Dit dus. Van die josti uit Venlo ga ik niets verwachten en verder ook geen tijd aan besteden overigens.Aking schreef:Ik gok dat Hainje onze Geert bedoelde (A)
'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
🍉
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Oeps, sorry Geertje dat ik je met gekke Geertje door elkaar haalde
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Of Geert van BZV..Aking schreef:Ik gok dat Hainje onze Geert bedoelde (A)
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
http://www.ns.nl/reisinformatie/calamit ... kbrug.htmlZojuist is besloten om van 23:00 uur tot 05:40 uur een spoedreparatie uit te voeren aan de Moerdijkbrug. Hierdoor kunnen er geen treinen rijden tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe. Ook de eerder gecommuniceerde laatste Sprinters kunnen niet meer rijden. De reparatie zorgt ervoor dat we morgen weer volgens dienstregeling kunnen rijden. Er worden bussen ingezet. De bussen rijden om de 10 minuten maar zijn niet zichtbaar in de reisplanner. Door de korte voorbereidingstijd is het op dit moment niet zeker of de buscapaciteit voldoende zal zijn. Houdt u hierdoor rekening met een langere reistijd van ongeveer 60 minuten.
Dit is wel heel kort van te voren besloten dan. Nou ja, het zal wel. Ben benieuwd of het deze keer zal helpen, maar dat zal wel niet.
@Mods, misschien dit maar gewoon het Moerdijkbrugtopic noemen? Ik denk dat we hier nog meer over gaan horen.
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Binnenlandse Zaken en Veiligheid? Is dat ook al gefuseerd tegenwoordig?Durashift schreef:Of Geert van BZV..Aking schreef:Ik gok dat Hainje onze Geert bedoelde (A)
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Nee joh, minister Geert van het nieuw gefuseerde internationale ministerie van binnenlandse defensiezorginfrastructuur en financieel-sociale sportveiligheidcultuur. Die gaan er geheid over.Aking schreef: Binnenlandse Zaken en Veiligheid? Is dat ook al gefuseerd tegenwoordig?
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Volgens ProRail is de brug weer op orde: https://www.prorail.nl/nieuws/herstelwe ... dijkbrug-0
Oorzaak van de meest recente verstoring was een defecte las. Opvallend: die las is pas in april aangebracht tijdens de grote herstelwerkzaamheden.
Oorzaak van de meest recente verstoring was een defecte las. Opvallend: die las is pas in april aangebracht tijdens de grote herstelwerkzaamheden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Vanwege de defecte Moerdijkbrug heb ik een cadeautje gekregen van NS in de vorm van een gratis overgangsbewijs. Ik weet niet waar ik aan dat heb verdiend maar ik vind het prima.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
In het artikel geeft Pier Eringa, de topman van ProRail, dan ook toe dat deze werkzaamheden wederom oplappen van de brug is en dat er gekeken moet worden naar een definitieve oplossing. Ik gok dat iedereen wel weet wat die oplossing is, namelijk die brug compleet vervangen. Alleen wil niemand daar de portemonnee voor trekken.
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Een lapmiddeltje... moeten de treinen na die werkzaamheden nog steeds afremmen tot 80km/u?
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Ze willen het spoor compleet vervangen, na de werkzaamheden kan je dus weer op volle snelheid over de brug.
Het is een lapmiddel omdat het nieuwe spoor maar een jaar of 10 mee zal gaan, daarna kan je verwachten dat dezelfde problemen waar we nu last van hebben weer terugkomen.
Het is een lapmiddel omdat het nieuwe spoor maar een jaar of 10 mee zal gaan, daarna kan je verwachten dat dezelfde problemen waar we nu last van hebben weer terugkomen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Ah, oké'. Het scheelt dus wat, al is het maar tijdelijk. Maar tot de dienstregeling van 2026 kan de oude Moerdijkbrug weer op een goede snelheid bereden worden :)
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Daar zou ik geen weddenschap op afsluiten.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Dat durf ik inderdaad ook niet aan. De reparaties van de werkzaamheden in april hebben het ook nog geen half jaar volgehouden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Wat ze nu willen gaan doen lijkt me niet vergelijkbaar met wat ze in april hebben gedaan?
Net als de vorige keer dat ze dat gedaan hebben, in 2003.Met de nieuwe spoorstaven, zo verwacht ProRail, kan de brug er weer zonder problemen tien jaar tegen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Pfff dat ze gewoon een tunnel gaan graven ofzo.
🍉
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Ja, toen ging het dus in 2014 mis met het groot onderhoud.reisthijs schreef:Wat ze nu willen gaan doen lijkt me niet vergelijkbaar met wat ze in april hebben gedaan?
Net als de vorige keer dat ze dat gedaan hebben, in 2003.Met de nieuwe spoorstaven, zo verwacht ProRail, kan de brug er weer zonder problemen tien jaar tegen.
De kunststof ondergrond werd dertien jaar geleden aangelegd om geluidsoverlast te beperken en de levensduur van de brug te verlengen. In 2014-2015 werd onderhoud gepleegd aan die bedding; toen is er volgens ProRail iets misgegaan.
De spoorstaven op de Moerdijkbrug zijn aan elkaar gelast. De lasnaden kunnen breken als de ondergrond niet stabiel is en dat is het probleem op de spoorbrug. De flexibele kunststof ondergrond is alleen gebruikt bij de Moerdijkbrug.
Lees ik bij de NOS (bron)..
http://nos.nl/artikel/2138352-treinverk ... beurt.html
Hoelang heeft ProRail garantie op uitgevoerde werkzaamheden?
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Zeker.. en dan de komende 20 jaar ieder kwartaal een dag of wat de brug eruit voor laswerkzaamheden..Hainje schreef:Pfff dat ze gewoon een tunnel gaan graven ofzo.
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Ieder kwartaal gratis koek van NS. *O*
Past een tunnel eigenlijk wel? Het Hollands Diep heet niet voor niets zo, en dan worden die hellingen wel erg lang denk ik.
Past een tunnel eigenlijk wel? Het Hollands Diep heet niet voor niets zo, en dan worden die hellingen wel erg lang denk ik.
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Valt wel mee met de diepte, hooguit 8 meter onder NAP.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 52 gasten