Dienstregeling 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Chrysa »

Kunnen die NS-ICE's niet op de HSL? Zal wel veel te duur zijn om daar extra van te bestellen, maar zou het werken?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Milco »

En dan? Verlengen of verleggen via Schiphol naar Rotterdam?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Chrysa »

Geen idee, ik wilde alleen weten of het materieel de HSL op kan.
Als dat werkt en die dingen zijn niet ongelofelijk duur kan je verder hetzelfde doen als met de oude Fyra-plannen toch?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door reisthijs »

Ja, dat kan maar die zijn veel te duur.
En als je toch wat nieuws zou willen bestellen, zijn er genoeg alternatieven.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Vinny »

Veel te duur? De Fyra was veel te goedkoop. Voor de prijs van een invalidewagentje heb je geen bolide...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Suus »

Voor veel trajecten in Duitsland is de ICE3 ook overdreven, daarom heeft de ICE4 ook een lagere Vmax.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Wubbo »

Heeft de ICE-3 de goede ETCS-versie om zowel in Nederland als in België over de HSL te rijden? Dat schijnt nogal een dingetje te zijn namelijk...
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Chrysa »

Er rijden toch ICE's op de Belgische HSL naar Liège? Of is dat weer anders?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Suus »

Ik ben een beetje de weg kwijt in alle ombouwen die bij de ICE3M hebben plaatsgevonden, zeker sinds bij het grootste deel TVM is uitgebouwd voor een Belgisch ETCS-pakket, waarvan ik niet weet of dat ook weer in Nederland werkt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Chrysa »

Ze schijnen wel op de Betuweroute te kunnen rijden, maar ik zou niet weten wat de overlap is tussen dat en de HSL.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Zugführer »

Zowel de Betuweroute als de HSL zijn met 25 kV geëlektrificeerd en hebben beide een vorm van ETCS, maar daar zijn dan weer allerlei verschillende versies van :p
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Durashift »

Suus schreef:Ik ben een beetje de weg kwijt in alle ombouwen die bij de ICE3M hebben plaatsgevonden, zeker sinds bij het grootste deel TVM is uitgebouwd voor een Belgisch ETCS-pakket, waarvan ik niet weet of dat ook weer in Nederland werkt.
Ik ben in de veronderstelling dat die eerste E voor Europa staat, dus één Europees veiligheidssysteem voor treinbeheersing en beïnvloeding.
Kennelijk is dat niet zo, als ieder EU land toch zijn eigen protocol kan handhaven?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Ardan »

Klopt. Elk treintje zijn eigen versie. Fijn he, één Europees systeem voor ons allemaal? *O*
Ik doe ook maar wat
Bram
Berichten: 149
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 23:08

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Bram »

't Zorgt in ieder geval voor een digitale standaard...
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door reisthijs »

Suus schreef:Ik ben een beetje de weg kwijt in alle ombouwen die bij de ICE3M hebben plaatsgevonden, zeker sinds bij het grootste deel TVM is uitgebouwd voor een Belgisch ETCS-pakket, waarvan ik niet weet of dat ook weer in Nederland werkt.
ICE3M heeft sowieso een versie die in Nederland werkt, dat is verplicht voor Zevenaar-Emmerich. En tussen Amsterdam en Utrecht gebruiken ze het om 160 te mogen rijden.
Durashift schreef:Kennelijk is dat niet zo, als ieder EU land toch zijn eigen protocol kan handhaven?
Het verschil niet alleen per land, maar ook per fabrikant. De Betuweroute heeft ETCS van Alstom, de HSL-Zuid heeft Siemens, in België ligt weer een Alstom variant. En de fabrikant van het treinmaterieel moet weer zorgen dat zijn apparatuur daar mee samen werkt, en dat het geheel ook in alle landen waar ze moeten rijden toegelaten wordt.
Dat dit niet altijd soepel gaat bewijst Bombardier met de Traxx in België, die kregen het in 2007 al niet voor elkaar (toen de NMBS met Traxx over de HSL naar Noorderkempen wilde gaan rijden) en het is ze nu dus nog steeds niet gelukt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Durashift »

Ja, dat laatste las ik hier een tijdje terug eens..

Best vreemd eigenlijk.. dat firma's die treinen bouwen ook aan infrastructuur doen op trajecten waar misschien geen eens treinen van hun rijden..
Lijkt mij dat een technisch installateur dit dan beter (onafhankelijker) kan doen? Is er 1 protocol waar op afgestemd moet worden en vervalt men niet in het bevragen van 'de concurrent' als het op moeilijkheden stuit..
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Ardan »

reisthijs schreef:ICE3M heeft sowieso een versie die in Nederland werkt, dat is verplicht voor Zevenaar-Emmerich. En tussen Amsterdam en Utrecht gebruiken ze het om 160 te mogen rijden.
Gebeurt dat 160 rijden dan al?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door reisthijs »

Ja, dat gebeurt al.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Ardan »

Okee cool :) Die dus wel, terwijl er al jarenlang over wordt ge-emmerd of de andere treinen daar niet ook 160 kunnen en dat is dan ineens Heel Moeilijk :')
Ik doe ook maar wat
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Wubbo »

Die andere treinen hebben dan ook geen ETCS aan boord.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Ardan »

Lang lang geleden was er een proef met SLT's die waren uitgerust met ETCS. Hebben we daar ooit wat van weer gehoord?
Ik doe ook maar wat
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Milco »

Even over de inzet van FLIRT in de dienstregeling: weet iemand toevallig hoeveel bakken de max wordt in deze drgl tijdens de inzet? Er komen drietjes en viertjes toch? T/m hoeveel bakken gaat er gereden worden?

Verder ben ik ook wel erg benieuwd naar de materieelinzet in drgl 2017 in z'n algemeen. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door MetroRET »

Er kan bij FLIRT standaard tot 3 stellen gekoppeld rijden.
Dus bij de NS-FLIRT tot 12 bakken gekoppeld.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Milco »

Ik vermoed dat dat niet in de dagelijkse dienst zal gebeuren. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door regenmaker »

In ieder geval gaan op de sprinter trajecten in Zuidoost Nederland de FLIRT's rijden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten