Dilemma

Hier kun je Blogs plaatsen over je reiservaringen of je ervaringen als personeelslid bij een OV-bedrijf. Reisverslagen met meerdere foto's kun je beter in OV in Beeld plaatsen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Dilemma

Bericht door Aking »

Als ik nou onder dit regime alvast aangifte doe van bedreiging kan ik mijn executie dus mogelijk voorkomen? (A)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dilemma

Bericht door Hainje »

Nee natuurlijk niet. De wetten van dit regime zijn natuurlijk niet van toepassing gedurende mijn bewind, dat lijkt mij evident.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Dilemma

Bericht door Aking »

Maar je dreigt nu met executies, hetgeen strafbaar is volgens de wetten van dit regime. Dus als ze je daar nou flink lang voor opsluiten kun je geen staatsgreep plegen en mij dus niet (laten) executeren *O*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dilemma

Bericht door Hainje »

Mwa, met een paar berichtjes op een of ander nerdforum krijg je mij niet zo snel veroordeeld. :6
🍉
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Dilemma

Bericht door Durashift »

WALUIGI96 schreef:Of een voorlichtingsvideo van 3 uur op alle nationale televisiezenders waarin wordt uitgelegd hoe je met de trein moet reizen. Wat wel en niet mag, hoe de vervoersbewijzen werken, etc. :P
LOL :P

+ een pushbericht naar alle mobiele devices met een linkje naar de online video ervan.
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Dilemma

Bericht door VIRM »

JeffreyMeijer schreef:Mooi verhelderend verhaal. Blij dat je mens bent en blijft. Over de 1e klas. Al zou Mikos schrijven. Hij staat volledig in zijn recht. Ik denk niet dat je zulk gedrag moet belonen. Al zou ik als HC in een drukke trein altijd de 1e klas opengooien als iedere 1e klasser al een zitplaats heeft.
En wat gebeurt er als er later op het traject mensen instappen die een eersteklas kaartje hebben? Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt dat bij een volle trein de eerste klas wordt vrijgegeven, wel een paar keer dat de HC mij als gehandicapte reiziger doorverwees naar de eerste klas. :)
Ik heb steeds meer de indruk dat in Nederland mensen op straat (en in het OV) redeneren: als er niet wordt gecontroleerd, dan hoeven wij ons ook niet aan de regels te houden.
Beul van de blindegeleidelijn
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Dilemma

Bericht door Jef400 »

Dat is een goede vraag. Eigenlijk zouden die mensen die een tweede klas kaartje hebben plaats moeten maken. Je zou daarvoor een melding kunnen maken van 'dames en heren, u mag in de eerste klas zitten. Maar als er iemand met een eersteklas vervoersbewijs komt dan heeft hij voorrang op uw zitplaats'. Dat kan dan aan de hand van het uitlezen van de kaart bewezen worden.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Alargule

Re: Dilemma

Bericht door Alargule »

Durashift schreef:NS moet gewoon eens een mediacampagne starten met 'u betaald voor uw reis, niet voor het controle_rondje'..
Dan gaat het wel tussen de oren van de reizigers zitten..

:)
FTFY
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Dilemma

Bericht door Durashift »

:?: :?: :?: :?: :?:
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Dilemma

Bericht door dylanwild94 »

Hoort ook in het mierenneukers topic.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dilemma

Bericht door Mr-W »

VIRM schreef:Altijd weer interessant om te lezen Mikos! :)

Maak jij ook afwegingen bij het al dan niet schrijven bij onterecht zitten in de eerste klas? Ik zie dat dit een steeds terugkerend onderwerp is op het NS Serviceforum en heb het zelf ook nog eens meegemaakt in de trein (dat een klein groepje slechts een vriendelijke waarschuwing kreeg).
Die topic's zijn over het algemeen niet erg prettig om te lezen, vaak redelijk wat Law en Order retoriek van steeds dezelfde personen, waarbij iemand met een andere mening de mond wordt gesnoerd.
Recentelijk was dit ook zichtbaar in een discussie over roken op het perron.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten