(BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

(BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Wubbo »

Nieuw topic voor de nieuwe junimaand!
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Etienne »

In de busfoto-groep kwam de volgende link voorbij,

http://www.trucks.nl/VehicleDetail.asp? ... nguageid=2

:mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Justin »

De indienststelling van de Erasmuslijn Melanchtonweg-Blijdorp-Centraal Station is toch bij aanvang van de nieuwe dgrl 2009? M'n zus woont straks direct aan de Hofpleinlijn aan het traject Hofplein-Bergweg-Kleiweg (dicht tegen de A20 aan) en die vroeg zich af tot wanneer ze RSR dan kan nemen. Ze had zelf vernomen van de makelaar dat in 2014 de oude hofpleinviaductbogen vervangen zouden worden door iets anders (k dacht iets groens ofzo).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door mb90 »

Inderdaad, volgens planning gaat eind december (begin drgl 2010 denk ik dan) de RandstadRail naar CS. Althans dat las ik eind maart in het AD, dus het zou zomaar weer eens anders kunnen zijn (hoop het alleen niet). Aanstaande zaterdag is de dag van de bouw, dus misschien hoor ik dan meer.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Karl »

Die bogen blijven juist wel bestaan, maar krijgt een andere functie, waarschijnlijk een park met fietspad in combinatie met vastgoedontwikkeling 'in de bogen'.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Geert »

Vastgoedontwikkeling in de bogen? Alsof daar nu nog helemaal niets zit :lol:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Karl »

't Zal wel gepimpt worden om meer cachet moeten krijgen, ofzo.
Het is een spectrum.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Jurjen »

Nu ben ik er maar 1 of twee keer langs gekomen, maar onder Hofplein leek het toch met name een verwaarloosd zootje. Wat een verschil dan met de bogen in de Berliner Stadtbahn, waar restaurants, supermarkten, musea, pubs en clubs zitten.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door STF »

Waarom wordt die Frysker verkocht???
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Cookie »

Vanmorgen wilde ik lijn 10 pakken van Veendam naar Bareveld en aldaar overstappen op lijn 73. Lijn 10 kwam netjes op tijd aan in Bareveld(10.06 uur), zodat een aansluiting op lijn 73 naar Emmen (vertrek 10.08) gehaald zou moeten kunnen worden. Praktijk is dat de bussen op dat punt bovendien op elkaar wachten.

Toen om 10.12 uur nog steeds geen lijn 73 te zien was, besloot de chauffeur van lijn 10 contact op te nemen met zijn collega of hij nog overstappers zou hebben. Hierop volgde ook na meerdere malen geen reactie (teken van uitval wellicht?), dus besloot lijn 10 zijn reis te vervolgen.

Helaas was om 10.18 uur nog steeds geen bus naar Emmen te zien, dus heb maar eens het calamiteitennummer van Arriva gebeld dat in de bushokjes staat. Deze wisten mij -na overleg met de verkeersleiding- te melden dat lijn 73 wel geweest was en dat deze lijn-73-chauffeur de lijn-10-bus ook heeft zien staan. Vind ik héél erg knap :shock: . De telefonist kon er voor mij direct een klacht van laten maken, wat ik dus ook maar heb laten doen. Een taxi kon Arriva helaas niet regelen, omdat de chauffeur meldde dat hij er wel langsgekomen was. +60 dus.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

In Dordrecht verschijnen de laatste tijd bij steeds meer haltes palen waar de borden met dynamische reisinformatie aan moeten komen te hangen. Meestal is daar niet veel bijzonders aan te zien, maar vandaag kwam ik wel een apart geval tegen...
Halte Maasstraat, gelegen in de Merwedestraat, ligt niet zoals gebruikelijk rechts van de rijbaan. Omdat deze vlak voor een verkeerslicht gelegen is zou de bus er dan nooit meer weg komen. In plaats daarvan ligt er vanaf kort voor het kruispunt een busbaantje links van de rijbanen met een niet al te breed halteperronnetje ('tis net breed genoeg voor een smal type abri). Daar kan je dus ook niet op de gebruikelijke wijze een DRIP ophangen: laat je 'm naar rechts wijzen dan rijdt een vrachtwagen het bord van de paal, laat je 'm naar links wijzen dan doet de eerste de beste passerende bus dat.
De oplossing die men daarvoor gevonden heeft is redelijk apart: de paal staat in de middenberm tegenover de abri, wel een kwartslag gedraaid uiteraard zodat je vanuit die abri ook kunt lezen wat erop staat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Stefan »

Ik was vandaag bij de Pinksterraces in Zandvoort en ineens stoof het volgende voertuig over het circuit...
Afbeelding

Het betreft de ex-SVD 87. ;) Sorry voor de baggerplaat overigens, maar ik had 'm wat te laat opgemerkt eigenlijk. :oops: :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Aan de URL van de website op de bus te zien staat er "Leeuwen" op de uitstapdeuren... en laat de betreffende bus nou net naar Van Leeuwen Katwijk zijn afgevoerd :wink:
Trouwens, 'tis de exex-SVD 87 want het is tussendoor ook nog de HTM 678 geweest :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Mark »

Vandaag reed er tussen Hgl en Aml als treinvervangend vervoer o.a. een geel/blauw/oranje stadsbus (geen idee welk type) rond met Bergen op Zoom nog op het bestemmingsdisplay :lol:

500
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door tsov »

Geel/blauw/oranje met bestemming Bergen op Zoom klinkt als iets BBA-erigs
Afbeelding
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Mark »

Zo zag ie er uit ja :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Wubbo »

Nou weten we nog niet hoe ie er uit zag, daar staan 2 verschillende types bussen :P
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door mb90 »

Vandaag zag ik dan de ex-Connexxion 3153 (de demobus van MAN en ex-Arriva en ex-Novio) in dienst bij Qbuzz Ridderkerk in Rotterdam. :) Hij kwam aan op lijn 144 vanuit Ridderkerk (volgens het display echter opweg naar Landsmeer :P ) en ging 20 minuutjes later als lijn 146 naar Ridderkerk, hoewel de zijdisplay Haarlem aangeeft :P. Hier is de bus te zien en zoals te zien is nog gewoon in de CXX-kleuren en zelfs nog met Voor U stickers:
Afbeelding

Daarnaast waren er weer wat wisselingen bij de bussen van de RET. Citaro 234 reed op Alliancelijn 69 (Zuidplein - Pernis v.v.):
Afbeelding

Alliance 935 reed echter op Citarolijn 44 (Zuidplein - Centraal Station v.v.):
Afbeelding

Er waren echter meer Alliances op Citarolijnen te vinden. Naast de 945 die op de lijnen 67, 68 en 73 reed, zat de 816 ook op lijn 44:
Afbeelding

Qbuzz 1032 is na de 1059 eindelijk de tweede bus die met de definitieve bestickering rondrijdt voor Qbuzz Rotterdam.

Tot slot is er een nieuwe bus van TCR in HW/GO. Het is TCR Integro 78 die vanuit Waterland gekomen is. Heb er geen foto, want ik zag de bus te laat, omdat ik dacht dat het de 71 of de 73 was.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door ODRAIL »

Citadis 2029 wist op lijn 25 te melden dat de Vlagenmansstraat nog bestond als halte, terwijl deze sinds 11 mei 2009 is opgeheven. De bestuurster van de tram melde er haastig achteraan dat deze halte niet meer bestaat, en dat er niet gestopt zou worden.

Verder reden rond 17:00 uur (volgends een niet forumlid) de RandstadRailstellen 5517 en 5518 als combinatie in het rond op de Erasmuslijn.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door mb90 »

Sinds vorige week rijden er planmatig 2 setjes van 2 RR-metro's rond op de Erasmuslijn in vaste diensten. De 5517+5518 en de 5515+5516.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door ODRAIL »

mb90 schreef:Sinds vorige week rijden er planmatig 2 setjes van 2 RR-metro's rond op de Erasmuslijn in vaste diensten. De 5517+5518 en de 5515+5516.
Ik dank hartelijk voor deze info, verder staan er nog steeds 2 stellen type T in RandstadRail uitvoering op de remise 's Gravenweg. Iemand enig idee waarom?
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Mark »

Wubbo schreef:Nou weten we nog niet hoe ie er uit zag, daar staan 2 verschillende types bussen :P
Het was de onderste :D
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door BR628 »

Vanmiddag in Heerenveen:
Afbeelding
Connexxion's 5794 op lijn 315 Heerenveen - Groningen en de 2677 op lijn 99 Heerenveen - Harlingen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Suus »

De simpelheid van het GVB :) In plaats van een ingewikkelde omleidingsroute te bedenken voor bus 136 tussen het Amstelstation en Diemen. Omdat de Middenweg is afgesloten, is het erg lastig er via de normale route te komen. Wat hebben ze dus gedaan:

Alle haltes tussen Amstelstation en Diemen worden geskipt, direct bij het Amstelstation de Gooiseweg op, en via de ringweg A10 naar Diemen. Taadaa :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

BR628 schreef:Vanmiddag in Heerenveen:
http://i184.photobucket.com/albums/x302 ... nveen3.jpg
Connexxion's 5794 op lijn 315 Heerenveen - Groningen en de 2677 op lijn 99 Heerenveen - Harlingen.
En dat is opvallend omdat... :)

Verder was er gisteren weer een gelede wagen (dit maal de 9173) actief op lijn 64 Zaandijk - Zaandam Station en lijn 66 Zaandam Station - Zaandam Peldersveld. Dit keer zag ik hem op het Zaandamse busstation, maar waarschijnlijk had-ie weer moeite met de keerlus bij Koog-Bloemwijk NS :mrgreen: .

Verder werd afgelopen zaterdag (pas in de tram) duidelijk dat halte de Wittenkade buiten gebruik was, uiteraard moesten we uitgerekend die halte hebben :(, toen maar halte verder uitgestapt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten