Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OmniLezer »

OmniLezer schreef:
Plutona schreef:In Brabant zijn ze blauw, in Utrecht wit, in Zeeland zijn ze wit, in Zuid-Holland zijn ze deels groen, in Friesland deels blauw...
ik denk niet dat de Limburgse haltes geel worden.
Deze worden, denk ik, ook blauw en die van Brabant waren al blauw vanaf de Veolia tijdperk.
Ik gok het omdat de vlag van Limburg ook blauw, geel en wit is. Die leeuw is rood, maar dat is een lastige kleur voor de leesbaarheid.
bartjemestrom schreef:Ik kan jullie allemaal uit de dromen helpen, het is in elk geval geen geel!

Afbeelding
Say no more fam
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Plutona »

huibf schreef:
Plutona schreef:
regenmaker schreef:De SB3 gaat door west gereden worden. De lijn loopt nu al in Duitsland tot de Nederlandse grens en wordt vanaf Tüddern naar Sittard verlengd.
Dit is in een ver verleden ook al eens het geval geweest, maar dan hebben we het over zeker 8 a 10 jaar geleden.
Ik heb nog een dienstregeling bewaard. Wellicht leuk om straks in de Wiki te plaatsen.
Deze verbinding is opgegeven op 9-12-2007.

Grappig is dat de dienstregeling zowat hetzelfde is als toen vooral vanaf Geilenkrichen is de vertrektijd gewoon hetzelfde.
behalve de bus om 7.00 komt iets later aan.
Er is alleen nu een extra vroeger rit vanuit Gangelt naar SIttard (die was er toen niet) en er is nu een late rit niet (van 20.08 is er niet)
Vanuit Sittard is alles +48 minuten ivm de oude dienstregeling.
Heb je ook nog een dienstregeling van de oude (4)36 van de West of zelfs de KWH toen die nog naar Sittard reed?
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door huibf »

Plutona schreef:
Heb je ook nog een dienstregeling van de oude (4)36 van de West of zelfs de KWH toen die nog naar Sittard reed?
Helaas
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OmniLezer »

Ik vind de dienstregeling of nog beter verteld; de route van lijn 350 binnen Aachen heel raar. De bus gaat naar Maastricht volgens: Elisenbrunnen, Bushof, Hauptbahnhof en Schanz. Die laatste twee kloppen, maar de bus moet toch van Bushof via Elisenbrunnen en Theater naar Hauptbahnhof. Dus ik weet niet of iemand kan vertellen waarom de bus wel in één richting de Theater en Elisenbrunnen aandoet.

en ook al is Arriva nog bezig met het repareren en in elkaar zetten van de pagina's, maar lijn 364 naar Heinsberg 47 minuten in totaal omdat in Roermond alle haltes worden aan gedaan op 7:46. 6 haltes in één minuut is wel een snelle Qliner. :lol:

Daarnaast heeft Veolia ook echt de busdiensten volledig opgezegd. Als je nu naar een dienstregeling zoekt van Haaglanden of Limburg, vind je alleen water- en vuildiensten.
http://www.veolia.nl/

Ik heb links gezet, maar je kwam op een blanke pagina dus dat werd het niet.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Suus »

Www.veolia-transport.nl doet het gewoon...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Daniel »

OmniLezer schreef:Daarnaast heeft Veolia ook echt de busdiensten volledig opgezegd. Als je nu naar een dienstregeling zoekt van Haaglanden of Limburg, vind je alleen water- en vuildiensten.
http://www.veolia.nl/
www.veolia-transport.nl geeft gewoon dienstregelingen hoor :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door ArrivaBas »

OmniLezer schreef:Ik vind de dienstregeling of nog beter verteld; de route van lijn 350 binnen Aachen heel raar. De bus gaat naar Maastricht volgens: Elisenbrunnen, Bushof, Hauptbahnhof en Schanz. Die laatste twee kloppen, maar de bus moet toch van Bushof via Elisenbrunnen en Theater naar Hauptbahnhof. Dus ik weet niet of iemand kan vertellen waarom de bus wel in één richting de Theater en Elisenbrunnen aandoet.
Vanaf Elisenbrunnen direct naar het Hbf via de route van lijn 44 met de 350 zorgt ervoor dat de bus ergens moet draaien, dus hij zal wel in beide richtingen via het Theater rijden.
Even een (eigen gemaakt) kaartje ter verduidelijking van hoe de routes van lijn 44 en lijn 350 waarschijnlijk zullen zijn:
Afbeelding
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
OVwatcher
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 10 dec 2014, 22:51
Locatie: Leiden

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OVwatcher »

OmniLezer schreef:Ik vind de dienstregeling of nog beter verteld; de route van lijn 350 binnen Aachen heel raar. De bus gaat naar Maastricht volgens: Elisenbrunnen, Bushof, Hauptbahnhof en Schanz. Die laatste twee kloppen, maar de bus moet toch van Bushof via Elisenbrunnen en Theater naar Hauptbahnhof. Dus ik weet niet of iemand kan vertellen waarom de bus wel in één richting de Theater en Elisenbrunnen aandoet.
Omdat lijn 350 een rondje gaat maken. Hij gaat stoppen bij de halte Bushof in de Peterstrasse. Vervolgens op de hansemannplatz Rechtsaf tot Normaluhr, daar weer naar rechts en hij is weer terug op het Hbf.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door huibf »

Op de site van Arriva staat toch het kaartje.
Deze klopt toch?
OVwatcher
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 10 dec 2014, 22:51
Locatie: Leiden

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OVwatcher »

Niet helemaal. Op het kaartje staat de route vanaf het Hbf via Teater en Elisenbrunnen naar het Bushof, maar niet dat hij 2x rechtsaf non-stop terug gaat naar het Hbf.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door ArrivaBas »

OVwatcher schreef:
OmniLezer schreef:Ik vind de dienstregeling of nog beter verteld; de route van lijn 350 binnen Aachen heel raar. De bus gaat naar Maastricht volgens: Elisenbrunnen, Bushof, Hauptbahnhof en Schanz. Die laatste twee kloppen, maar de bus moet toch van Bushof via Elisenbrunnen en Theater naar Hauptbahnhof. Dus ik weet niet of iemand kan vertellen waarom de bus wel in één richting de Theater en Elisenbrunnen aandoet.
Omdat lijn 350 een rondje gaat maken. Hij gaat stoppen bij de halte Bushof in de Peterstrasse. Vervolgens op de hansemannplatz Rechtsaf tot Normaluhr, daar weer naar rechts en hij is weer terug op het Hbf.
Lijn 350 gaat volgens de definitieve lijnennetkaart van Arriva net zo rijden als op mijn kaartje, dus dat is geen rondje. (A) :Y
Ik zie nu wel dat de 350 niet meer bij het Theater stopt, maar wel gewoon de Theaterstraße pakt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
OVwatcher
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 10 dec 2014, 22:51
Locatie: Leiden

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OVwatcher »

ArrivaBas schreef:Vanaf Elisenbrunnen direct naar het Hbf via de route van lijn 44 met de 350 zorgt ervoor dat de bus ergens moet draaien, dus hij zal wel in beide richtingen via het Theater rijden.
Even een (eigen gemaakt) kaartje ter verduidelijking van hoe de routes van lijn 44 en lijn 350 waarschijnlijk zullen zijn:
Afbeelding
De enige plek waar je kunt keren is in het Bushof. Of daar nog ruimte is voor een extra lijn weet ik niet, maar de rijtijd Hbf-Bushof via Teater/Elisenbrunnen is 9 minuten (wordt 10 als je het Bushof in zou gaan) en non-stop terug is slechts 5, dus een rondje maken is een stuk efficienter.
JHPart
Berichten: 46
Lid geworden op: za 17 sep 2016, 19:06

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door JHPart »

Het openbaar vervoergedeelte van Veolia Environnement (Groep Veolia) is een paar jaar geleden volledig afgescheiden en gefusioneerd met Transdev. In een aantal landen zijn de ov-activiteiten verkocht aan anderen. De Belgische ov-activiteiten zijn overgenomen door een Luxemburgse en een Vlaamse investeringsfonds en die heten nu Hansea.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Michael 1988 »

bartjemestrom schreef:Ik kan jullie allemaal uit de dromen helpen, het is in elk geval geen geel!

Afbeelding
Ik zie dit bord nu pas. Konden de Limburgers niet iets origineels bedenken zonder ons Brabanders na te apen ;).
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door datm »

Beter goed gejat dan slecht bedacht Michael :wink:
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Plutona »

Michael 1988 schreef:
bartjemestrom schreef:Ik kan jullie allemaal uit de dromen helpen, het is in elk geval geen geel!

Afbeelding
Ik zie dit bord nu pas. Konden de Limburgers niet iets origineels bedenken zonder ons Brabanders na te apen ;).
Ik hoop dat ze op het origineel bij lijn 40 het Ziekenhuis en de Heerlerbaan nog even omdraaien, anders hebben ze nú al een fout te pakken.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Hainje »

Stuur ff een tweetje zou ik zeggen.
🍉
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Hans »

Uit onderzokek is gebleken dat de blauwe halteborden met wit en zwarte cijfers/letters het beste contrast vormt voor slechtzienden.
Derhalve vind ik de keuze in Limburg prima!

Overigens worden de nieuwe halteborden van Hermes ook blauw. Een eis van de provincie uit het bestek.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Plutona »

Ik zit nog met een vraag over de busvloot.
Eind september heeft Arriva de order bij VDL getekend voor de nieuwe vloot van Limburg.
Is amper drie maanden echt genoeg tijd om 220 bussen te maken?

Toen de concessie in Brabant begon, had Arriva al het materiaal eind oktober al gereed ter presentatie.
Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het klein materieel, ik zou het wel mooi vinden als ze worden zoals de busjes van Connexxion in Zeeland. Geen gelamineerd karton meer dat aangeeft welke lijn het is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Suus »

VDL is al veel eerder begonnen met de productie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door ODRAIL »

Goed dat ze al eerder begonnen zijn. Maar anderzijds had VDL wel een probleem gehad als de order was afgeketst.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Suus »

De concessie was al eerder definitief dan september, men is vlak daarna pas begonnen met de productie. En VDL kan snel bijschalen indien nodig, het heeft naast Heerenveen ook nog fabrieken in Valkenswaard en Roeselare die zo nodig bussen kunnen uitspugen bij een hoge vraag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Jasper073 »

Ik zag op Facebook dat voor Arriva Limburg ook de zelfde Volvo's komen zoals wij ze hebben voor de Volans.
En ik moet zeggen, die huisstijl van Limburg op de Volvo's staat ze erg mooi :pos:
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Chrysa »

Als je dat soort dingen zegt mag je best een linkje plaatsen hoor.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Jasper073 »

Chrysa schreef:Als je dat soort dingen zegt mag je best een linkje plaatsen hoor.
Bij deze

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten