En reken daar nog voor- en natransport bij. Zeer waarschijnlijk gaan díe aansluitingen ook verloren.Suus schreef:Ik neem even een reis die veel rijksambtenaren zullen afleggen: Lelylaan - Den Haag Centraal gaat van 39 naar 45 minuten en blijft met overstap. Valt allemaal reuze mee.
Dienstregeling 2017
Re: Dienstregeling 2017
Re: Dienstregeling 2017
In Amsterdam en Den Haag? Frequenties zijn daar prima en vaak zo hoog dat je misschien zelfs wel minder lang op een tram of bus hoeft te wachten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2017
Is bij een vijfdaagse werkweek toch een uur meer per week.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Dienstregeling 2017
De overstap voor Lelylaan - Den Haag Centraal is op dit moment drie minuten in Leiden. De s2600 is een van de minst punctuele treinseries, de stiptheid zit tegen de 50% aan. De extra reistijd gaat hem zitten in een overstap die langer duurt maar daardoor wel betrouwbaarder wordt. En op Schiphol kan je droog overstappen, meestal nog cross-platform ook.
Bovendien zijn er diverse alternatieven, het kan voor het gebied onder de Lelylaan en Overtoom interessanter worden om naar Amsterdam Zuid te fietsen dat vanaf meer stations rechtstreeks bereikbaar wordt en reizigers in Nieuw-West kunnen ook de directe bus naar Schiphol pakken en daar een directe trein pakken.
Bovendien zijn er diverse alternatieven, het kan voor het gebied onder de Lelylaan en Overtoom interessanter worden om naar Amsterdam Zuid te fietsen dat vanaf meer stations rechtstreeks bereikbaar wordt en reizigers in Nieuw-West kunnen ook de directe bus naar Schiphol pakken en daar een directe trein pakken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2017
Zijn er dan al petities gestart :')VIRM schreef:Als ik het goed zie, wordt het deel van Amsterdam dat gebruik maakt van Amsterdam Lelylaan nu pas een beetje wakker: Lelylaan verlies namelijk de IC [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie].
Enige wat ik gezien heb was een paar weken terug een klaagitem op AT5.
Re: Dienstregeling 2017
Nog geen petities.
Maar zoals (ik dacht) Suus zei, wordt er veel focus gelegd op het woord Intercity. Naar Leiden ben je iets langer onderweg, maar krijg je 4x per uur een rechtstreekse Sprinter. Naar Den Haag Centraal ben je ook ietsjes langer onderweg, maar je moet toch evengoed overstappen op Schiphol of Leiden. Met de meest comfortabele reis ben je naar Den Haag HS wel 11 minuten langer onderweg. Denk dat het zaak is dat NS genoeg materieel inzet in die Sprinterseries die langs Lelylaan komen.
Maar zoals (ik dacht) Suus zei, wordt er veel focus gelegd op het woord Intercity. Naar Leiden ben je iets langer onderweg, maar krijg je 4x per uur een rechtstreekse Sprinter. Naar Den Haag Centraal ben je ook ietsjes langer onderweg, maar je moet toch evengoed overstappen op Schiphol of Leiden. Met de meest comfortabele reis ben je naar Den Haag HS wel 11 minuten langer onderweg. Denk dat het zaak is dat NS genoeg materieel inzet in die Sprinterseries die langs Lelylaan komen.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Dienstregeling 2017
Fixed that for you. (A)VIRM schreef:Denk dat het zaak is dat NS genoeg materieel inzet indiealle Sprinterseries
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2017
Blablabla Lombardijen blablabla
Sommige dingen moet je gewoon niet vragen om niet constant dezelfde verhalen op dit forum te krijgen
Sommige dingen moet je gewoon niet vragen om niet constant dezelfde verhalen op dit forum te krijgen
Re: Dienstregeling 2017
Niet iedereen weet alles wat er op dit forum gezegd is.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
Nouja Suus wel met haar gemiddeld 10 berichten per dag en al vanaf 2008 lid.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Dienstregeling 2017
Suus weet alles en van school al helemaal.
Suus had wel 180 ouderavonden en woont nou met juf Ellie in Voerendaal. :(
Suus had wel 180 ouderavonden en woont nou met juf Ellie in Voerendaal. :(
- Spoiler: show
🍉
Re: Dienstregeling 2017
Staking NS blijft beperkt, maar stakingsvuur nog niet gedoofd
Makkelijker krijg je NS-personeel niet op de kast dan met de term 'rondje om de kerk', de dreiging dat machinisten vaker op vaste routes moeten rijden. Ook in het verzet tegen de nieuwe NS-dienstregeling gooit de vakbond voor spoorwegpersoneel VVMC de kreet weer in de strijd. Maandag bleef de staking op Amsterdam Centraal beperkt tot tien treinen, maar het stakingsvuur is nog niet gedoofd.
De term 'Rondje om de kerk' deed opgang tijdens een van de grootste arbeidsconflicten in de geschiedenis van de Nederlandse Spoorwegen, ruim zestien jaar geleden. De NS-directie wilde een nieuwe, als efficiënter aangeprezen dienstregeling, het personeel gooide de kont keihard tegen de krib. Teveel personeelsinzet op vaste routes, was de klacht. Machinisten moesten voortaan zogenaamd 'rondjes om de kerk' rijden, waarmee bedoeld werd: veel korte trajecten rijden in een klein gebied in plaats van het hele land door met de trein. En dat was volgens de vakbond zo geestdodend saai dat de veiligheid van de reiziger in gevaar zou komen.
Vakbond VVMC gooit het rondje ook nu nog graag in de strijd, aangevuld met de verzachtende variant 'rondje in de regio'. De nieuwe dienstregeling staat volgens de bond opnieuw op gespannen voet met veiligheid op het spoor en de motivatie en alertheid van machinisten.
Bron en meer: Volkskrant
Makkelijker krijg je NS-personeel niet op de kast dan met de term 'rondje om de kerk', de dreiging dat machinisten vaker op vaste routes moeten rijden. Ook in het verzet tegen de nieuwe NS-dienstregeling gooit de vakbond voor spoorwegpersoneel VVMC de kreet weer in de strijd. Maandag bleef de staking op Amsterdam Centraal beperkt tot tien treinen, maar het stakingsvuur is nog niet gedoofd.
De term 'Rondje om de kerk' deed opgang tijdens een van de grootste arbeidsconflicten in de geschiedenis van de Nederlandse Spoorwegen, ruim zestien jaar geleden. De NS-directie wilde een nieuwe, als efficiënter aangeprezen dienstregeling, het personeel gooide de kont keihard tegen de krib. Teveel personeelsinzet op vaste routes, was de klacht. Machinisten moesten voortaan zogenaamd 'rondjes om de kerk' rijden, waarmee bedoeld werd: veel korte trajecten rijden in een klein gebied in plaats van het hele land door met de trein. En dat was volgens de vakbond zo geestdodend saai dat de veiligheid van de reiziger in gevaar zou komen.
Vakbond VVMC gooit het rondje ook nu nog graag in de strijd, aangevuld met de verzachtende variant 'rondje in de regio'. De nieuwe dienstregeling staat volgens de bond opnieuw op gespannen voet met veiligheid op het spoor en de motivatie en alertheid van machinisten.
Bron en meer: Volkskrant
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2017
Ben ik de enige die hierbij vind dat ze zich een beetje lopen aan te stellen? Ik snap dat je geen zin hebt om de hele dag Tilburg-Breda te gaan rijden, maar Maastricht - Den Bosch ofzo moet toch prima kunnen?
🍉
Re: Dienstregeling 2017
Tja, wie wil er nou naar Tilburg?
Ik snap het wel, als je alleen maar op hetzelfde stuk spoor komt is je werk een stuk eentoniger geworden, waardoor het ook behoorlijk saai wordt.
Routinerijden is ook niet veiliger, mensen die een traject 100x afleggen gaan alles op de automatische piloot doen, ipv goed op te letten.
Ik snap het wel, als je alleen maar op hetzelfde stuk spoor komt is je werk een stuk eentoniger geworden, waardoor het ook behoorlijk saai wordt.
Routinerijden is ook niet veiliger, mensen die een traject 100x afleggen gaan alles op de automatische piloot doen, ipv goed op te letten.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Dienstregeling 2017
NS loopt met het verlies van regionale spoortrajecten toch uiteindelijk hier tegenaan? Zoveel speelruimte is er straks niet meer over. Maastricht / Heerlen moet eerst naar Eindhoven voor je waaieren kan, net als Groningen en Leeuwarden dit hebben tot aan Zwolle.
Hier = "De ronde in de regio"
Hier = "De ronde in de regio"
Laatst gewijzigd door CamilleKreemers op di 01 nov 2016, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Dienstregeling 2017
VIRM schreef:Vertel!
Ik bedoelde het gewoon in het algemeen: NS moet, indien mogelijk, áltijd voor voldoende capaciteit zorgen.JWM schreef:Blablabla Lombardijen blablabla
Sommige dingen moet je gewoon niet vragen om niet constant dezelfde verhalen op dit forum te krijgen
Over de materieelinzet op mijn eigen traject heb ik momenteel niks te klagen. :pos:
Alleen als er een trein uitvalt of als er een treinstel ontbreekt, is het druk, maar dat zijn incidenten. Over het algemeen is er voldoende capaciteit.
Uiteraard had ik liever Flirt dan SLT gehad, maar kijkend naar de gemiddelde reistijden kan Flirt beter in Zuid- en Oost-Nederland worden ingezet en bovendien is SLT prima geschikt voor de [serie=Sprinter|2016|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] / [serie=Stoptrein|2016|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] en zeker als die straks ten noorden van Dordrecht blijven.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2017
Volgens mij zit daar ergens een optimum. Als je iets maar 1x per jaar doet weet je ook niet zomaar waar je op moet letten, doe je het 10x per dag dan let je inderdaad niet meer op. De gouden middenweg ligt in het midden.Chrysa schreef:Routinerijden is ook niet veiliger, mensen die een traject 100x afleggen gaan alles op de automatische piloot doen, ipv goed op te letten.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
Maar hoe moeilijk kan het zijn om de diensten van twee personeelsleden af en toe om te wisselen?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Dienstregeling 2017
Dan heb je nog altijd het probleem dat je in hetzelfde gebied zit toch?
Re: Dienstregeling 2017
Moet je als mcn ook maar net elkaars wegbekendheid hebben.
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Dienstregeling 2017
Het probleem is verder dat sommigen wel mogen Flirten op de werkplek en anderen weer niet... :(
Re: Dienstregeling 2017
Zeeuwse scholen beginnen later vanwege nieuwe dienstregeling NS
Middelbare scholen in Zeeland gaan hun lesrooster aanpassen aan de nieuwe
dienstregeling van de NS. Op 11 december gaan de nieuwe treintijden in. In de provincie
Zeeland worden alle aankomsttijden een kwartier verschoven. Daarom komen leerlingen of
veel te vroeg, of te laat aan op school.
http://nos.nl/artikel/2140828-zeeuwse-s ... ng-ns.html
Middelbare scholen in Zeeland gaan hun lesrooster aanpassen aan de nieuwe
dienstregeling van de NS. Op 11 december gaan de nieuwe treintijden in. In de provincie
Zeeland worden alle aankomsttijden een kwartier verschoven. Daarom komen leerlingen of
veel te vroeg, of te laat aan op school.
http://nos.nl/artikel/2140828-zeeuwse-s ... ng-ns.html
Beul van de blindegeleidelijn
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 195 gasten