Ddrs on tour #36: Qbuzz Ridderkerk

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ddrs on tour #36: Qbuzz Ridderkerk

Bericht door Daniel »

Gisteren ben ik, na de direct omliggende plaatsen wel zo'n beetje allemaal al eens gehad te hebben, maar eens richting een wat verder weg gelegen concessiegebied gereden. Nouja verder, Ridderkerk is nog een stuk dichterbij als het oosten van het DAV-gebied :P
Vanaf de brug over de Oude Maas tussen Dordrecht en Zwijndrecht nam ik de dijk langs diezelfde rivier om uiteindelijk langs Hendrik-Ido-Ambacht in Ridderkerk te belanden, een dijk die jarenlang de route van lijn 142 vormde. Al in 2003 werd die lijn omgelegd via VINEX-wijk De Volgerlanden, waarna er nog tot het einde van de vorige concessie DAV een taxibusje (lijn 642) dit traject aflegde. Sinds 2,5 jaar is de Veersedijk nu busloos en dat was wel te zien ook: nog vier grotendeels verzakte haltes waren er aanwezig, de er naartoe leidende trappen waren inmiddels compleet overwoekerd. Opvallender was nog wel dat bij allevier de haltes nog abri's stonden waar zelfs de ruiten nog in zaten. Al stonden sommige exemplaren zodanig scheef dat ze elk moment van de dijk af lijken te kunnen vallen :mrgreen:

Maargoed, het ging naar Ridderkerk wat ik in de wijk Drievliet binnenkwam. Aldaar was de eerste bus die ik trof een Arriva-dienst op lijn 141 naar Dordrecht...
Afbeelding

Vervolgens verder de wijk in gegaan waar ik de Qbuzz 1007 als lijn 146 trof op de Visvliet...
Afbeelding

Stemmers op de Partij voor de Dieren kunnen de volgende omschrijving beter niet lezen: op de Koolmees kruisen de lijnen 143 en 145 en lijn 146 in z'n beide richtingen elkaar. Als eerste kwam de 1020/145 langs over de Koolmees...
Afbeelding

En enige tijd later passeerde een wat kleurrijker exemplaar, de 1090 op 143, in de andere richting...
Afbeelding

Vervolgens ging het om het door een braderie gestremde centrum heen richting de Koninginneweg waar de 1022/145 passeerde achtervolgt door een soortgenoot...
Afbeelding

Even verderop passeert de 1065/143 door de Jhr. De Savornin Lohmanstraat...
Afbeelding

De 1077/145 op de Populierenlaan...
Afbeelding

Verder ging het richting Slikkerveer, waarbij ik onderweg weer de 1007 tegen kwam in 't groen...
Afbeelding

Lijn 141 trof ik aan in de Juliana van Stolbergstraat...
Afbeelding

En over de groene Randweg kwam de 1024/144 Slikkerveer binnen...
Afbeelding

Het was ondertussen ook weer tijd geworden voor een Arriva-dienst op de 141. Dit keer was het de beurt aan de 6237 op de Johann Sebastian Bachstraat...
Afbeelding

En als laatste foto uit Slikkerveer de 1022/144 op de Benedenrijweg...
Afbeelding

Via Ridderkerk begon ik vervolgens weer aan de terugweg, waarop ik nog de 1056/145 trof op de omleidingsroute om het centrum heen...
Afbeelding

Dit keer ging het via Rijsoord ri. Hendrik-Ido-Ambacht, waarbij ik nog een erg fraai plekje langs de route van lijn 92 tegen kwam. Een lijn die toch vooral door stedelijk gebied komt, wat het hier allesbehalve was...
Afbeelding

En tot slot de 6244/92 op de brug tussen Dordrecht en Zwijndrecht...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Ddrs on tour #36: Qbuzz Ridderkerk

Bericht door |Pim| »

Mooi verslag met mooie foto's.
Ook mooi met het weer en de natuur erbij.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Ddrs on tour #36: Qbuzz Ridderkerk

Bericht door BR628 »

Pimz0r schreef:de natuur erbij.
Daar kunnen een hoop bus-"fotografen" nog wat van leren. Buffer tot buffer bagger van bussen zijn er al genoeg, we weten allemaal hoe een bus eruit ziet. Juist in de omgeving kan zoiets tot leven komen.

Mooie platen Daniel!
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Ddrs on tour #36: Qbuzz Ridderkerk

Bericht door htm_tram »

Leuke foto's :pos:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Ddrs on tour #36: Qbuzz Ridderkerk

Bericht door Justin »

Het weer zat zo te zien erg mee! Juist fraai al die achtergrondkleuren!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten