Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door regenmaker »

Hoe laat gaat de eerste rit dan?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

regenmaker schreef:Hoe laat gaat de eerste rit dan?
Dat is per lijn verschillend. Maar op de drukste lijnen kun je nu de treinen van 6:31 halen. Dat lukt straks op een aantal lijnen niet meer.
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Ederveen »

Hans schreef:
Zugführer schreef:
Ederveen schreef:Hadden ze eigenlijk dan niet beter lijn 24 via de Petrus Dondersstraat kunnen laten rijden en 324 alsnog straktrekken over de Geldropseweg? Of hopen ze nu dat met de inperking van lijn 12 naar Gijzenrooi de interesse voor die lijn verdwijnt en alsnog de bus-over-de-Heezerweg kunnen opheffen, zodat ze 'lijn 12' via de Petrus Dondersstraat kunnen laten rijden volgens het PvE?
Als ze graag lijn 12 over de Petrus Donderstraat hadden willen laten rijden ipv de Heezerweg en de 324 recht hadden getrokken hadden ze dat toch gewoon kunnen doen... dat is hoe het in het PvE staat. Dat de voorkeur toch naar deze variant uit ging komt puur omdat men toch de huidige routes van 10 en 12 wilde behouden, lijkt me....
De relatie Petrus Dondersstraat/Canisiuslaan <-> Geldrop Centrum EN Coevering moet je niet onderschatten. Daar wordt zeer geregeld gebruik van gemaakt! Daarnaast is de halte Jan van Eykgracht de drukste haltes van lijn 10 binnen Eindhoven.
Dat laatste dat klopt wel denk ik, er zijn inderdaad veel instappers daar, daarom leek het me in de eerste instantie ook vreemd om de bus over de Canisiuslaan op te heffen volgens het PvE. Zou het dan niet een optie zijn om halte DAF 2 op te schuiven naar de splitsing met de Canisiuslaan? Of Otto Veniusweg die kant opschuiven?
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Hans schreef:
regenmaker schreef:Hoe laat gaat de eerste rit dan?
Dat is per lijn verschillend. Maar op de drukste lijnen kun je nu de treinen van 6:31 halen. Dat lukt straks op een aantal lijnen niet meer.
Het is vreemd dat lijn oa 2,3,4,15,16 de eerste ritten gaan missen. Hiermee gaan dus de dalurenincheck verloren en kan dat de forens dus best wat meer gaan kosten. Daarnaast wil men dat men reist buiten de spits. Je wordt dus nu gedwongen om in de spits te reizen of te zoeken naar alternatief vervoer.
Ederveen schreef:Kan het dan niet een optie zijn om halte DAF 2 op te schuiven naar de splitsing met de Canisiuslaan? Of Otto Veniusweg die kant opschuiven?
Nee. Dat gaat niet passen.
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Ederveen »

huibf schreef:
Ederveen schreef:Kan het dan niet een optie zijn om halte DAF 2 op te schuiven naar de splitsing met de Canisiuslaan? Of Otto Veniusweg die kant opschuiven?
Nee. Dat gaat niet passen.
Richting Eindhoven zouden ze een busperron langs de busstrook kunnen aanleggen voor de stoplichten, richting Geldrop zouden ze dan inderdaad de geluidswal en het fietspad moeten aanpassen. Of zorgen dat de DAF een stuk van z'n terrein afgeeft, wat nog lastiger zal zijn denk ik.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

€€€€
🍉
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Raymond »

huibf schreef:
Hans schreef:
regenmaker schreef:Hoe laat gaat de eerste rit dan?
Dat is per lijn verschillend. Maar op de drukste lijnen kun je nu de treinen van 6:31 halen. Dat lukt straks op een aantal lijnen niet meer.
Het is vreemd dat lijn oa 2,3,4,15,16 de eerste ritten gaan missen. Hiermee gaan dus de dalurenincheck verloren en kan dat de forens dus best wat meer gaan kosten. Daarnaast wil men dat men reist buiten de spits. Je wordt dus nu gedwongen om in de spits te reizen of te zoeken naar alternatief vervoer.
Los van de prijs: het is niet zo dat die bussen leeg rondrijden. Dan had ik het kunnen begrijpen. De meeste bussen die rond die tijd aankomen op het station zitten toch wel redelijk zitplaatsvol. Vraag is echter hoe snel het teruggedraaid wordt: de reizigers die je in december verliest, komen niet snel weer terug.
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Ederveen »

Raymond schreef:
huibf schreef:
Hans schreef:
regenmaker schreef:Hoe laat gaat de eerste rit dan?
Dat is per lijn verschillend. Maar op de drukste lijnen kun je nu de treinen van 6:31 halen. Dat lukt straks op een aantal lijnen niet meer.
Het is vreemd dat lijn oa 2,3,4,15,16 de eerste ritten gaan missen. Hiermee gaan dus de dalurenincheck verloren en kan dat de forens dus best wat meer gaan kosten. Daarnaast wil men dat men reist buiten de spits. Je wordt dus nu gedwongen om in de spits te reizen of te zoeken naar alternatief vervoer.
Los van de prijs: het is niet zo dat die bussen leeg rondrijden. Dan had ik het kunnen begrijpen. De meeste bussen die rond die tijd aankomen op het station zitten toch wel redelijk zitplaatsvol.
Het is dan ook niet bevorderlijk voor het woon-werk verkeer, aangezien veel bedrijven in en rondom Eindhoven al om 7.00 uur starten.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Voor het woon-werkverkeer rondom Eindhoven is het niet zo van belang.
Neem maar van mij aan dat 90% van de reizigers uit die bussen die aankomen voor 6:30 uur de trein pakt!
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Hoe heet het type Electrische electrisch bus van Hermes?
Ik kan deze dan gelijk correct vermelden op de wiki.

En de bussen van Hermes die op de 300 serie gaat rijden.
Zeg maar de Volans van Arriva.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Suus »

De elektrische bussen zijn Citea SLFA Electric. De Volans-bussen Citea SLE.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Chrysa »

Wat is het verschil tussen SLE en LLE? Merken we daar als reiziger ook nog wat van?
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Mr-W »

Chrysa schreef:Wat is het verschil tussen SLE en LLE? Merken we daar als reiziger ook nog wat van?
Het zijn bussen van 13 meter, de stoelen zijn vergelijkbaar met de Rnet bussen in de Hoekse Waard.
Comfortabeler dus dan de arriva vdl bussen, maar minder dan de 13m iveco bussen uit Zeeland of IJsselmond.
Een Echte Heer
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 15 jul 2016, 19:36

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Een Echte Heer »

Ik heb inmiddels de nieuwe Evolans en Volans bussen gespot in Helmond/Stiphout tijdens een proefrit.

De nieuwe SLE (voor de Volans-verbindingen) ziet er strak uit. De bus is iets hoger in bouw, net als bijvoorbeeld de Volans-bussen van Volvo. Ze zien er ook een stuk comfortabeler uit dan de Ambassadors.

Kan niet wachten tot december *O*
Welcome to the world of public transportation, I will be your guide...
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Ik vind ze overdreven comfortabel voor de lijnen waarop ze worden ingezet. Totaal overbodige luxe op onze verbindingen.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Chrysa »

Ruilen voor wat Citea's van Arriva? (A)

Waarom vind je het erg dat ze 'te' comfortabel zijn? dat is toch juist goed?
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Extra luxe voor een echte HOV lange afstandsverbinding zoals bijvoorbeeld een lijn Alkmaar-Leeuwarden of op een touringcar dat snap ik, maar voor op een normale streeklijn, nee! Ik wil eea nader uitleggen zodra dat kan (na de big bang van het materieel op 11 december).
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Wellicht voor de 172,149,121 en 20. Maar voor de rest incluis HOV stad overbodig luxe.
Waarom zou een lijn 1 naar Barrier meer hoogwaardig moten zijn dan 2 en 4 om als voorbeeld te noemen.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Ik heb werkelijk geen idee, zeker niet gezien de lijnen 2 en 4 niet onderdoen voor de 1 (integendeel, op sommige momenten zelfs). Provincie.......
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Vers van de Pers:
http://www.reizigersoverlegbrabant.nl/s ... rabant.pdf

overigens meer adviezen over oa de prijzen voor 2017: http://www.reizigersoverlegbrabant.nl/alle-adviezen
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

huibf schreef:overigens meer adviezen over oa de prijzen voor 2017: http://www.reizigersoverlegbrabant.nl/alle-adviezen
CT-kaartje is éénmalig te gebruiken chipkaartje?
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Klopt
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

Zou eens tijd worden.
🍉
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door OmniLezer »

Een Echte Heer schreef:Ik heb inmiddels de nieuwe Evolans en Volans bussen gespot in Helmond/Stiphout tijdens een proefrit.

De nieuwe SLE (voor de Volans-verbindingen) ziet er strak uit. De bus is iets hoger in bouw, net als bijvoorbeeld de Volans-bussen van Volvo. Ze zien er ook een stuk comfortabeler uit dan de Ambassadors.

Kan niet wachten tot december *O*
Deze dingen hebben zo'n DAF motor. Die dingen klinken als zeemonsters. Vooral als ze met ZF'jes worden besteld.
https://www.youtube.com/watch?v=V7jyZ4dVI08 ZF.
https://www.youtube.com/watch?v=XtvPhTgs76I Voith.

Het zijn mooie bussen, maar ik hoop dat ze hieraan wel wat hebben gedaan.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door flipje »

OmniLezer schreef: Deze dingen hebben zo'n DAF motor.
VDL levert (sinds de introductie van euro 6) de Citea's alleen nog maar met Cummins of FPT (FIAT) motoren. In het geval van deze SLE, zit er een FPT motor in (de Citea's XLE in IJsselmond hebben deze motoren ook).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten