Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ik kwam vanmiddag een nieuwe Citea SLFA van Hermes tegen op een oplegger. De vrachtwagen reed op de A2 naar Maastricht. Weet iemand meer?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Volgens mij gaat bus 310 uitbreiden (in 2017).
Dan zijn er ook plannen om hoogwaardiger materieel in te zetten en lijn 111 gaat niet meer rijden in de weekenden.
http://internetbode.nl/steenbergen/busl ... dag-299577
Wacht even. Ik lees terug in een andere forum en daar staat het al. Hier is de link voor de gene die het niet weten.
viewtopic.php?t=12676
Dan zijn er ook plannen om hoogwaardiger materieel in te zetten en lijn 111 gaat niet meer rijden in de weekenden.
http://internetbode.nl/steenbergen/busl ... dag-299577
Wacht even. Ik lees terug in een andere forum en daar staat het al. Hier is de link voor de gene die het niet weten.
viewtopic.php?t=12676
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Volgens mij wil deze politicus vooral de bus uit zijn straat hebben?Toch heeft Veraart een aantal vragen over deze ontwikkelingen. Zo wil het burgerraadslid weten wat de huidige gemiddelde en de maximale bezetting van buslijn 111 is op maandag tot en met vrijdag per rit. Ook vraagt Veraart aan het college om expliciet na te gaan wat de mogelijkheden zijn om voor bus 111 wat minder omvangrijke bussen in te zetten. “Hierdoor zou de verkeersdrukte op de Burgemeester Van Loonstraat verder kunnen afnemen.”
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Wauw, nu je het zegt....
Dan kan hij toch een verzoek of klacht indienen bij Arriva zodat de bussen uit zijn straat verdwijnen. Dan kan Arriva toch alleen bus 214 en 614 laten rijden in plaats van lijn 111 in het weekend weg te werken.
Dan kan hij toch een verzoek of klacht indienen bij Arriva zodat de bussen uit zijn straat verdwijnen. Dan kan Arriva toch alleen bus 214 en 614 laten rijden in plaats van lijn 111 in het weekend weg te werken.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Laatst werd me uitgelegd dat als er een streekbus op een stadslijn rijdt, dit gewoon gepland kan zijn. Echter telt lijn 6 in Tilburg doordeweeks 5 gesloten omlopen, dus als daar een streekbus op komt is dat een afwijking? Had toevallig vandaag zowel heen als terug de 8922 op deze lijn. Verder zag ik nog Ambassador 8229 op Volans-lijn 300, en zowel 's morgens als 's middags streek Citea 8901 op lijn 1. Ook reed er op lijn 801 een paarse TCR Integro. Toen deze rond 18.15 op station Tilburg aankwam, stonden de gangpaden van voor tot achter helemaal vol. Lijkt me niet echt wenselijk met zo'n lijn.
Tot slot, wanneer wordt het nieuwe busstation bij Spoorzone in gebruik genomen? Het huidige busstation puilt echt compleet uit, er wordt echt bijna continu iemand tot moes gereden (telkens niet de schuld van de chauffeur overigens).
Tot slot, wanneer wordt het nieuwe busstation bij Spoorzone in gebruik genomen? Het huidige busstation puilt echt compleet uit, er wordt echt bijna continu iemand tot moes gereden (telkens niet de schuld van de chauffeur overigens).
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Overdrijven is ook een vak. Ik zie nauwelijks berichten in BNde Stem over dodelijke ongelukken. Laat staan een aanrijding.Jurre schreef:Tot slot, wanneer wordt het nieuwe busstation bij Spoorzone in gebruik genomen? Het huidige busstation puilt echt compleet uit, er wordt echt bijna continu iemand tot moes gereden (telkens niet de schuld van de chauffeur overigens).
Kom eens kijken in Eindhoven om 8.00 tot 8.30 of om 17.00 uur.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
De 8901 is een speciaal aangepaste bus voor een chauffeur. Als die betreffende chauffeur dan op de stadsdienst moet rijden komt die bus op de stadsdienst terecht.Jurre schreef:zowel 's morgens als 's middags streek Citea 8901 op lijn 1.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Het busstation in de Spoorzone zal pas vanaf december volgend jaar in gebruik worden genomen.
🍉
-
- Berichten: 573
- Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ja, het busstation bij het station is krap, maar toch lukt hij mij steeds om uit het vak met de Volans Volvo uit het vak te rijden Als er een bus tegenover mij staat. Het past dus allemaal net wel.
Beter een bus dan geen bus toch?
Volgens mij ga je er niet op achteruit als een streekbus in de stad rijdt.
Beter een bus dan geen bus toch?
Volgens mij ga je er niet op achteruit als een streekbus in de stad rijdt.
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Wat is er dan aangepast?Michael schreef:De 8901 is een speciaal aangepaste bus voor een chauffeur. Als die betreffende chauffeur dan op de stadsdienst moet rijden komt die bus op de stadsdienst terecht.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Michael, eerder in dit topic schreef:De 8901 is een mutatiebus (heeft zowel rechts als links een gas- en rempedaal zitten) voor een chauffeur die op de stadsdienst van Tilburg rijdt. Is dus planmatig en geen afwijking.Jurre schreef:Het gaat om de bus, een stads Citea i.p.v. een streekvariant. Ik denk dat de 8901 er wat mee te maken heeft, deze streek Citea zag ik de hele middag op de stadsdienst van Tilburg.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Sorry, ik schreef 8901 maar dat moest 8903 zijn. En over busstation Tilburg: het is continu dat reizigers voor welke bus dan ook langs schieten, het is wachten totdat het een keer fout gaat.
-
- Berichten: 573
- Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Stuur de klacht naar de gemeente Tilburg, zij zijn tenslotte verantwoordelijk voor het busstation.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Pfff, dat busstation is opgeleverd in december 1983, in al die jaren zijn er geen doden gevallen. :') Hoe groot is de kans nu dat het in de komende anderhalf jaar ineens tien keer fout gaat?
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ik vind het in Tilburg nog best mee vallen met de veiligheid. Ik vermoed dat er onveiliger busstations in Nederland zijn zoals het busstation in Eindhoven. Ook Den Bosch en Nijmegen vind ik onveiliger dan het busstation in Tilburg.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Het oude busstation in Breda was ook een ramp, al was het maar omdat het dak af en toe naar beneden kwam zetten. :')
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Over het huidige busstation valt weinig te klagen hartstikke veilig aangezien de kans op een mentaal in orde zijnde persoon op de paden waar de bus rijdt loopt nul komma nul is. Wel is de capaciteit van het busstation enigszins beperkt, maar ach, ik vind het wel een fijn ontwerp, net als dat IJsei bij Asd.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Zo fijn is dat ontwerp niet, ik moest anderhalf jaar lang van lijn 6 naar lijn 122, dan is dat toch best een eind lopen. Verder is het allemaal wel netjes ja, maar ik had toch liever iets gezien waarbij de bussen iets dichter op elkaar stonden.
Een voorbeeld: Lijn 6/12 naar de Haagse Beemden halteren op perron A. Niemand zal op CS uitstappen en teruggaan naar waar die vandaan komt, dus kan je 6/12 naar Nieuw Wolfslaar verplaatsen naar halte L. Als je dit met een paar andere lijnen doet kan je sowieso lijn 122 en 145 naar het midden toe halen, en als je het goed doet de Brabantliners en lijn 123 ook. Scheelt weer lopen.
Sowieso kunnen lijn 122 en 145 wel op dezelfde halte, dan heb je weer een bufferplek.
Een voorbeeld: Lijn 6/12 naar de Haagse Beemden halteren op perron A. Niemand zal op CS uitstappen en teruggaan naar waar die vandaan komt, dus kan je 6/12 naar Nieuw Wolfslaar verplaatsen naar halte L. Als je dit met een paar andere lijnen doet kan je sowieso lijn 122 en 145 naar het midden toe halen, en als je het goed doet de Brabantliners en lijn 123 ook. Scheelt weer lopen.
Sowieso kunnen lijn 122 en 145 wel op dezelfde halte, dan heb je weer een bufferplek.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Voor de volgende ontwerper voor een groot busstation ergens in Nederland dus de kans om te experimenteren met vormen zodat het concept kan worden toegepast in een compactere vorm, zonder concessies te doen aan de veiligheid.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ik vind de huidige indeling anders prima. Alle stadsbussen aan de ene zijde en de streekbussen aan de andere zijde. Vind ik veel handiger dan alles door elkaar. Als je een stadsbus moet hebben kan je gewoon naar het ene deel en als je een streekbus moet hebben naar het andere deel. Scheelt heel wat zoeken.Chrysa schreef:Zo fijn is dat ontwerp niet, ik moest anderhalf jaar lang van lijn 6 naar lijn 122, dan is dat toch best een eind lopen. Verder is het allemaal wel netjes ja, maar ik had toch liever iets gezien waarbij de bussen iets dichter op elkaar stonden.
Een voorbeeld: Lijn 6/12 naar de Haagse Beemden halteren op perron A. Niemand zal op CS uitstappen en teruggaan naar waar die vandaan komt, dus kan je 6/12 naar Nieuw Wolfslaar verplaatsen naar halte L. Als je dit met een paar andere lijnen doet kan je sowieso lijn 122 en 145 naar het midden toe halen, en als je het goed doet de Brabantliners en lijn 123 ook. Scheelt weer lopen.
Sowieso kunnen lijn 122 en 145 wel op dezelfde halte, dan heb je weer een bufferplek.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
De huidige indeling is ook niet logisch, stadsbussen en streekbussen zijn gebundeld, en Volans vertrekt vanaf het midden, maar daar houdt het ook wel op met de logica, ik zie altijd mensen zoeken. Ik zal eens kijken of ik het iets duidelijker uit kan werken.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Stadsbussen en streekbussen zijn gebundeld? Bedoel je hiermee dat alle stadsbussen aan de ene kant van het perron en alle streekbussen aan de andere kant vertrekken, want dat is op dit moment niet het geval.Chrysa schreef:De huidige indeling is ook niet logisch, stadsbussen en streekbussen zijn gebundeld, en Volans vertrekt vanaf het midden, maar daar houdt het ook wel op met de logica, ik zie altijd mensen zoeken. Ik zal eens kijken of ik het iets duidelijker uit kan werken.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Stadsbussen staan aan de oostkant, streekbussen aan de westkant. Alleen lijn 11 staat bij de streekbussen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Lijn 11 is inderdaad een uitzondering omdat die door de streekdienst gereden wordt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Kortom, het is al niet meer logisch. Als je het voor de reiziger eenvoudig wil maken moet je richtingen bundelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten