Internationaal treinverkeer via Limburg

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Internationaal treinverkeer via Limburg

Bericht door BR628 »

Omleidingen vanwege werkzaamheden overal en nergens leidden mij vandaag naar het Brabantse en Limburgse platteland tussen Helmond en Venlo. Foto's zijn clickable!

Afbeelding
Railion Deutschland's 189 087 en 189 072 in dubbeltractie met een beladen Kolentrein van de Amsterdamse Westhaven richting Duitsland, hier nabij Helmond 't Hout.

Afbeelding
Te Deurne passeert de MRCE 189 092 met City Night Line 300 uit Milano Centrale en Wien Westbahnhof het dorp Deurne vanwege werkzaamheden op de reguliere route.

Afbeelding
In de bekende boog bij Horst Sevenum ICE3M-stel 4607 onderweg als ICE 125 naar Frankfurt(Main) Hbf.

Afbeelding
Een stukje verderop nabij het station van Horst Sevenum passeert de omgeleide Staaltrein vanuit Beverwijk naar Hagen met lok RD 189 073.

Afbeelding
Aan de andere kant van de zojuist genoemde boog ICE3M stel 4651 van NS Hispeed / NS Internationaal onderweg naar Amsterdam Centraal als ICE 126.

Afbeelding
Speciaal en onverwacht kwam Veolia's class66 8653-01 met een mooie lege kolentrein langs richting Maasvlakte.

Afbeelding
Het oude stationsgebouw van Geldermalsen wordt gepasseert door de MRCE 189 092 met CityNightLine 301.

Afbeelding
Close up zoom van Arriva stel 870 welke zojuist arriveert als stoptrein Dordrecht - Geldermalsen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Internationaal treinverkeer via Limburg

Bericht door Geert »

Die eerste en tweede zijn gaaf, met die wolken 8-)
Mooie foto's hoor! :)
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Internationaal treinverkeer via Limburg

Bericht door Daan »

Mooie plaatjes :) En wat is die Veolia-klaas goor zeg :?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Internationaal treinverkeer via Limburg

Bericht door Caspar »

Mooie foto's. Je was zeker niet de enige die langs de baan stond op bovenstaande plekken. Ik zat in ICE 123 vandaag, en overdrijf niet als ik tientallen mensen heb zien fotograveren vanaf Eindhoven tot over de grens in Duitsland.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Internationaal treinverkeer via Limburg

Bericht door mb90 »

Hele mooie foto's, vooral van die Class-66 van Veolia. 8-) Als mijn SOV al dit weekend geldig was, had ik ook wel die kant uit gegaan, maar nu werd het nog een beetje te duur. Er komt vast wel nog een keer een mogelijkheid. :)
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Internationaal treinverkeer via Limburg

Bericht door JeePee »

Ik had ze uiteraard al gezien, maar strakke plaatjes Br_628! Balen dat ik weer moest werken :(
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Internationaal treinverkeer via Limburg

Bericht door Cookie »

Mooie plaatjes geworden :D . Sprak trouwens gisteren een ICE-machinist die het verbaasde hoe al die spotters weten dat allerlei treinen worden omgeleid, terwijl zij het pas op het laatst horen...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Internationaal treinverkeer via Limburg

Bericht door webguy »

Hmm, een woord :) Somda ;)
Sebastiaan
Berichten: 109
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
Locatie: Utrecht

Re: Internationaal treinverkeer via Limburg

Bericht door Sebastiaan »

Mooi plaatjes :) Onder die CNL 300 ben ik doorgereden met het treinvervangend vervoer tussen Utrecht en Ede.
mvg,
Sebastiaan
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Internationaal treinverkeer via Limburg

Bericht door Caspar »

Trein-O-Fiel schreef:Mooie plaatjes geworden :D . Sprak trouwens gisteren een ICE-machinist die het verbaasde hoe al die spotters weten dat allerlei treinen worden omgeleid, terwijl zij het pas op het laatst horen...
Het reisadvies was al een aantal dagen via Venlo voor de ICE dus echt een verrassing was het in dit geval niet te noemen, ook niet voor het personeel lijkt me. Er heeft ook nog enige dagen van te voren gestaan dat ze niet in Venlo zouden stoppen maar wel in Eindhoven...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten