Aanbesteding GGD-gebied
Re: Aanbesteding GGD-gebied
Aha, dan zullen de QLiners van Qbuzz (zoals 300, 301, 302, 304 (als die blijft), 316, 317 en 318) ook wel een donkerblauwe kleur krijgen?
(Hmm, als we Qbuzz en QLiner nou eens samen voegen, krijgen we BuzzLiner. )
(Hmm, als we Qbuzz en QLiner nou eens samen voegen, krijgen we BuzzLiner. )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Aanbesteding GGD-gebied
* me verlangt naar het tijdperk toen alle bussen nog geel waren.
Misschien niet de mooiste kleur om mee rond te rijden, wel de duidelijkste en heel veel beter dan de afzichtelijke kleurstellingen die tegenwoordig in de 'mode' zijn. Wat wordt Nederland toch lelijk zo...
Misschien niet de mooiste kleur om mee rond te rijden, wel de duidelijkste en heel veel beter dan de afzichtelijke kleurstellingen die tegenwoordig in de 'mode' zijn. Wat wordt Nederland toch lelijk zo...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Aanbesteding GGD-gebied
Het normale Connexxion-groen vind ik anders erg netjes, beter dan geel.
Maar dit paars is al net zo dramatisch als het KAN-roze. Terwijl ze met donkerblauw en rood/wit nog zulke mooie kleurenkeuzes voor elkaar hebben gekregen daar.
Laat ook goed zien hoe erg Arriva aan Groningen gehecht is/was, als zowel de QLiner als Spurts kwa kleur volledig beinvloed zijn, ook in regio's daarbuiten.
Maar dit paars is al net zo dramatisch als het KAN-roze. Terwijl ze met donkerblauw en rood/wit nog zulke mooie kleurenkeuzes voor elkaar hebben gekregen daar.
Laat ook goed zien hoe erg Arriva aan Groningen gehecht is/was, als zowel de QLiner als Spurts kwa kleur volledig beinvloed zijn, ook in regio's daarbuiten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Aanbesteding GGD-gebied
Ik vind die teksten als "Rijdt in opdracht van de provincie Noord-Holland" ook zo belachelijk. Waarom moet dat op die bus staan? Wie interesseert het??meltrain schreef:maar het lijkt erop dat de aanbetsdedende overheden hiermee willen zeggen: ;'Deze bus is dankzij ons tot stand gekomen. Wat zijn wij goed, hè? D
Re: Aanbesteding GGD-gebied
Wat is er mis mee dat, als je als instelling ergens voor betaald, je daarvoor vraagt even je naam genoemd te hebben?
Re: Aanbesteding GGD-gebied
Zit net die artist impression nog eens te bekijken, zie ik dat die Citaro remlichten aan de voorkant heeft
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding GGD-gebied
Mwoh, da's toch een redelijk sombere kleur vindt ik hoor. Zie ik liever busjes in het BRU-geel, vooral de Citaro G's staat dat erg goed.Bee schreef:Het normale Connexxion-groen vind ik anders erg netjes, beter dan geel.
Qliners zijn alleen in Waterland en HWGO blauw geworden wat wellicht voor de uitwisselbaarheid van de TCR-wagens gunstig was. In Friesland en DAV zijn ze altijd in de originele kleurstelling gebleven die naar mijn mening mooier was.Laat ook goed zien hoe erg Arriva aan Groningen gehecht is/was, als zowel de QLiner als Spurts kwa kleur volledig beinvloed zijn, ook in regio's daarbuiten.
Wat de Spurts betreft: we hebben hier mogen kiezen tussen rood zoals in 't noorden en Arriva-groen. De reizigers hebben toen zelf voor rood gekozen. Verder is de enige overeenkomst trouwens het Spurt-logo, de namen staan er hier in een totaal ander lettertype op en de stellen hebben een MerwedeLingeLijn-opschrift. Geen logo, dus blijkbaar vond Arriva paars niet zo'n mooie kleur: zie hier maar welke kleur dat logo heeft
@ Daan: viel me ook al op ja
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Aanbesteding GGD-gebied
Amerikaanse bus zeker met rode richtingaanwijzers.
Re: Aanbesteding GGD-gebied
Sluit goed aan bij alle andere roze en paarse logo's, ook in Zuid-Holland. Die van de RijnGouweLijn die overal op wordt gephotoshopped is groen met paars.Reiziger Ddrs schreef:Geen logo, dus blijkbaar vond Arriva paars niet zo'n mooie kleur: zie hier maar welke kleur dat logo heeft
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Aanbesteding GGD-gebied
Het is nu eenmaal taak van de overheid te zorgen voor openbaar vervoer in een bepaald gebied. Het is in mijn optiek nergens voor nodig dat ineens groot te uiten op de voertuigen. Het vervoersbedrijf doet immers ook een enorme investering, en die mag het logo in een aantal gevallen slechts klein/heel beperkt tonen. Vind het nu eenmaal nergens op slaan die kleurstellingen. Een eenheid creëer je er toch niet mee, want elk streekje heeft weer een andere kleur.Jurjen schreef:Wat is er mis mee dat, als je als instelling ergens voor betaald, je daarvoor vraagt even je naam genoemd te hebben?
Re: Aanbesteding GGD-gebied
Ik stel voor dat we in Brussel een agendapunt in gaan brengen om één standaard kleur voor OV-vervoer in Europa te realiseren voor de herkenbaarheid. Nemen we direct de styling van bushaltes e.d. mee, zodat gekut met wettigheid van haltepalen tot het verleden behoort.
Miljoen handtekeningen en het staat op de agenda!
Miljoen handtekeningen en het staat op de agenda!
Re: Aanbesteding GGD-gebied
Worden in een aantal concessies (in ieder geval BRU regio volgens mij) de bussen niet door de busboer geleast van de provincie? In dat geval is het logisch dat de naam van de provincie op de bus staat denk ik.
Re: Aanbesteding GGD-gebied
Bij de BRU zijn de bussen eigendom van Connexxion, maar wanneer Connexxion de aanbesteding verliest in 2011, zal de BRU deze overkopen.
Eenzelfde geval volgens mij bij Qbuzz SSR Streek overig, waar de bussen na afloop van de concessie naar de RET overgaan.
Eenzelfde geval volgens mij bij Qbuzz SSR Streek overig, waar de bussen na afloop van de concessie naar de RET overgaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding GGD-gebied
En om wat dichter bij het onderwerp te blijven: met de gelede MAN's op aardgas die op de Groningse Citybuslijn 22 rijden is iets soortgelijks aan de hand. Al zouden die als 't goed is eigendom van MAN zijn, maar volgens zeggen gingen die ook mee over naar de nieuwe concessie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding GGD-gebied
Zou Veolia geen intresse hebben Ik ken nog wel een buslijn op de Veluwe die wat extra bussen van dat type kan gebruiken
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Arriva en Connexxion overwegen juridische stappen
Arriva en Connexxion overwegen juridische stappen
Geplaatst op: maandag 1 juni 2009 om 22:52
Laatst bijgewerkt: maandag 1 juni 2009 om 22:52
GRONINGEN - Vervoersbedrijven Arriva en Connexxion overwegen juridische stappen te nemen tegen het concessie besluit van het OV-bureau Groningen Drenthe.
Het OV-bureau maakte donderdagmiddag op een persconferentie in Assen bekend dat het stad- en streekvervoer vanaf december 2009 door vervoersbedrijf Qbuzz verzorgd wordt, en de HOV-lijnen geëxploiteerd worden door Arriva Touring.
Lees verder
Geplaatst op: maandag 1 juni 2009 om 22:52
Laatst bijgewerkt: maandag 1 juni 2009 om 22:52
GRONINGEN - Vervoersbedrijven Arriva en Connexxion overwegen juridische stappen te nemen tegen het concessie besluit van het OV-bureau Groningen Drenthe.
Het OV-bureau maakte donderdagmiddag op een persconferentie in Assen bekend dat het stad- en streekvervoer vanaf december 2009 door vervoersbedrijf Qbuzz verzorgd wordt, en de HOV-lijnen geëxploiteerd worden door Arriva Touring.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding GGD-gebied
Ze moeten weer eens naar de rechter om te horen dat de gunning terecht is
Re: Aanbesteding GGD-gebied
Als kind heb je echt geen ander leven dan een volwassene. Waar het eerst moeders zijn die gerechtigheid moeten scheppen als je niet tegen je verlies kan, zijn het later de echte rechters. Het blijven kinderen die niet tegen hun verlies kunnen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Aanbesteding GGD-gebied
Is Conbnexxion eigenlijk ook naar de rechter gegaan toen bleek dat ze de concessie Haaglanden of HWGO verloren hadden? :?
Nee, natuurlijk niet. Dat was immers aan een van de andere Grote Drie en dan is het niet erg. Maar bij een nieuwe speler die 'er niet tussen hoort' proberen ze het net gewonnen gebied alweer af te pakken. Belachelijk.
Nee, natuurlijk niet. Dat was immers aan een van de andere Grote Drie en dan is het niet erg. Maar bij een nieuwe speler die 'er niet tussen hoort' proberen ze het net gewonnen gebied alweer af te pakken. Belachelijk.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Aanbesteding GGD-gebied
Kuch, Brabant?
Re: Aanbesteding GGD-gebied
Toch weer net wat anders. Daar zou men veel geld gaan verliezen. BBA was daar natuurlijk wel de gebeten hond, maar er was ook geen echte winnaar.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Aanbesteding GGD-gebied
En Friesland en Stadsregio Rotterdam Streek was helemaal belachelijk. Niet inschrijven, wel gaan huilen dat het aan Qbuzz verleend is.
En Noord-Brabant was een schande. Veolia maakt ook daar nog flink verlies. Maar met die chauffeurs daar, die voor elk wissewasje staken, is dat niet zo vreemd.
En Noord-Brabant was een schande. Veolia maakt ook daar nog flink verlies. Maar met die chauffeurs daar, die voor elk wissewasje staken, is dat niet zo vreemd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Aanbesteding GGD-gebied
Ben ik nou de enige die het niet erg vind dat vervoersbedrijven naar de rechter stappen?
Het zorgt direct voor een hogere kwaliteit van de aanbestedingsvoorwaarden, omdat het zowel de vervoerders en de ambtenaren prikkelt om beter hun best te doen, en indirect is het een teken van de vechtmentaliteit van de OV-bedrijven. Die maken duidelijk dat ze echt heel graag hun diensten willen aanbieden, en dus niet zoals vroeger met de voeten op tafel en de sigaar in de mond konden afwachten hoeveel subsidie ze nu weer zouden opstrijken voor het leveren van een wanprestatie, of via een verdeel-en-heers spelletje in de kroeg gaan afspreken: doe jij Drenthe? dan pak ik Limburg wel; de belastingbetaler een loer weten te draaien; zoals in de bouwwereld heel lang te doen gebruikelijk was...
Het zorgt direct voor een hogere kwaliteit van de aanbestedingsvoorwaarden, omdat het zowel de vervoerders en de ambtenaren prikkelt om beter hun best te doen, en indirect is het een teken van de vechtmentaliteit van de OV-bedrijven. Die maken duidelijk dat ze echt heel graag hun diensten willen aanbieden, en dus niet zoals vroeger met de voeten op tafel en de sigaar in de mond konden afwachten hoeveel subsidie ze nu weer zouden opstrijken voor het leveren van een wanprestatie, of via een verdeel-en-heers spelletje in de kroeg gaan afspreken: doe jij Drenthe? dan pak ik Limburg wel; de belastingbetaler een loer weten te draaien; zoals in de bouwwereld heel lang te doen gebruikelijk was...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Aanbesteding GGD-gebied
Daar lijkt het anders best wel op bij Arriva, Connexxion en in iets mindere mate Veolia.Vinny schreef: of via een verdeel-en-heers spelletje in de kroeg gaan afspreken: doe jij Drenthe? dan pak ik Limburg wel;
Ze willen alleen niet dat er een vierde partij tussen komt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Aanbesteding GGD-gebied
Nou ik ben benieuwd wat het allemaal gaat brengen volgend jaar. Komen er ook nieuwe bussen voor de Q-liners of alleen nieuwe bussen voor het stads- en streekvervoer? En zo ja, welke type bussen?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten