Concessie Twente
Re: Concessie Twente
Die hebben gewoon auto's en busjes hoor
Re: Concessie Twente
1. Bij de actie afgelopen woensdag was ook Arriva aanwezig.
2. de controleurs hebben de beschikking over 2 auto's en 1 busje. Meestal staat 1 van deze voertuigen in Hengelo wanneer ze controleren op de trein.
De controleurs in Midden Overijssel hebben de beschikking over 1 busje. Op de Veluwe weet ik het zo niet.
Controles zijn bij Syntus vooral gericht op de trein omdat zwart reizen in de bus bijna niet meer kan. Zwart reizen met de bus kan alleen nog als je instapt wanneer er geen chauffeur in zit of het geluk hebt dat je net achterin kunt instappen bij drukte.
"Grijs" reizen kan wel in de bus, dat is reizen met een verkeerd reisproduct of langer blijft zitten dan dat je betaald hebt (bij een ritkaartje)
2. de controleurs hebben de beschikking over 2 auto's en 1 busje. Meestal staat 1 van deze voertuigen in Hengelo wanneer ze controleren op de trein.
De controleurs in Midden Overijssel hebben de beschikking over 1 busje. Op de Veluwe weet ik het zo niet.
Controles zijn bij Syntus vooral gericht op de trein omdat zwart reizen in de bus bijna niet meer kan. Zwart reizen met de bus kan alleen nog als je instapt wanneer er geen chauffeur in zit of het geluk hebt dat je net achterin kunt instappen bij drukte.
"Grijs" reizen kan wel in de bus, dat is reizen met een verkeerd reisproduct of langer blijft zitten dan dat je betaald hebt (bij een ritkaartje)
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Twente
Zover ik weet haddenn ze er altijd 2... in Midden-Overijssel
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Twente
In ovinn staat de nieuwe dienstregeling
Zie dat er in Borne een nieuwe lijn komt: Lijn 30
Ook komt lijn 802 weer terug.
Dat is wat ik nu even snel zie.
Zie dat er in Borne een nieuwe lijn komt: Lijn 30
Ook komt lijn 802 weer terug.
Dat is wat ik nu even snel zie.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Twente
Lijn 6 wordt 506, maar lijn 25 behoudt gek genoeg zijn lijnnummer.
Wat bedoel je met 802 komt terug? Hij is toch nooit weggeweest?
Wat bedoel je met 802 komt terug? Hij is toch nooit weggeweest?
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Twente
Ik heb ook al 525 gezien voor de 25. De 802 is inderdaad nooit weggeweest, maar rijdt alleen op Duitse feestdagen vanwege de extreme drukte in de stad.
Re: Concessie Twente
Zo, de KV1-dienstregeling staat online. Voor wat betreft lijn 802: deze rijdt op 6 januari, 14 april, 1 mei, 25 mei, 15 augustus en 3 oktober.
Verdere bijzonderheden die mij zo snel opvallen:
Lijn 5 Hogeland vervalt geheel, rijdt alleen nog tussen Centraal Station en 't Zwering.
Lijn 6 Boekelo wordt vervangen door buurtbus 506, lijn 6 rijdt alleen nog tussen Centraal Station en Stokhorst.
Buurtbus 506 rijdt tussen Centraal Station en RK Kerk in Boekelo. De halte Ganzebosweg vervalt. Rijdt elk uur tussen 6.44u en 18.44u (.44 uit Boekelo, .22 uit Enschede). Op zaterdag alleen tussen 10.44u en 16.44u.
Lijn 14 in Hengelo vervalt geheel.
Lijn 25 in Almelo vervalt geheel. De enige vervanging lijkt tot nu toe een rit van scholierenlijn 681 te zijn die een rondje door de wijk maakt met aankomst op het station tegen 8.30u. In de andere richting en de rest van de dag geen bussen, mag toch aannemen dat dat een fout is.
Lijn 50 (straks lijn 30) wordt ingekort van Borne station tot de halte Hesselerbeek, en gaat vervolgens dezelfde weg weer terug. Een overstap op lijn 51 is er alleen bij het station.
Lijn 60 in Oldenzaal rijdt op zaterdag niet meer. Overstaptijd ri. Enschede wordt nu 28 minuten, ri. De Thij 22 minuten.
Verdere bijzonderheden die mij zo snel opvallen:
Lijn 5 Hogeland vervalt geheel, rijdt alleen nog tussen Centraal Station en 't Zwering.
Lijn 6 Boekelo wordt vervangen door buurtbus 506, lijn 6 rijdt alleen nog tussen Centraal Station en Stokhorst.
Buurtbus 506 rijdt tussen Centraal Station en RK Kerk in Boekelo. De halte Ganzebosweg vervalt. Rijdt elk uur tussen 6.44u en 18.44u (.44 uit Boekelo, .22 uit Enschede). Op zaterdag alleen tussen 10.44u en 16.44u.
Lijn 14 in Hengelo vervalt geheel.
Lijn 25 in Almelo vervalt geheel. De enige vervanging lijkt tot nu toe een rit van scholierenlijn 681 te zijn die een rondje door de wijk maakt met aankomst op het station tegen 8.30u. In de andere richting en de rest van de dag geen bussen, mag toch aannemen dat dat een fout is.
Lijn 50 (straks lijn 30) wordt ingekort van Borne station tot de halte Hesselerbeek, en gaat vervolgens dezelfde weg weer terug. Een overstap op lijn 51 is er alleen bij het station.
Lijn 60 in Oldenzaal rijdt op zaterdag niet meer. Overstaptijd ri. Enschede wordt nu 28 minuten, ri. De Thij 22 minuten.
Laatst gewijzigd door dennistd op vr 21 okt 2016, 01:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Twente
Het enige opvallende is dat lijn 25 geen vervanging lijkt te krijgen (terwijl de bewoners een halfuursdienst met een buurtbus beloofd is). Ik kan me echter voorstellen dat dit een foutje is en deze gewoon nog toegevoegd moet worden. En lijn 60 in Oldenzaal, al had ik die ergens ook wel verwacht: sinds lijn 62 later uit Enschede vertrekt is in de richting De Thij geen aansluiting meer. Daar was met flink te laat vertrekken (±5-6 minuten) wel wat aan te doen, maar dan was het weer aardig doorrijden om de aansluiting richting Enschede te bieden.
Wat lijn 30 betreft snap ik niet dat ie dezelfde weg weer terug gaat. Laat hem dan doorrijden tot de Ikea, daar keren en vervolgens via de Grotestraat/Europastraat weer naar het station rijden. Mocht er nog tijd voor zijn dan kan ie zelfs via het centrum rijden, het wordt immers toch een kleiner busje. Dat geldt trouwens ook vanaf het station: naar het Witte Huis kun je ook via de Stationsstraat/Grotestraat rijden. Op een kaartje: https://drive.google.com/open?id=1fqxpD ... sp=sharing
Wat lijn 30 betreft snap ik niet dat ie dezelfde weg weer terug gaat. Laat hem dan doorrijden tot de Ikea, daar keren en vervolgens via de Grotestraat/Europastraat weer naar het station rijden. Mocht er nog tijd voor zijn dan kan ie zelfs via het centrum rijden, het wordt immers toch een kleiner busje. Dat geldt trouwens ook vanaf het station: naar het Witte Huis kun je ook via de Stationsstraat/Grotestraat rijden. Op een kaartje: https://drive.google.com/open?id=1fqxpD ... sp=sharing
Re: Concessie Twente
Yup, een inkrimping in DRU's van zo'n 5%.Ardan schreef:Dat klinkt als een flinke slachtpartij!
Het enige positieve dat te melden valt in Twente is dat de trein op zondag een halfuursdienst gaat rijden ipv een uursdienst...
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Twente
Dat vind ik dan weer een groot voordeel: uursdiensten met de trein zijn verschrikkelijk.
Ik heb geen onderschrift
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Waar kan je de nieuwe dienstregeling vinden? Of heeft iemand een directe link, beter gezegd. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Twente
Waarbij het voordeel alleen geldt voor Hengelo-Zutphen. Oldenzaal-Hengelo gaat er juist zwaar op achteruit: daar is nu nog de hele dag een halfuursdienst, maar dit wordt tot 15u een uursdienst -o-marvinkok schreef:Yup, een inkrimping in DRU's van zo'n 5%.Ardan schreef:Dat klinkt als een flinke slachtpartij!
Het enige positieve dat te melden valt in Twente is dat de trein op zondag een halfuursdienst gaat rijden ipv een uursdienst...
Re: Concessie Twente
Als je aangemeld bent voor de open data van 9292: https://reisinformatiegroep.nl/ndovloke ... aFile/5344regenmaker schreef:Waar kan je de nieuwe dienstregeling vinden? Of heeft iemand een directe link, beter gezegd. :)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Hoe open je die TMI bestanden?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: RE: Re: Concessie Twente
Huh? Dus ze hebben gewoon de frequenties omgedraaid? Gekkigheid!dennistd schreef:Waarbij het voordeel alleen geldt voor Hengelo-Zutphen. Oldenzaal-Hengelo gaat er juist zwaar op achteruit: daar is nu nog de hele dag een halfuursdienst, maar dit wordt tot 15u een uursdienst -o-marvinkok schreef:Yup, een inkrimping in DRU's van zo'n 5%.Ardan schreef:Dat klinkt als een flinke slachtpartij!
Het enige positieve dat te melden valt in Twente is dat de trein op zondag een halfuursdienst gaat rijden ipv een uursdienst...
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Twente
Met kladblokregenmaker schreef:Hoe open je die TMI bestanden?
Dan zijn ze weliswaar leesbaar, maar veel heb je er nog niet aan. Ik heb zelf een tooltje gebouwd om er wat nuttigs (overzicht ritten per lijn per dag, een haltevertrekstaat, een overzicht van een rit) uit te krijgen, dus je weet wat je te doen staat...
Nou ja, gezien de hoeveelheid studenten is een halfuursdienst vanaf het tweede deel van de middag niet geheel overbodig. Daarnaast is de boel ook symmetrisch gemaakt, waardoor het halve uur stilstand in Zutphen verdwijnt. De keerzijde is dan dat er ook geen tijd meer is om een extra slag Hengelo-Oldenzaal te rijden tussendoor.sirvinniei schreef:Huh? Dus ze hebben gewoon de frequenties omgedraaid? Gekkigheid!dennistd schreef:Waarbij het voordeel alleen geldt voor Hengelo-Zutphen. Oldenzaal-Hengelo gaat er juist zwaar op achteruit: daar is nu nog de hele dag een halfuursdienst, maar dit wordt tot 15u een uursdienst -o-marvinkok schreef:Yup, een inkrimping in DRU's van zo'n 5%.Ardan schreef:Dat klinkt als een flinke slachtpartij!
Het enige positieve dat te melden valt in Twente is dat de trein op zondag een halfuursdienst gaat rijden ipv een uursdienst...
Volgend jaar wordt dit deels hersteld met de RB vanuit Duitsland naar Hengelo, maar dan heb je altijd nog maar een 15/45-interval waarbij ze beide op dezelfde IC aansluiten.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Dan moet ik me eerst maar even verdiepen in de structuur van de files om er bruikbare info uit te halen, dankje. :)dennistd schreef: Met kladblok
Dan zijn ze weliswaar leesbaar, maar veel heb je er nog niet aan. Ik heb zelf een tooltje gebouwd om er wat nuttigs (overzicht ritten per lijn per dag, een haltevertrekstaat, een overzicht van een rit) uit te krijgen, dus je weet wat je te doen staat...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Twente
Een omloop van 52 is toch veel makkelijker in een halfuursdienst te leggen dan een omloop van 38 minuten? En de vertrektijden zijn toch hetzelfde als doordeweeks? Dan krijg je juist een lange kering in Hengelo. Dan heb je een trein in Hengelo stilstaan in plaats van dat ie in 20 minuten heen en terug rijdt naar Oldenzaal. Ik zie het voordeel nietdennistd schreef:Nou ja, gezien de hoeveelheid studenten is een halfuursdienst vanaf het tweede deel van de middag niet geheel overbodig. Daarnaast is de boel ook symmetrisch gemaakt, waardoor het halve uur stilstand in Zutphen verdwijnt. De keerzijde is dan dat er ook geen tijd meer is om een extra slag Hengelo-Oldenzaal te rijden tussendoor.sirvinniei schreef:Huh? Dus ze hebben gewoon de frequenties omgedraaid? Gekkigheid!dennistd schreef:Waarbij het voordeel alleen geldt voor Hengelo-Zutphen. Oldenzaal-Hengelo gaat er juist zwaar op achteruit: daar is nu nog de hele dag een halfuursdienst, maar dit wordt tot 15u een uursdienst -o-marvinkok schreef:Yup, een inkrimping in DRU's van zo'n 5%.Ardan schreef:Dat klinkt als een flinke slachtpartij!
Het enige positieve dat te melden valt in Twente is dat de trein op zondag een halfuursdienst gaat rijden ipv een uursdienst...
Volgend jaar wordt dit deels hersteld met de RB vanuit Duitsland naar Hengelo, maar dan heb je altijd nog maar een 15/45-interval waarbij ze beide op dezelfde IC aansluiten.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Twente
"Vroeger" keerde de stoptrein uit Winterswijk op de stoptrein naar Zutphen als beiden een uursdienst reden. Vandaar de halfuur overstand in Zutphen, doordat Arriva die trein rijdt.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie Twente
Nu rijdt een trein om 10.36 vanuit Zutphen. Die is om 11.28u in Oldenzaal. Vertrek aldaar om 11.33u naar Hengelo, aankomst om 11.42u. Om 11.48 wordt weer vertrokken naar Oldenzaal (a 11.58u), en het vertrek naar Zutphen is om 12.03u (met aankomst om 12.53u). De trein vertrekt dan pas weer om 13.36u.sirvinniei schreef:Een omloop van 52 is toch veel makkelijker in een halfuursdienst te leggen dan een omloop van 38 minuten? En de vertrektijden zijn toch hetzelfde als doordeweeks? Dan krijg je juist een lange kering in Hengelo. Dan heb je een trein in Hengelo stilstaan in plaats van dat ie in 20 minuten heen en terug rijdt naar Oldenzaal. Ik zie het voordeel nietdennistd schreef:Nou ja, gezien de hoeveelheid studenten is een halfuursdienst vanaf het tweede deel van de middag niet geheel overbodig. Daarnaast is de boel ook symmetrisch gemaakt, waardoor het halve uur stilstand in Zutphen verdwijnt. De keerzijde is dan dat er ook geen tijd meer is om een extra slag Hengelo-Oldenzaal te rijden tussendoor.sirvinniei schreef:Huh? Dus ze hebben gewoon de frequenties omgedraaid? Gekkigheid!dennistd schreef:Waarbij het voordeel alleen geldt voor Hengelo-Zutphen. Oldenzaal-Hengelo gaat er juist zwaar op achteruit: daar is nu nog de hele dag een halfuursdienst, maar dit wordt tot 15u een uursdienst -o-marvinkok schreef:Yup, een inkrimping in DRU's van zo'n 5%.Ardan schreef:Dat klinkt als een flinke slachtpartij!
Het enige positieve dat te melden valt in Twente is dat de trein op zondag een halfuursdienst gaat rijden ipv een uursdienst...
Volgend jaar wordt dit deels hersteld met de RB vanuit Duitsland naar Hengelo, maar dan heb je altijd nog maar een 15/45-interval waarbij ze beide op dezelfde IC aansluiten.
De omloop is dan dus 3 uur, waarbij je drie treinstellen en ook drie machinisten nodig hebt. Door het eerste deel van de lijn op de hele lijn een uursdienst te bieden wordt de omloop twee uur. Er wordt vanuit Oldenzaal dan om 11.33u al doorgereden naar Zutphen (a. 12.23u) in plaats van een korte slag naar Hengelo. De trein kan dan om 12.36u al terug, ipv om 13.36u. Dat bespaart een treinstel en aannemelijk ook een machinist (tot de pauzes althans).
Re: Concessie Twente
Bij het ndovloket van OpenGeo hoe je niet aan te meldendennistd schreef:Als je aangemeld bent voor de open data van 9292: https://reisinformatiegroep.nl/ndovloke ... aFile/5344regenmaker schreef:Waar kan je de nieuwe dienstregeling vinden? Of heeft iemand een directe link, beter gezegd. :)
http://data.ndovloket.nl/syntus/
Re: Concessie Twente
Ah, staat het daar tegenwoordig. Ik vond het al vreemd dat http://data.openov.nl/kv1/syntus/ niet meer bijgewerkt werd.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Ik kan nu alle tijden netjes sorteren per halte, alleen hoe werken die dagcodes? Ik heb namelijk 5 dezelfde tijden voor een lijn die de hele week rijdt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Laat maar, ik kan nu alles per dag generen. Dus als iemand de vertrekstaten van een specifieke Syntus buslijn op een halte wil weten, stuur maar een PM.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten