
Waarna het naar de andere kant van de snelweg ging voor deze foto.

Waarna met lijn 387 naar utrecht centraal ging. bij het opdraaien van de snelweg zag ik aan de anderekant van de snelweg een zilverendak van een Groningse Citaro LE dus besloot ik naar kanaleneiland Zuid te reizen om die bus op zijn terug rit op de foto te zetten.

AfbeeldingQbuzz 4104 by Dylan Wildschut, on Flickr
Maar voordat ik in de tram stapte kon ik deze foto nog maken op het Jaarbeursplein.

AfbeeldingQbuzz 4555 by Dylan Wildschut, on Flickr
Eerst kwam deze Citaro G voorbij.

AfbeeldingQbuzz 3198 by Dylan Wildschut, on Flickr
Gevolgd door deze Groningse Citaro LE.

AfbeeldingQbuzz 4204 en 4302 by Dylan Wildschut, on Flickr
Het wagenpark van U-OV/Qbuzz kent in lengte grote verschillen en dat laat deze foto met dit verslag heel goed zien.

En dit was het dan een verslag die ik zo klein wilde maken als een optare solo werd zo lang als een dubbelgeleden Vanhool/HESS, Maar ik hoop dat jullie het leuk vonden.
Laatst gewijzigd door dylanwild94 op za 15 okt 2016, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dylan doet Utrecht. [27 Foto's]

Bericht door Daniel »

Leuke plaatjes, jou dus ook nog niet gelukt een HESS in dienst vast te kunnen leggen. Mij ook al niet :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Dylan doet Utrecht. [27 Foto's]

Bericht door dylanwild94 »

Inderdaad.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dylan doet Utrecht. [27 Foto's]

Bericht door Chrysa »

Aww, dat laatste busje.

Hij heeft wangetjes!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Dylan doet Utrecht. [27 Foto's]

Bericht door Aking »

Utreeeeeeeg! 8-)

Zwaai je de volgende keer even als je aan het einde van de straat staat bij me? :)

En, niet lullig bedoeld, maar heb jij iets van dyslectie, of heb je gewoon snel getypt? (A)

Verder heb ik niet heel veel met busplaatjes, dus dank voor de treinfoto :P
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Dylan doet Utrecht. [27 Foto's]

Bericht door busfanNL »

Toffe foto's weer. *bus*
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Dylan doet Utrecht. [27 Foto's]

Bericht door dylanwild94 »

Aking schreef: Zwaai je de volgende keer even als je aan het einde van de straat staat bij me? :)
Zal het doen als ik weet welke straat. :P Kom ik de volgende keer ook maar gelijk op de koffie. :mrgreen:
Aking schreef: En, niet lullig bedoeld, maar heb jij iets van dyslectie, of heb je gewoon snel getypt? (A)
Ik denk een gevalletje te snel getypt een beetje moe etc. Zal het verslag morgen even nalezen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Dylan doet Utrecht. [27 Foto's]

Bericht door isadora »

Leuke plaatjes, maar het hadden er ook een tiental minder kunnen zijn. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dylan doet Utrecht. [27 Foto's]

Bericht door Milco »

Aking schreef:En, niet lullig bedoeld, maar heb jij iets van dyslectie, of heb je gewoon snel getypt? (A)
Dyslexie (A)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Dylan doet Utrecht. [27 Foto's]

Bericht door julsteren »

Puike plaatjes! Ik vind die HESS in U-OV kleuren wel een ontzettend lelijk ding, terwijl het op de Citaro's en Amba's echt episch mooi staat. EN DIE OPTARE <3 WAT EEN LEUK DING, nieuw frontje ofzo? Die hier in Bn de dienst uit maken lijken zo hoekig :?
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dylan doet Utrecht. [27 Foto's]

Bericht door Etienne »

Zitten leuke plaatjes tussen :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Dylan doet Utrecht. [27 Foto's]

Bericht door nsimmelink94 »

julsteren schreef:Puike plaatjes! Ik vind die HESS in U-OV kleuren wel een ontzettend lelijk ding, terwijl het op de Citaro's en Amba's echt episch mooi staat. EN DIE OPTARE <3 WAT EEN LEUK DING, nieuw frontje ofzo? Die hier in Bn de dienst uit maken lijken zo hoekig :?
De Optares in Twente en de Achterhoek zijn oudere modellen, dit is de facelift *bus*
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Dylan doet Utrecht. [27 Foto's]

Bericht door busfanNL »

Even een vraagje over die bus bij die tunnen. Past dat wel want dit is geen tunnelambassador?
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Dylan doet Utrecht. [27 Foto's]

Bericht door dylanwild94 »

Je ziet het. Het past. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Dylan doet Utrecht. [27 Foto's]

Bericht door busfanNL »

Maar waarom die tunnelambassadors als normale ook passen. Connexxion logica. :')
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dylan doet Utrecht. [27 Foto's]

Bericht door Chrysa »

"tunnelambassador"?
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Dylan doet Utrecht. [27 Foto's]

Bericht door dylanwild94 »

Een paar jaar geleden is de tunnel bij de klomp uitgegraven. Hij was dus lager. :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Dylan doet Utrecht. [27 Foto's]

Bericht door busfanNL »

Aha nu snap ik hem. Bedankt Dylan. :pos:
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Dylan doet Utrecht. [27 Foto's]

Bericht door dylanwild94 »

Chrysa schreef:"tunnelambassador"?
zo'n groene ambassador maar dan zonder airco op het dak. Zoals de 8805 die hier in het verslag staat.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten