Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door regenmaker »

Ik heb dat van de site van de stadsregio afgeplukt, waar dat nog steeds staat. Alleen ik kan verder geen info vinden, wie, wat en waar...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

dylanwild94 schreef:Is er al bekend wie er in de race zijn voor deze concessie?Aangezien de inschrijfprocedure vorige maand is gesloten volgens de wiki.
Op tenderned staat sluiting 4-11-16

https://www.tenderned.nl/tenderned-web/ ... 70eda90058
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door dylanwild94 »

Coming soon dus. *bus*
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

dylanwild94 schreef:Coming soon dus. *bus*
Ik meen dat de winnaar medio december bekend gemaakt wordt. Ik weet eigenlijk niet of dat voorafgaand bekend gemaakt wordt, wie de andere inschrijvers zijn/waren.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door JWM »

Meestal wordt dit wel bekend gemaakt. Maar het zal toch wel het bekende rijtje Connexxion, Arriva, Syntus en EBS worden?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

Omdat het speculaas-seizoen is: In de reactienota hebben alleen Connexxion, Qbuzz en GVB gereageerd, dus het zou kunnen dat Arriva niet meedoet. Helaas zijn de vragen in de Nota's van Inlichtingen anoniem.

Ik meen gelezen te hebben dat er Syntus-bussen in Amsterdam en Amstelveen zijn gespot, dus die valt dan weer niet uit te sluiten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Chrysa »

GVB? Die mag toch niet meedoen? Of is de reactienota iets anders?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door regenmaker »

Zou het juist positief vinden als GVB meedoet en wint.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Chrysa »

Tja, maar ze mochten toch niet meedoen als ze Amsterdam-stad gegarandeerd willen houden?
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Chrysa schreef:GVB? Die mag toch niet meedoen? Of is de reactienota iets anders?
Nee, GVB kon volgens mij niet meedoen. Dat er vragen gesteld zijn door het GVB in de reactienota kan ik me iets bij voorstellen. De concessie AML strekt zicht uit tot in GVB gebied, dus kan me indenken dat het GVB bepaalde zaken uit het PvE duidelijk wilde hebben. Mijn inschatting is dat het zal gaan tussen CXX en Qbuzz. Ik denk ook dat EBS niet mee heeft ingeschreven. Niet oneerbiedig bedoeld, maar voor Syntus acht ik deze concessie een maatje te groot. Maar goed, wonderen zijn de wereld nog niet uit, we gaan het horen in december.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door JWM »

Mag Qbuzz nogsteeds vrolijk meebieden? Dacht dat die aan de ketting lagen na het gedoe in Limburg. Of geldt dat alleen voor het spoor?
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

JWM schreef:Mag Qbuzz nogsteeds vrolijk meebieden? Dacht dat die aan de ketting lagen na het gedoe in Limburg. Of geldt dat alleen voor het spoor?
Mwah, de verantwoordelijken voor de fraude in Limburg bij Qbuzz, NS en Veolia zijn inmiddels opgestapt of weggestuurd. Verder doet Qbuzz het bij mij weten goed in hun concessies, waarvan U-OV in Utrecht toch een grote is. Kan me niet voorstellen dat Qbuzz niet meer zou mogen inschrijven na dit Limburgse gebeuren.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door CamilleKreemers »

Iedereen betrokken bij de fraude is geloof ik al ontslagen / niet meer werkzaam bij de betreffende bedrijven. Het lijkt me dan straffen om het straffen als je als bedrijf niet meer mag meedoen. Qbuzz voert zijn concessies goed uit en werkt hard om meer reizigers aan te trekken.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door regenmaker »

fred1954 schreef:Niet oneerbiedig bedoeld, maar voor Syntus acht ik deze concessie een maatje te groot. Maar goed, wonderen zijn de wereld nog niet uit, we gaan het horen in december.
Ik verwacht dat Syntus een gooi gaat wagen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Post »

Vergeet niet dat ns van Qbuzz af wil. Dan is het natuurlijk wel fijn als je wat te verkopen hebt. En daarvoor zul je wel mee moeten doen aan aanbestedingen.
CSA2
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door CSA2 »

regenmaker schreef:
fred1954 schreef:Niet oneerbiedig bedoeld, maar voor Syntus acht ik deze concessie een maatje te groot. Maar goed, wonderen zijn de wereld nog niet uit, we gaan het horen in december.
Ik verwacht dat Syntus een gooi gaat wagen.
Ik denk dat je Syntus enigsxins onderschat... en dat is eem understatement.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Chrysa »

Keolis is net zo groot als Arriva wereldwijd qua personeel/omzet. :shock:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door JWM »

Maar je moet wel genoeg mensen met kennis en expertise in Nederland hebben. Er gaat natuurlijk al veel energie in Almere en Utrecht zitten, de vraag is of Syntus genoeg capaciteit heeft om nu ook een succesvol bod te doen voor Amstelland.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Chrysa »

Zijn dat niet vaak onafhankelijke mensen/bureaus die dat doen? Ik weet dat er in de bouw veel inhuur is, omdat iets bouwen misschien jaren duurt, maar hun kennis misschien maar een paar maanden nodig is. Ik weet niet hoe dat bij OV zit maar iets vergelijkbaars lijkt me logisch.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door JWM »

Volgensmij wordt er aan de kant van de opdrachtgever meer ingehuurd dan aan de kant van de vervoerders. Bovendien is een offerte schrijven niet iets wat je volledig uitbesteed als bedrijf, daar moet je altijd zelf dicht op blijven zitten.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Durashift »

JWM schreef:(..) Bovendien is een offerte schrijven niet iets wat je volledig uitbesteed als bedrijf, daar moet je altijd zelf dicht op blijven zitten.
Zeker, al zal het draaiboek 'inschrijving op aanbesteding' elke keer een stukje beter worden. Standaard vragen/kernonderdelen kunnen dan eenvoudig hergebruikt worden, dan blijft er tijd over voor de klantspecifieke punten.
Makkelijk zal het niet zijn, de belangen zijn groot.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

Chrysa schreef:Zijn dat niet vaak onafhankelijke mensen/bureaus die dat doen? Ik weet dat er in de bouw veel inhuur is, omdat iets bouwen misschien jaren duurt, maar hun kennis misschien maar een paar maanden nodig is. Ik weet niet hoe dat bij OV zit maar iets vergelijkbaars lijkt me logisch.
Tien jaar geleden was er al een enorme sloot externe inhuur in de OV-sector en bij de (aanbestedende) overheden. Eigenlijk zou je verwachten dat dat nu minder zou moeten worden nu er meer ervaring is met de aanbestedingen volgens de Wet Personenvervoer. Maar goed, veel dingen gaan nog altijd niet zoals het zou moeten. Nu zijn contracten zoals de concessie Amstelland-Meerlanden ook gewoon heel veel geld waard. Het is niet iets dat in een achternamiddag besloten kan worden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

JWM schreef:Maar je moet wel genoeg mensen met kennis en expertise in Nederland hebben. Er gaat natuurlijk al veel energie in Almere en Utrecht zitten, de vraag is of Syntus genoeg capaciteit heeft om nu ook een succesvol bod te doen voor Amstelland.
Dit dus. De concessie AML is een van de grootste en drukste streekvervoer concessies, daar moeten echt wel een aantal registers voor opengetrokken worden. Ik denk niet dat Syntus zich hier aan gaan branden, zeker niet nu men al druk is met streekvervoet Utrecht eind dit jaar en eind volgend jaar de stadsdienst Almere. Ik blijf erbij dat CXX en Qbuzz de beste kaarten hebben voor AML.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Durashift »

fred1954 schreef: (..) Ik denk niet dat Syntus zich hier aan gaan branden, zeker niet nu men al druk is met streekvervoet Utrecht eind dit jaar en eind volgend jaar de stadsdienst Almere. (..)
Dat gaat nu de uitvoeringsfase in. Kunnen andere mensen mee belast zijn dan die van het tenderteam.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door regenmaker »

Nee eerst wordt een legertje advocaten ingezet.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten