Dienstregeling 2017
Re: Dienstregeling 2017
Kunnen die NS-ICE's niet op de HSL? Zal wel veel te duur zijn om daar extra van te bestellen, maar zou het werken?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8665
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
En dan? Verlengen of verleggen via Schiphol naar Rotterdam?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Dienstregeling 2017
Geen idee, ik wilde alleen weten of het materieel de HSL op kan.
Als dat werkt en die dingen zijn niet ongelofelijk duur kan je verder hetzelfde doen als met de oude Fyra-plannen toch?
Als dat werkt en die dingen zijn niet ongelofelijk duur kan je verder hetzelfde doen als met de oude Fyra-plannen toch?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
Ja, dat kan maar die zijn veel te duur.
En als je toch wat nieuws zou willen bestellen, zijn er genoeg alternatieven.
En als je toch wat nieuws zou willen bestellen, zijn er genoeg alternatieven.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2017
Veel te duur? De Fyra was veel te goedkoop. Voor de prijs van een invalidewagentje heb je geen bolide...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Dienstregeling 2017
Voor veel trajecten in Duitsland is de ICE3 ook overdreven, daarom heeft de ICE4 ook een lagere Vmax.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2017
Heeft de ICE-3 de goede ETCS-versie om zowel in Nederland als in België over de HSL te rijden? Dat schijnt nogal een dingetje te zijn namelijk...
Re: Dienstregeling 2017
Er rijden toch ICE's op de Belgische HSL naar Liège? Of is dat weer anders?
Re: Dienstregeling 2017
Ik ben een beetje de weg kwijt in alle ombouwen die bij de ICE3M hebben plaatsgevonden, zeker sinds bij het grootste deel TVM is uitgebouwd voor een Belgisch ETCS-pakket, waarvan ik niet weet of dat ook weer in Nederland werkt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2017
Ze schijnen wel op de Betuweroute te kunnen rijden, maar ik zou niet weten wat de overlap is tussen dat en de HSL.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Dienstregeling 2017
Zowel de Betuweroute als de HSL zijn met 25 kV geëlektrificeerd en hebben beide een vorm van ETCS, maar daar zijn dan weer allerlei verschillende versies van
Re: Dienstregeling 2017
Ik ben in de veronderstelling dat die eerste E voor Europa staat, dus één Europees veiligheidssysteem voor treinbeheersing en beïnvloeding.Suus schreef:Ik ben een beetje de weg kwijt in alle ombouwen die bij de ICE3M hebben plaatsgevonden, zeker sinds bij het grootste deel TVM is uitgebouwd voor een Belgisch ETCS-pakket, waarvan ik niet weet of dat ook weer in Nederland werkt.
Kennelijk is dat niet zo, als ieder EU land toch zijn eigen protocol kan handhaven?
Re: Dienstregeling 2017
Klopt. Elk treintje zijn eigen versie. Fijn he, één Europees systeem voor ons allemaal? *O*
Ik doe ook maar wat
Re: Dienstregeling 2017
't Zorgt in ieder geval voor een digitale standaard...
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
ICE3M heeft sowieso een versie die in Nederland werkt, dat is verplicht voor Zevenaar-Emmerich. En tussen Amsterdam en Utrecht gebruiken ze het om 160 te mogen rijden.Suus schreef:Ik ben een beetje de weg kwijt in alle ombouwen die bij de ICE3M hebben plaatsgevonden, zeker sinds bij het grootste deel TVM is uitgebouwd voor een Belgisch ETCS-pakket, waarvan ik niet weet of dat ook weer in Nederland werkt.
Het verschil niet alleen per land, maar ook per fabrikant. De Betuweroute heeft ETCS van Alstom, de HSL-Zuid heeft Siemens, in België ligt weer een Alstom variant. En de fabrikant van het treinmaterieel moet weer zorgen dat zijn apparatuur daar mee samen werkt, en dat het geheel ook in alle landen waar ze moeten rijden toegelaten wordt.Durashift schreef:Kennelijk is dat niet zo, als ieder EU land toch zijn eigen protocol kan handhaven?
Dat dit niet altijd soepel gaat bewijst Bombardier met de Traxx in België, die kregen het in 2007 al niet voor elkaar (toen de NMBS met Traxx over de HSL naar Noorderkempen wilde gaan rijden) en het is ze nu dus nog steeds niet gelukt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2017
Ja, dat laatste las ik hier een tijdje terug eens..
Best vreemd eigenlijk.. dat firma's die treinen bouwen ook aan infrastructuur doen op trajecten waar misschien geen eens treinen van hun rijden..
Lijkt mij dat een technisch installateur dit dan beter (onafhankelijker) kan doen? Is er 1 protocol waar op afgestemd moet worden en vervalt men niet in het bevragen van 'de concurrent' als het op moeilijkheden stuit..
Best vreemd eigenlijk.. dat firma's die treinen bouwen ook aan infrastructuur doen op trajecten waar misschien geen eens treinen van hun rijden..
Lijkt mij dat een technisch installateur dit dan beter (onafhankelijker) kan doen? Is er 1 protocol waar op afgestemd moet worden en vervalt men niet in het bevragen van 'de concurrent' als het op moeilijkheden stuit..
Re: Dienstregeling 2017
Gebeurt dat 160 rijden dan al?reisthijs schreef:ICE3M heeft sowieso een versie die in Nederland werkt, dat is verplicht voor Zevenaar-Emmerich. En tussen Amsterdam en Utrecht gebruiken ze het om 160 te mogen rijden.
Ik doe ook maar wat
Re: Dienstregeling 2017
Okee cool :) Die dus wel, terwijl er al jarenlang over wordt ge-emmerd of de andere treinen daar niet ook 160 kunnen en dat is dan ineens Heel Moeilijk :')
Ik doe ook maar wat
Re: Dienstregeling 2017
Die andere treinen hebben dan ook geen ETCS aan boord.
Re: Dienstregeling 2017
Lang lang geleden was er een proef met SLT's die waren uitgerust met ETCS. Hebben we daar ooit wat van weer gehoord?
Ik doe ook maar wat
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8665
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
Even over de inzet van FLIRT in de dienstregeling: weet iemand toevallig hoeveel bakken de max wordt in deze drgl tijdens de inzet? Er komen drietjes en viertjes toch? T/m hoeveel bakken gaat er gereden worden?
Verder ben ik ook wel erg benieuwd naar de materieelinzet in drgl 2017 in z'n algemeen. :)
Verder ben ik ook wel erg benieuwd naar de materieelinzet in drgl 2017 in z'n algemeen. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Dienstregeling 2017
Er kan bij FLIRT standaard tot 3 stellen gekoppeld rijden.
Dus bij de NS-FLIRT tot 12 bakken gekoppeld.
Dus bij de NS-FLIRT tot 12 bakken gekoppeld.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8665
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
Ik vermoed dat dat niet in de dagelijkse dienst zal gebeuren. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9160
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
In ieder geval gaan op de sprinter trajecten in Zuidoost Nederland de FLIRT's rijden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten