OVer je reiservaringen in oktober 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Durashift »

Chrysa schreef:De jongen naast me heeft tussen Breda en Gilze-Rijen 6 boterhammen naar binnen gewerkt. :shock:
Als dat van dat zachte fabrieksbrood is.. kaant dat wel snel weg ja.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Chrysa »

Ik doe 20 minuten over een boterham. :X

De terugreis was trouwens wel een ramp. Tussen Tilburg en Breda reden geen treinen, dus werd ik door een medewerker via Utrecht gestuurd toen ik naar Lage Zwaluwe wilde. Kostte me wel anderhalf uur extra, en ik zag opgescheept met een nogal fanatieke treinenspotter die zijn bek niet wilde houden over waar we allemaal niet voorbijreden. :X
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door gliderfighter »

Ben benieuwd of we die persoon hier gaan vinden met het verhaal dat die persoon jou alles heeft verteld. ;)
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Chrysa »

In de les zit ie altijd op somda, verder weet ik het niet.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Ardan »

Trein 1763 is bij het afrijden van het emplacement van Deventer een doodlopend spoortje opgestuurd en staat nu al zeker een half uur stil bij mijn huis :P
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Daniel »

Volgens een melding op Somda is die trein niet dat spoortje op gestuurd maar is 'ie ontspoord.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Etienne »

De treindienstleiding is gelukkig wel wakker vandaag (en gisteren ook). Zowel vandaag als gisteren hadden we +6 bij vertrekt uit Utrecht met de t700552 en dat is normaliter wel genoeg om de sprinter vooruit te sturen in Gouda. Gelukkig werd die gisteren op spoor 10 binnengenomen, zodat wij via spoor 8 eerst weg konden en vandaag werd diezelfde sprinter op spoor 8 binnengenomen en konden wij er via spoor 10 omheen. :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Chrysa »

Dat deden ze gisteravond ook, aldus die hierboven beschreven treinenspotter.

Geen idee welke trein het was, maar hij vertrok van spoor 12 in Utrecht. :p
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door dylanwild94 »

Komt die gozer uit Zevenhuizen?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Chrysa »

Geen idee, jij denkt dat ik de kans krijg dat te vragen als ie preekt over wissels en vertraagde sprinters?
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door dylanwild94 »

:') :') :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door isadora »

Naar Lemmer geweest vanuit Hilversum.
Drie dingen die me opvielen.

Slechts één keer controle in de trein gehad over de hele dag. Maar dat is waarschijnlijk niet eens zo uitzonderlijk.

Wel het moment dat Beveiliging in te moeten grijpen tussen Meppel en Steenwijk.
Een Iraans heerschap meende zijn vrouw even terecht te moeten wijzen, door haar een klap in het gezicht te verkopen.
Dit gebeurde dus niet ongezien, een aantal mensen er vlak om heen reageerden boos en verontwaardigd.
Heerschap vond echter dat men zich niet met hun zaken moest bemoeien, en dat dit heel gewoon is in de Iraanse cultuur (?). En dat ging zo verder tot allerhande verwensingen toe over het gastland, waar hij nu al meppend in een trein rond reed.

Het derde wat me opviel, was de busreis lijn 48 Arriva Lemmer-Heerenveen.
Maximaal zaten er drie passagiers in deze bus. In Heerenveen stapte er geen enkele passagier in of uit.
En ik was zelf de uiteindelijke enige uitstapper op het altijd oergezellige station Heerenveen.
Een dure rit van ruim veertig minuten voor de maatschappij, lijkt mij.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Durashift »

isadora schreef:Naar Lemmer geweest vanuit Hilversum.
(..)
Het derde wat me opviel, was de busreis lijn 48 Arriva Lemmer-Heerenveen.
Maximaal zaten er drie passagiers in deze bus. In Heerenveen stapte er geen enkele passagier in of uit.
En ik was zelf de uiteindelijke enige uitstapper op het altijd oergezellige station Heerenveen.
Een dure rit van ruim veertig minuten voor de maatschappij, lijkt mij.
Wat je tijdstip van reizen?

Hoe was de bezetting op de rit Heerenveen - Lemmer?

Het is deze week schoolvakantie in het noorden en midden van Nederland.. kan ook van invloed zijn.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Chrysa »

isadora schreef: In Heerenveen stapte er geen enkele passagier in of uit.
En ik was zelf de uiteindelijke enige uitstapper op het altijd oergezellige station Heerenveen.
Besta jij wel?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door isadora »

Durashift schreef:
isadora schreef:Naar Lemmer geweest vanuit Hilversum.
(..)
Het derde wat me opviel, was de busreis lijn 48 Arriva Lemmer-Heerenveen.
Maximaal zaten er drie passagiers in deze bus. In Heerenveen stapte er geen enkele passagier in of uit.
En ik was zelf de uiteindelijke enige uitstapper op het altijd oergezellige station Heerenveen.
Een dure rit van ruim veertig minuten voor de maatschappij, lijkt mij.
Wat je tijdstip van reizen?

Hoe was de bezetting op de rit Heerenveen - Lemmer?

Het is deze week schoolvakantie in het noorden en midden van Nederland.. kan ook van invloed zijn.
Heenreis vertrok ik om 12.22 van Hilversum, aankomst Lemmer lijn 315!) rond 14.45, overigens ook met slechts een handjevol en een zichzelf bezeken dronkaard met een tas vol halve liters.

Excuses voor de edits!!!
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door isadora »

Chrysa schreef:
isadora schreef: In Heerenveen stapte er geen enkele passagier in of uit.
En ik was zelf de uiteindelijke enige uitstapper op het altijd oergezellige station Heerenveen.
Besta jij wel?
Cogito ergo sum.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Vinny »

Durashift schreef:
isadora schreef:Naar Lemmer geweest vanuit Hilversum.
(..)
Het derde wat me opviel, was de busreis lijn 48 Arriva Lemmer-Heerenveen.
Maximaal zaten er drie passagiers in deze bus. In Heerenveen stapte er geen enkele passagier in of uit.
En ik was zelf de uiteindelijke enige uitstapper op het altijd oergezellige station Heerenveen.
Een dure rit van ruim veertig minuten voor de maatschappij, lijkt mij.
Wat je tijdstip van reizen?

Hoe was de bezetting op de rit Heerenveen - Lemmer?

Het is deze week schoolvakantie in het noorden en midden van Nederland.. kan ook van invloed zijn.
Streekvervoer in Friesland is vrijwel uitsluitend scholierenvervoer, tijdens de vakantie rijdt er dus niemand met de bus. Verder is Lemmer meer gericht op Sneek, Leeuwarden dan op Heerenveen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Chrysa »

Is dat niet in de meeste plattelandsgebieden zo? Hier zit er in de vakanties ook nooit iemand in de bus.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Vinny »

Ik ken verder concessie Amstelland-Meerlanden heel goed, daar vormen streekbusreizigers veel meer een doorsnee van de samenleving.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Chrysa »

Wat is de omroep in deze ICD toch geweldig. Eerst een vrouw met een zwaar Frans accent die omroept dat we aankomen bij Rotterdam Centraal, en vervolgens de jongen van de railcatering. "On this train is until station schiphol railcatering uhh... on this train." So close.

Ach ja, hij rijdt en is nog op tijd ook, dus ik vind het best.
NintendoC
Berichten: 421
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door NintendoC »

Zat laatst in de boemel van Zwolle naar Kampen. De conducteur had duidelijk de lolbroek aangetrokken bij het naderen van station Kampen; Dames en heren, het zal voor velen als een volslagen verrassing komen maar we naderen station Kampen. U kunt hier uiteraard nog overstappen op de metro'. Leukste was nog dat een aantal oudere dames serieus zich afvroegen waar die metro dan is. :lol:
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Chrysa »

Dan ging het bij jou een stuk beter dan ik.

Op de terugweg vandaag ging ik vanaf Utrecht met de bus omdat dat in principe sneller was. Om 19:15 stond ik bij de halte voor dat pendelbusje naar Sleeuwijk. De bus van 19:19 en 19:36 kwamen niet opdagen, en de bus van 19:49 kwam wel aanrijden, maar de chauffeur zei dat ie leeg terug moest naar Waalwijk. Toen we aanboden om dan mee te rijden naar Waalwijk omdat dat toch een stuk dichterbij is dan Tilburg belde hij maar eens met TCR. 3 minuten later mocht hij toch nog een ritje naar Sleeuwijk en konden wij mee. 30 minuten vertraging dus.
Aangekomen op Sleeuwijk (Omleiding, dus weer +30) reed lijn 401 recht voor ons weg, waardoor wij dus een half uur moesten wachten op lijn 400, wat de totale vertraging op 90 minuten bracht. In de kou liep iemand maar naar de tijdelijke kantine op Sleeuwijk om te vragen of de bus alsjeblieft open mocht omdat het toch wel erg koud was buiten en we met zo'n 20 personen waren.
Toen is de chauffeur maar eens wat gaan bellen, maar er was niets te regelen. Nou oké, jammer, maar het zal wel, ook al waren de wat oudere mensen er behoorlijk pissig over. :p Nou ja, de 401 van een half uur na ons stond in de file en had zo'n 40 minuten vertraging, dus voor de mensen na ons zal het nog veel erger zijn.

Gecombineerd met een file ergens anders zo'n 2 uur vertraging gehad, volgende keer neem ik maar gewoon de trein denk ik. :')
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Durashift »

Chrysa schreef:Dan ging het bij jou een stuk beter dan ik.

(..)
Jee zeg, wat een verhaal.. ff een mobiele wachtvoorziening regelen voor de komende zes weken, dát kan er toch ook nog wel bij, Arriva?
Kosten boeken op de nadeelcompensatie, zou ik zo zeggen..
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Chrysa »

Ik hoorde van iemand anders die er ook stond dat er overdag wel koffie uitgedeeld werd en dan zal het er ook wat drukker zijn, maar zo om 9 uur 's avonds in het donker is het toch maar een eng donker plein waar je staat.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21273
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Meltrain »

Vanochtend is er è n grote stroomstoring op station Rotterdam Lombardijen: de poortjes staan open (zonder dat je kunt in- of uitchecken), de lichten branden niet en de TBP's en T7's werken niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten