'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Oh, valt wel mee dan. Ik verwachtte het een stuk dieper met al die schepen.
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Op onderstaand kaartje kun je de diepte zien. Merk op dat het cijfer bij gemiddeld laag water geldt, meestal is het dus wel een halve meter dieper.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
25 juli t/m 11 augustus gaat de Moerdijkbrug helemaal dicht: https://www.prorail.nl/nieuws/moerdijkb ... einverkeer
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
De werkzaamheden zijn inmiddels al een paar dagen bezig. Niet veel te melden, maar wel is er een webcam opgezet waarmee er meegekeken kan worden.: https://live.netcamviewer.nl/ProRail-Moerdijkbrug/859
Ook heeft Breda nu eindelijk die internationale trein die ze wilde. *O*
Ook heeft Breda nu eindelijk die internationale trein die ze wilde. *O*
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Wat is eigenlijk de reden dat er tijdens de opknapbeurt van de Moerdijkbrug alleen maar Sprinters rijden tussen Rotterdam en Dordrecht? Is er in Dordrecht niet genoeg ruimte voor kerende IC's, of is er nog wat anders aan de hand?
Zelf ben ik er overigens wel blij mee. (A)
Zelf ben ik er overigens wel blij mee. (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Eigenlijk zou de Moerdijkbrug meeliften op werkzaamheden bij Dordrecht waarbij veel wissels vervangen zouden worden. Dan waren fors minder sporen beschikbaar geweest in Dordrecht. Nu zijn die werkzaamheden niet doorgegaan maar kennelijk is de treindienst daar niet op aangepast.
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Er zou ook tussen Rotterdam Stadion en Dordrecht gewerkt worden aan 2 van de 4 sporen begreep ik, maar ook daarvan weet ik niet of het doorgegaan is.
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Gezien de sprinters via de middelste twee sporen rijden denk ik niet dat er gewerkt wordt. Van vrijdag 25 t/m zondag 27 augustus wordt er wel gewerkt tussen Rotterdam Zuid en Dordrecht, dan rijden er bussen op dit traject. Moerdijkbrug is dan wel open, al rijden er dan weer geen intercity's van en naar Dordrecht.
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Is de ruimte in Dordrecht zo beperkt om vanaf daar vervangend vervoer te organiseren?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Nee, de ruimte is er gewoon met een mooie keerlus bij de achteruitgang van het station en qua reistijd maakt het ook amper uit of je vanaf Zwijndrecht of Dordrecht rijdt. Het vergt alleen wat meer planning omdat je bij het station wel kunt halteren met een bus maar lastig kunt bufferen, echter zijn er redelijk in de buurt prima mogelijkheden daarvoor.
NS is echter op een gegeven moment bij werkzaamheden aan een tunnel op de route van de NS-bussen overgestapt op verbussen vanaf Zwijndrecht, maar toen de tunnel klaar was is dat nooit meer teruggedraaid.
NS is echter op een gegeven moment bij werkzaamheden aan een tunnel op de route van de NS-bussen overgestapt op verbussen vanaf Zwijndrecht, maar toen de tunnel klaar was is dat nooit meer teruggedraaid.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Ze zijn er vanaf gestapt omdat je er niet kunt bufferen en geen massale(!) busdienst vanuit daar op kunt zetten. Een enkele bus past wel, maar dan kun je ongeveer enkelbaans gaan rijden op dat hele stuk. Elders bufferen kan wel, maar daarvan wordt het baantje niet zo breed van dat twee bussen gemakkelijk elkaar kunnen passeren. Dat gebeurt meer, omdat je je bussen elders - ver weg van de ingang- gaat bufferen. Dan kom je dus 4x over dat baantje ipv 2x per slag.
Omdat vanaf Zwijndrecht wel makkelijk te verbussen is en dit qua reistijd niks uitmaakt, wordt daarvoor gekozen.
Omdat vanaf Zwijndrecht wel makkelijk te verbussen is en dit qua reistijd niks uitmaakt, wordt daarvoor gekozen.
Bij twijfel: gebruik beton.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Er zijn anders genoeg massale verbussingen vanaf station Dordrecht geweest (wat dacht je van de vervanging van de brug over de Oude Maas bijvoorbeeld, toen was er nog geen omreisoptie via de HSL) en altijd vanaf de achterkant. Iets wat altijd prima gegaan is, je kunt er immers ook heel eenvoudig de reizigersstroom naar de bussen beheersen omdat de voorste bus altijd direct bij de uitgang staat.
Trouwens, je moet ook niet overdrijven met de massaliteit van de busdienst: er rijden welgeteld vier bussen per uur vanaf Zwijndrecht, om .05/.35 naar Breda en om .20/.50 naar Roosendaal. Aankomst is 9 minuten eerder dus zijn er in het uiterste geval maarliefst TWEE bussen tegelijk op het station als je naar Dordrecht rijdt (de totale reistijd is gelijk, maar de bus is er dus juist iets eerder).
Overigens verbust Arriva ook vanaf de Markettenweg als de MLL niet rijdt, toch magie dat er dan opeens geen probleem meer is Je hoeft nu immers geen grote intercitystromen te verbussen want die kunnen tegenwoordig via de HSL omreizen, het gaat alleen maar om de zwakbezette sprintertjes.
Trouwens, je moet ook niet overdrijven met de massaliteit van de busdienst: er rijden welgeteld vier bussen per uur vanaf Zwijndrecht, om .05/.35 naar Breda en om .20/.50 naar Roosendaal. Aankomst is 9 minuten eerder dus zijn er in het uiterste geval maarliefst TWEE bussen tegelijk op het station als je naar Dordrecht rijdt (de totale reistijd is gelijk, maar de bus is er dus juist iets eerder).
Overigens verbust Arriva ook vanaf de Markettenweg als de MLL niet rijdt, toch magie dat er dan opeens geen probleem meer is Je hoeft nu immers geen grote intercitystromen te verbussen want die kunnen tegenwoordig via de HSL omreizen, het gaat alleen maar om de zwakbezette sprintertjes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Zwijndrecht is efficiënter te gebruiken (crowd control) en veroorzaakt minder overlast voor omwonenden, dit naar aanleiding van eerdere klachten in Dordrecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Ik hoop dat dit niet waar is want dan wordt ik nog kwader op de NS dan ik al ben. Ze zetten nu 4 stoptreinen in maar ze hebben die tijden van de stoppers zo veranderd hij totaal niet meer aansluit op m'n bus. Als ik uit lijn 4 stap rijdt de stopper net weg. Dat is nog niet zo erg als de stopper in Rotterdam een goede aansluiting bied maar niets van dit alles. Je moet 16 minuten wachten op de IC naar Utrecht en 12 minuten op de IC naar Den Haag. Ik heb al meer dan een week geleden een boze mail naar de NS gestuurd om te klagen en om een uitleg te vragen waarom die stoppers zo beroerd zijn ingelegd. Ik zit nog steeds op een antwoord te wachten.Bemined schreef:Gezien de sprinters via de middelste twee sporen rijden denk ik niet dat er gewerkt wordt. Van vrijdag 25 t/m zondag 27 augustus wordt er wel gewerkt tussen Rotterdam Zuid en Dordrecht, dan rijden er bussen op dit traject. Moerdijkbrug is dan wel open, al rijden er dan weer geen intercity's van en naar Dordrecht.
Zelf heb ik een tijdje geleden nog dag kaarten gekocht voor de trein(ik had niet zo dom moeten zijn). God dank zijn die kaarten tot begin september geldig. Ik weet 1 ding zeker ik zet geen voet meer in de trein tot dat de rotzooi tussen Dordrecht en Rotterdam opgelost is.
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
We praten over vier bussen per uur begrijp ik?Suus schreef:Zwijndrecht is efficiënter te gebruiken (crowd control) en veroorzaakt minder overlast voor omwonenden, dit naar aanleiding van eerdere klachten in Dordrecht.
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
In de meeste gevallen zijn het er meer dan 4 per uur, het zijn er ooit wel 12 of meer geweest. Dat het nu een relatief kleinschalige operatie is doet niet af aan het feit dat Zwijndrecht praktischer is dan Dordrecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Rijden ze met 1 bus per rit of meerdere bussen per rit? Dat maakt natuurlijk ook uit.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Hoewel ik het aan de ene kant met je eens ben, aangepaste treindienstregelingen komen meestal in Dordrecht verrekte onhandig uit doordat net de goed aansluitende treinen uitvallen, zit er ook nog wel een andere kant aan het verhaal. Mede door de hoeveelheid vertrekkende treinen in het uur in diverse richtingen kent station Dordrecht qua bussen niet echt een duidelijke knoop.hidihi schreef:Ik hoop dat dit niet waar is want dan wordt ik nog kwader op de NS dan ik al ben. Ze zetten nu 4 stoptreinen in maar ze hebben die tijden van de stoppers zo veranderd hij totaal niet meer aansluit op m'n bus.
Op de stadsdienst is ´ie er enigzins, maar op de streek vertrekt elke paar minuten wel ergens een bus heen. Gevolg is dat de ene maatregel de ene reizigersgroep treft en had men de tijden van de Sprinters niet aangepast bij wel opgeheven ICs dan was er wel weer een andere groep getroffen door slechte aansluitingen. Dat is gewoon niet op te lossen zonder de hele busdienst opnieuw te ontwerpen, maar da´s op zich ook weer nergens voor nodig en zorgt tegelijkertijd voor een piekbelasting op specifieke treinen wat je ook weer niet moet willen.
Meest briljante actie was er eentje uit het verleden trouwens toen men reizigers naar Dordrecht Zuid nog met stadsbus 5 mee stuurde. Daar had men toen een overstap van een half uur op gecreëerd, want net de treinen die normaal aansloten op die bus reden niet.
De laatste echt grootschalige verbussing dateert echter nog wel van voor de HSL fatsoenlijk in gebruik was. Toen viel er nog meer te zeggen voor Zwijndrecht omdat je grotere aantallen bussen nodig had, maar met het gemiddelde gebruik van die sprintertjes ten zuiden van Dordrecht en IC-reizigers die toch al via de HSL kunnen reizen maken dat er nu allesbehalve grootschalig verbust wordt.Suus schreef:In de meeste gevallen zijn het er meer dan 4 per uur, het zijn er ooit wel 12 of meer geweest. Dat het nu een relatief kleinschalige operatie is doet niet af aan het feit dat Zwijndrecht praktischer is dan Dordrecht.
Overigens neemt men bij verbussingen geregeld de moeite om complete straten/parkeerplaatsen af te sluiten t.b.v. een vertrekhalte voor NS-bussen. Op zo´n manier kan je vanaf Dordrecht ook prima verbussen vanaf de taxistandplaats naast de fietsenstalling aan de voorzijde, daarvandaan zit je ook zo op de A16. Heb je ook nog een comfortabelere overstap met de roltrappen naar de loopbrug.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
In januari is er nog massaal verbust vanaf Zwijndrecht, richting het noorden toen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Richting het noorden is het ook logischer om vanaf Zwijndrecht te verbussen, dan moet je immers vanuit Dordrecht verder rijden terwijl je vanaf station Zwijndrecht gelijk de goeie kant op kunt rijden. Naast dat je langer in de trein en korter in de bus hoeft te zitten en er in dat geval een groter gebrek aan keercapaciteit in Dordrecht was.
Ik had het meer over verbussen richting het zuiden.
Ik had het meer over verbussen richting het zuiden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Volgens de NS Reisplanner zijn de vertrektijden uit Dordrecht gewoon om :12*, :27, :42 en :57, zoals het normaal ook al is.hidihi schreef: Ik hoop dat dit niet waar is want dan wordt ik nog kwader op de NS dan ik al ben. Ze zetten nu 4 stoptreinen in maar ze hebben die tijden van de stoppers zo veranderd hij totaal niet meer aansluit op m'n bus. Als ik uit lijn 4 stap rijdt de stopper net weg. Dat is nog niet zo erg als de stopper in Rotterdam een goede aansluiting bied maar niets van dit alles. Je moet 16 minuten wachten op de IC naar Utrecht en 12 minuten op de IC naar Den Haag.
De overstap van de Sprinter uit Dordrecht op de IC naar Utrecht is inderdaad een drama en ik hoop van harte dat daar eens iets aan gedaan wordt.
(* Soms is het :08 vanwege de brugopening van de Grote Brug.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
In dat geval is de klacht van hidihi nog opmerkelijker, want lijn 4 komt ook om .12 .27 .42 en .57 op het CS aan (uit beide richtingen). Dan zou ´t dus nooit aansluiten, maar had verder alleen naar de tijden van deze week gekeken aangezien hij aangaf dat ze gewijzigd zouden zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Ik vind dat nu juist niet logisch, gegeven het feit dat de meeste reizigers vanuit Dordrecht richting het noorden reizen. Als er tussen Zwijndrecht en Dordrecht niets aan de hand is zadel je die reizigers op met een onnodig extra overstap.Richting het noorden is het ook logischer om vanaf Zwijndrecht te verbussen, d
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Ik begrijp dus goed dat NS maar direct IC's uit dienstregeling haalt? Wat is daar de gedachte dan achter? Het lijkt me toch dat er genoeg ruimte moet zijn om een creatieve omlopenpakket ervan te maken?
Aankomst is om .06/.36 (IC Roosendaal) en .22/.52 (IC Dordrecht) en vertrek is .08/.38 (IC Dordrecht) en .24/.54 (IC Roosendaal).
Sprinters vertrekken aan om .12/.27/.42/.57 en komen aan om .04/.19/.34/.49.
Als je drie perrons hebt, kun je alles mooi kwijt. en hé verrek, aldus Sporenplan moeten er VIJF perrons zijn.
Als NS creatief sporengebruik kan realiseren, houdt je zelfs reserves over.
Aankomst is om .06/.36 (IC Roosendaal) en .22/.52 (IC Dordrecht) en vertrek is .08/.38 (IC Dordrecht) en .24/.54 (IC Roosendaal).
Sprinters vertrekken aan om .12/.27/.42/.57 en komen aan om .04/.19/.34/.49.
Als je drie perrons hebt, kun je alles mooi kwijt. en hé verrek, aldus Sporenplan moeten er VIJF perrons zijn.
Als NS creatief sporengebruik kan realiseren, houdt je zelfs reserves over.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Er zijn er zelfs 6, je kunt ook nog op spoor 20 keren. Normaal niet zo handig omdat je dan nogal veel overkruist maar als alles al keert past het mogelijk makkelijker.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 182 gasten