OVer je OV-Chipkaart

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Suus »

Ga maar halen bij een kantoortje van een vervoerder. De medewerkster van Arriva in Alphen heeft daarvoor nog het gehele kantoor verbouwd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Chrysa »

In Breda staan inmiddels die paaltjes om in/uit te checken als je naar het buitenland reist. Dat is toch wel redelijk optimistisch. :p
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door trolly »

Suus schreef:Ga maar halen bij een kantoortje van een vervoerder. De medewerkster van Arriva in Alphen heeft daarvoor nog het gehele kantoor verbouwd.
Sorry Suus, ik had 'm ff gemist. Maar goed werk daan in Alphen :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Nee, een feit. Ik had problemen met het formulier 042A710 dat niet zelfklevend was en heb gemerkt dat het moment dat je belt uitmaakt hoe deskundig de klantenservice is. Als in: In Suriname kunnen ze niets doen, in Nederland wel.
Waarvoor dient een formulier 042A710?
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door baladid »

Aanvraag vervangende kaart voor een defecte of onjuiste persoonlijke OV-chipkaart
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door baladid »

Hainje schreef:
Suus schreef:Surinaams. De klantenservice van de OV-Chip zit 's middags in Suriname. Begin van de ochtend krijg je wel vaak iemand uit Nederland aan de lijn.
Zeg mij alsjeblieft dat dit een slechte grap is. :')
Veel bedrijven hebben hun klantenservice in Suriname – Trans Link Systems is er maar een van:
http://www.volkskrant.nl/economie/klach ... ~a1009982/
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Daniel »

Nu in Amersfoort de poortjes definitief gesloten zijn heeft men op het station ook een speciale balie neergezet waar je een passagepas kunt aanvragen. Grondig heeft men nagedacht over waar die balie te plaatsen zo bleek: ze hebben dat ding op de traverse ter hoogte van spoor 4/5 neergezet. Wil je een passagepas aanvragen dan zal je dus eerst even over de poortjes heen moeten klimmen om bij die balie middenin het afgesloten gebied te komen :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Tristan »

Kortom: er wordt (wederom) niet goed nagedacht :6
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Ardan »

Ik had niet eens de tijd om 'Tristan in 3, 2, 1...' te typen :')

Fles en ik bliepten zaterdag in Amf op het perron uit (wisten wij veel of die poortjes wel of niet gesloten zijn, Fles zag een paaltje en bliepte en toen ik ook enigszins vertwijfeld) en we zullen niet de enige zijn die dat per ongeluk doen. Zal wel daarvoor zijn?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Daniel »

Als je bij een paaltje uitgecheckt hebt kan je zonder dat het je iets kost alsnog het poortje openen vanaf de uitcheckzijde. Daar hebben ze wel goed over nagedacht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Geert »

En anders check je bij het paaltje weer in...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:Nu in Amersfoort de poortjes definitief gesloten zijn heeft men op het station ook een speciale balie neergezet waar je een passagepas kunt aanvragen. Grondig heeft men nagedacht over waar die balie te plaatsen zo bleek: ze hebben dat ding op de traverse ter hoogte van spoor 4/5 neergezet. Wil je een passagepas aanvragen dan zal je dus eerst even over de poortjes heen moeten klimmen om bij die balie middenin het afgesloten gebied te komen :lol:
Tristan schreef:Kortom: er wordt (wederom) niet goed nagedacht :6
Ik heb het vanochtend even nagevraagd en er is wel over nagedacht, wegens veiligheidsredenen (ruimtegebrek en looplijnen) bleek het niet mogelijk om die (vrij grote) balie buiten de poortjes te zetten. Bovendien hadden ze er dan twee nodig gehad, één aan elke kant van het station.
Dus staat de balie tussen de poortjes en staan aan beide kanten medewerkers die de mensen naar deze balie kunnen begeleiden.

Overigens staan er ook nog steeds medewerkers te monitoren of de poortjes voldoen en op mijn opmerking dat er aan de noordkant wel erg weinig poortjes zijn*, kreeg ik als reactive dat daar al meerdere klachten over geweest waren. Hierop heb ik maar weer mijn plan uit de doeken gedaan dat de AH to Go beter buiten de poortjes gehouden kan worden.

*(Ter vergelijking: aan de noordkant van Amersfoort staan evenveel poortjes als één kant van Rotterdam Lombardijen, maar in Amersfoort is 2/5 ook nog eens voor Connexxion.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door dylanwild94 »

Geert schreef:En anders check je bij het paaltje weer in...
Mag je wel 30+ sec wachten want dat paaltje gaat in die tijd ieder keer lopen verkondigen dat je al uitgecheckt ben.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Hainje »

Wacht tot iemand anders in/uitgecheckt heeft, dan behandelt het paaltje de kaart gewoon.
🍉
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door dennistd »

Of wat andere pasjes met een RFID-chip ervoor houden, dan krijg je de melding 'Biedt een OV-chipkaart aan' en vervolgens kun je gewoon weer in-/uitchecken.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door webguy »

Euh, wat is het probleem? Je kan gewoon uitchecken: er staat bij het poortje "Tot ziens" en kost je niks. Werkt geloof ik ook bij Connexxion, ook al was je daar niet in/uitgecheckt.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door cassie127 »

In Zwolle kan je ook niet uitchecken bij een Arriva poortje als je nog bent ingecheckt bij NS of andersom. Ook ben je na zo'n actie niet het instaptarief kwijt
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Daniel »

@Meltrain: Je kunt altijd nog inchecken bij een Connexxion-poortje en omchecken op het perron, dat kost als 't goed is niks extra doordat je je checkin bij CXX dan gewoon weer annuleert.

Vanavond was ik een keer wat meer in de spitspiek qua aankomende reizigers op Amersfoort en liep het aan de centrumzijde niet 100% soepel, was 'n mooi orkest van fouttonen uit de poortjes. Er lijkt wel iets geschoven te zijn qua richtingen maar verder was het nog altijd een mierenhoop met vooral filevorming bij de poortjes naast de AKO waar er relatief weinig naast elkaar zitten voor de reizigers naar het busstation. Er waren echter juist weer meer poortjes in de uitcheckrichting beschikbaar aan de andere kant van de hal zo te zien. De drukste richting het station in kent echter nog altijd slechts vier NS-poortjes naast elkaar (wat er wel eentje meer is dan in de eerste testfase)

@cassie127: Klopt ja, datzelfde merkte ik een tijdje terug nog op Dordrecht toen ik per abuis een verkeerd poortje te pakken had.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:@Meltrain: Je kunt altijd nog inchecken bij een Connexxion-poortje en omchecken op het perron, dat kost als 't goed is niks extra doordat je je checkin bij CXX dan gewoon weer annuleert.

<knip> De drukste richting het station in kent echter nog altijd slechts vier NS-poortjes naast elkaar (wat er wel eentje meer is dan in de eerste testfase)
Is bovenstaande "oplossing" dan ook niet te gebruiken? :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door webguy »

Je zou even moeten proberen of de "tot ziens" modus ook werkt bij Connexxion als je bij NS reist: check dus uit op het perron en dan bij de poortjes bij Connexxion proberen uit te checken. Als het niet lukt krijg je een foutmelding, anders moet je alsnog uitchecken bij NS.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door ODRAIL »

cassie127 schreef:In Zwolle kan je ook niet uitchecken bij een Arriva poortje als je nog bent ingecheckt bij NS of andersom. Ook ben je na zo'n actie niet het instaptarief kwijt
Is ook van toepassing op andere stations met meerdere vervoerders of is dit tot nu toe alleen in Zwolle?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:
Daniel schreef:@Meltrain: Je kunt altijd nog inchecken bij een Connexxion-poortje en omchecken op het perron, dat kost als 't goed is niks extra doordat je je checkin bij CXX dan gewoon weer annuleert.

<knip> De drukste richting het station in kent echter nog altijd slechts vier NS-poortjes naast elkaar (wat er wel eentje meer is dan in de eerste testfase)
Is bovenstaande "oplossing" dan ook niet te gebruiken? :')
Op het tijdstip waarop ik het station in kom is dat qua drukte allesbehalve noodzakelijk. Sterker nog, het is zelfs nadelig... zo rond 7.05 uur hoor je over heel perron 6/7 een vrijwel continu <pieppiep> <piep> <pieppiep> <piep> <pieppiep> <piep> <pieppiep> <piep> enz. :P Zijn nogal veel overstappers uit de Valleilijn dan.
webguy schreef:Je zou even moeten proberen of de "tot ziens" modus ook werkt bij Connexxion als je bij NS reist: check dus uit op het perron en dan bij de poortjes bij Connexxion proberen uit te checken. Als het niet lukt krijg je een foutmelding, anders moet je alsnog uitchecken bij NS.
Is jammergenoeg alleen een optie als je op spoor 3/4 of 6/7 aankomt. Op 1/2 staat geen overstapmeubel.
KM46 schreef:
cassie127 schreef:In Zwolle kan je ook niet uitchecken bij een Arriva poortje als je nog bent ingecheckt bij NS of andersom. Ook ben je na zo'n actie niet het instaptarief kwijt
Is ook van toepassing op andere stations met meerdere vervoerders of is dit tot nu toe alleen in Zwolle?
Zoals ik al in een eerder bericht aangaf ook in Dordrecht. En zou goed kunnen dat het ook in Amersfoort is nu, maar heb nog niet echt de behoefte gehad expres naar een verkeerd poortje te lopen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:Op 1/2 staat geen overstapmeubel.
Wordt deze in de toekomst nog wel geplaatst?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Daniel »

Als dat nuttig zou zijn geweest had 'ie er al wel gestaan lijkt me :wink: Eigenlijk is het exemplaar op 6/7 nog een overblijfsel uit de tijd dat de Valleilijn vaker op een ander spoor stond door onderhoud, maar ik zie op de huidige vertrekstaten dat 'ie eigenlijk altijd op 4 of 5 staat tegenwoordig. De gepland afwijkende vertreksporen zijn er blijkbaar niet meer.
In elk geval ontlast dat overstapmeubel op 6/7 vooral het exemplaar in de meest logische looproute vanaf 4/5. Voor de overstap andersom zijn er echter weer meerdere overstapmeubels op 4/5.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door dennistd »

Stukken beter dan die A4'tjes die er eerder overheen gehangen werden *O*

Afbeelding

Nu misschien alleen nog even in het Engels erbij, plaats genoeg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten